Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Psygnosis. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Psygnosis. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2016

More! Lemmings

Το Lemmings το θυμάστε; Φυσικά και το θυμάστε - πιθανότερο είναι να έχετε ξεχάσει το όνομά σας, παρά το υπέροχο αυτό κράμα strategy, puzzle & arcade που μεγαλούργησε στις οθόνες των υπολογιστών μας στις αρχές της δεκαετίας του '90. Όπως ίσως θυμάστε και το expansion του, με τίτλο Oh No! More Lemmings. Ε, απ' αυτό εμπνεύστηκε ο Amigajay, προκειμένου να δημιουργήσει το νέο του έργο, το More! Lemmings.


Το More! Lemmings λοιπόν, ήτοι 120 νέες πίστες Lemmings στην Amiga. Ναι, για όσους αγάπησαν το Lemmings όπως και ο γράφων, αυτά είναι καλά, πολύ καλά νέα και μεταφράζονται σε πολλές ώρες ξέγνοιαστου παιχνιδιού.


Εάν θέλετε να κατεβάσετε το More! Lemmings για το CD32 σας, μπορείτε να το κάνετε από εδώ. Για το CDTV (ναι, dedicated έκδοση για το CDTV! Γουάου!) κατεβάστε το από εδώ και για απλές Amigas από εδώ (απαιτούνται πάντως 1ΜΒ μνήμης RAM και 2 floppy disk drives). Α! Και να μην το ξεχάσω: όλα αυτά συνοδεύονται από το βιβλίο Lemmings - The Ports το οποίο μπορείτε να το βρείτε εδώ. Not bad, not bad indeed! (Πηγή: Indie Retro News).

Σάββατο 2 Ιουλίου 2016

Αντιγραφή το artwork του Agony;

Ναι, είναι αλήθεια: παρόλο που ασχολούμαι τόσα χρόνια με το χώρο του retro computing και βίωσα τη γέννηση, την κυριαρχία και την σταδιακή υποχώρηση των 8μπιτων και 16μπιτων υπολογιστών, αυτό για το οποίο θα σας γράψω μου είχε ξεφύγει. Πιθανότατα να οφείλεται στο γεγονός ότι το παιχνίδι κυκλοφόρησε τον καιρό που είχα αποφασίσει να ανταποκριθώ στο κάλεσμα της μαμάς πατρίδας και να υπηρετήσω τη στρατιωτική μου θητεία. Είτε έτσι είτε αλλιώς, αυτό που έχει σημασία είναι ότι τελικά το είδα. "Ποιο;", θα ρωτήσετε. "Το artwork του Agony" είναι η απάντηση. Και έμεινα με ανοιχτό το στόμα!

Το Agony της Amiga. Το θέμα που κοσμεί τη συσκευασία του παιχνιδιού δεν είναι τόσο original όσο νομίζατε...
Ως παλαιότερος στο χώρο από την πλειοψηφία, είχα την τύχη να ζήσω την επανάσταση των home computers η οποία, όπως είναι γνωστό, ξεκίνησε από τα 8μπιτα μηχανήματα. Spectrum, Amstrad, Commodore και πολλά άλλα μηχανάκια μπήκαν ξαφνικά στη ζωή μας εκεί, στις αρχές του '80, αλλάζοντάς την για πάντα. Έτσι, είχε πάρει το μάτι μου αυτό που θα σας αναφέρω. Όταν πρωτοκυκλοφόρησε ο Spectrum της Sinclair Research λοιπόν, η εταιρία λανσάρισε κάποιους τίτλους software (που είχαν δημιουργήσει τρίτοι κατασκευαστές) υπό το label της Sinclair, έτσι ώστε να γίνει πιο ελκυστικό το μηχάνημα στους δυνητικούς αγοραστές. Ένας απ' αυτούς τους τίτλους ήταν το adventure "Planet Of Death" που μάλιστα έτρεχε ακόμα και στον "μικρό" Spectrum, με τα 16ΚΒ μνήμης. Μιλάμε τώρα για το έτος 1982. Δείτε το εξώφυλλο του παιχνιδιού:

Χμ... κάτι μου θυμίζει!
Όπως λοιπόν είναι φυσικό, γνωρίζοντας την ύπαρξη (και το artwork) του Planet Of Death, έπαθα πλάκα αντικρίζοντας την εξόφθαλμη αντιγραφή στο θέμα του Agony, 10 ολόκληρα χρόνια μετά το παιχνίδι του ZX Spectrum! H Wikipedia μάλιστα, προφανώς λανθασμένα, αναφέρει ότι το artwork του Agony είναι προϊόν της δουλειάς του "πολύ" Roger Dean, ο οποίος είχε επιμεληθεί σχεδόν όλα τα θέματα των παιχνιδιών της Psygnosis. Φυσικά, όχι το Agony!

Με λίγο ψάξιμο βρήκα ότι τελικά το θέμα του Planet Of Death - και κατ' επέκταση και του Agony - έχει επιμεληθεί ο Tony Roberts. "Και τι έκανε ο Roger Dean, δηλαδή;", θα ρωτήσετε. Η απάντηση είναι "το logo". Ναι το logo του Agony είναι δουλειά του Roger Dean, όπως φαίνεται και από το χαρακτηριστικό του στυλ. 

Αυτό ναι, είναι δουλειά του Roger Dean!
Το ωραίο της όλης ιστορίας είναι ότι το (εξαίσιο αυτό) artwork που χρησιμοποιήθηκε στα Planet Of Death και Agony, έχει χρησιμοποιηθεί και σε βιβλία! Δείτε:







Οπότε, τι να πει κανείς; Ποιος αντέγραψε ποιον, τελικά; Η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα; Να ζει κανείς ή να μη ζει; Ιδού η απορία!

Πέραν της πλάκας, φαίνεται ότι ο Tony Roberts απλά είχε πουλήσει σε αρκετούς πελάτες τα δικαιώματα χρήσης του εν λόγω έργου του, αλλά σε κανέναν την αποκλειστικότητα. Σύμφωνα με το site του καλλιτέχνη, το έργο ονομάζεται "Planet Of Death" και δημιουργήθηκε το 1982, πράγμα που σημαίνει ότι οποιαδήποτε χρήση του πέραν αυτής του παιχνιδιού του ZX Spectrum ε, έχανε κάποιους πόντους στο θέμα της πρωτοτυπίας! Προσωπική μου άποψη είναι ότι η Psygnosis θα έπρεπε να είχε μεριμνήσει ώστε ένα τόσο εμβληματικό παιχνίδι όπως ήταν το Agony να είχε το δικό του, πρωτότυπο θέμα...

Δευτέρα 27 Ιουνίου 2016

Agony remake σε Unreal Engine 4!

Δεν ξέρω αν ανήκετε σε αυτούς που υποστηρίζουν ότι το Agony της Psygnosis δεν είναι απλά ένα technology demo (όπως το Shadow Of The Beast, χα!) αλλά ένα πολύ καλό shoot 'em up με εξαιρετικά γραφικά και μουσική: εγώ πάντως σίγουρα είμαι ένας απ' αυτούς!

Όπως επίσης είμαι και ένας απ' αυτούς που ξέρουν ότι ακόμα και το χειρότερο σύγχρονο PC, έχει στα σπλάχνα του hardware ικανό να κάνει "παπάδες": μεράκι και ταλέντο να υπάρχει, και οι δυνατότητες είναι απεριόριστες...

Τα παραπάνω μάλλον βάλθηκε να μας αποδείξει ο Ozan Temelli, ο οποίος καταπιάστηκε με τη δημιουργία ενός remake του Agony χρησιμοποιώντας την... Unreal Engine 4! Τα αποτελέσματα, όπως μπορείτε να δείτε από το video, είναι ε-ν-τ-υ-π-ω-σ-ι-α-κ-ό-τ-α-τ-α. Φυσικά, αν δεν σας φτάνει το video, μπορείτε να διαπιστώσετε από πρώτο χέρι τη δουλειά που έχει γίνει, κατεβάζοντας το early demo από αυτήν εδώ τη σελίδα. Γουάου, αυτά είναι εντυπωσιακά νέα! (Πηγή: Indie Retro News).


Update: κατέβασα και έτρεξα το demo, το οποίο είναι βαρύ κι ασήκωτο για το δικό μου config (Core 2 Duo, 8GB RAM, Radeon HD6450 1GB, Windows 7 Pro 64bit). Σίγουρα θέλει πολύ καλύτερη κάρτα γραφικών (για αρχή!). Το οπτικοακουστικό αποτέλεσμα πάντως είναι εντυπωσιακό...