Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα kipper2k. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα kipper2k. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη 17 Αυγούστου 2016

Έρχεται η Vampire 500!

Έτοιμη για παραγωγή είναι η Vampire 500 η οποία είναι ένας FPGA επιταχυντής, βασισμένος στην ίδια λογική με τον Vampire για Amiga 600, ο οποίος όμως μπορεί να λειτουργήσει με τις Amiga 500 και Amiga 2000. Οι πρώτες φωτογραφίες δείχνουν ότι στην Amiga 2000 μπορεί να τοποθετηθεί με δύο τρόπους, στην θέση της παλιάς CPU ή στο Zorro II expansion όπου συνδέονται και όλοι οι επιταχυντές που είχαν κυκλοφορήσει παλιότερα.

Τον σχεδιασμό της Vampire έχει κάνει ο Simo Koivukoski και την κατασκευή κάνει ο kipper2k. Τον πυρήνα  του επιταχυντή αναπτύσει η Apollo core ομάδα οι οποίοι συχνά κυκλοφορούν νέες εκδόσεις για αναβάθμιση.




Τα χαρακτηριστικά του Vampire 500 είναι τα εξής:

-128MB FastRAM
- Digital video έξοδος
- Fast IDE-port
- SD-card ως HDD
- 64 bit core, πλήρως συμβατό με 32 bit
- δυνατότητα αναβάθμισης του κώδικα του πυρήνα απευθείας από την Amiga δίχως την ανάγκη εξωτερικού προγραμματιστή
- FPU και 16 bit ήχος σχεδιάζονται για το μέλλον

Το κόστος της Vampire 500 θα είναι 150 € και μπορείτε να την προπαραγγείλετε από το site του kipper2k. (Πηγή: Amiga.gr).

Τετάρτη 22 Ιουνίου 2016

O Vampire 2 δείχνει τα δόντια του. Ξανά! Και ξανά!

Ναι, αφού πιάσαμε το θέμα "Vampire 2", μπορούμε να παρακολουθήσουμε μερικά ακόμα videos που ρίχνουν περισσότερο φως στο τι είναι και τι μπορεί να κάνει αυτό το απίστευτο κομμάτι hardware.

Ας αρχίσουμε με την παρουσίαση του Dan Wood, ο οποίος, ως συνήθως, μιλάει περισσότερο απ' όσο είναι απαραίτητο, αλλά συνολικά το video μας αποζημιώνει και με το παραπάνω, ειδικά στο σημείο που διαπιστώνουμε τι θα ήταν τα Gloom και Alien Breed 3D II - The Killing Grounds εάν έτρεχαν στο κατάλληλο hardware...


Ακολουθεί μία παρουσίαση του Vampire 2 από τον Modern Vintage Gamer, όπου, σε χειρότερη μεν ποιότητα video αλλά και πολύ πιο περιληπτικά σε σχέση με τον Dan Wood, παρουσιάζονται οι επιδόσεις του εντυπωσιακού accelerator σε Sysinfo, Rise Of The Triad, Frontier, Doom και πολλά ακόμη...


Ολοκληρώνουμε με ένα τελευταίο βιντεάκι, που παρουσιάζει τις video playback δυνατότητες του Vampire 2 στην παρούσα χρονική στιγμή και με το υπάρχον software που, κάτι μου λέει ότι σύντομα θα βελτιωθεί...


O Vampire 2 δείχνει τα δόντια του. Ξανά!

Όλοι προφανώς μέχρι τώρα έχετε ακούσει για τον περίφημο επιταχυντή Vampire 2 για Amiga 600, που κάνει οποιαδήποτε άλλη accelerated Amiga να τρέχει να κρυφτεί στη γωνιά της, κυριευμένη από ντροπή!

O Vampire 2 εκτός από ταχύτατος είναι και ιδιαίτερα φθηνός, ενώ προσφέρει επίσης πρόσβαση σε SD κάρτες, εξομοίωση AGA chipset και RTG καρτών γραφικών και πολλά-πολλά ακόμη. "Πολύ καλό για να είναι αληθινό", θα πείτε και, πιστέψτε με, δεν απέχετε και πολύ απ' την πραγματικότητα: ο kipper2k (ο μόνος άνθρωπος απ' τον οποίο μπορείτε να προμηθευτείτε τον accelerator) δεν θα απαντήσει στα emails σας, ακόμα κι αν είστε... η Βασίλισσα της Αγγλίας! Έχουν ακουστεί κάτι ιστορίες ότι αν δοκιμάζουμε να τον βομβαρδίζουμε με emails κάθε βράδυ από τα μεσάνυχτα μέχρι τη μία το πρωί υπάρχουν κάποιες απειροελάχιστες πιθανότητες να μας απαντήσει - γιατί προφανώς, αν δεν δει τα emails του εκείνη την ώρα αυτά με κάποιο μαγικό τρόπο εξαφανίζονται! Ίσως επίσης να βοηθούσαν 1-2 αρμαθιές σκόρδα, το κοκαλάκι της νυχτερίδας και το σταύρωμα των δακτύλων όταν προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε μαζί του, ποιος ξέρει...

Ας επιστρέψουμε όμως στην πραγματικότητα, όπου, προς το παρόν, η αγορά ενός Vampire 2 αποτελεί όνειρο θερινής νυκτός! Πώς μπορούμε να δούμε τις δυνατότητες του θαυμάσιου αυτού accelerator; Μα φυσικά, από videos όπως αυτό που ακολουθεί, όπου η (κάποτε) ταπεινή Amiga 600 τρέχει το Photoshop 4.0 του Mac μέσω εξομοίωσης (Fusion) σε ταχύτητες που δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα τις πραγματικές!

Ιδού:


Ένα ακόμα ενδιαφέρον video μας δείχνει μια Amiga 600 με Vampire 2  να τρέχει το Simon the Sorcerer 2, ένα παιχνίδι που μέχρι πρότεινος μπορούσαν να χαρούν μονάχα οι κάτοχοι μηχανημάτων με AGA ή κάρτες γραφικών. Ε, ξέρετε... "last year"!


(Πηγή: Old School Game Blog)

Κυριακή 3 Απριλίου 2016

Η ιστορία μιας Amiga 600 - Επεισόδιο 3

Έφτασε λοιπόν η ώρα η ώρα να κάνω αυτό που όλο και περισσότερο βαριέμαι τα τελευταία χρόνια - ναι, είναι καθαρά σημάδι της ηλικίας! -, το να ανοίξω την Amiga προκειμένου να εγκαταστήσω τις 2 επεκτάσεις μνήμης και τη νέα ROM. Παραδόξως, και σε πλήρη αντίθεση με τα όσα περίμενα, ούτε βατράχια βρήκα μέσα, ούτε σκουριές, ούτε... μελισσοφωλιές (!): μόνο λίγη σκόνη, that's it. Α, και φυσικά το πολύ μακρύ καλώδιο για τον σκληρό δίσκο για το οποίο με είχε... προειδοποιήσει ο Διαμαντής!


Το πρώτο πράγμα που διαπίστωσα ήταν το ότι θα έπρεπε να φύγει η βάση του σκληρού δίσκου, προκειμένου να χωρέσει η επέκταση της fast RAM. Μικρό το κακό, μιας και ο δίσκος ήταν απλά ξαπλωμένος ανάποδα επάνω της!


Αφαίρεσα λοιπόν την βάση του σκληρού και κούμπωσα την 4ΜΒ fast RAM επέκταση του kipper2k πάνω στον 68000. Για να είμαι ειλικρινής προσπάθησα να την σταθεροποιήσω πλήρως χρησιμοποιώντας έναν αποστάτη και τις ανάλογες βίδες, αλλά αυτό είχε μάλλον το αντίθετο αποτέλεσμα καθώς "τραβούσε" την επέκταση από τη μία πλευρά με αποτέλεσμα να την ξεκουμπώνει. Αν υπήρχε η δυνατότητα να τοποθετήσω αποστάτη και βίδες και από την απέναντι πλευρά τότε θα μπορούσα να εξασφαλίσω σταθερό και παντώς καιρού "κούμπωμα" αλλά, μιας και δεν υπάρχει, απλά αφαίρεσα και τον πρώτο αποστάτη. Ακόμα κι έτσι, η επέκταση φαίνεται να κάθεται μια χαρά στη θέση της πάντως. Στη συνέχεια τοποθέτησα και την "νέα" ROM (Kickstart 3.1):


Μετά ήταν η σειρά της επέκτασης μνήμης της chip RAM (1MB) η οποία όμως μπορούσε να τοποθετηθεί με τα chips να "κοιτάνε" είτε προς τα πάνω, είτε προς τα κάτω - και δεν είχα την παραμικρή ιδέα για το πώς θα έπρεπε να μπει! Τελικά, και με σαφέστατο τον κίνδυνο να τα κάψω όλα (!), την τοποθέτησα με τα chips από την πάνω πλευρά και άναψα την Amiga: δεν είδα κάποιον καπνό να βγαίνει ή κάτι αντίστοιχο, οπότε κατάλαβα ότι μάλλον... καλά πάμε! Και, όντως, μετά από μερικά δευτερόλεπτα είδα το Workbench! Έλεγχος στο "About" και..


Ναι, την βλέπει την ROM! Εκτέλεση του showconfig και... ορίστε και οι επεκτάσεις μνήμης!


Τέλεια λοιπόν, όλα δείχνουν να δουλεύουν σωστά! Λόγω καθαρά προσωπικής παραξενιάς και ιδιοτροπίας, ήθελα πριν κλείσω την Amiga να αφαιρέσω και την θωράκιση που βρισκόταν στην κάτω πλευρά του motherboard (η επάνω θωράκιση πρέπει να είχε "κάνει φτερά" από τα 90s!).


Πάει κι αυτή! Τοποθέτησα καλού-κακού και τον σκληρό δίσκο μέσα σε ένα σακουλάκι για να αποφύγω κάποια ανεπιθύμητη επαφή με κάποιο μεταλλικό κομμάτι (όχι και η πλέον "επαγγελματική" λύση, αλλά λέμε τώρα...) και πλέον ήμουν έτοιμος για να ξανακλείσω την Amiga στο case της!


Φυσικά, μετά από την όλη διαδικασία κάποια parts περίσσεψαν:


Και πλεόν μπορώ να εγκαταστήσω όποια έκδοση του AmigaOS (Workbench, για τους πιο ηλικιωμένους!) θέλω:


Εντάξει, θα κάνω το αναμενόμενο εννοείται, θα εγκαταστήσω το AmigaOS 3.1 πάνω από την εγκατάσταση του AmigaOS 2.05 που είχα ήδη φτιάξει...


Μετά την ολοκλήρωση της εγκατάστασης και το απαραίτητο restart ένας γρήγορος έλεγχος για μνήμες και λειτουργικό (οι ρυθμίσεις μου διατηρήθηκαν όπως τις είχα από το OS 2.05):


Όλα εντάξει! Αφού λοιπόν είμαστε στο σημείο που επιθυμούσαμε από hardware και λειτουργικό σύστημα, είμαστε έτοιμοι για να περάσουμε στο επόμενο σκέλος που δεν είναι άλλο από την δικτύωση! Όπως θα θυμάστε ίσως είχα προμηθευτεί από τον φίλο Vulture μια ασύρματη κάρτα δικτύου, οπότε...

Αλλά ας τα αφήσουμε αυτά, καθώς τα δούμε βήμα-βήμα αναλυτικά στο επόμενο επεισόδιο!