Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα triad. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα triad. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2017

Neon demo για τον Commodore 64

Το Neon είναι η νέα παραγωγή του group Triad που παρουσιάστηκε στο demoparty Datastorm 2017 που έλαβε χώρα μεταξύ 10-12 Φεβρουαρίου (το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, δηλαδή) στο πανέμορφο Gothenburg της Σουηδίας.

Παρουσιάστηκαν αρκετές αξιόλογες παραγωγές σε διάφορες κατηγορίες στα πλαίσια του Datastorm 2017 - το πιθανότερο είναι ότι κάποιες απ' αυτές θα τις δούμε τις επόμενες μέρες. Στην κατηγορία πάντως με τα demos για Commodore 64 το Neon θριάμβευσε, αφού κατέκτησε την πρώτη θέση!


Αν και δεν διαθέτει κάποιο part που θα σας... ρίξει απ' την καρέκλα σας (!) όπως κάποια άλλα demos για τον 64άρη που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια, το Neon έχει ωραία γραφικά, καλή μουσική, καλοφτιαγμένα εφέ (που πάντως μάλλον τα έχετε ξαναδεί σε άλλα demos) και, το κυριότερο, θυμίζει αρκετά oldschool 80's παραγωγές στον αισθητικό τομέα, αφήνοντας μια γλυκιά αίσθηση νοσταλγίας.

Τα πολλά λόγια πάντως είναι φτώχεια όταν έχουμε video, οπότε...


Φυσικά, σε περίπτωση που διαθέτετε τα μέσα είναι πάντα καλύτερο να δείτε το demo σε έναν πραγματικό Commodore 64. Αν ανήκετε στους τυχερούς, κατεβάστε το από εδώ και χαρείτε το!

Κυριακή 3 Ιουλίου 2016

C64 demo: Nothing but PETSCII

Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ ιδιαίτερο demo για τον Commodore 64, που πήρε την πρώτη θέση στην Gubbdata 2016. Όπου Gubbdata = ένα copy party (!) που ξεκίνησε την Παρασκευή, 1/7 και ολοκληρώνεται σήμερα, με αφορμή τον εορτασμό των 30 ετών των ιστορικών demo groups TRIAD και Genesis Project.


Αλλά ας επιστρέψουμε στο Nothing but PETSCII το οποίο είναι ένα ιδιαίτερα "ιδιαίτερο" (μα τι γράφω!) demo, με δεδομένο το γεγονός ότι όλα τα γραφικά του είναι... PETSCII! Α!, μην ακούσω "τώρα σε χάσαμε" κι άλλα τέτοια ωραία, εξηγούμαι: PETSCII ονομάζεται το σετ χαρακτήρων του Commodore PET, που υιοθετήθηκε και στα υπόλοιπα 8bit μοντέλα υπολογιστών της Commodore, δηλαδή στους VIC-20, Commodore 16 και Plus/4, Commodore 64, μέχρι και στον Commodore 128! Το PETSCII ήταν ένα σετ χαρακτήρων υπερσύνολο του ASCII (που χρησιμοποιούσαν σχεδόν όλοι οι υπολογιστές) κατά το ότι, εκτός από τους κλασικούς αλφαριθμητικούς χαρακτήρες και σύμβολα εμπεριείχε και γραφικούς χαρακτήρες, σύμβολα τράπουλας (!) και λοιπούς ακόμα χαρακτήρες που επέτρεπαν στον χρήστη να δημιουργήσει εικόνες στην οθόνη χωρίς να χρησιμοποιήσει εντολές γραφικών και, όχι μόνο αυτό, αλλά ακόμα και σε μηχάνημα που δεν είχε καν mode γραφικών! Δημιουργοί του PETSCII ήταν ο σχεδιαστής του PET και του επεξεργαστή 6502 Chuck Peddle και ο Leonard Tramiel, ένας από τους γιους του θρυλικού Jack Tramiel!


Για να πάρετε μια ιδέα του τι ήταν και τι μπορούσε να καταστεί δυνατό με τη χρήση των PETSCII, σκεφτείτε τις εικόνες που είναι φτιαγμένες από διάφορους χαρακτήρες στα .nfo αρχεία που βρίσκουμε σε διάφορα... γκουχ!, "προγράμματα" που κατεβάζουμε σε torrents από το internet...


Όπως μπορεί κανείς να καταλάβει, με υπομονή και σωστή χρήση μπορεί κανείς να φτιάξει αρκετά εντυπωσιακά screens χρησιμοποιώντας PETSCII, αλλά οι άνθρωποι του group Genesis Project απλά... το τερμάτισαν! Όπως ήδη ανέφερα, όλο το Nothing but PETSCII έχει γραφικά που απαρτίζονται αποκλειστικά και μόνο από χαρακτήρες PETSCII. Αυτό από μόνο του αποτελεί κατόρθωμα. Αν τώρα προσθέσουμε το ομαλότατο (pixel-pixel) scolling προς διάφορες κατευθύνσεις, τα twister effects και το (απίστευτο, πραγματικά!) parallax scrolling σε PETSCII (!!!) καταλαβαίνουμε ότι βρισκόμαστε απέναντι σε κάτι σπάνιο και ιδιαίτερα αξιόλογο!


Αν μπορείτε να συνειδητοποιήσετε τη δυσκολία δημιουργίας πολύπλοκων οθονών με τη χρήση PETSCII μη χάνετε ώρα: κατεβάστε το Nothing but PETSCII από εδώ και θα μείνετε με ανοιχτό το στόμα! (Πηγή: csdb).

Πέμπτη 21 Απριλίου 2016

Continuum demo για Commodore 64

Το Continuum είναι ένα demo για τον Commodore 64 που υπέπεσε πολύ πρόσφατα στην αντίληψή μου και μου άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις. Είναι δημιουργία του πασίγνωστου και (πλέον) ιστορικού group Triad και εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο demoparty Datastorm 2014 όπου και κατέλαβε την 2η θέση.


Το Continuum χαρακτηρίζεται από εφέ, μουσική και γραφικά πολύ καλής ποιότητας σε όλη του διάρκεια, ενώ το τελευταίο part με τον χορευτή σε στυλ κάτι ανάμεσα σε 9 Fingers και Karateka (!) είναι απλά... όλα τα λεφτά! Πέρα απ' αυτό πάντως και σε ορισμένα άλλα σημεία συναντάμε εφέ που θα μας αφήσουν με το στόμα ανοιχτό. Δείτε το οπωσδήποτε ή κατεβάστε το από εδώ.