Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα PETSCII. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα PETSCII. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 20 Απριλίου 2019

The Crack in the Cosmic Egg demo για Commodore 64

Μάλιστα, το είδαμε κι αυτό. Ένα νέο, ολόφρεσκο, single part demo για τον Commodore 64 με διάρκεια 6μησι λεπτά. Φυσικά, οι Hokuto Force (ναι, αυτοί βρίσκονται πίσω από το The Crack in the Cosmic Egg) το έχουν ξανακάνει, και μάλιστα και με το παραπάνω, θα έλεγε κανείς. Θυμηθείτε απλά το Space Invaders Demo πριν λίγο καιρό, το οποίο μάλιστα είχε διάρκεια που άγγιζε τα 18 λεπτά!

Ένα άλλο (κυρίαρχο) κοινό στοιχείο του The Crack in the Cosmic Egg με την προαναφερθείσα παραγωγή είναι - τι άλλο; - η χρήση PETSCII. Ναι, τι να κάνεις τα bitmap graphics όταν διαθέτεις ένα σετ χαρακτήρων με το οποίο μπορείς να σχεδιάσεις - έστω και χοντροκομμένα - πρακτικά τα πάντα; Και μάλιστα με επιπρόσθετο bonus το ότι δεν δεν υφίστανται χρωματικοί περιορισμοί και δεν ξοδεύεται έξτρα μνήμη;


PETSCII, λοιπόν. Και ένα demo εμπνευσμένο από το 2001: a space Odyssey και το Alien, επενδεδυμένο με... γερμανική space/ψυχεδελική/progressive μουσική! "Ό,τι να 'ναι" θα πείτε, και κανείς δεν μπορεί να σας κατηγορήσει. Παρόλα αυτά, έχει το ενδιαφέρον του, κυρίως για το soundtrack αλλά και για την χρήση των PETSCII, φυσικά.

Και να σκεφτεί κανείς ότι κάποτε κοροϊδεύαμε τον ΖΧ81 που η πλειοψηφία των παιχνιδιών του βασιζόταν σε ASCII χαρακτήρες. Πώς αλλάζουν οι καιροί...


Κυριακή 3 Ιουλίου 2016

C64 demo: Nothing but PETSCII

Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ ιδιαίτερο demo για τον Commodore 64, που πήρε την πρώτη θέση στην Gubbdata 2016. Όπου Gubbdata = ένα copy party (!) που ξεκίνησε την Παρασκευή, 1/7 και ολοκληρώνεται σήμερα, με αφορμή τον εορτασμό των 30 ετών των ιστορικών demo groups TRIAD και Genesis Project.


Αλλά ας επιστρέψουμε στο Nothing but PETSCII το οποίο είναι ένα ιδιαίτερα "ιδιαίτερο" (μα τι γράφω!) demo, με δεδομένο το γεγονός ότι όλα τα γραφικά του είναι... PETSCII! Α!, μην ακούσω "τώρα σε χάσαμε" κι άλλα τέτοια ωραία, εξηγούμαι: PETSCII ονομάζεται το σετ χαρακτήρων του Commodore PET, που υιοθετήθηκε και στα υπόλοιπα 8bit μοντέλα υπολογιστών της Commodore, δηλαδή στους VIC-20, Commodore 16 και Plus/4, Commodore 64, μέχρι και στον Commodore 128! Το PETSCII ήταν ένα σετ χαρακτήρων υπερσύνολο του ASCII (που χρησιμοποιούσαν σχεδόν όλοι οι υπολογιστές) κατά το ότι, εκτός από τους κλασικούς αλφαριθμητικούς χαρακτήρες και σύμβολα εμπεριείχε και γραφικούς χαρακτήρες, σύμβολα τράπουλας (!) και λοιπούς ακόμα χαρακτήρες που επέτρεπαν στον χρήστη να δημιουργήσει εικόνες στην οθόνη χωρίς να χρησιμοποιήσει εντολές γραφικών και, όχι μόνο αυτό, αλλά ακόμα και σε μηχάνημα που δεν είχε καν mode γραφικών! Δημιουργοί του PETSCII ήταν ο σχεδιαστής του PET και του επεξεργαστή 6502 Chuck Peddle και ο Leonard Tramiel, ένας από τους γιους του θρυλικού Jack Tramiel!


Για να πάρετε μια ιδέα του τι ήταν και τι μπορούσε να καταστεί δυνατό με τη χρήση των PETSCII, σκεφτείτε τις εικόνες που είναι φτιαγμένες από διάφορους χαρακτήρες στα .nfo αρχεία που βρίσκουμε σε διάφορα... γκουχ!, "προγράμματα" που κατεβάζουμε σε torrents από το internet...


Όπως μπορεί κανείς να καταλάβει, με υπομονή και σωστή χρήση μπορεί κανείς να φτιάξει αρκετά εντυπωσιακά screens χρησιμοποιώντας PETSCII, αλλά οι άνθρωποι του group Genesis Project απλά... το τερμάτισαν! Όπως ήδη ανέφερα, όλο το Nothing but PETSCII έχει γραφικά που απαρτίζονται αποκλειστικά και μόνο από χαρακτήρες PETSCII. Αυτό από μόνο του αποτελεί κατόρθωμα. Αν τώρα προσθέσουμε το ομαλότατο (pixel-pixel) scolling προς διάφορες κατευθύνσεις, τα twister effects και το (απίστευτο, πραγματικά!) parallax scrolling σε PETSCII (!!!) καταλαβαίνουμε ότι βρισκόμαστε απέναντι σε κάτι σπάνιο και ιδιαίτερα αξιόλογο!


Αν μπορείτε να συνειδητοποιήσετε τη δυσκολία δημιουργίας πολύπλοκων οθονών με τη χρήση PETSCII μη χάνετε ώρα: κατεβάστε το Nothing but PETSCII από εδώ και θα μείνετε με ανοιχτό το στόμα! (Πηγή: csdb).