Κυριακή 3 Ιουλίου 2016

C64 demo: Nothing but PETSCII

Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ ιδιαίτερο demo για τον Commodore 64, που πήρε την πρώτη θέση στην Gubbdata 2016. Όπου Gubbdata = ένα copy party (!) που ξεκίνησε την Παρασκευή, 1/7 και ολοκληρώνεται σήμερα, με αφορμή τον εορτασμό των 30 ετών των ιστορικών demo groups TRIAD και Genesis Project.


Αλλά ας επιστρέψουμε στο Nothing but PETSCII το οποίο είναι ένα ιδιαίτερα "ιδιαίτερο" (μα τι γράφω!) demo, με δεδομένο το γεγονός ότι όλα τα γραφικά του είναι... PETSCII! Α!, μην ακούσω "τώρα σε χάσαμε" κι άλλα τέτοια ωραία, εξηγούμαι: PETSCII ονομάζεται το σετ χαρακτήρων του Commodore PET, που υιοθετήθηκε και στα υπόλοιπα 8bit μοντέλα υπολογιστών της Commodore, δηλαδή στους VIC-20, Commodore 16 και Plus/4, Commodore 64, μέχρι και στον Commodore 128! Το PETSCII ήταν ένα σετ χαρακτήρων υπερσύνολο του ASCII (που χρησιμοποιούσαν σχεδόν όλοι οι υπολογιστές) κατά το ότι, εκτός από τους κλασικούς αλφαριθμητικούς χαρακτήρες και σύμβολα εμπεριείχε και γραφικούς χαρακτήρες, σύμβολα τράπουλας (!) και λοιπούς ακόμα χαρακτήρες που επέτρεπαν στον χρήστη να δημιουργήσει εικόνες στην οθόνη χωρίς να χρησιμοποιήσει εντολές γραφικών και, όχι μόνο αυτό, αλλά ακόμα και σε μηχάνημα που δεν είχε καν mode γραφικών! Δημιουργοί του PETSCII ήταν ο σχεδιαστής του PET και του επεξεργαστή 6502 Chuck Peddle και ο Leonard Tramiel, ένας από τους γιους του θρυλικού Jack Tramiel!


Για να πάρετε μια ιδέα του τι ήταν και τι μπορούσε να καταστεί δυνατό με τη χρήση των PETSCII, σκεφτείτε τις εικόνες που είναι φτιαγμένες από διάφορους χαρακτήρες στα .nfo αρχεία που βρίσκουμε σε διάφορα... γκουχ!, "προγράμματα" που κατεβάζουμε σε torrents από το internet...


Όπως μπορεί κανείς να καταλάβει, με υπομονή και σωστή χρήση μπορεί κανείς να φτιάξει αρκετά εντυπωσιακά screens χρησιμοποιώντας PETSCII, αλλά οι άνθρωποι του group Genesis Project απλά... το τερμάτισαν! Όπως ήδη ανέφερα, όλο το Nothing but PETSCII έχει γραφικά που απαρτίζονται αποκλειστικά και μόνο από χαρακτήρες PETSCII. Αυτό από μόνο του αποτελεί κατόρθωμα. Αν τώρα προσθέσουμε το ομαλότατο (pixel-pixel) scolling προς διάφορες κατευθύνσεις, τα twister effects και το (απίστευτο, πραγματικά!) parallax scrolling σε PETSCII (!!!) καταλαβαίνουμε ότι βρισκόμαστε απέναντι σε κάτι σπάνιο και ιδιαίτερα αξιόλογο!


Αν μπορείτε να συνειδητοποιήσετε τη δυσκολία δημιουργίας πολύπλοκων οθονών με τη χρήση PETSCII μη χάνετε ώρα: κατεβάστε το Nothing but PETSCII από εδώ και θα μείνετε με ανοιχτό το στόμα! (Πηγή: csdb).

In Memory Of - νέο demo για τον 64άρη

Μόλις χθες κυκλοφόρησε ένα νέο demo για τον Commodore 64, από το ιστορικό και πάντα κραταιό demo group Fairlight, στα πλαίσια του demo party Edison 2016. Το demo ονομάζεται "In Memory Of" και μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ.


Κατά την προσωπική μου άποψη πρόκειται για μια δημιουργία καθόλου ισορροπημένη, που δείχνει σαν να έγινε κάτω από το βάρος έντονων συναισθημάτων, που κόντευαν να συνθλίψουν τους δημιουργούς του demo. Δεν μπορώ να εξηγήσω αλλιώς τις εναλλαγές τάσης, ύφους, ρυθμού σε μουσική και εικόνες, ούτε και τα αλλοπρόσαλλα κείμενα που εμφανίζονται στην οθόνη του Commodore. Το In Memory Of έχει κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία αλλά συνολικά δίνει την εντύπωση άσχημου acid trip. Οι άνθρωποι της Fairlight έχουν πολλά για να υπερηφανευτούν, αλλά το In Memory Of δεν είναι ένα από αυτά... (Πηγή: csdb)

Σάββατο 2 Ιουλίου 2016

Αντιγραφή το artwork του Agony;

Ναι, είναι αλήθεια: παρόλο που ασχολούμαι τόσα χρόνια με το χώρο του retro computing και βίωσα τη γέννηση, την κυριαρχία και την σταδιακή υποχώρηση των 8μπιτων και 16μπιτων υπολογιστών, αυτό για το οποίο θα σας γράψω μου είχε ξεφύγει. Πιθανότατα να οφείλεται στο γεγονός ότι το παιχνίδι κυκλοφόρησε τον καιρό που είχα αποφασίσει να ανταποκριθώ στο κάλεσμα της μαμάς πατρίδας και να υπηρετήσω τη στρατιωτική μου θητεία. Είτε έτσι είτε αλλιώς, αυτό που έχει σημασία είναι ότι τελικά το είδα. "Ποιο;", θα ρωτήσετε. "Το artwork του Agony" είναι η απάντηση. Και έμεινα με ανοιχτό το στόμα!

Το Agony της Amiga. Το θέμα που κοσμεί τη συσκευασία του παιχνιδιού δεν είναι τόσο original όσο νομίζατε...
Ως παλαιότερος στο χώρο από την πλειοψηφία, είχα την τύχη να ζήσω την επανάσταση των home computers η οποία, όπως είναι γνωστό, ξεκίνησε από τα 8μπιτα μηχανήματα. Spectrum, Amstrad, Commodore και πολλά άλλα μηχανάκια μπήκαν ξαφνικά στη ζωή μας εκεί, στις αρχές του '80, αλλάζοντάς την για πάντα. Έτσι, είχε πάρει το μάτι μου αυτό που θα σας αναφέρω. Όταν πρωτοκυκλοφόρησε ο Spectrum της Sinclair Research λοιπόν, η εταιρία λανσάρισε κάποιους τίτλους software (που είχαν δημιουργήσει τρίτοι κατασκευαστές) υπό το label της Sinclair, έτσι ώστε να γίνει πιο ελκυστικό το μηχάνημα στους δυνητικούς αγοραστές. Ένας απ' αυτούς τους τίτλους ήταν το adventure "Planet Of Death" που μάλιστα έτρεχε ακόμα και στον "μικρό" Spectrum, με τα 16ΚΒ μνήμης. Μιλάμε τώρα για το έτος 1982. Δείτε το εξώφυλλο του παιχνιδιού:

Χμ... κάτι μου θυμίζει!
Όπως λοιπόν είναι φυσικό, γνωρίζοντας την ύπαρξη (και το artwork) του Planet Of Death, έπαθα πλάκα αντικρίζοντας την εξόφθαλμη αντιγραφή στο θέμα του Agony, 10 ολόκληρα χρόνια μετά το παιχνίδι του ZX Spectrum! H Wikipedia μάλιστα, προφανώς λανθασμένα, αναφέρει ότι το artwork του Agony είναι προϊόν της δουλειάς του "πολύ" Roger Dean, ο οποίος είχε επιμεληθεί σχεδόν όλα τα θέματα των παιχνιδιών της Psygnosis. Φυσικά, όχι το Agony!

Με λίγο ψάξιμο βρήκα ότι τελικά το θέμα του Planet Of Death - και κατ' επέκταση και του Agony - έχει επιμεληθεί ο Tony Roberts. "Και τι έκανε ο Roger Dean, δηλαδή;", θα ρωτήσετε. Η απάντηση είναι "το logo". Ναι το logo του Agony είναι δουλειά του Roger Dean, όπως φαίνεται και από το χαρακτηριστικό του στυλ. 

Αυτό ναι, είναι δουλειά του Roger Dean!
Το ωραίο της όλης ιστορίας είναι ότι το (εξαίσιο αυτό) artwork που χρησιμοποιήθηκε στα Planet Of Death και Agony, έχει χρησιμοποιηθεί και σε βιβλία! Δείτε:







Οπότε, τι να πει κανείς; Ποιος αντέγραψε ποιον, τελικά; Η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα; Να ζει κανείς ή να μη ζει; Ιδού η απορία!

Πέραν της πλάκας, φαίνεται ότι ο Tony Roberts απλά είχε πουλήσει σε αρκετούς πελάτες τα δικαιώματα χρήσης του εν λόγω έργου του, αλλά σε κανέναν την αποκλειστικότητα. Σύμφωνα με το site του καλλιτέχνη, το έργο ονομάζεται "Planet Of Death" και δημιουργήθηκε το 1982, πράγμα που σημαίνει ότι οποιαδήποτε χρήση του πέραν αυτής του παιχνιδιού του ZX Spectrum ε, έχανε κάποιους πόντους στο θέμα της πρωτοτυπίας! Προσωπική μου άποψη είναι ότι η Psygnosis θα έπρεπε να είχε μεριμνήσει ώστε ένα τόσο εμβληματικό παιχνίδι όπως ήταν το Agony να είχε το δικό του, πρωτότυπο θέμα...

Παρασκευή 1 Ιουλίου 2016

Νέες πίστες για το Doom από τον John Romero!

Ναι, εντάξει, ας μην κοροϊδευόμαστε: κάθε άκουσμα της λέξης "Doom" φέρνει στο μυαλό μας την πιο εμβληματική σειρά first person shooters - και αυτή που γέννησε το είδος, ας μην το ξεχνάμε! - καθώς και 2 ονοματεπώνυμα, αυτά των John Carmack και John Romero (προτείνω σε όσους έχουν τη δυνατότητα να ανατρέξουν στο πολυσέλιδο αφιέρωμα στην id software στο 10ο τεύχος του περιοδικού Retro Planet που έχει επιμεληθεί ο γράφων). Και μπορεί οι δυο τους να συνεργάστηκαν μόνο στους 2 πρώτους τίτλους της σειράς πίσω στη μακρινή πια διετία 1993-94, αλλά ο κάθε σκληροπυρηνικός gamer στα πιο υγρά του όνειρα βλέπει ένα FPS με levels σχεδιασμένα από τον John Romero χρησιμοποιώντας μια επαναστατική 3D game engine του John Carmack!

Κι αν τα παραπάνω δεν αποτελούν τίποτα περισσότερο από μία (απίθανη) φαντασίωση, είμαι στην ευχάριστη θέση να σας πληροφορήσω ότι η επιστροφή του John Romero στα first person shooters είναι γεγονός! Ναι, 15+ χρόνια μετά την κυκλοφορία του ταλαίπωρου Daikatana, ο κάποτε κορυφαίος FPS level designer επιστρέφει στις ρίζες του - ή, τουλάχιστον, αυτό έχει σκοπό να κάνει!


Σε συνεργασία με τον Adrian Carmack, τον υπεύθυνο για τα γραφικά σε αρκετά παιχνίδια της χρυσής εποχής της id software, ο Romero έχει ξεκινήσει εδώ και κάποιον καιρό το σχεδιασμό ενός νέου first person shooter, που θα ονομάζεται Blackroom. Ταυτόχρονα ξεκίνησε και η διαδικασία του fund raising στο Kickstarter, που όμως ακυρώθηκε από τον ίδιο τον Romero λίγες μέρες αργότερα. Ο λόγος; Βλέποντας ο Romero ότι δεν υπήρχε μεγάλος ενθουσιασμός από το κοινό για ένα παιχνίδι για το οποίο δεν υπήρχε κανένα στοιχείο (screenshots, σενάριο, gameplay videos, οτιδήποτε...) αποφάσισε να φτιάξει πρώτα ένα demo του Blackroom και μετά να ξεκινήσει εκ νέου το campaign στο Kickstarter. Και, αν θέλετε την προσωπική μου άποψη, πολύ καλά έκανε: ας δούμε πρώτα ότι "το έχει" ακόμα και μετά να βάλουμε το χέρι στην τσέπη - έχουν περάσει πλέον 22 χρόνια από την κυκλοφορία του Doom II άλλωστε, κι ο Romero δεν έχει παρουσιάσει κάτι αξιόλογο έκτοτε...

Αλλά επειδή η επιστροφή του Romero στα first person shooters είναι κάτι σαν την επιστροφή του Michael Jordan στο μπάσκετ (!), όλοι εμείς που μεγαλώσαμε με το δίκαννο του Doom στο προσκεφάλι μας θα την περιμένουμε με ανυπομονησία - ακόμα κι αν γνωρίζουμε ότι οι πιθανότητες να προκύψει κάτι πραγματικά καλό είναι λιγοστές...


Πάντως - και εδώ ερχόμαστε επιτέλους στο θέμα του τίτλου της ανάρτησης - ο Romero σιγά-σιγά μας ανοίγει την όρεξη για αυτά που (ελπίζουμε) θα έρθουν: τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους κυκλοφόρησε ένα νέο χάρτη (πίστα) για το original Doom (ναι, αλήθεια!), που αντικαθιστά την 4η πίστα του 1ου επεισοδίου (E1M4 για τους φίλους). Και, όχι, δεν έμεινε εκεί: στα τέλη του Απριλίου έδωσε στο κοινό έναν ακόμα χάρτη, και πάλι για το original Doom, που αυτή τη φορά αντικαθιστά το (αριστουργηματικό κατ' εμέ) Ε1Μ8. Οι δύο νέοι χάρτες του Romero είναι ιδιαίτερα αξιόλογοι και playable, με τον Ε1Μ8 να είναι ταυτόχρονα και ιδιαίτερα challenging (κοινώς παλούκι!). Προτείνω να τους κατεβάσετε και να τους δοκιμάσετε ιδίοις όμμασι πάντως. Θα τους βρείτε εδώ και εδώ.

Εύχομαι καλή διασκέδαση και μακάρι να έχουμε και συνέχεια σύντομα. Πάντως, όλα τα παραπάνω συνηγορούν σε ένα και μόνο γεγονός: ο Romero επιστρέφει!

Τρίτη 28 Ιουνίου 2016

Περιοδικό RESET, τεύχος 9

Κυκλοφόρησε το 9ο τεύχος του (εξαιρετικά ενδιαφέροντος και καλογραμμένου) fanzine για τον Commodore 64 που ακούει στο όνομα RESET.


Το τρέχον τεύχος είναι αφιερωμένο σε μεγάλο βαθμό στο ιστορικό software house της Αγγλίας Hewson Consultants, όπως μπορεί κανείς να διαπιστώσει εύκολα από μια γρήγορη ματιά στο εξώφυλλο του περιοδικού, που απεικονίζει τον (γνωστό) βάτραχο του Ranarama.


Το νέο τεύχος του τριμηνιαίου περιοδικού έχει πολλά νέα, νέες κυκλοφορίες και δοκιμές και θα αποτελέσει έναν εξαιρετικό σύντροφο για τις ώρες της καλοκαιρινής ραστώνης για τους κατόχους Commodore 64/128 (και όχι μόνο!). Κατεβάστε το από εδώ.


Δευτέρα 27 Ιουνίου 2016

Agony remake σε Unreal Engine 4!

Δεν ξέρω αν ανήκετε σε αυτούς που υποστηρίζουν ότι το Agony της Psygnosis δεν είναι απλά ένα technology demo (όπως το Shadow Of The Beast, χα!) αλλά ένα πολύ καλό shoot 'em up με εξαιρετικά γραφικά και μουσική: εγώ πάντως σίγουρα είμαι ένας απ' αυτούς!

Όπως επίσης είμαι και ένας απ' αυτούς που ξέρουν ότι ακόμα και το χειρότερο σύγχρονο PC, έχει στα σπλάχνα του hardware ικανό να κάνει "παπάδες": μεράκι και ταλέντο να υπάρχει, και οι δυνατότητες είναι απεριόριστες...

Τα παραπάνω μάλλον βάλθηκε να μας αποδείξει ο Ozan Temelli, ο οποίος καταπιάστηκε με τη δημιουργία ενός remake του Agony χρησιμοποιώντας την... Unreal Engine 4! Τα αποτελέσματα, όπως μπορείτε να δείτε από το video, είναι ε-ν-τ-υ-π-ω-σ-ι-α-κ-ό-τ-α-τ-α. Φυσικά, αν δεν σας φτάνει το video, μπορείτε να διαπιστώσετε από πρώτο χέρι τη δουλειά που έχει γίνει, κατεβάζοντας το early demo από αυτήν εδώ τη σελίδα. Γουάου, αυτά είναι εντυπωσιακά νέα! (Πηγή: Indie Retro News).


Update: κατέβασα και έτρεξα το demo, το οποίο είναι βαρύ κι ασήκωτο για το δικό μου config (Core 2 Duo, 8GB RAM, Radeon HD6450 1GB, Windows 7 Pro 64bit). Σίγουρα θέλει πολύ καλύτερη κάρτα γραφικών (για αρχή!). Το οπτικοακουστικό αποτέλεσμα πάντως είναι εντυπωσιακό...




30 years Amstrad Megademo

Στο ReSeT party, που έλαβε χώρα το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, είδε το φως της μέρας ένα νέο megademo, ονομαζόμενο 30 years Amstrad Megademo με αφορμή - ναι, το μαντέψατε - την 30ετία από την κυκλοφορία του (ίσως πιο συμφέροντος στην ιστορία, από οικονομική άποψη) πασίγνωστου home computer της εταιρίας του Alan Sugar.

Έστω και μια μικρή καθυστέρηση (αφού τα 30 χρόνια συμπληρώθηκαν πέρυσι) είναι πλέον διαθέσιμη σε όποιον ενδιαφέρεται αυτή η χορταστική και συλλογική προσπάθεια των Amstrad demosceners, που ξεχωρίζει για τα καλά γραφικά και τη μουσική της, την μεγάλη διάρκεια και ποικιλία, την εξαιρετική αισθητική και, δυστυχώς, την αλληλεπίδραση με το χρήστη (ναι, ανήκω στην παλιά σχολή που θέλει το demo να το τρέχεις και από κει και πέρα μόνο να το κοιτάς, χωρίς να αναμένεται πάτημα κουμπιών, κίνηση του joystick κλπ. Τέλος πάντων...).

Μπορείτε να απολαύσετε το 30 years Amstrad Megademo από το βίντεο που παραθέτω ή, αν θέλετε πιο "αληθινή" εμπειρία, κατεβάστε το από εδώ και μεταφέρτε το στον Amstrad σας! (Πηγή: Indie Retro News).


Σάββατο 25 Ιουνίου 2016

The Spectrum Show επεισόδιο 52

Καλά νέα για τους απανταχού φίλους του "γομολάστιχα" και των διαδόχων του: ο (γνωστός στους αναγνώστες του blog) Paul Jenkinson κυκλοφόρησε νέο, ολόφρεσκο επεισόδιο του The Spectrum Show. Έχουμε φτάσει αισίως στο Νο. 52 (να τα χιλιάσει!).

Το νέο επεισόδιο του The Spectrum Show ασχολείται με ένα κλώνο του δημοφιλούς μηχανήματος του "θείου", τον ΤΚ90Χ. Έχουμε επίσης νέα (από τα 80s), Top-5, reviews των Renegade, Swordfight, Antics και Wanderers - Chained in the Dark. Τέλος, ο - πάντα επίμονος - Paul προσπαθεί να τρέξει έναν DOS εξομοιωτή του Spectrum σε ένα laptop Compaq με επεξεργαστή 80386!

Βρείτε ένα μέρος με δροσιά και απολαύστε άφοβα!


Τετάρτη 22 Ιουνίου 2016

O Vampire 2 δείχνει τα δόντια του. Ξανά! Και ξανά!

Ναι, αφού πιάσαμε το θέμα "Vampire 2", μπορούμε να παρακολουθήσουμε μερικά ακόμα videos που ρίχνουν περισσότερο φως στο τι είναι και τι μπορεί να κάνει αυτό το απίστευτο κομμάτι hardware.

Ας αρχίσουμε με την παρουσίαση του Dan Wood, ο οποίος, ως συνήθως, μιλάει περισσότερο απ' όσο είναι απαραίτητο, αλλά συνολικά το video μας αποζημιώνει και με το παραπάνω, ειδικά στο σημείο που διαπιστώνουμε τι θα ήταν τα Gloom και Alien Breed 3D II - The Killing Grounds εάν έτρεχαν στο κατάλληλο hardware...


Ακολουθεί μία παρουσίαση του Vampire 2 από τον Modern Vintage Gamer, όπου, σε χειρότερη μεν ποιότητα video αλλά και πολύ πιο περιληπτικά σε σχέση με τον Dan Wood, παρουσιάζονται οι επιδόσεις του εντυπωσιακού accelerator σε Sysinfo, Rise Of The Triad, Frontier, Doom και πολλά ακόμη...


Ολοκληρώνουμε με ένα τελευταίο βιντεάκι, που παρουσιάζει τις video playback δυνατότητες του Vampire 2 στην παρούσα χρονική στιγμή και με το υπάρχον software που, κάτι μου λέει ότι σύντομα θα βελτιωθεί...


O Vampire 2 δείχνει τα δόντια του. Ξανά!

Όλοι προφανώς μέχρι τώρα έχετε ακούσει για τον περίφημο επιταχυντή Vampire 2 για Amiga 600, που κάνει οποιαδήποτε άλλη accelerated Amiga να τρέχει να κρυφτεί στη γωνιά της, κυριευμένη από ντροπή!

O Vampire 2 εκτός από ταχύτατος είναι και ιδιαίτερα φθηνός, ενώ προσφέρει επίσης πρόσβαση σε SD κάρτες, εξομοίωση AGA chipset και RTG καρτών γραφικών και πολλά-πολλά ακόμη. "Πολύ καλό για να είναι αληθινό", θα πείτε και, πιστέψτε με, δεν απέχετε και πολύ απ' την πραγματικότητα: ο kipper2k (ο μόνος άνθρωπος απ' τον οποίο μπορείτε να προμηθευτείτε τον accelerator) δεν θα απαντήσει στα emails σας, ακόμα κι αν είστε... η Βασίλισσα της Αγγλίας! Έχουν ακουστεί κάτι ιστορίες ότι αν δοκιμάζουμε να τον βομβαρδίζουμε με emails κάθε βράδυ από τα μεσάνυχτα μέχρι τη μία το πρωί υπάρχουν κάποιες απειροελάχιστες πιθανότητες να μας απαντήσει - γιατί προφανώς, αν δεν δει τα emails του εκείνη την ώρα αυτά με κάποιο μαγικό τρόπο εξαφανίζονται! Ίσως επίσης να βοηθούσαν 1-2 αρμαθιές σκόρδα, το κοκαλάκι της νυχτερίδας και το σταύρωμα των δακτύλων όταν προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε μαζί του, ποιος ξέρει...

Ας επιστρέψουμε όμως στην πραγματικότητα, όπου, προς το παρόν, η αγορά ενός Vampire 2 αποτελεί όνειρο θερινής νυκτός! Πώς μπορούμε να δούμε τις δυνατότητες του θαυμάσιου αυτού accelerator; Μα φυσικά, από videos όπως αυτό που ακολουθεί, όπου η (κάποτε) ταπεινή Amiga 600 τρέχει το Photoshop 4.0 του Mac μέσω εξομοίωσης (Fusion) σε ταχύτητες που δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα τις πραγματικές!

Ιδού:


Ένα ακόμα ενδιαφέρον video μας δείχνει μια Amiga 600 με Vampire 2  να τρέχει το Simon the Sorcerer 2, ένα παιχνίδι που μέχρι πρότεινος μπορούσαν να χαρούν μονάχα οι κάτοχοι μηχανημάτων με AGA ή κάρτες γραφικών. Ε, ξέρετε... "last year"!


(Πηγή: Old School Game Blog)

Τρίτη 21 Ιουνίου 2016

CBM prg Studio 3.8.0

Kυκλοφόρησε η νέα (3.8.0) έκδοση του CBM prg Studio. Το CBM prg Studio είναι μία σουίτα που επιτρέπει το development software για Commodore 64 (αλλά και για τα υπόλοιπα 8bit μοντέλα της Commodore) στο PC σας, με όλες τις ευκολίες που μπορεί αυτό να σας παράσχει. BASIC, assembly, screen & sprite editor είναι όλα εδώ και μάλιστα, εάν διαθέτετε Cassiopei, μπορείτε, ό,τι φτιάχνετε στο PC σας να το δοκιμάζετε κατευθείαν στον Commodore 64!


Η νέα έκδοση, προσφέρει σε σχέση με τις παλαιότερες:
 
  • Assembler:
    • Λογικοί τελεστές.
    • Ανατοποθεσία κώδικα.
    • Προβολή ετικετών/διευθύνσεων.
    • Τοπική χαρτογράφηση χαρακτήρων.

  • Screen Editor:
    • Περισσότερες επιλογές εξαγωγής αρχείου.
    • Αλλαγή χρώματος περιθωρίου.

  • Sprite Editor:
    • Πολλάπλά layers για προεπισκόπηση.
    • Αντριστροφή (invert) χρωμάτων sprite.

  • Γενικά:
    • Φόρτωση χρωματικών παλεττών από το VICE.
    • Άνοιγμα γραμμής εντολών.
 
 
 Μπορείτε να κατεβάσετε το CBM prg Studio 3.8.0 από εδώ. (Πηγή: Vintage Is The New Old)

Κυκλοφόρησε το 93ο τεύχος του Commodore Free

Το - ιδιαίτερα αξιόλογο και ενδιαφέρον - ψηφιακό περιοδικό Commodore Free έφτασε αισίως στο 93ο τεύχος του. Στις 42 σελίδες του μπορείτε να βρείτε δεκάδες ενδιαφέροντα θέματα, ειδήσεις, παρουσιάσεις, δοκιμές και άρθρα για όλους τους υπολογιστές της Commodore στα 8 και 16bits. Στο τρέχον τεύχος μπορείτε να διαβάσετε επίσης ένα μεγάλο αφιέρωμα στις κασέτες και το special review του παιχνιδιού Jam It. Όπως και όλα τα προηγούμενα τεύχη είναι δωρεάν, οπότε... μην το χάσετε!

Κατεβάστε το από εδώ.


Δευτέρα 20 Ιουνίου 2016

Πω-πω μια... KABURA!

Ε, εντάξει, τι να κάνω; Ο τίτλος αυτού του παιχνιδιού σε προκαλεί να μην τον αφήσεις στην.. ησυχία του! Kabura, λοιπόν για τον Commodore 64 από τους Sputnik World - για όσους τυχόν δεν θυμούνται, πρόκειται για τους δημιουργούς του - τόσο εντυπωσιακού όσο και unplayble - port του Xain'd Sleena για τον 64άρη.


Το Kabura είναι ένα horizontal shooter, στο στυλ του Kung-fu Master ή, ακόμα καλύτερα, του Green Beret. Ο παίκτης, έχοντας τον έλεγχο του Kabura (ποιον άλλο περιμένατε, δηλαδή;) προχωράει από τα αριστερά προς τα δεξιά, ώσπου να φτάσει στο τέλος του level, οπότε και μεταφέρεται στο επόμενο (υπάρχουν 7 συνολικά). Αν πάρετε χαμπάρι τι πρέπει να κάνετε (hint: να σκύβετε!) το παιχνίδι είναι αρκετά εύκολο, καθώς έχετε 5 "κανονάκια" το καθένα από τα οποία διαθέτει ενέργεια, οπότε δεν πεθαίνετε με το πρώτο χτύπημα (ούτε και με το δεύτερο!).


Φυσικά, το Kabura διαθέτει και σεναριακό υπόβαθρο, το οποίο χμμμ, καλύτερα αφήστε το, γιατί δεν διεκδικεί ούτε Oscar πρωτοτυπίας ούτε και έχει κάποιο πραγματικό ενδιαφέρον ή σημασία. Σε ό,τι αφορά το ίδιο το παιχνίδι τώρα, η παρουσίασή του και τα γραφικά του είναι άνω του μετρίου, η κίνηση των χαρακτήρων και το scrolling λίγο απότομα, ο ήχος ικανοποιητικός, ενώ δεν λείπουν και κάποια bugs, με αντιπάλους και σφαίρες να εμφανίζονται ξαφνικά στη μέση της πίστας και να φεύγουν προς την άκρη (από το 3ο level και μετά) ή κάποιους εχθρούς να μην σκοτώνονται αν τους πυροβολούμε ξαπλωμένοι (!) κι άλλα τέτοια ωραία.


Συνολικά θα μπορούσα να πω ότι το Kabura είναι μια ευπρόσδεκτη προσθήκη στο softology του Commodore 64, αλλά μόνο σαν free download καθώς, απ' όσο διαβάσαμε, θα κυκλοφορήσει και σε φυσική μορφή, όπου φυσικά θα υπάρχει και το ανάλογο χρηματικό αντίτιμο προκειμένου να το αποκτήσει κανείς. Αυτό μάλλον δεν πολυαξίζει, κατά την ταπεινή μου άποψη...

Μπορείτε να κατεβάσετε το Kabura από εδώ. (Πηγή: csdb)


Κυριακή 19 Ιουνίου 2016

10.000 προβολές

Ναι, είναι γεγονός: έστω και με τον "ιδιαίτερο" μετρητή του blogger, το παρόν blog ξεπέρασε τις 10.000 προβολές!


Δεν πρόκειται για κάποιο ασύλληπτο νούμερο ή κάτι τέτοιο, αλλά για ένα blog που ξεκίνησα δειλά-δειλά στις 13 Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους και το οποίο δεν ενημερώνω πλέον σε καθημερινή βάση λόγω φόρτου εργασίας και λοιπών υποχρεώσεων, θεωρώ ότι είναι ικανοποιητικότατο. Στην ουσία το Dony's (not only) New Stuff For Old Computers είναι ο δικτυακός χώρος στον οποίο δημοσιεύω ό,τι δεν ήταν δυνατό να χωρέσει στις φιλόξενες σελίδες του Retro Planet και οτιδήποτε βρίσκει πιο γόνιμο έδαφος σε ηλεκτρονική μορφή παρά σε έντυπη, όπως για παράδειγμα οι οδηγοί χρήσης (η σειρά "Για Άσχετους") παλαιότερων υπολογιστών.

Επειδή πιστεύω πως οτιδήποτε χρήσιμο και άξιο λόγου έχει ένα μαγικό τρόπο να χάνεται μέσα στη χαώδη δομή ενός forum μέσα σε ένα πλήθος από άσχετα posts (όσο καλή διάθεση και οργάνωση κι αν υπάρχει), η επιλογή του blog ήταν μονόδρομος και, με μεγάλη μου χαρά διαπίστωσα την ευκολία χρήσης του Blogger, που καθιστά τη δημιουργία μίας ανάρτησης με δεκάδες εικόνες και videos τίποτα περισσότερο από παιχνιδιάκι!

Ελπίζω να είμαστε όλοι καλά και να συνεχίσω κι εγώ με το ίδιο κέφι και μεράκι να ενημερώνω το Dony's (not only) New Stuff For Old Computers κι εσείς να με διαβάζετε!

Σας ευχαριστώ!

Τρίτη 14 Ιουνίου 2016

Football Fever για Amiga CD32

Όχι, δεν μας φτάνει το Euro - άλλωστε, τι θα κάνουμε τις ώρες που δεν έχει αγώνες;

Η παραπάνω σκέψη μάλλον πέρασε από το μυαλό του Amigajay, οπότε και αποφάσισε να σηκώσει τα μανίκια και να φτιάξει την απόλυτη συλλογή ποδοσφαιρικών παιχνιδιών για το Amiga CD32. Κι έτσι γεννήθηκε το Football Fever!


To Football Fever βάζει πλέον τέλος σε διλλήματα του τύπου "Kick Off ή Sensible Soccer;" καθώς, πολύ απλά, περιλαμβάνει και τα δύο. Και άλλα 9 ακόμα ποδοσφαιρικά παιχνίδια, έτσι, για να είμαστε σίγουροι ότι θα καλύψει όλα τα γούστα! Αναλυτικά, τα παιχνίδια που απαρτίζουν το Football Fever είναι τα: Empire Soccer '94 (Empire), Goal! (Virgin), Kick Off 2 (Anco), Total Football (Domark), Sierra Soccer (Sierra), Manchester United Europe (Krisalis), Sensible World Of Soccer 96/97 (Renegade), Wembley International Soccer (Audiogenic), FIFA International Soccer (EA), Manchester United Premier League Champions (Krisalis) και Football Glory (Black Legend). Ουφ!

Μην το κουράζουμε: κατεβάστε το Football Fever από εδώ. (Πηγή: Indie Retro News)