Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Hokuto Force. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Hokuto Force. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη 9 Απριλίου 2025

DooM Medley: η μουσική του Doom στον 64άρη!

Το ότι το Doom είναι, ακόμα και σήμερα, ένα από τα πλέον γνωστά και επιδραστικά video games της ιστορίας δε νομίζω να το αμφισβητεί κανείς. Το γεγονός ότι, σε αντίθεση με άλλους κορυφαίους τίτλους της εποχής του αυτό γέρασε με καλό τρόπο τόσο που να μπορεί κάποιος να το απολαύσει ακόμα και σήμερα χωρίς να τον ξενίζουν τα γραφικά, ο ήχος ή το gameplay επίσης θεωρώ απίθανο να το αμφισβητεί κάποιος. Αυτό όμως στο οποίο θα ήθελα να σταθώ με αφορμή τη νέα κυκλοφορία των Hokuto Force που ονομάζεται Doom Medley, είναι η μουσική του Doom. Αρκετοί μπορεί να μην στέκονται σε αυτή, αλλά προσωπικά νομίζω ότι αποτέλεσε αναπόσπαστο κομμάτι της όλης εμπειρίας και επίσης ότι ίσως να μη γίνεται αρκετή αναφορά σε αυτήν. Αδίκως.

Σε ό,τι είχε να κάνει με τις επικρατέστερες πλατφόρμες στον τομέα του ήχου στην ιστορία των υπολογιστών δεν υπάρχει μεγάλο debate. Και αυτό επειδή η κάθε εποχή είχε τον απόλυτο κυρίαρχό της. Πριν το 1979 βασικά υπήρχε... βουβαμάρα, μέχρι που εμφανίστηκαν οι Atari 400 και 800 με το (εντυπωσιακό για την εποχή) POKEY. Το 1982 ήρθε η εποχή του Commodore 64 με το θαυματουργό SID, για να ακολουθήσει το 1985 η Amiga με την μοναδική Paula. Όλα αυτά τα soundchips μεσουράνησαν στον καιρό τους, με τον ανταγωνισμό - βασικά το AY-3-8910 - να είναι καλός, αλλά όχι αρκετός. Το 1987 η Καναδική εταιρία Adlib επρόκειτο να αλλάξει για πάντα τα δεδομένα στον τομέα του ήχου στους μικροϋπολογιστές, κυκλοφορώντας την ομώνυμη ISA κάρτα επέκτασης που τα επόμενα χρόνια αποτέλεσε το στάνταρ για τα μέχρι τότε ουσιαστικά βουβά PCs. Ακολούθησε, το 1989-1990, η εμφάνιση της Sound Blaster της Creative Labs και... τα υπόλοιπα είναι ιστορία.

Ήδη, το 1993, τα PCs είχαν αρχίσει να εκτοπίζουν ακόμα και την Amiga από τα νοικοκυριά χάρη στις όλο και βελτιωμένες hardware δυνατότητές τους. Στον gaming τομέα το τελευταίο καρφί στο φέρετρο αυτών που ως τότε αποκαλούσαμε "home computers" έδωσε η κυκλοφορία - ποιανού άλλου; - του Doom, τον Δεκέμβριο του 1993. Πέρα από το επαναστατικό του gameplay και τον φρενήρη ρυθμό του, το εμβληματικό παιχνίδι της iD software ήταν επενδεδυμένο με ένα καταπληκτικό soundtrack από τον Bobby Prince, το οποίο, όπως ανέφερα και παραπάνω, μπορεί μεν να επισκιάστηκε κατάτι από άλλα assets του Doom, ωστόσο έμεινε και αυτό στην ιστορία με υπέροχες συνθέσεις που αξιοποιούσαν στο έπακρο τις πολυκάναλες και στερεοφωνικές Adlib και Soundblaster.

Fast forward 32 χρόνια αργότερα, και τα μέλη του demogroup (και όχι μόνο) Hokuto Force μας παρουσιάζουν το DooM Medley, ένα ηχητικό demo που στην ουσία αποτελεί ένα ποτ πουρί των συνθέσεων του Doom, που πλέον εκτελούνται από το 3κάναλο και μονοφωνικό SID. Δύσκολο εγχείρημα πέρα από κάθε αμφιβολία, αλλά, όπως θα διαπιστώσετε και εσείς, το αποτέλεσμα είναι αρκετά επιτυχημένο.

Αν προσωπικά έχω κάποια ένσταση, είναι ότι στο medley αυτό των Hokuto Force δεν συμπεριλήφθηκε το track του 8ου χάρτη του πρώτου επεισοδίου, το περίφημο Sign of Evil, που προσωπικά θεωρώ και ως την κορυφαία σύνθεση ολόκληρου του soundtrack (αν έπρεπε να επιλέξω κάποια σώνει και καλά). Για να ολοκληρώσω λοιπόν, σας αφήνω με το DooM Medley (παραπάνω) αλλά και με το Sign of Evil (στη συνέχεια).

Υ.Γ.: Πριν λίγες ώρες έγινε γνωστό ότι έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 86 ετών (αλλά πολύ ταλαιπωρημένος τα τελευταία χρόνια) ο Κώστας Καββαθάς. Ο εκλιπών, πέρα από πατέρας των εντύπων τεχνικού τύπου στην Ελλάδα που μεγάλωσαν τόσες και τόσες γενιές (τη δική μου σίγουρα), υπήρξε ανήσυχο πνεύμα, δάσκαλος, μεγάλος λάτρης των μηχανών που μπορούσαν να οδηγήσουν/πιλοτάρουν οι άνθρωποι, αλλά, το κυριότερο, άτομο με ήθος που δεν κουράστηκε ποτέ να επαναλαμβάνει ότι ο σεβασμός στον συνάνθρωπο και τα έργα του αλλά και στον ίδιο μας τον εαυτό αποτελεί το κλειδί για υγιείς κοινωνίες. Αν και ο ίδιος ήταν βέβαιος ότι πλησιάζουμε στον καιρό που θα μπορεί όλο το περιεχόμενο του εγκεφάλου μας να γίνει download σε κάποιον υπολογιστή προκειμένου το πνεύμα μας να παραμείνει ζωντανό στο διηνεκές, δυστυχώς - για όλους μας - δεν πρόλαβε αυτή την τεχνολογική εξέλιξη. Παρά το γεγονός ότι έφυγε από τη ζωή, τα κείμενα και οι διδαχές του θα ζουν για πάντα στη μνήμη μας. Καλό κατευόδιο στο τελευταίο σου ταξίδι, Δάσκαλε. Και να είναι ο δρόμος γεμάτος στροφές - ξέρεις εσύ.

Σάββατο 20 Απριλίου 2019

The Crack in the Cosmic Egg demo για Commodore 64

Μάλιστα, το είδαμε κι αυτό. Ένα νέο, ολόφρεσκο, single part demo για τον Commodore 64 με διάρκεια 6μησι λεπτά. Φυσικά, οι Hokuto Force (ναι, αυτοί βρίσκονται πίσω από το The Crack in the Cosmic Egg) το έχουν ξανακάνει, και μάλιστα και με το παραπάνω, θα έλεγε κανείς. Θυμηθείτε απλά το Space Invaders Demo πριν λίγο καιρό, το οποίο μάλιστα είχε διάρκεια που άγγιζε τα 18 λεπτά!

Ένα άλλο (κυρίαρχο) κοινό στοιχείο του The Crack in the Cosmic Egg με την προαναφερθείσα παραγωγή είναι - τι άλλο; - η χρήση PETSCII. Ναι, τι να κάνεις τα bitmap graphics όταν διαθέτεις ένα σετ χαρακτήρων με το οποίο μπορείς να σχεδιάσεις - έστω και χοντροκομμένα - πρακτικά τα πάντα; Και μάλιστα με επιπρόσθετο bonus το ότι δεν δεν υφίστανται χρωματικοί περιορισμοί και δεν ξοδεύεται έξτρα μνήμη;


PETSCII, λοιπόν. Και ένα demo εμπνευσμένο από το 2001: a space Odyssey και το Alien, επενδεδυμένο με... γερμανική space/ψυχεδελική/progressive μουσική! "Ό,τι να 'ναι" θα πείτε, και κανείς δεν μπορεί να σας κατηγορήσει. Παρόλα αυτά, έχει το ενδιαφέρον του, κυρίως για το soundtrack αλλά και για την χρήση των PETSCII, φυσικά.

Και να σκεφτεί κανείς ότι κάποτε κοροϊδεύαμε τον ΖΧ81 που η πλειοψηφία των παιχνιδιών του βασιζόταν σε ASCII χαρακτήρες. Πώς αλλάζουν οι καιροί...


Πέμπτη 7 Μαρτίου 2019

Space Invaders Demo: κάτι ολότελα διαφορετικό

Είναι επόμενο με όλα αυτά που έχουν δει τα μάτια μας και έχουν ακούσει τα αυτιά μας, όταν ακούει κάποιος για "demo σε Commodore 64" να περιμένει μια οπτικοακουστική πανδαισία. Και με το δίκιο του. Ε, το Space Invaders Demo πάντως δεν εμπίπτει στον παραπάνω κανόνα - θα έλεγε κανείς μάλιστα εύστοχα πως πρόκειται για την εξαίρεση που τον επιβεβαιώνει!

Οι Hokuto Force λοιπόν έφτιαξαν κάτι το ολότελα διαφορετικό, με το Space Invaders Demo. Ξεχάστε τα εντυπωσιακά tunes και τα απίστευτα γραφικά υψηλής ευκρίνειας - ακόμα και το ομαλό scrolling: όλα αυτά απουσιάζουν. Το Space Invaders Demo αποτελεί στην ουσία έναν PETSCII φόρο τιμής στο Space Invaders, τον big daddy των space shooters και ένα από τα παλαιότερα και δημοφιλέστερα video games.


Και εδώ έγκειται το όλο θέμα: ξέρατε εσείς τι σάλο προκάλεσε το Space Invaders με την κυκλοφορία του; Γνωρίζατε τα official arcade conversions της Commodore για τον 64άρη; Είχατε αποστηθίσει την ιστορία της Bally-Midway; Προφανώς και όχι, μην προσπαθείτε να απαντήσετε, ρητορικά ήταν τα ερωτήματα.

Το λοιπόν, το Space Invaders Demo αποτελεί μια (όχι και τόσο) μικρή... εγκυκλοπαίδεια που έχει να κάνει με οτιδήποτε άπτεται του κλασικού αυτού video game της Taito. Και, ως τέτοια, σίγουρα έχει το ενδιαφέρον του.

Αν επιθυμείτε να αράξετε για 18 λεπτά και να μάθετε την ιστορία και το impact στον κόσμο του Space Invaders μέσα από την οθόνη του 64άρη σας (σε ένα και μόνο part, παρακαλώ), κατεβάστε την ολόφρεσκια παραγωγή των Hokuto Force από εδώ. Ή, απλά, παρακολουθήστε το video που ακολουθεί.


Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2017

Frogger Arcade για Commodore 64

Το 2017 κατέφθασε όπως αναμενόταν στην ώρα του, και καθώς απολαμβάνετε το όμορφο αυτό Κυριακάτικο αλλά και πρωτοχρονιάτικο πρωινό τι πιο ιδανικό για τον ακούραστο αγαπημένο σας 8μπιτο - ναι, στον 64άρη αναφέρομαι! - από ένα ολοκαίνουριο και 100% πιστό arcade conversion;


Οι άνθρωποι της Hokuto Force αποφάσισαν να μας προσφέρουν μία πιστή μεταφορά ενός παιχνιδιού που ήταν από τα μεγάλα arcade hits της χαραυγής των 80s, του Frogger της SEGA (άραγε, είχατε ακούσει ποτέ το όνομα του Ιαπωνικού κολοσσού πριν το Frogger;). Μιλάμε για ένα παιχνίδι που γνώρισε δεκάδες υλοποιήσεις σε κάθε πιθανό και απίθανο format υπήρξε στα πρώτα χρόνια της προτελευταίας δεκαετίας του 20ου αιώνα, άλλες καλές, άλλες - η πλειοψηφία - όχι και τόσο. Ο ίδιος ο Commodore 64 είχε την τύχη να διαθέτει στο ρεπερτόριό του μία official μεταφορά του παιχνιδιού από την... Sierra (!), ένα από τα καλύτερα ports του coin op που εμφανίστηκαν ποτέ σε 8bit ή 16bit home computer.

Όπως όμως όλοι γνωρίζουμε, το καλό μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερο, αρκεί να συνδυαστούν στις σωστές δόσεις ταλέντο, μεράκι, και σκληρή δουλειά. Έτσι, οι InuYaksa, Alias Medron και Snabel της Hokuto Force ανέλαβαν τη μεταφορά του arcade στις οθόνες των απανταχού 64άρηδων, δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στην λεπτομέρεια, από τα γραφικά, των ήχο, τα... coins του ηλεκτρονικού μέχρι και τον κατακόρυφο προσανατολισμό της οθόνης (!) και, να μην σας τα πολυλογώ, πέτυχαν διάνα!


Το Frogger Arcade της Hokuto Force αποτελεί πιστότατο port του ηλεκτρονικού, και σε κάθε του πτυχή, σε κάθε μικρή λεπτομέρεια δείχνει το πόσο καλή δουλειά έγινε. Αν σας άρεσε η κλασική ιδέα του βατράχου που προσπαθεί να περάσει τον πυκνής κυκλοφορίας δρόμο και το επικίνδυνο ποτάμι προκειμένου να επιστρέψει στη φωλιά του, το Frogger Arcade είναι για σας. Ανάψτε τον 64άρη σας, κατεβάστε το παιχνίδι από εδώ (δισκέτα) ή εδώ (κασέτα), περάστε το στο tape ή disk emulator που έχετε και χαρείτε το στην οθόνη του 8μπιτου συντρόφου σας. Ένας ωραίος τρόπος για να σκοτώσετε μερικές ώρες την πρώτη ημέρα του νέου έτους. Καλή χρονιά σε όλους κι ευτυχισμένο το 2017!