Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2018

Ένας χρόνος χωρίς το Amigaplanet: σε ευχαριστώ, Amigahellas! (μέρος 3ο)

Με όλον αυτόν τον κόσμο και όλη αυτή την κίνηση που είχε το Amigahellas εκείνο τον καιρό, ήταν λογικό η καθημερινότητα των moderators να γίνεται δυσκολότερη: πέραν των αντιδικιών σε νήματα όπως αυτά που ανέφερα στο πρώτο μέρος, η μαζική έλευση νέων μελών δημιουργούσε καταστάσεις πολλές φορές απρόβλεπτες και δύσκολες στη διαχείριση. Συνήθως, αν και οι moderators ήταν 5-6, τις θέσεις τους εκπροσωπούσε κυρίως ο Walkero, ο οποίος τις περισσότερες φορές αναλάμβανε και την όποια "αστυνόμευση" του site, γεγονός που, όπως ήταν αναμενόμενο, συχνά-πυκνά αφαιρούσε πόντους από τη δημοφιλία του παρουσιάζοντάς τον ως εκπρόσωπο της "εξουσίας" στα μάτια των χρηστών/μελών.


Παρά τις μεγάλες στιγμές που ζούσαμε ως ελληνική Amiga community (και που πραγματικά καταλάβαμε το μέγεθός τους αρκετά χρόνια αργότερα, είναι η αλήθεια) η γκρίνια και η μουρμούρα - καθώς και η διαγραφή ή το κλείδωμα ανάρμοστων topics - στο forum του Amigahellas ήταν πράγματα παλαιότερα ανήκουστα, μα πλέον υπαρκτά. Υπήρχε μια υποβόσκουσα δυσαρέσκεια, τόσο από την ομάδα των διαχειριστών που ένιωθε σα να έχει δώσει τα πάντα και κάποιοι να μην το εκτιμούν όσο και από αρκετούς χρήστες που επιθυμούσαν το Amigahellas να γίνει όπως αυτοί το είχαν στο μυαλό τους (άσχετα με το γεγονός ότι αυτό μάλλον δεν ήταν κάτι πολύ συγκεκριμένο ή προϊόν ενδελεχούς εξέτασης και ώριμης σκέψης). Κύριοι εκφραστές της δυσαρέσκειας αυτής οι χρήστες Phantom και Countraven - για εντελώς διαφορετικούς λόγους - ενώ και αρκετοί από τους υπόλοιπους είχαμε σοβαρές ενστάσεις με το moderation καθώς, όταν διαγράφονταν ολόκληρα threads με "ακατάλληλο" περιεχόμενο διαγράφονταν και δικά μας posts τα οποία δεν προσέβαλλαν κανέναν αλλά ούτε και χρησιμοποιούσαν άσχημη γλώσσα, χυδαίους χαρακτηρισμούς ή κάτι ανάλογο...

Στα τέλη του Ιουλίου του 2008, η διαχειριστική ομάδα του forum αποφασίζει να εισαγάγει και επίσημα το αυστηρότερο moderation, υπό τη μορφή των "κανόνων λειτουργίας και συμμετοχής στο Amigahellas": επρόκειτο στην ουσία για ένα ανανεωμένο disclaimer που όφειλαν να αποδεχτούν άπαντες οι συμμετέχοντες στο forum και το οποίο, λίγο ή πολύ νομιμοποιούσε την διαγραφή posts ή και ολόκληρων threads, και καταργούσε τη δυνατότητα συζήτησης επί θεμάτων άσχετων με την θεματολογία του site υπό τον φόβο ακραίων τοποθετήσεων κάποιων χρηστών. Επί της ουσίας, καλώς ή κακώς, αφαιρούσε από 300+ άτομα τη δυνατότητα να θίξουν κάποια θέματα (άσχετα πάντως με την Amiga ή το retro computing) μην τυχόν και βρουν αφορμή και αρχίσουν τις ακραίες και προσβλητικές τοποθετήσεις 3-4 συγκεκριμένοι άνθρωποι. Α, και τόνιζε ότι αναρτήσεις γραμμένες σε greeklish μπορεί ακόμα και να διαγράφονταν! Όλο αυτό το concept ενόχλησε ίσως πρώτα απ' όλους εμένα τον ίδιο (όχι για τα greeklish, αλλά για όλη αυτή την κίνηση που προσωπικά εισέπραξα ως "αποφασίζουμε και διατάζουμε"), οπότε, όντας αγανακτισμένος, προχώρησα σε μια κίνηση που - δυστυχώς - άνοιξε τον ασκό του Αιόλου: ξεκίνησα topic με τίτλο "Όχι στους κανόνες λειτουργίας & συμμετοχής στο amigahellas" (όπως και στα προηγούμενα μέρη απλά παραθέτω τοποθετήσεις και δεν διορθώνω ορθογραφικά λάθη, απουσία σημείων στίξεως κλπ):

"Φίλοι Αμιγκάδες, εγώ δεν θα επικροτήσω τη θέσπιση των κανόνων λειτουργίας και συμμετοχής στο amigahellas. Και δεν θα το κάνω, γιατί οι κανόνες αυτοί μου φαίνονται κατ' αρχάς περιττοί, και κατά δεύτερο λόγο από αυστηροί μέχρι και φασιστικοί. Αν οι φίλοι moderators πιστεύουν ότι μια ψηφιακή κοινότητα 200-300 ανθρώπων με κοινά ενδιαφέροντα χρειάζεται αυστηρή αστυνόμευση για να υπάρξει και να λειτουργήσει, τότε ας τα παρατήσουμε όλα - και το φόρουμ, και τις Αμίγκες και τα πάντα. Ας πάμε στα βουνά να μένουμε σε σπηλιές ή πάνω σε δέντρα γιατί, προφανώς, σαν πολιτισμένοι άνθρωποι δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε. Αν είναι να φτάσει το amigahellas στο σημείο να μας υποδεικνύει για ποια θέματα μπορούμε να μιλήσουμε, πώς μπορούμε να μιλήσουμε για αυτά ε, τότε ας μας δώσετε και μια λίστα με 15-20 συγκεκριμένες προτάσεις που θα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε - έτσι, για να μην κάνει ο καθένας το κεφαλιού του!

Πραγματικά, δεν γνωρίζω αν και κατά πόσο όλοι οι moderators διάβασαν προσεκτικά τους κανόνες λειτουργίας και συμμετοχής στο amigahellas. Διότι, γνωρίζοντας κάποιους απ' αυτούς προσωπικά (και όλους μέσα από τα posts στο amigahellas), αδυνατώ να πιστέψω ότι οι συγκεκριμένοι άνθρωποι επέλεξαν για τους εαυτούς τους το ρόλο του "Μεγάλου Αδελφού" για την κοινότητά μας. Θέλω να πιστεύω ότι πρόκειται περισσότερο για μια βιαστική κίνηση, μια κίνηση που ήταν αποτέλεσμα του μπάχαλου που δημιουργήθηκε με το topic για τους μετανάστες, ένα topic ΠΟΥ ΟΙ MODERATORS ΕΚΡΙΝΑΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΣΧΗΜΑΤΙΣΟΥΜΕ ΓΝΩΜΗ ΚΑΙ ΑΠΛΑ ΤΟ ΔΙΕΓΡΑΨΑΝ (και ναι, ΦΩΝΑΖΩ!). Και, μπορεί να διαφωνώ με τις απόψεις του Αντώνη (Phantom) για τους μετανάστες αλλά είμαι διατεθειμένος να έρθω στα χέρια με οποιονδήποτε ΤΟΥ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΝΑ ΤΙΣ ΕΚΦΡΑΣΕΙ. Γι' αυτό υπάρχει το φόρουμ κύριοι, για να δίνεται στον καθένα από εμάς ένα βήμα για να διατυπώνει τις απόψεις του, ακόμη κι αν αυτές ενοχλούν ή προσβάλλουν κάποιους. Γιατί στη συνέχεια, θα δωθεί και σ' αυτούς τους κάποιους το βήμα για να απαντήσουν. Κι αν κάποιες φορές τα πράγματα παρεκτραπούν ε, ας γίνει κι αυτό - άνθρωποι είμαστε, όχι μηχανές για να προγραμματίζεται ο τρόπος λειτουργίας και δράσης μας!" (χρήστης Dony)

Η παραπάνω θέση μου έγινε δεκτή με ποικίλους τρόπους:

"Συμφωνώ με τον Dony 100%" (χρήστης tasosamiga)

"Αγαπητέ φίλε Dony που σε εκτιμώ αφάνταστα, ενώ συμφωνώ με τα περισότερα που λες, θα διαφωνίσω μόνο στο γεγονός ότι τουλάχιστον το παρών Forum δεν είναι δυνάστης τη ελευθερίας κανενός.

Η ελευθερία άλλωστε σταματά εκεί που αρχίζει η ελευθερία του άλλου και προκειμένου να υπάρχουν παρεξηγήσεις και απομακρύνσεις μελών από το site υπήρξε αυτή η διαγραφή του thread." (χρήστης mfilos)

"Καταρχάς έχεις κάθε δικαίωμα να συμφωνείς η να διαφωνείς.
Όπως και έχεις το δικαίωμα να είσαι αριστερών πεποιθήσεων. Κανείς δεν είναι τέλειος...

Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι το εξής απλό (και απορώ πως δεν το κατάλαβες):

Αυτό το site αφορά computers. Επίσης αφορά (εν μέρει) την νοσταλγία των 80's. Άλλο λοιπόν οι αναφορές σε κόμματα (της εποχής, όχι με τη σημερινή τους μορφή) και άλλο οι αναφορές σε ανθρώπινα δικαιώματα, μετανάστευση κτλ. Οι webmasters και moderators έκανα ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ που έσβησαν το συγκεκριμένο thread. Άν κάποιος θέλει να ανοίξει τέτοια συζήτηση υπάρχουν εκατοντάδες άλλα site για αυτό το θέμα." (moderator Animagic)

"Οι κανόνες θεσπίστηκαν για ένα βασικό λόγο. Και δέν ήταν ούτε οι μετανάστες ούτε ο italodisco (αντε να τα λέμε ως έχουν τα πράγματα).

Θεσπίστηκαν διοτι πολύ σύντομα το Amigahellas γίνεται επίσημος Σύλλογος. Πολύ σύντομα θα διαθέτει και μόνιμο μουσείο Home Υπολογιστών (έχουμε προέκριση απο τον Δήμο Ροδίων). Όλα αυτά απαιτούν Νομική Υπόσταση.

Άρα είμαστε, εκ των πραγμάτων, υπόλογοι σε ότι γράφετε εδω μέσα!

Επειδή λοιπον έχουμε σκοπό να δημιουργήσουμε οικογένειες και όχι να περάσουμε τη ζωή μας στα δικαστήρια, έπρεπε να ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα." (moderator Animagic)


"Ρε συ Dony, όχι και φασισμός! Για όνομα του Θεού. Αυτό δηλαδή σας μένει από τους κανόνες; Οτι πάμε για επιβολή και καταστολή;

...

Το έχω ξαναπεί, και το ξαναλέω, και το πιστεύω: Ένα forum το κανονίζουν και θέτουν τα όρια του οι χρήστες του, και όχι αυτοί που πληρώνουν τα έξοδα του. Καμία διαφορά δεν έχουν οι μεν από τους δε.

Από την άλλη έχω βαρεθεί να φεύγει κόσμος για άσχετα με την Amiga πράγματα, κόσμος που θα μπορούσα να μιλήσω για αυτό που πραγματικά γουστάρω.. Vag, xc8, και άλλοι, την έχουν κάνει επειδή εδώ μέσα ορισμένοι δεν μπορούν να ελέγξουν τον εαυτό τους.

Δείτε και την πλευρά μου: Αναγκάζομαι να αστυνομεύω το forum, αντί πραγματικά να συμμετέχω. Νομίζεις ότι ήμουν χαρούμενος για το τελευταίο topic και την ιστορία με τον Phantom; Άνοιξα το site να δω τα αθλητικά, πέρασα από δω, και ντράπηκα. Δεν ήξερα τι να κάνω, να μπει και κανένας ξένος να βλέπει τέτοια πράγματα" (moderator MrZammler)

"Καλημέρα Dony,

Το site αφορά το ένα και μοναδικό σίγουρα κοινό ενδιαφέρον των μελών του - την Amiga. Οποιαδήποτε άλλη συζήτηση - η οποία στις πλείστες των περιπτώσεων έχει καταλήξει σε περιττές προστριβές - δεν έχει λόγο ύπαρξης εδώ." (moderator Frank)

"Συμφωνώ με τον Animagic 100%." (χρήστης Takis)

"Εγω δεχομαι τους κανονες σαν προτροπη..οχι σαν καταναγκασμο..αν ηταν καταναγκασμος θα την ειχα κανει προ πολλου..." (χρήστης giannis_vassili)

"φίλε Dony είσαι κομπλέ άτομο και καταλαβαίνω τον σου προβληματισμό σου για κάποιο κοινωνικό θέμα (αριστερός εδώ με τεράστια οικογενειακή ιστορία) αλλά ας αφήσουμε το amigahellas να μας χαλαρώνει κάθε φορά που μπαίνουμε μέσα εγώ τουλάχιστον το έχω ανάγκη..." (χρήστης AmigosGR)

"Συμφωνώ 1000% μαζί σου. Αυτή είναι και η λογική μου τόσο καιρό. Αλλά όπως αποδείχτηκε, δεν δουλεύει δυστυχώς. Όσο και αν έχω εμπιστοσύνη και πίστη στους ανθρώπους, τόσο με απογοητεύουν. 

...

Και κάθε φορά είναι μαλακία όταν μου στέλνουν PM και μου λένε σε παρακαλώ διέγραψε με. Έχουν τους λόγους τους ο καθένας, και είναι σεβαστοί. Ο xc8 έφυγε γιατί όταν άνοιξε ένα thread για να μας πεί τις εντυπώσεις του από μια μάζωξη με Τούρκους demosceners, του την πέσανε λέγοντας ο καθένας τις προσωπικές τους απόψεις για τους γείτονες..." (moderator MrZammler)

"διαφωνώ καθετα με τη θέσπιση κανόνων
το amigahellas ειναι ένας οργανισμός οπου απαρτίζετε απο τους απανταχου Ελληνες χρήστες αν κάποιος δημιουργεί θέμα,ο "οργανισμός" θα τους περιθοριοποιησει και εν τέλη θα τους αποβάλει - όπως γίνετε μέχρι τώρα
" (χρήστης Α1200)

"Στην ουσία οι κανόνες λειτουργίας του amigahellas,δεν εμπεριέχουν τίποτα το καινούργιο παρά τον αυτονόητο τρόπο επικοινωνίας σε μια ψηφιακή κοινότητα.Όσοι ήταν και είναι εντάξει μέχρι τώρα και δεν έχουν δημιουργίσει ποτέ προβλήματα,δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα.
Η υπενθύμιση τους έγινε ώστε να αποφεύγονται διαφόρου είδους προβλήματα γιατί μην ξεχνιόμαστε ότι το amigahellas σαν forum τον τελευταίο καιρό έχει περάσει απο τα όρια του διαδικτυακού κόσμου και σε άλλες υλοποιήσεις εκτός των amigatherings.Γενικώς μπαίνουν στο forum πολλοί επισκέπτες και είναι άσχημο να βρεθεί πάνω σε διάφορα topic που εξελίσονται με προσβλητικά σχόλια(κυρίως βρυσιές κτλ).Εμένα προσωπικά με ντροπιάζει το συγκεκριμένο θέμα.
" (moderator Pontium)

"Λοιπόν κύριοι, επειδή το καμπανάκι χτυπάει για μένα και το ξέρω έχω να πώ τα εξής:
Συμφωνώ με τους κανόνες, δε το βλέπω θέμα φασισμού όμως. Καλά έκαναν και διέγραψαν το topic περί ρατσισμού, μεταναστών και ό,τι άλλο παλιότερο topic είχε δημιουργηθεί. Γιατί; Μα είναι τόσο απλό, δεν βγαίνει πουθενά. Είναι ένα αδιέξοδο, και το μόνο που γίνεται τελικά στο τέλος είναι το χάος, ένα μπάχαλο.
Εγώ τότε είπα και στον Μανώλη τηλεφωνικώς. "Εγώ Μανώλη, γράφτηκα στο amigahellas γιατί είμαι Amigas". Δε θέλω τέτοια topics για τον απλούστατο λόγο ότι δε τα γουστάρω και δεν τους γουστάρω.
" (χρήστης Phantom)

"Το λέω ξανά και ας γίνω βαρετός, το site γενικά "χάνει" από όλες αυτες τις ιστορίες. Σε έναν ιδανικό κόσμο μερικά πράγματα θα ήταν αυτονόητα και οι κανόνες θα ήταν άχρηστοι...." (χρήστης Countraven)

"Μετά από προσεκτικό διάβασμα όλων των θεμάτων θέλω να πω μόνο το εξής. Πιστεύει κανείς ότι ένα site-forum μιας ομάδας-κοινότητας ανθρώπων δεν πρέπει να έχει την "αστυνόμευση" των webmaster; Να κάνει δηλαδή ο κάθε ένας ό,τι θέλει; Εγώ πιστεύω πως αυτό δεν γίνεται σε καμία περίπτωση.

...

Το θέμα με την μετανάστευση το είδα μόνο στην αρχή του, χωρίς τις παρεκτροπές, και αμέσως είπα "Ορίστε και ένα ωραίο post πέρα από BUMP, NIAOY και ΠΑΣΟΚ". Τώρα αν κάποιοι έχουν την πεποίθηση ότι μόνο αυτοί έχουν άποψη και μάλιστα την σωστή, και μιλάνε με τρόπο σαν αυτόν που μου μετέφεραν οι άλλοι, τότε εγώ θα διέγραφα μόνο τα δικά τους post κι όχι όλο το θέμα.

@dony
Φίλε μου, οι κανόνες είναι για αυτούς που θέλουν να κάνουν κακό στο amigahellas και σε αυτό που χτίζεται από όλους μας. Αυτοί που έχουν άψογη συμπεριφορά δεν έχουν να φοβηθούν κάτι. Δεν μπήκαν οι κανόνες για να αρχίσουμε εμείς να διαγράφουμε χρήστες.
" (moderator Walkero)

"ειμαστε εδω για (και εξαιτιας) της αγαπης μας για την amiga
και δεν εχουμε να χωρισουμε τιποτα μεταξυ μας. τα τελευταια δυο χρονια εχω γνωρισει απο κοντα
τοσους πολλους αμιγκαδες, οσους δεν ειχα γνωρισει τα προηγουμενα δωδεκα χρονια
που αχολουμουν με την amiga. και αυτο εγινε χαρις στο amigahellas και τα amigatherings.
αυτη την οικογενεια που εχουμε φτιαξει ολοι μαζι, δεν την αλλαζω με τιποτε.
αυτην την οικογενεια πανε να προστατευσουν αυτοι οι κανονες. ετσι απλα.
" (χρήστης amije)

"Αυτό που (πραγματικά) δεν καταλαβαίνω, είναι το που εξυπηρετεί το γεγονός να διαγράφουμε (και κατά συνέπεια να ΑΠΟΚΡΥΠΤΟΥΜΕ) τα κακώς κείμενα. Δηλαδή, δεν συνέβησαν ποτέ; Όπως σοφά έλεγαν κάποτε, "scripta manent"! Τα γραπτά μένουν κύριοι, και ΠΡΕΠΕΙ να μένουν, και ΠΡΕΠΕΙ να είμαστε υπεύθυνοι γι' αυτά που γράψαμε. Ακόμα κι αν είναι off-topic...
BTW, ο τρελός καβγάς που είχε δημιουργηθεί κάποτε μεταξύ Walkero και Phantom μπορεί να μην είχε λάβει χώρα επειδή έπρεπε, αλλά το γεγονός είναι ότι ΣΥΝΕΒΗ. Μπορεί να μην ήταν η κορυφαία στιγμή στην ιστορία του amigahellas αλλά η ιστορία (ακόμη και ενός) δυκτιακού τόπου δεν γράφεται μόνο από τα γεγονότα για τα οποία είμαστε υπερήφανοι!
" (χρήστης dony)

"Η φύρα από τη γραμμή παραγωγής πάει για σκραπ, δεν πάει στα ράφια." (moderator Frank)

Και ενώ η κουβέντα φαινόταν να γίνεται σε κόσμια επίπεδα με ήρεμη αντιπαράθεση λογικών επιχειρημάτων, ξαφνικά το κλίμα αρχίζει να εκτραχύνεται:

"Έχω και εγώ έναν κανόνα λοιπόν. Walkero μην ξαναδώ να αναφέρεις πουθενά με έμεσα χλευαστικό τροπό την ατάκα μου. Είναι μια ατάκα για χαβαλέ μεταξύ φίλων, εσύ ούτε όρεξη για χαβαλέ έχεις σε γενικές γραμμές, ούτε φίλος μου είσαι οπότε αγνοησέ την, όταν θα γίνω μεγάλο παιδί και θα σοβαρευτώ και όταν θα φτάσω στο άπιαστο walkero-level ίσως να σταματήσω να την γράφω, μέχρι τότε όμως...." (χρήστης Countraven)

Κατόπιν η ομάδα των moderator κάνει edit 6 σερί αναρτήσεις, τρεις από τον χρήστη babis_d_max και άλλες τρεις από τον moderator Animagic. Η συνέχεια:

"Δυστυχώς φίλε μου κι εδώ τελικά επικρατεί η λογική της ¨κλειστής λίγκας¨ δηλαδή υπάρχουν κάποιοι που ασχολήθηκαν ίσως περισσότερο με το αγαπημένο μας μηχάνημα τα πέτρινα χρόνια και όντας προχωρημένοι το παίζουν ειδήμονες, νευριάζουν με τις απλοικές ερωτήσεις των ¨κοινών θνητών¨, ιδιοποιούνται καθολοκλήρου το εν λόγω site πιστεύοντας ότι μόνο αυτοί δικαιούνται να μιλάν όταν θέλουν και όποτε θέλουν κλπ
Οπως βλέπεις το site ΠΑΣΧΕΙ ΚΑΙ ΜΠΑΖΕΙ ΑΠΟ ΠΑΝΤΟΥ.
Προσωπικά άρχισα ήδη να μπαίνω σε ξένα site και βρήκα την υγειά μου.
Παρακαλώ πολύ διαγράψτε και μένα.Καλή σας τύχη.
" (χρήστης DIMOS)

"Προσωπικά θα σεβόμουν τους κανόνες του χώρου που με φιλοξενεί και έτσι πρέπει..
Αν με ενοχλούσε κάτι απλά δε θα ξαναπατούσα.
" (χρήστης Anemos)

"Οι κανόνες είναι σωστοί. Δεν διατυπώθηκαν σωστά. όταν τους πρωτοδιάβασα, σοβαρά σου μιλάω, γέλασα!
Είναι εντελώς λαθος η διατύπωση τους. Θα βάλω τον Λεφτέρη να τους μαζέψει. Και τότε θα καταλάβετε και θα συμφωνήσετε όλοι, είμαι σίγουρος
" (moderator Animagic)

"Λοιπόν επειδή είμαστε κλασσικοί ελληνάρες,δηλαδη όλοι μας λεμε το μακρύ μας και το κοντό μας χωρίς επί της ουσίας να προτείνουμε τίποτα

Σαν χρήστης εδω μέσα ασπάζομαι τους κανόνες ακομα και οταν δεν ηταν γραμμενοι πουθενά αλλα η αλήθεια ειναι οτι οταν εβλεπα ενα topic να παρεκτρέπετε με άσχημο τροπο με χαλαγε

Μου αρέσει το παρειστικο στυλ αλλα όντας πλεον 300 μελη και
πρεπει εκ των πραγματων να αναρτηθεί ενας κανονας λειτουργιας
με χαλαει που το λεω αλλα ειναι γεγονος-δεν ειναι πλεον 60 μελη(τοσα θυμαμαι οταν εκανα join)

Θα στενοχωρηθώ παρα πολυ αν δω χρήστες οπως ο dony να αποχωρούν γιατι ειναι ατομα που προσφερουν στη κοινοτιτα
και εχουν τεχνογνωσια που πρεπει να μεταλαμπαδευτει

Ας σκεφτουμε τι μπορουμε να κανουμε εμεις για τη κοινότητα και οχι τι μπορει η κοινότητα να κανει για εμας

το γελοιο ειναι πως βλεπω αρκετα ατομα να γκρινιάζουν που εχουν εχουν βοηθηθεί περισσότερο εδω μεσα παρα εχουν βοηθήσει

επαναλαμβάνω πως κι έμενα με χαλανε οι κανόνες αυτοι,με ξενιζουν,τους θεωρω αταίριαστους εδω μεσα,μετα απο σκέψη όμως ισως και να ειναι απαραίτητοι απλα να υπάρχουν
" (χρήστης Α1200)

"Και εμείς χαλαστήκαμε που χρειάστηκε να μπούμε στη διαδικασία αυτή. Δε το αποφασίσαμε εν μία νυκτί ούτε ελαφρά τη καρδία.
Ούτε ελιτιστές είμαστε, ούτε έχουμε όρεξη να το παίζουμε ιστορία. Αντίθετα η παιδαριώδης συμπεριφορά κάποιων χρηστών παραέγινε καταπιεστική τόσο για άλλους χρήστες όσο και για τους webmasters/moderators.
Στη πράξη θα δείτε ότι δεν αλλάζει απολύτως τίποτα για το 99,9% των χρηστών. Το 0,1% (30χρονοι με συμπεριφορά δεκάχρονου) μπορεί να αποφασίσει αν θέλει να συνεχίσει να συμμετέχει στο site.
" (moderator Frank)

"Μηπως οσοι διαμαρτυρονται περι φασισμου να σκεφτουν τι σταση/τακτικη θα ακολουθουσαν αν ηταν "ιδιοκτητες"?" (χρήστης Wally)

Στη συνέχεια ο χρήστης Countraven δημοσιοποιεί PM προς τον ίδιο από τον moderator Walkero το οποίο διαγράφεται. Νομίζω ότι ελάχιστοι πρόλαβαν να το δουν και σίγουρα εγώ δεν ήμουν ανάμεσα σε αυτούς.

"Countraven αντιλαμβάνομαι τον εκνευρισμό σου, αλλα όπως γνωρίζεις τα PM αφορούν προσωπικές συνομιλίες και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να δημοσιεύονται.

Επίσης, επειδή δεν μου αρέσει να παρεμβαίνω στα προσωπικά δεδομένα του καθενός, σε παρακαλώ να αλλάξεις την υπογραφή σου. Περιέχει υλικό απο προσωπική συνομιλία.

Είσαι μεγάλο παιδί, δέν είσαι κανένα βλαμμένο και δε πίστευα ποτέ οτι θα χρειαζόσουν moderation. Κάποια πράγματα είτε υπάρχουν σε κανόνες είτε όχι είναι ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ αυτονόητα.

ΝΙΑΟΥ
" (moderator Animagic)

"Τι μανούρα είναι αυτή ρε παιδιά; Προς τι ο τσακωμός; Καλοί οι κανόνες, όπως και παντού, έτσι κι εδώ πρέπει να υπάρχουν. Ειδικά αφού ξεκαθαρίστηκε το πνεύμα τους μετά την πρώτη (δικαιολογημένη, αφού και σε μένα φάνηκε αρχικά ότι κάτι στράβωσε ξαφνικά όταν τους διάβασα) ανάρτηση του dony." (χρήστης Vulture)

"Δεν είχα πρόθεση να γράψω κάτι μέχρι που πρόσεξα το post του Ζammler που ουσιαστικά δήλωνε πολύ ενοχλημένος με το να ασχολούμαστε με τσακωμούς συνεχώς και φαίνεται η πηγή του κακου να είναι τα off-Amiga θέματα.

Αναλογιστείτε γιατί μπαίνετ ο καθένας στη διαδικασία να μπει σε μια κοινότητα, και στην περίπτωση μας στο amigahellas. Αν το καλοσκεφτείτε υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι εδώ που έχουν από το 2005 κάνει πράγματα που πριν φάνταζαν επιστημονικη φαντασία - το να πας στη DTE ως amigahellas.gr και τα καρτελακια πάνω σου να γράφουν Amiga ναι είναι παράξενο. Κάνω λοιπόν την εξής απλούστατη ερώτηση προς όλους μας: Μας ενδιαφέρουν τέτοιες δραστηριότητες όπως και το amigathering από χημείο έγινε θεσμός σε ετήσια βάση;

Αν μας ενδιαφέρουν τον καθένα μας ξεχωριστά τον αντιπροσωπεύει; Αν ναι τότε το να γκρινιάζουμε είναι το πλέον εύκολο και καυθημερινό φαινόμενο στο Ελλαδιστάν. Ας είμαστε το υγιές κομμάτι του κυβερνοχώρου και ας θεωρούν μερικοι πως είμαστε ρετρο ( τη γνώμη μου τηνεχω γράψει στο περιοδικο για το ρετρο ).

Για να είμαστε υγιές κομμάτι θαρρώ πως όλοι μας πρέπει ξεχωριστά να είμαστε τα κύταρρα που θα συντηρούν και θα προωθούν τον οργανισμό amigahellas. Αυτό σε απλά ελληνικά σημαίνει πως είναι ανάγκη να αναλογιστούμε ο καθένας μας μέσα του τι αναζητά εδώ μέσα και να το θέσει ως θεμα.

Οι διακυρήξεις και οι κανόνες δεν είναι τίποτα παραπάνω από το πλαίσιο στο οποίο διαμορφώνονται οι διαπροσωπικές σχέσεις.
" (χρήστης Prowler123)

"Ρε σεις, Ε-Λ-Ε-Ο-Σ.

Ρε Count, τι είναι αυτά; Για όνομα του Θεού, τι σχολιάσανε το "ΝΙΑΟΥ";;;; Θα τρελαθούμε εντελώς εδώ μέσα; Έχουμε χάσει πάσα αίσθηση λογικής και μέτρου; Δηλαδή θες να μου πεις οτι δεν κατάλαβες το νόημα του post του walkero και κόλλησες εκεί;
" (moderator MrZammler)

"Το παραπάνω post του Countraven, η συμπεριφορά του και η υπογραφή του αποδεικνύουν περίτρανα τι προσπαθούν να διαφυλάξουν οι κανόνες." (moderator Walkero)

"Κανένας εκνευρισμός. Και φυσικά έγινε αυτό που είχα στο μυαλό μου. Διαγραφή του published PM και Moderation. Όλα πήγαν σύμφωνα με το πλάνο μου. Τουλάχιστον ελπίζω να πρόλαβαν να διαβάσουν κάποιοι αυτά που γράφονται στο παρασκήνιο από αυτούς που υποτίθεται ότι είναι υπεύθυνοι για τη σωστή ροή του φόρουμ (walkero). Ο οποίος συνεχίζει τα ΠΜ αποκαλώντας την συμπεριφορά μου αδελφίστικη. Μανόλη δεν είναι το θέμα η ατάκα –όπως ο Animagic στράβωσε με τον χλευασμό της ατάκας ΠΑΣΟΚ από το ίδιο άτομο, έτσι και εγώ αλλά δεν είναι εκεί το Point-, απλά η συμπεριφορά και ο τρόπος μερικών μπορεί να ξεσκεπαστεί εύκολα ακόμα και με ένα ΝΙΑΟΥ.

edit: Και το γεγονός ότι κάποιοι κάνουν edit τα ίδια τους τα γραφτά όταν δημοσιεύονται σημαίνει πως μάλλον κάτι τους ενοχλεί στα ίδια τους τα λόγια. Ως δια μαγείας σε κανένα από τα ΠΜ του Walkero δεν είδα την ξύλινη και κυριλέ γλώσσα που έχει on public. Αντίθετα μας λέει ότι πρέπει να το βουλώνουμε και μας λέει αδελφές. Και όχι Animagic αυτά δεν είναι προσωπικά δεδομένα.
" (χρήστης Countraven)

"Τα περι συμπεριφοράς, λυπάμαι που θα στο πώ, τα ξεκίνησες εσύ στην τελική. Με το forum περι MOS. Άστο, παρακολουθώ απο κοντά την ιστορία, λεω αστο ατυχη στιγμή είναι, θα καταλάβει οτι ο ίδιος ξεκίνησε την "έχθρα" με το συγκεκριμένο άτομο, αλλα απο ότι βλέπω το συνεχίζεις. Μάθε λοιπόν οτι ούτε τσουτσέκια κανενός είμαστε, ούτε υποχρεωμένοπι είμαστε να υλοποιούμε προσωπικές ιδέες και βλέψεις του καθενός. Διαχειριζόμαστε εναν ιστοχώρο. Για την Amiga. Μέσα σαυτόν το χώρο χωράνε και τα ΠΑΣΟΚ και τα ΝΙΑΟΥ και τα Κατοστάρικα. Είναι μέρος της κληρονομιάς του IRC. Παρόλο που προσπαθούμε να το κρατήσουμε "AMIGA" κατα καιρούς ακούμε τα χίλια-δυο κουλά περι atari, mos, spectrum κτλ. Αυτά είτε το γουστάρουμε είτε οχι ΔΕΝ είναι καθαυτό Amiga. Παρόλα αυτα δεχθήκαμε και την εισοδο τους στο site και την στήριξη τους. Και αντί να έχουμε μια καθαρή συνέχεια βρεθήκαμε να μας την λένε!

Στην προσεχή συγκέντρωση μελών (όσων θέλουν) για το μέλλον του site ξεκάθαρα πλέον θα προτείνω την οριστική απόσπαση του Amigahellas απο τα υπόλοιπα ρετρό που δημιουργούν προβλήματα. Λυπάμαι το αυγολέμονο έκοψε, και δέν ευθυνόμαστε εμείς γι'αυτο. Αντί να συνεργατούν κάποιοι, μας βρίζουν κιολας. ΤΕΛΟΣ.
" (moderator Animagic)

"Έχθαρα? Εγώ? Με τον Walkero? Δεν τον έχω δει ποτέ στη ζωή μου... οπότε. Εκτός αν νομίζεις ότι του το κράταγα μανιάιτκο για΄τι δνε ήθελε sperated MorphOS Forum. Σογά μην του την έπεφτα και από καμιά γωνία, καταλαβαίνω απόλυτα την στάση σου που στηρίζει τους υπόλοιπους webmasters και το site και εγώ αυτό θα έκανα, δεν περίμενα να με χειροκροτήσεις κιόλας. Τέλος αν νομίζεις ότι το MorphOS είναι άσχετο με την amiga μπορώ να πάρω το forum από τον server. Δεν τρέχει και τίποτα. Δικό μου server και χώρο έχω, απλά ήθελα να ανέβει εδώ από καλή διάθεση και μόνο μην τα ξαναλέμε." (χρήστης Countraven)

Και το τέλος:

"Όπως όλοι καταλάβαμε, το παρόν δεν βγάζει πουθενά.

Το κλειδώνω για λίγο, μόνο και μόνο για να μπορέσει ο καθένας μας να σκεφτεί πλέον, και να ξανα-διαβάσει το post του Prowler στην προηγούμενη σελίδα. Θα παρακαλέσω όλους, να το δουν και να σκεφτούν ορισμένα πράγματα.

Ειπώθηκαν πολλά, ο καθένας πάντα είναι υπεύθυνος για τις πράξεις και τα λόγια του. Δεν θα στείλω ευθύνες από δω και από κει, όλοι συμμετείχαμε σε αυτό το χάος.
" (moderator Mr Zammler)


Το thread αυτό, όπως γίνεται εύκολα κατανοητό σε όσους μπήκαν στον κόπο να το διαβάσουν, ήταν η αρχή του τέλους για το Amigahellas - τουλάχιστον του "μεγάλου" Amigahellas, όπως το βιώσαμε και το αγαπήσαμε εμείς που ήμασταν παρόντες στις πολύ καλές του μέρες...

(Συνεχίζεται...)

Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2018

Ένας χρόνος χωρίς το Amigaplanet: σε ευχαριστώ, Amigahellas! (μέρος 2ο)

Πριν προχωρήσω με τη συνέχεια της (θέλω να πιστεύω) ενδιαφέρουσας ιστορίας της δημιουργίας του Amigaplanet και της περίφημης "διάσπασης" ή "σχίσματος" μεταξύ των μελών του τελευταίου και αυτών του Amigahellas, θα ήθελα να τονίσω ότι εκφράζω - προφανέστατα - προσωπικές απόψεις και παραθέτοντας posts ή τμήματα αυτών που δημοσιεύθηκαν στο παρελθόν στο εν λόγω forum σε συνδυασμό με τα όσα θυμάμαι ο ίδιος προσπαθώ να καταστήσω εμφανείς και κατανοητούς τους λόγους που οδήγησαν τα πράγματα στο σημείο που έφτασαν, δέκα χρόνια πριν. Γιατί είναι γεγονός ότι κάποιοι δεν καταλαβαίνουν, κάποιοι κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν και κάποιοι, πολύ απλά, δεν θέλησαν ποτέ να καταλάβουν...

Το 2007-2008 λοιπόν, το Amigahellas ήταν πραγματικά στα "ντουζένια" του. Τα μέλη του αυξάνονταν... γεωμετρικά, τα posts ήταν χιλιάδες και η επισκεψιμότητα over the roof. Η συμμετοχή στην DTE του 2007 καθώς και το 8ο Amigathering που έλαβε χώρα στο Bios με την περίφημη παρουσίαση του AmigaOS 4 για classic Amigas έθεσαν τον πήχη τόσο ψηλά που μόνο τώρα που έχουν περάσει όλα αυτά τα χρόνια μπορούμε, αποστασιοποιημένα, να εκτιμήσουμε τι πραγματικά οργανώθηκε, με τι επίπεδο και πόση δουλειά...



Μέσα σε αυτό χρονικό διάστημα, και πιο συγκεκριμένα για πρώτη φορά στις 14 Μαρτίου του 2008, ο (σχετικά νέος τότε) χρήστης Countraven ζήτησε από τη διαχειριστική ομάδα του Amigahellas την άδεια για τη δημιουργία ενός νέου forum, με αποκλειστική θεματολογία σχετική με το MorphOS, το οποίο όμως να αποτελεί κομμάτι του website του ΑΗ. Η ετυμηγορία των moderators ήταν προς τιμήν τους θετική, καθώς μόνο και μόνο σαν concept φαντάζει ολίγον τι ουτοπικό (και μάλλον άνευ ουσίας, αλλά το βλέπαμε διαφορετικά τότε) ένα forum να "κρέμεται" κάτω από ένα άλλο. Παρόλα αυτά, οι διαχειριστές του ΑΗ προχώρησαν σε μια μοναδική στα χρονικά κίνηση και επέτρεψαν στον Countraven τη δημιουργία του νέου forum, που ονομάστηκε Greek MorphOS Community και το οποίο ήταν, στη ουσία, η πρώτη υλοποίηση του Amigaplanet! Κατάφερα και εντόπισα το σχετικό νήμα, απ' όπου και σας παραθέτω μερικά ενδιαφέροντα posts ή, τέλος πάντων, τμήματα αυτών. Όπως και στο πρώτο μέρος, απλά παραθέτω: δεν διορθώνω ορθογραφικά λάθη κλπ...

Ιδού το "ιστορικό" post που οδήγησε στη δημιουργία του Greek MorphOS Community:

"Πρόταση - Ελληνικό Pegasos Forum
 Προτείνω την δημιουργία ενός μικρού Peg forum. Όχι ότι είμαστε και πολλοί αλα για να είναι περισσότερο νοικοκυρεμένο το πράγμα και επειδή μας απασχολούν εμάς τους λίγος και μερικά λίγο ποιο «εξειδικευμένα» θέματα για Peg που οι περισσότεροι Native Amiga Users δεν θα τα διαβάσουν ποτέ. Βλέπε Linux σε Peg, Emulation σε Peg κτλ και τα πμ πέφτουν αβέρτα.
 Να πω ότι η πρόταση δεν έχει κανέναν απολύτως διαχωριστικό χαρακτήρα από την υπόλοιπη κοινότητα και όποιος τολμήσει να το σκεφτεί έτσι θα φάει πράσινο ήλιο στο κεφάλι.
 Λοιπόν τα σενάρια που προτείνω είναι δύο:
 1. Δημιουργία sub forum εδώ μέσα.
 2. Παραχώρηση ενός domain του στυλ peg.amigahellas.gr και ανέβασμα ενός νέου μικρού forum εκεί. Το στήσιμο του φόρουμ το αναλαμβάνω εγώ. Αυτό θα έχει λίγο περισσότερη πλάκα γιατί θα φτιάξουμε και γραφικά κτλ.
 Δεν ξέρω αν κάποιος έχει επαφή και με τα παιδιά από το AmigaSympan που είχαν φτιάξει παλιότερα μια μικρή Peg community. Ίσως κάποιος να θέλει να συμμετάσχει ή να το ενσωματώσουμε στο site του AmigaSympan που έχει είδη αναφορές και υποσέλιδα για Peg.
" (χρήστης Countraven)


Παρά το μάλλον... ασυνήθιστο του πράγματος, οι αντιδράσεις, όπως θα δείτε κι εσείς, ήταν θετικές:

"παλιοζαγαρο με προλαβες πανω που σκεφτομουν να γραψω στον Μανωλη για αυτο το θεμα" (χρήστις amije)

"Εγώ πάντως, ως περήφανος ιδιοκτήτης ενός απ' αυτά τα γλυκύτατα αλογάκια, είμαι μέσα!" (χρήστης Dony)

"φιλική συμετοχή rigardie" (χρήστης rigardie)

"Μέσα παίδες, ότι θέλετε.

Αποφασίστε τι από τα δύο θέλετε καλύτερα, και ενημερώστε με για να σας στήσω είτε το subdomain είτε εδώ sub-forum.

Θα έλεγα πάντως να το δείτε πιο MorphOS, παρά Pegasos
" (moderator MrZammler)

"Και εγώ μέσα για νέο domain του στυλ
Pegasos.amigahellas.gr
ή
Morphos.amigahellas.gr
ότι αποφαίσετε.
" (χρήστης Countraven)

Κι όχι μονάχα θετικές, θετικότατες θα τις χαρακτήριζε κάποιος με μια πρώτη ανάγνωση:

"Επιτέλους. Είστε άψογοι. Κάποιοι πρέπει να το ξεκινήσουν και να το υποστηρίζουν.

Προτείνω πάντως το mos.amigahellas.gr σαν subdomain και sub forums σε αυτό εδώ το forum ώστε να είναι όλα μαζεμένα εδώ και να μην χρειάζεται κάποιος να ψάχνει σε πολλαπλά forums. έτσι, με μια αναζήτηση εδώ να μπορεί να βρει ό,τι χρειάζεται.
" (moderator Walkero)

Γύρω στις 2-3 ωρίτσες αργότερα αχνοφαίνεται μια ψιλο-διαφωνία:

"@ countraven

Φαντάσου όμως ότι κάποιος που θα θέλει να ρωτήσει για ένα 68Κ πρόγραμμα που το τρέχει στο MOS, πχ. το ArtEffect, θα πάει και θα βάλει και στα δύο forums το ίδιο θέμα. Ενώ με απλός διαχωρισμό subforums στο ίδιο forum του amigahellas, θα το βάλει μια φορά και θα μπορούν όλοι να απαντούν στο ίδιο, και μετα αν κάποιος ψάξει το ίδιο θέμα, θα το κάνει σε ένα μόνο forum.

Βασικά, αν το sub domain έχει δικό του forum διαχωρίζεται αρκετά. Σε γενικές γραμμές δεν έχω δει και πολύ κίνηση για το MOS στο forum μας, που να επιβάλλει τον διαχωρισμό του.
" (moderator Walkero)

"@Walkero

Πρακτικά τότε μπορούμε να αφήσουμε το πράγμα ως έχει και να ποστάρουμε θέματα για Πήγασο εδώ. Δεν είναι το sub-forum που θα κάνει τη διαφορά στη πράξη. Η ιδέα μου βασίστηκε κυρίως σε ένα ξεχωριστό –αλλά όχι διαχωριστικό- φόρουμ, για αυτό μίλησα και για sub domain. Φόρουμ το οποίο φυσικά θα είναι προέκταση του site με παρουσιάσεις κτλ για το οποίο έκανες λόγο εσύ.
" (χρήστης Countraven)

Και μία ακόμα, αλλά άσχετη με τα παραπάνω:

"@rigardie
Για τα ελληνικά σε MOS μπορείς να ρίξεις μια ματιά στο www.amitrace.gr ώστε να δείτε tutorial πως μπαίνουν. Για μετάφραση προγραμμάτων στα ελληνικά μπορείτε να δείτε tutorial στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού μας. Εσύ πάντως καλό είναι να μην τα βάλεις, μιας και τα ελληνικά σου, ιδίως η ορθογραφία, σπάνε κόκκαλα. Γράφε καλύτερα σε greeklish.
" (moderator Walkero)

Η απόφαση τελικά λαμβάνεται με αυτό:

"ta analambano ola ego. Proteino ksexoristo mikro forumaki se subdomain typoy morphos.amigahellas.gr. Ayto lene kai oloi oi upoloipoi basika (plin tou Walkero). Ypolipoi: Parakalo epibebeoste.

Plhn tou forum 8a ftiaoxume kai site me paorusiash, ala to anebasma tou ulikou sto "main site" prepei na to analabei kapios alos. ego mporo na kanoniso to forum.

Dose mou apla xoro sto site kai 8a pareis etoimo to forum stimeno me petalouditses kai ola ta sxetika.

Th domh thn exo postarei merika posts parakato.

Perimeno to ok gia na ksekiniso.
" (χρήστης Countraven)

Αλλά η τελική μορφή (sub-forum ή ολόκληρο, ανεξάρτητο forum) δεν έχει ακόμη αποφασιστεί:

"Λοιπόν η αρχή έγινε και το κόμμα μας παραχώρησε χώρο και morphos.amigahellas.gr domain. Πάμε σε ψηφοφορία τώρα.

Όσοι είναι να συμμετέχουν ενεργά στη φάση παρακαλούνται να ψηφίσουν:

1. Θέλουν ένα νέο μικρό φόρουμ μέσα στο morphos.amigahellas.gr με δικό του περιβάλλον, skins, στο οποίο θα γραφτούμε εκ νέου και θα ξεκινήσουμε από το 0 να μιλάμε μόνο για Morphos / Peg..

2. Θέλουν ένα sub forum μέσα στο Amigahellas forum με θέματα για morphos / peg?

Ψηφίστε.. Όποιο σενάριο μαζέψει τα περισσότερα θα είναι το τρέχον. Σκεφτείτε ότι ο βασικός σκοπός θα είναι η συλλογή και η οργάνωση της πληροφορίας ώστε να προκύπτουν και κάποια επίσημα άρθρα για το περιοδικό με την υπογραφή όλων!

Έχοντας αυτό στο μυαλό εγώ ψηφίζω το 1.
" (χρήστης Countraven)

"Μπήκε η δημοσκόπηση! Ψηφίστε και κερδίστε! :-D

Και γω, σαν αντιπολίτευση, όπως είπα ήδη και στον Countraven, προτείνω το δεύτερο. Στην ουσία πιστεύω ότι σε ξεχωριστό forum, θα διασπάσει την πληροφορία αντί να την συγκεντρώνει, και θα είναι δύσκολο να το παρακολουθήσει κάποιος.

Το morphos.amigahellas.gr υπάρχει ήδη, έστειλα και κωδικούς στον Countraven για να μπει περιεχόμενο. Μένει το θέμα του forum, που..... ΕΣΥ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙΣ! :-D
" (moderator MrZammler)

Τελικά επικρατεί η πρόταση του ανεξάρτητου forum, η διαχειριστική ομάδα όπως είχε ήδη δεσμευθεί την δέχεται και την 5η Μαΐου του 2008 το GMC ανοίγει τα φτερά του, στη φιλόξενη αγκαλιά του Amigahellas:

"Forum up and running!

Ante ante na blepo eggrafes!
" (χρήστης Countraven)

Φυσικά, όπως είχε τραγουδίσει ο Τόλης Βοσκόπουλος, "ό,τι αρχίζει ωραίο τελειώνει με πόνο". Έτσι, όπως ξαφνικά ξεκίνησε το Greek MorphOS Community, άλλο τόσο (και πολύ περισσότερο) απότομα τελείωσε, γύρω στα 9μησι χρόνια αργότερα. Μέχρι να φτάσουμε εκεί όμως έχει δρόμο ακόμα...

(Συνεχίζεται...)

Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2018

Κυκλοφόρησε επιτέλους το firmware που μεταμορφώνει το C64 Mini

Ξέρω, εσύ για άλλο περιμένατε κι εγώ σας (ψιλο)ξενερώνω με το C64 Mini αλλά, τι να κάνουμε; Κάθε πράγμα στην ώρα του. Και τώρα ήταν η ώρα του C64 Mini.

Το γλυκύτατο αυτό retro gadget - πώς αλλιώς να το χαρακτηρίσει κανείς; - ήταν μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για να απολαύσει κανείς μερικές ώρες χαλαρής retro χαλάρωσης και νοσταλγίας στην τηλεόραση του σαλονιού του χωρίς να μπλέκει με hardware 35ετίας. Κομψό, μαζεμένο και "μανιτζέβελο" ήταν ό,τι ακριβώς έπρεπε ίσως να είναι εκτός από δύο "θεματάκια". Το πρώτο ήταν το joystick με το οποίο έρχεται μαζί το μηχάνημα: μια χαρά μπορεί να είναι για τους υπόλοιπους Ευρωπαίους, τους Αμερικάνους και, γενικώς, για τον οποιονδήποτε, αλλά sorry κιόλας, εμείς στο Ελλάντα αλλιώς είχαμε μάθει: Tomahwak, Pacman και πάει λέγοντας. Τι να μας πει τώρα δηλαδή ο κλώνος του Competion Pro, ε;


Πέραν λοιπόν της αγνής και δίκαιας αγανάκτησης για το θέμα του χειριστηρίου, υπήρχε και άλλο ένα "αγκαθάκι" στην όλη ιστορία με το C64 Mini. Και αυτό δεν ήταν άλλο από τη δυνατότητα που έδινε στον κάτοχό του για εκτέλεση οποιοδήποτε προγράμματος πέραν των 64 (63 συν την BASIC, βασικά) που περιλαμβάνονταν στην μνήμη του. Όπως ίσως γνωρίζετε, η μόνη λύση που υπήρχε ήταν να γράψει ο χρήστης το disk image που επιθυμούσε να τρέξει σε ένα USB stick, να του δώσει μία συγκεκριμένη ονομασία και όλα καλά. Αν όμως ήθελε κάποιος όλη τη συλλογή από .D64 αρχεία σε ένα stickάκι τότε ήταν αναγκασμένος κάθε φορά να το συνδέει σε κάποιον υπολογιστή προκειμένου να μετονομάσει το επιθυμητό image στο μοναδικό filename που αναγνώριζε και δεχόταν να φορτώσει το mini! Ωραία και βολική διαδικασία, δεν μπορείτε να πείτε...

Εδώ λοιπόν και καιρό η Retro Games Ltd. (κατασκευάστρια εταιρία του C64 Mini) είχε υποσχεθεί ένα firmware update με έναν "κανονικό" filebrowser ο οποίος θα επέτρεπε να τρέξουμε όποιο image θέλουμε χωρίς να καταφεύγουμε σε μετονομασίες κλπ. Λόγω του μεγάλου χρονικού διαστήματος που μεσολάβησε από την ανακοίνωση-"υπόσχεση" πολλοί είχαν πιστέψει ότι επρόκειτο για... μπαρούφες και ότι η εταιρία θα αρκούταν απλώς στο να συνεχίζει να πουλάει Minis. Ευτυχώς, τους διέψευσε άπαντες!

Εχθές, Δευτέρα 8 Οκτωβρίου κυκλοφόρησε επίσημα και είναι διαθέσιμο για κατέβασμα το πλέον πρόσφατο firmware update για το C64 Mini το οποίο, επιτέλους, μας επιτρέπει να συνδέσουμε ένα stick με όλο μας το software και μέσω του παρεχόμενου browser να τρέξουμε όποιο επιθυμούμε! Ναι, παιχνίδια, demos, τα πάντα πλέον είναι στα χέρια μας! Εκτός...


...εκτός από τα multiside/multidisk demos και games. Ναι, ξεχάστε τα Coma Light 13, Law of the West, G.I. Joe, Edge of Disgrace, Maniac Mansion και πολλά-πολλά άλλα που δεν χωράνε στα 170ΚΒ της μιας πλευράς της δισκέτας: για αυτά η Retro Games Ltd. δεν έδωσε ούτε λύση ούτε καν κάποια υπόσχεση για το μέλλον. Αν και υπάρχει ένα απλό workaround εδώ που τα λέμε: μόλις μας ζητηθεί η επόμενη δισκέτα/πλευρά αποθηκεύουμε το demo/παιχνίδι μας σε ένα από τα 5 διαθέσιμα save slots, και επανεκκινούμε το Mini από αυτό το slot έχοντας πλέον επιλέξει το επόμενο .D64 αρχείο. Όχι και η πλέον ιδανική λύση, αλλά δουλεύει!

Δεν γνωρίζω εάν μελλοντικά θα αντιμετωπιστεί το παραπάνω πρόβλημα ή αυτό του joystick από την Retro Games Ltd., αλλά το γεγονός είναι ότι ακόμα και έτσι το C64 Mini βρίσκεται σε καλό δρόμο. Σε πολύ καλό δρόμο θα μπορούσε να πει κανείς ώστε να "φάει" τη θέση του 64άρη μας. Τουλάχιστον από το καθιστικό.

Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2018

Rest In Peace, Ben Daglish

Με μεγάλη μου έκπληξη και λύπη πληροφορήθηκα πριν από μερικές ώρες ότι δεν βρίσκεται πια κοντά μας ένα από τα πρόσωπα που θυμόμουν σχεδόν από... πάντα, ένας από τους ήρωες των εφηβικών μου χρόνων που γέμισε με υπέροχα SID tunes τις ανέμελες εκείνες μέρες. Αναφέρομαι στον Ben Daglish, συμμαθητή, κολλητό και συνεργάτη του (έτερου ινδάλματος) Tony Crowther. Ο Ben έφυγε από επιπλοκές του καρκίνου του πνεύμονα που τον βασάνιζε εδώ και καιρό την Δευτέρα που μας πέρασε (1/10) σε ηλικία μόλις 52 ετών. Τα δυσάρεστα μαντάτα κυκλοφόρησαν από ένα μήνυμα της συζύγου του στο Facebook:


Ο Ben ήταν γνωστός από τα μέσα των '80s στην βιομηχανία των video games ως ένας εκ των πλέον ταλαντούχων συνθετών. Ίσως η πλέον χαρακτηριστική, αντιπροσωπευτική και ξεχωριστή δουλειά του είναι η εμβληματική μουσική επένδυση του κλασικού The Last Ninja, αλλά προσωπικά εδώ και 30τόσα χρόνια λάτρεψα το χαρούμενο soundtrack του Loco επίσης. Η λίστα με τις δουλειές του Ben Daglish είναι πολύ μεγάλη, με τον δημιουργό να έχει επενδύσει με δικές του συνθέσεις δεκάδες παιχνίδια των ZX Spectrum, Commodore 64, Amstrad CPC αλλά και αργότερα της Amiga.


Διαβάστε εδώ και εδώ κάποια πράγματα που είχα γράψει παλαιότερα αναφορικά με τις δουλειές του Ben που προανέφερα, φτιάξτε μια κούπα ζεστό καφέ και αφεθείτε στους μεθυστικούς ήχους του The Last Ninja για να αποτίσετε έναν στοιχειώδη φόρο τιμής σε έναν πολυτάλαντο άνθρωπο που έφυγε τόσο νωρίς από κοντά μας...


Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2018

Ένας χρόνος χωρίς το Amigaplanet: σε ευχαριστώ, Amigahellas! (μέρος 1ο)

Για την ακρίβεια, ένας χρόνος και καμιά δεκαριά-δεκαπέντε μέρες, αν δεν με απατά η μνήμη μου (ευτυχώς υπάρχουν και οι αναρτήσεις στο blog). Μνημόσυνο δεν κάναμε, ούτε ένα thread δεν άνοιξε πουθενά, ούτε ένα τηλέφωνο ή SMS. Πάει, τον ξεχάσαμε τον μακαρίτη. Ή, μήπως όχι; Αν μη τι άλλο, το γεγονός και μόνο ότι αυτή τη στιγμή διαβάζετε τούτο εδώ το κείμενο, καταμαρτυρά περήφανα ότι εγώ δεν ξέχασα. Τουλάχιστον όχι τα περισσότερα. Τι να κάνεις, το να σταματήσει τη λειτουργία του ένα forum δεν είναι και το τέλος του κόσμου: μπορείς να ανατρέξεις σε όσα είχαν γραφτεί σε αυτό όσο λειτουργούσε. Τι συμβαίνει όμως όταν, σε μία στιγμή, κάποιος αποφασίζει να το εξαφανίσει από προσώπου διαδικτύου μια και καλή; Τότε, απλά, όλα χάνονται και μένεις με τις αναμνήσεις. Κι επειδή πολλές φορές ο χρόνος που περνάει αλλοιώνει τα περιεχόμενα της RAM μας χωρίς εμείς να το παίρνουμε χαμπάρι, καλό είναι πού και πού να ρίχνουμε μια πιο προσεκτική ματιά σε ό,τι έχει μείνει από τα παλιά. Και, όσο κι αν ακούγεται παράξενο, ό,τι έχει απομείνει από το Amigaplanet βρίσκεται στο... Amigahellas! Ή, καλύτερα, για να είμαι ακριβής έχουν μείνει οι λόγοι για τους οποίους γεννήθηκε η πλέον (ίσως) ανατρεπτική ελληνική ρετρο-κοινότητα...

Έψαξα λοιπόν πολύ στην database του Amigahellas - ευτυχώς, όσοι είναι υπεύθυνοι γι' αυτό έχουν αφήσει τα περισσότερα στη θέση τους - και, αφού δεν έβρισκα αρχικά άκρη αναζητώντας... "Amiga", άρχισα να χρησιμοποιώ keywords όπως "κανόνες", "αλβανοί", "μετανάστες" και άλλα τέτοια ωραία και, ω του θαύματος, έπεσα φάτσα-κάρτα αντιμέτωπος και πάλι με εκείνα τα ιστορικά threads - που όσοι τα παρακολούθησαν σίγουρα τα θυμούνται - και τα οποία αποτέλεσαν την απαρχή για την καταστροφή της πιο όμορφης, της πιο φιλικής, της πιο ζεστής διαδικτυακής κοινότητας που εγώ προσωπικά έχω βιώσει και συμμετάσχει. Και ναι, μην ξεγελιέστε, αυτή τη φορά αναφέρομαι στην κοινότητα του Amigahellas και όχι σε εκείνη την ανατρεπτική του Amigaplanet για την οποία σας έγραφα παραπάνω!


Ναι, φίλοι μου: το Amigahellas κάποτε ήταν το σπίτι μας σε ό,τι είχε να κάνει με την ιντερνετική μας ύπαρξη. Εκεί πίναμε το καφεδάκι μας όταν ξυπνούσαμε, αυτό τσεκάραμε όπου πετυχαίναμε υπολογιστή με σύνδεση στο διαδίκτυο (κάποια πράγματα δεν θεωρούνταν δεδομένα εκείνα τα χρόνια), εκεί ήταν που μαζευόμασταν σχεδόν άπαντες το απογευματάκι, όπου εν είδει ψηφιακού καφενείου βρίσκαμε γνωστούς και φίλους, να συζητήσουμε, να σχολιάσουμε τα θέματα της επικαιρότητας, να κάνουμε τα σχέδιά μας για την ανάκαμψη της πλατφόρμας (βρίζοντας και τα "απεχθή" PCs, την σατανική Microsoft και τον διαβολικό Bill Gates ταυτόχρονα) και να γκρινιάξουμε επειδή "δεν βγαίνει πια καινούριο hardware και software". Το Amigahellas ήταν, απλά, το στέκι μας. Αν μας συνέβαινε κάτι το ιδιαίτερο, κάτι το διαφορετικό, κάτι άξιο σχολιασμού τέλος πάντων, πολύ σύντομα θα το μοιραζόμασταν με τους υπόλοιπους "ΠΑ.ΣΟ.Κ.ους" του Amigahellas. Μάλιστα κάπως έτσι ξεκίνησε και αυτό εδώ το νήμα, με αφορμή τις μεγάλες πυρκαγιές του 2007. Τι πιο λογικό, οι εικόνες σόκαραν, αν δεν το συζητούσαμε το θέμα με τους φίλους μας, στο "σπίτι" μας, με ποιον θα το κάναμε;

Δυστυχώς όμως, παρόλο που το Amigahellas - τουλάχιστον για κάποια χρόνια - ήταν μια υπέροχη, υποδειγματική ιντερνετική Αμιγκο-κοινότητα που έδειχνε να μην χρειάζεται καν moderation, υπήρχαν και κάποιοι χρήστες ή και μέλη της ομάδας των διαχειριστών του forum που είχαν ακραίες απόψεις για αρκετά σοβαρά θέματα και θεωρούσαν πως έπρεπε να διαφωτίσουν με αυτές εμάς τους υπόλοιπους. Για να μην κάθεστε και διαβάζετε ολόκληρο το topic, σας παραθέτω κάποια αποσπάσματα:

"απλα πρεπει να κυριχθει στρατιωτος νομος" (χρήστης simonkey)

"Καλά για την Κύπρο να σου πώ την αλήθεια χέστηκα..." (χρήστης Phantom)

"Κάτι ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ παίζεται, αλλά θα το καταλάβουμε όταν τελειώσουν όλα. Να είστε σίγουροι για αυτό" (χρήστης Phantom)

"Αυτό ακριβώς συζητάγαμε πριν λίγο με ένα φίλο μου μηχανόβιο. Δε θέλουμε να βγει το ΠΑΣΟΚ, ΕΙΔΙΚΑ αυτή τη φορά, λόγω του "παιντιού"." (χρήστης rygar74)

"To μουνί είναι ο STAR." (χρήστης Phantom)

"Συμφωνώ ΣΧΕΔΟΝ με όλους. Λέω σχεδόν γιατι δεν συμφωνώ με τον κατεστραμένο που ψηφίζει ΚΚΕ. Δέν γίνεται να έχεις σώας τας φρένας και να ψηφίζεις ΚΚΕ! Δέν είναι δυνατόν να πιστεύεις οτι είμαστε ολοι ίσοι!" (moderator Animagic)

"ΔΕΝ δέχομαι τον έλληνα που τελειώνει την δουλειά και αντι να πάει στην 2η δουλειά, πάει στο καφενείο να δέι αγώνα! ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΙΣΟΣ ΜΕ ΕΜΕΝΑ" (moderator Animagic)

"ΠΟΙΑ ΑΝΕΡΓΕΙΑ ΜΙΛΑΜΕ! ΓΙΑ ΑΕΡΓΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ. Ρωτήστε και εμένα που έχουμε 3 διαφορετικές επιχειρήσεις, να σου πω. Και μετά βγαίνουν και λένε δεν υπάρχουν δουλειές να δουλέψουμε. Τα μαλακισμένα. ΝΑΙ ΤΑ ΜΑΛΑΚΙΣΜΕΝΑ. Λίγο να ζοριστούν σε μια δουλειά, τα παρατάνε, ούτε σε ενημερώνουν αν θα ξανάρθουν, και έχουν και το θράσος να περνάνε μετά από μερικές μέρες και να ζητάνε τάχα μου τα δεδουλευμένα τους για μια ημέρα! ΕΛΕΟΣ!" (χρήστης Phantom)


"Παλικάρι μου δεν ξέρω πόσων ετών είσαι αλλα μάλλον δεν έχεις ιδέα τι εστι ΚΚΕ. Ρώτα καλύτερα κάποιον που τα ζεί απο μέσα." (moderator Animagic)

"Και κάτι περι εργατιάς: Εγώ που είμαι εργοδότης και δουλεύω 16 ώρες το 24ωρο σε αντίθεση με τους υπαλλήλους μου που κάθε μήνα τα λεφτουδάκια πάνε στην τσέπη μια χαρα και άν κάτσουν 10 λεπτά παραπάνω γίνεται της πόπης, δεν θεωρούμαι εργατιά; Εγώ δεν δουλεύω; Ή μήπως τα κονομάω περισσότερο απαυτούς;
Εγώ παίρνω το ρίσκο, την πίπα στο τρεξιμο και αυτοί τα λεφτά.
" (moderator Animagic)

"Όταν έχεις φτήσει αίμα (διοτι μπορεί να δούλευα με τον πατέρα μου, τώρα έχω όμως 3 νέες δικές μου επιχειρήσεις - δεν εφαγα ποτε απο τα ετοιμα) να στήσεις κάτι και έρχεται ενας αμπελοφιλόσοφος (συνήθως φοιτητής...) και σου αναλύει περι φασισμού, μεγάλου κεφαλαίου και λοιπές πίπες για να περνάει η ώρα και στο τέλος σου λέει οτι ΕΙΣΤΕ ΚΑΙ ΙΣΟΙ ,ε, μενεις μαλάκας!
Απο πού παλικάρι μου είμαστε ίσοι;
" (moderator Animagic)

"Γ) ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΝΩΡΙΖΩ ΑΡΚΕΤΑ ΚΑΛΗ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΓΑΜΩ ΤΟ ΚΩΛΟΠΑΣΟΚ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΡΙΟΛΗ ΤΟΝ ΑΝΤΡΕΑ ΠΟΥ ΝΑ ΤΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΚΟΚΚΑΛΑ ΤΟΥ, ΔΕΝ ΕΜΑΘΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕ Ο ΓΑΜΟΣΤΑΝΙΟΣ!
Δ) ΠΟΙΟΣ ΣΟΥ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟΝ ΕΝΑ Η ΤΟΝ ΑΛΛΟ? ΑΠΛΑ ΕΙΜΑΙ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΚΕ! (και των κυνηγών)
Ε) ΖΗΤΩ ΤΑ ΜΑΚΑΡΟΝΙΑ ΜΕ ΚΙΜΑ!
" (moderator animagic)

"Και κάτι τελευταίο που έχει νομιζω άμεση σχε΄ση και με την καταστροφή που ζούμε... Οτνα επι δεκαετίες και ειδικά με την 8ετία σημιτη, η μεταναστευτική πολιτική της Ελλάδος συνοψήστηκε στο "ΜΠΑΤΕ ΣΚΥΛΟΙ ΑΛΕΣΤΕ" με τα εκατομμύρια ΛΑΘΡΟ μεταναστών, περιμένετε τώρα εσείς να βρούνε ποιοι βάλανε τις πυρκαγιές..." (χρήστης ikonsgr)

Δεν θα κάνω σε κανέναν τη χάρη να σχολιάσω τα παραπάνω (τουλάχιστον όχι δημόσια) ούτε φυσικά θα ασχοληθώ με το να διορθώσω τα ορθογραφικά λάθη που υπάρχουν, απλά παρέθεσα κάποιες - κατά την ταπεινή μου άποψη - ακραίες τοποθετήσεις, με τα αντίστοιχα nicknames και την ιδιότητα αυτών που τις εξέφρασαν. Όλα αυτά σε ένα topic 11 χρόνια πίσω, με θέμα τις πυρκαγιές, έτσι;

Κάπου λοιπόν το καλό κλίμα χαλούσε ορισμένες φορές με τοποθετήσεις οι οποίες εξέφραζαν καθαρό μίσος. Μίσος, το οποίο στο χαλαρό και εύθυμο παρεάκι μας δεν είχε καμία θέση. Δυστυχώς, όχι τόσο η έλλειψη moderation αλλά η απουσία αποφασιστικών τάσεων αυτοδιόρθωσης της μικρής μας κοινότητας συνέχιζε να δίνει βήμα σε κάποιους για να εκφέρουν ενοχλητικές και προσβλητικές απόψεις. Ένα χρόνο μετά, το 2008, μια μικρή βλάβη "κατεβάζει" για κάποιες ώρες το Amigahellas. Ανοίγει topic για να ενημερωθούν οι χρήστες του forum στο οποίο δεν θα πιστέψετε τι γράφεται! Πάρτε μια ιδέα:

"Ήμουν έτοιμος να σε έπαιρνα τηλέφωνο, στο λόγο μου. Λέω μήπως μας ρίξανε κανένα napalm οι Σκοπιανοί. Αλλά θα μου πείς μισή κλανιά τους έχουμε, το napalm που θα το βρούν τα resources να το αγοράσουν." (χρήστης Phantom)

"Οι Βουλγαροαλβανοτσιγγάνοι που θέλουν η κουτσουλιά τους να ονομάζεται και Μακεδονία , βρε ουουουουουουουουσσσσσσσττ ττττ !!!!!" (χρήστης marag)

"Εγώ είμαι χίλια υπέρ του Ανδρέα (marag) για τους Aλβανούς κτλ που είπε.

Αυτά είναι τα πιστεύω μου, και να ξέρεις ότι δεν ήμουν ποτέ ρατσιστής, αλλά προ πάντων με τους αλβανούς, με έκαναν. Ή μπορείς να το πάρεις και αλλιώς. "Δεν είμαι ρατσιστής. Εσύ είσαι αλβανός". (το "α" με μικρό γιατί έτσι είναι και στην πραγματικότητα, ένα τίποτα που δεν έχουν προσφέρει και τίποτα στην ανθρωπότητα).
" (χρήστης Phantom)

"Αλλά ειλικρινά δε καταλαβαίνω, γιατί τόσο αλβανοφιλία... LOL..." (χρήστης Phantom)

"Ναι παρατράβηξε το μανίκι, ας σταματήσει εδώ, αλλά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί μερικοί θίγονται όταν τους βρίζουν. Τι σκατά Έλληνες είναι μου λές; Μάλλον δεν είναι καθόλου." (χρήστης Phantom)

"Είσαι φιλοαλβανο-βουλγαρο-τσιγγάνος; Εκτός, χωρίς να σε θίξω, αν τα πας καλά με αλβανούς ή έχεις γκόμενα αλβανίδα. Τόση αγάπη τρέφεις για τους αλβανούς;" (χρήστης Phantom)

"Ποιό λαό σου θίξανε ρε dimidim, τους αλβανούς; ΑΧΑΧΧΑΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧ ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ ΡΕ.... ΑΛΗΘΕΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΤΟΙΟΣ ΛΑΟΣ.... ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ; ΛΟΛ....." (χρήστης Phantom)

"έτσι με τις πράξεις και τα λόγια τους ξεχνούν την καταγωγή τους που μόλις πριν από μερικές δεκάδες χρόνια μετανάστευσαν στην συγκεκριμένη περιοχή και σήμερα θέλουν να ληστέψουν την δική μου ιστορία, την δική μου γενέτειρα, την δική μου Μακεδονία" (χρήστης marag)

"Αλλά όταν βρίζω τους αλβανούς και μερικοί να θίγονται, Ε ΟΧΙ δε το ανέχομαι ως Έλληνας. Εκτός αν ο ίδιος που θίγεται είναι αλβανός τουρίστας. Αν είναι αλβανός και Amigas μαζί, τότε εγώ πάω πάσο. Που δε το νομίζω.

Δεν έβρισα κανέναν "σοβαρό" λαό, έβρισα έναν λαό που μόνο προβλήματα έχει φέρει στον τόπο μου (μας) τόσα χρόνια. Εγώ συνήθιζα να κοιμάμαι με τις πόρτες ανοικτές πριν κάμποσα χρόνια, όχι να διπλοκλειδαμπαρώνω κάθε νύχτα. Εξάλλου τα βλέπετε στις ειδήσεις καθημερινά. Από αλβανιέρες, μέχρι ρώσοποντ και γω δε ξέρω τι.
" (χρήστης Phantom)

"Σ' αυτό το θέμα είμαι αγύριστο κεφάλι Μανόλη.

Καλύτερα έχω να το σβήσεις όλο το thread όπως είναι να τελειώνει και η ιστορία.

Α! Και να ζητήσω συγγνώμη σε μερικούς αν έθιξα τους φίλους σας τους αλβανούς.
" (χρήστης Phantom)


Δυστυχώς, όσο προχωρούσε ο καιρός, η κατάσταση με τους χρήστες (ή και moderators) που με τις "ιδέες" τους εκνεύριζαν τους υπολοίπους, όλο και γινόταν χειρότερη. Κάπου μεταξύ 2008-2009 "γεννήθηκαν" κάποια topics που έβριθαν ρατσιστικών τοποθετήσεων και, φυσικά, προσβλητικών χαρακτηρισμών. Δυστυχώς τότε η διαχειριστική ομάδα του Amigahellas έκρινε ως σωστό όχι να κλειδώσει, αλλά να διαγράψει τα topics αυτά. Scripta manent έλεγα τότε, το ίδιο λέω και τώρα: κύριοι που τα διαγράψατε καταλαβαίνετε τώρα πια πόσο λάθος κάνατε; Για ποιους ήταν αρνητική η ύπαρξη των threads αυτών πέραν των ιδίων που τα δημιούργησαν; Γιατί, τώρα πια, σχεδόν μια δεκαετία αργότερα κοντεύουμε να ξεχάσουμε ακόμα και οι ίδιοι που συμμετείχαμε στη διαμάχη που οδήγησε στο "σχίσμα" ποιες ήταν οι αιτίες και ποιοι ήταν οι υπεύθυνοι. Εντάξει, από όσους ήταν "εκτός" ή παρακολουθούσαν το όλο σκηνικό περιστασιακά δεν υπάρχει καμία απαίτηση (πέραν ίσως του να μην εκφέρουν άποψη, καθώς, απλά, δεν γνωρίζουν τα γεγονότα).

Όπως και να 'χει, υπάρχουν αρκετά ακόμα να ειπωθούν - γραφούν, πιο σωστά - οπότε...

Συνεχίζεται...

Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2018

The ZX Spectrum Show επεισόδιο 77

Καλώς τον κι ας άργησε (που κάθε άλλο παρά άργησε, εδώ που τα λέμε). Ο Paul Jenkinson επέστρεψε για μία ακόμη φορά σε έναν εκ των πλέον αγαπημένων διαδικτυακών τόπων των απανταχού Spectrumάδων, στο κανάλι του στο Youtube, με το νέο, 77ο (ζωή να 'χουν) επεισόδιο του The Spectrum Show.

Στο καινούριο επεισόδιο ο Paul μας μεταφέρει τα "νέα" από τον Φεβρουάριο του 1989, μας παρουσιάζει reviews των Laserwarp, Pub Games, Tea-Leaf Ted και Hard Cheese και έχει μια ενδιαφέρουσα κουβέντα με τον Geoff για διάφορα νέα βιβλία σχετικά με τον ZX Spectrum και τα παιχνίδια του.


Φυσικά δεν είναι μονάχα αυτά, καθώς τα πιο ενδιαφέροντα σας τα άφησα για το τέλος: ο Paul εξετάζει ενδελεχώς το TZX Duino, έναν πολλά υποσχόμενο ψηφιακό εξομοιωτή κασετοφώνου. Κι όχι μόνο αυτό, modάρει και τον δικό του Spectrum με νέο, κατάλευκο case και - το καλύτερο - φωτιζόμενο πληκτρολόγιο! Το πιο καλό είναι ότι τα παραπάνω μπορούμε να τα αποκτήσουμε και εμείς, καθώς πρόκειται για parts που παράγονται μαζικά και πωλούνται από online shop! Ψηθήκατε; Αν θέλετε περισσότερες λεπτομέρειες απλά δείτε το νέο video του The Spectrum Show παρακάτω!


Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2018

All Hallows για ZX Spectrum: μια μεγάλη χαμένη ευκαιρία

Λοιπόν, εντελώς μεταξύ μας είναι ένα πράγμα που δεν μπορώ να το καταλάβω. Από τότε που κυκλοφόρησε εντελώς δωρεάν η σουίτα δημιουργίας παιχνιδιών Arcade Game Designer στον ZX Spectrum φτάσαμε στο σημείο οι 4 στις 5 νέες παραγωγές να είναι προϊόντα αυτής. Το συγκεκριμένο γεγονός δεν είναι κατ' ανάγκη κακό, καθώς το Arcade Game Designer δίνει πραγματικά πολλές δυνατότητες στον επίδοξο game developer. Το θέμα είναι ότι τελικά κατέληξε να χρησιμοποιείται σχεδόν αποκλειστικά για την κατασκευή platform games τα οποία, όσο και να τα συμπαθείς και να τα γουστάρεις και να γνωρίζεις ότι είναι συνυφασμένα με την πλατφόρμα, ε, κάποτε κουράζουν. Πόσο μάλλον όταν οι δημιουργοί, προκειμένου να διαφοροποιήσουν όσο γίνεται τα παιχνίδια τους από το να είναι ένας ακόμη κλώνος των Manic Miner, Sir Lancelot ή Jet Set Willy καταφεύγουν σε... συζητήσιμες επιλογές. Μία εξ αυτών είχε ως αποτέλεσμα το παιχνίδι που αποτελεί το θέμα της ανάρτησης που διαβάζετε, και ονομάζεται All Hallows. Πριν όμως ασχοληθούμε με το τελευταίο ας επιστρέψουμε λιγάκι στην αρχική μου απορία: ο κύριος Jonathan Cauldwell πέραν του Arcade Game Designer κυκλοφόρησε και το Shoot 'em up Designer, το οποίο πωλείται έναντι χαμηλού αντιτίμου από την Cronosoft. Η σουίτα αυτή όπως καταλαβαίνετε είναι ιδανική για την κατασκευή shoot 'em ups και, αν δεν απατώμαι, χρησιμοποιήθηκε για την δημιουργία του πολύ καλού More Tea, Vicar?.
Τέτοια παιχνίδια μπορεί να φτιάξει κάποιος με το Shoot 'em up Designer. Γιατί κανείς δεν συγκινείται;

Το δικό μου λοιπόν ερώτημα είναι το εξής απλό: γιατί δεν ασχολείται απολύτως κανένας με τη δημιουργία shooters μέσω του Shoot 'em up Designer αλλά άπαντες φτιάχνουν από άθλια μέχρι εξαιρετικά platformers με το Arcade Game Designer; Οι 2 σουίτες είναι εξίσου εύκολες ή δύσκολες στη χρήση (όπως το δει κανείς) και το μόνο που πραγματικά τις διαφοροποιεί είναι ότι η μία κοστίζει 5 λίρες Αγγλίας ενώ η δεύτερη διατίθεται δωρεάν. Να είναι άραγε αυτό; Όλοι αυτοί οι δημιουργοί που ξοδεύουν εκατοντάδες εργατοώρες για να φτιάξουν ένα παιχνίδι τσιγκουνεύονται τις 5 λίρες; Πραγματικά δεν θέλω να το πιστέψω. Καλύτερα να δεχτώ ότι άπαντες έχουν ψύχωση με τα platform games - αυτό πιο εύκολα καταπίνεται. Πάντως, τη βλέπω τη δουλειά, θα πεθάνω με την απορία...

Ας επιστρέψουμε όμως στο All Hallows το οποίο, όπως γράφω και στον τίτλο δεν είναι τίποτα άλλο από μια μεγάλη χαμένη ευκαιρία...


Το παιχνίδι αποτελεί έργο του πολύ γνωστού στο blog κυρίου John Blythe, ο οποίος είναι γραφίστας, προγραμματιστής, δημιουργός websites, game developer και, δεν ξέρω κι εγώ τι ακόμα. Γενικώς ο άνθρωπος "το έχει" και όλες του οι παραγωγές χαρακτηρίζονται από ποιότητα και εμμονή στην τελειότητα. Τσεκάρετε εδώ για να θυμηθείτε για ποιον μιλάμε και τι έχει φτιάξει ο άνθρωπος μέσα σε μια διετία...

Ο ταλαντούχος κύριος Blythe λοιπόν έχει φτάσει - εδώ και αρκετό καιρό, είναι η αλήθεια - στο σημείο να παίζει στα δάχτυλα το Arcade Game Designer και να φτιάχνει παιχνίδια τα οποία, από τεχνική άποψη (γραφικά, μουσική, animation) είναι, απλά, άρτια. Το θέμα είναι ότι προσπαθώντας να ενσωματώσει πρωτότυπες ιδέες σε ένα χιλιοχρησιμοποιημένο είδος παιχνιδιών όπως τα platformers τον τελευταίο καιρό καταφεύγει σε... νεοτερισμούς οι οποίοι, ναι μεν διαφοροποιούν τις νέες παραγωγές του από την πεπατημένη, αλλά από την άλλη έχουν ως αποτέλεσμα παιχνίδια που, πώς να το θέσω, δεν πολυπαίζονται. Το Softology του John Blythe σε ό,τι έχει να κάνει με τον ZX Spectrum ξεκίνησε από το υπέροχο Foggy's Quest και συνεχίστηκε με το εξίσου καλό Circuitry. Το The Incredible Shrinking Professor που τα ακολούθησε ήταν επίσης αξιόλογο - αν και κάπως έχανε στον τομέα του gameplay -  ενώ μετά ήρθε το Rubicon Run The Maze που ήταν η συνολικά χειρότερη δημιουργία του John, από όποια άποψη κι αν την εξετάσει κανείς. Και μετά μαθαίνουμε για το All Hallows, το νέο του παιχνίδι. Και το βλέπουμε και το ακούμε και είναι φανταστικό. Μέχρι που φτάνει η ώρα να το παίξουμε: ε, εκεί είναι που λες "ήμαρτον"!

Ένα πανέμορφο platformer, που, δυστυχώς, πρακτικά δεν παίζεται!

Ήμαρτον, γιατί χειριζόμαστε μια κολοκύθα που μπιστάει ακατάπαυστα και πρέπει, με αυτόν τον τρόπο (μπιστώντας) να αποφύγουμε εχθρούς που είτε μας αφαιρούν ενέργεια είτε ζωή ολόκληρη, ήμαρτον γιατί με τον αυτόν τον τρόπο πρέπει να κινηθούμε προς διάφορες κατευθύνσεις, να υπερπηδήσουμε εμπόδια και θανατηφόρα χαντάκια και, φυσικά, να συλλέξουμε αντικείμενα.

Τα γραφικά είναι πανέμορφα, το soundtrack πολύ καλό, το animation υπέροχο αλλά το παιχνίδι, απλά, δεν παίζεται. Είναι τόσο δύσκολο που μπορεί σε λίγα λεπτά να αποθαρρύνει ακόμα και... τις groupies του John Blythe!

Κρίμα λοιπόν, πραγματικά κρίμα, γιατί ενώ ο άνθρωπος και μεγάλος γνώστης του αντικειμένου είναι και ταλέντο έχει να φαν κι οι κότες, αλλά συνεχίζει να αναλώνεται στη δημιουργία παιχνιδιών με μια σουίτα για platformers, προσπαθώντας να αποστασιοποιηθεί από τα κλασικά του είδους. Ε, δυστυχώς, αυτή η προσπάθεια, ειδικά με τα τελευταία του παιχνίδια, δείχνει να πέφτει στο κενό. Μήπως να δοκίμαζε το Shoot 'em up Designer; Σκεφτείτε κάθε μήνα αντί για 20+ platformers που κυκλοφορούν για τον Spectrum να είχαμε τον ίδιο αριθμό shooters, ωραία δεν θα ήταν; Έστω και για αλλαγή, βρε αδερφέ!

Η έκδοση για ULA+ είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή. Αλλά, έτσι κι αλλιώς, δεν είναι τα γραφικό το πρόβλημα...

Α, και κάτι τελευταίο (μιας και γενικώς το έχω ρίξει στην γκρίνια σήμερα). Το λοιπόν, όπως όλοι γνωρίζουμε, μόνο ο ZX Spectrum 128 και όσοι τον διαδέχτηκαν διέθεταν τσιπ ήχου. Το αποτέλεσμα αυτού ήταν φυσικά ενώ κάποιο παιχνίδι δεν ξεπερνούσε τα 40κάτι ΚΒ σε μέγεθος να "απαιτεί" 128άρη Spectrum προκειμένου να παίξει μουσική. Ήδη όμως από τα 80s είχαν κυκλοφορήσει διάφορα add ons που προσέθεταν στον 48άρη το ίδιο ηχητικό υποκύκλωμα με αυτό των μεγαλύτερων μοντέλων. Τα τελευταία χρόνια το πλέον δημοφιλές περιφερειακό του είδους είναι το ZX-AY, το οποίο μάλιστα πωλείται κιόλας σε ιδιαίτερα φτηνή τιμή. Γιατί λοιπόν οι game developers δεν φτιάχνουν παιχνίδια που να το εκμεταλλεύονται αντί να ζητούν σώνει και καλά 128άρη Spectrum; Γιατί, αντί για τον υπέροχο γομολάστιχά μας με ένα ZX-AY να είμαστε υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσουμε κάποιο από τα... ανοσιουργήματα (!) της Amstrad (γιατί, αλήθεια, πόσοι εκεί έξω έχουν 128άρη Spectrum της Sinclair; Ελάχιστοι); Έτσι, απλά το ρίχνω στο τραπέζι το ερώτημα...

Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου 2018

Scuttlebutt & Scuttlebutt 64: το multi-platform σκατολογικό παιχνίδι της χρονιάς!

Αν τυχόν είστε φανατικοί αναγνώστες του παρόντος blog και το παρακολουθείτε ανελλιπώς, τότε ίσως και να θυμάστε τον Karl Hörnell. Και, αν το όνομα δεν σας λέει κάτι, τότε η προηγούμενη δημιουργία του, το Icebox Plus, μπορεί και να το κάνει. Ναι, πρόκειται για εκείνο το γλυκύτατο arcade παιχνιδάκι με πρωταγωνιστή έναν πιγκουίνο, για το οποίο σας είχα γράψει πριν από 8 περίπου μηνές - το θυμηθήκατε τώρα;

Το λοιπόν, ο κύριος Karl Hörnell αποφάσισε να συνεχίσει τις δημιουργίες του στην πλατφόρμα του ZX Spectrum, και ξεκίνησε με ένα παιχνίδι... πώς να το πούμε κομψά... σκατολογικού περιεχομένου! Ε, ναι, πώς αλλιώς χαρακτηρίζεις μία arcade δημιουργία στην οποία ο ήρωας καλείται να συλλέξει περιττώματα που πέφτουν από τα ευμεγέθη τριχωτά οπίσθια που κινούνται στο επάνω μέρος της οθόνης; Ελπίζω να μην τρώτε αυτή τη στιγμή by the way...

Το λοιπόν, αφού ο συμπαθέστατος και πολυτάλαντος κύριος Hörnell γέμισε με κόπρανα τις οθόνες των ZX Spectrum ανά την υφήλιο με το Scuttlebutt (ο τίτλος του προγραμματιστικού αριστουργήματος), αρκετοί retro lovers (ή και poop lovers, ή, απλά, trolls - όπως το δει κανείς) του ζήτησαν να αποκαταστήσει την αδικία εν τη γενέσει της και να μεταφέρει το δημιούργημά του στον αειθαλή 64άρη.

Ως blogger που σέβεται τον εαυτό του και καλύπτει όλες τις αξιόλογες σκατολογικές παραγωγές (θυμηθείτε αυτό) δεν θα μπορούσα όπως γίνεται εύκολα κατανοητό να μην κατεβάσω και δοκιμάσω τη μεταφορά του Scuttlebutt στον Commodore 64. Οπλισμένος λοιπόν με καλή διάθεση, 2 ρολλά 4φυλλο καπιτονέ χαρτί υγείας και μια καρτέλα Imodium έπεσα με τα μούτρα (ατυχής μάλλον η επιλογή της έκφρασης) στο Scuttlebutt 64 για το οποίο, να το σημειώσω, ο ίδιος ο δημιουργός του τοποθετήθηκε ως εξής: "what came out of it all is by far the most tasteless and disgusting game I have ever built" .Well done, sir! Right said, Fred!

Το Scuttlebutt 64 χαρακτηρίζεται από απλά και όμορφα γραφικά που θυμίζουν κόμικ και είναι αρκετά (έως πολύ) επαναλαμβανόμενα, συμπαθέστατο soundtrack καθώς και ηχητικά εφέ και χειρισμό κατάλληλο ακόμα και σε όσους πάσχουν από εγκεφαλικό (ή, με άλλα λόγια, πιο απλός πεθαίνεις). Αριστερά, δεξιά και fire button, that's it, με αυτά τα εφόδια θα συλλέξετε όσο... σκατό δεν έχετε δει ποτέ μαζεμένο στη ζωή σας (χμ, εκτός κι αν περπατάτε στα πεζοδρόμια της Καισαριανής) και θα ανταποδώσετε μάλιστα, πυροβολώντας τα σιχαμένα τριχωτά οπίσθια!

Αν κάποιος μετά από τα παραπάνω καταλήξει στο ότι το παιχνίδι δεν προσφέρεται για σοβαρή κριτική τότε απλά είναι... κρυόκωλος (right to the spot!) αλλά και έχει και δίκιο: το Scuttlebutt και το Scuttlebut 64 είναι απλά projects που έφτιαξε ο δημιουργός τους προκειμένου να διασκεδάσει και να εξασκήσει τα προγραμματιστικά skills του. Και να ξέρετε ότι, σε αυτό το δεύτερο κομμάτι τα κατάφερε - και πάλι - εξαιρετικά, με όλες τις μέχρι τώρα δημιουργίες του να έχουν γραφτεί σε assembly και να χαρακτηρίζονται από απλότητα, άμεσο χειρισμό, συμπαθέστατα γραφικά και ήχο και καλό γούστο (εντάξει, αυτό το τελευταίο ομολογώ ότι το έγραψα για πλάκα)!


Αν θέλετε να κολυμπήσετε και εσείς οι ίδιοι σε αχαρτογράφητα κόπρ... ε, ύδατα, κατεβάστε το Scuttlebutt για τον Spectrum σας από εδώ. Το Scuttlebutt 64 για τον 64άρη από εδώ και το source code του τελευταίου σε assembly από εδώ. Άντε και καλή όρεξη! (Πηγή: Indie Retro News)


Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2018

CD32 50 Game Multi-Disc: η απόλυτη συλλογή;

Λοιπόν, ούτε βαλτός να ήταν ο Amigajay να μας "φτιάχνει" κάθε τόσο και λιγάκι με τις συλλογές που δημιουργεί και κυκλοφορεί για το Amiga CD32, το τελευταίο προϊόν στην ένδοξη ιστορία της Commodore.

Ο λεγάμενος, όπως και ο Earok, αποφάσισαν να κάνουν τους κατόχους του CD32 να μην νιώθουν πλέον ως "φτωχοί συγγενείς" απέναντι στους χρήστες των λοιπών μοντέλων της πλατφόρμας της Amiga. Και, όχι μονάχα αυτό, αλλά μας έχουν φτάσει στο σημείο να τους ζηλεύουμε κιόλας πού και πού (καλά, όχι στ' αλήθεια, ως "κομπιουτεράς" ποτέ μου δεν φθονούσα τους "κονσολάδες"). Γιατί αυτό; Διότι, μόλις πριν από μία εβδομάδα ο Amigajay έδωσε στο κοινό τη νέα συλλογή του, η οποία, ούτε λίγο ούτε πολύ περιέχει 50 ολόκληρα παιχνίδια (ΟΚ, εφικτό) σε - κρατηθείτε - εκδόσεις για CD32! Μιλάμε δηλαδή για εκδόσεις με digitized ήχο, full motion video, υποστήριξη gamepad και πολλά ακόμη καλούδια!



Μη σας ζαλίζω όμως με πολυλογία, δείτε καλύτερα τα 50 παιχνίδια που περιλαμβάνει το CD32 50 Game Multi-Disc για να πάρετε μια καλύτερη ιδέα:

Akira
Alien Breed SE / Qwak
All Terrain Racing
Arabian Nights
Battletoads
Brutal : Paws Of Fury
Cannon Fodder
Cedric And The Lost Sceptre
Chambers Of Shaolin
Chuck Rock
D/Generation
Darkseed
Deep Core
Defender Of The Crown 2 
Fears
Fields Of Glory
Fire Force
Fly Harder
Frontier : Elite 2
Gloom
Gulp!
International Karate +
John Barnes European Football
Jungle Strike
Lamborghini American Challenge
Lost Vikings, The
Manchester United Premier League Champions
Morph
Nick Faldo's Championship Golf
Oscar v1
Overkill / Lunar-C
PGA European Tour Golf 
Premiere
Project X SE / F17 Challenge
Quik : The Thunder Rabbit
Roadkill
Sabre Team
Seven Gates Of Jambala
Speris Legacy, The
Striker
Strip Pot
Super League Manager
Superfrog
Surf Ninjas
Syndicate
Theme Park
Thomas The Tank Engine & Friends Pinball
Total Carnage
Ultimate Super Skidmarks
Wendetta 2175


Όχι κι άσχημα, έτσι; Εντάξει, κάποιος κακεντρεχής θα μπορούσε να πετάξει καμιά εξυπνάδα του τύπου "πού είναι τα Microcosm και Wing Commander, ε;" αλλά εμείς δεν είμαστε τέτοιοι, έτσι δεν είναι;

Κατεβάστε - για περιορισμένο χρόνο και εμφανίσεις - το CD32 50 Game Multi-Disc από εδώ. Άντε, πάλι την βολέψατε, τυχερούληδες!

Playstation Classic: και η Sony στο παιχνίδι των "nostalgia devices"

Η είδηση έσκασε χθες και μάλιστα από πολύ νωρίς, αλλά δεν υπήρχε περίπτωση να αφήσω τον ποταπό Ιαπωνικό κολοσσό να κλέψει τη δόξα από τον Dinohatzi και τα υπόλοιπα εκλεκτά μέλη της ρετροκοινότητας. Έτσι λοιπόν, έγραψα το κειμενάκι, έβαλα τις φωτογραφίες και το βίντεο και απλά περίμενα. Η 19η του Σεπτέμβρη ήταν (για μένα) η μέρα του φίλου μου και καμία είδηση δεν θα ήταν ικανή να τον σπρώξει προς το κάτω μέρος της σελίδας!

Ας πάμε όμως στην συμπαθή (NOT!) Ιαπωνική εταιρία. Η Sony λοιπόν, - αναμενόμενα θα έλεγε κανείς - ακολουθώντας τις προσταγές των καιρών, αποφάσισε να κατασκευάσει ένα ακόμα "nostalgia device", το πρώτο δικό της, που θα δίνει τη δυνατότητα στους 30-40something να θυμηθούν τα gaming νιάτα τους.


Παλαιότερα έχω γράψει αναλυτικότατα την άποψή μου για την Sony που εξηγεί (θέλω να πιστεύω) επαρκώς το γιατί στην τελευταία γενιά των παιχνιδομηχανών πήδηξα αποκλειστικά στο τρένο της Microsoft (XBOX One) και μόνο, αποφασίζοντας για πρώτη φορά ότι η σύγχρονη υλοποίηση του Playstation, το (αδιάφορο κατ' εμέ) PS4 δεν θα βρει χώρο στο καθιστικό μου, σε αντίθεση με τους προκατόχους του. Δεν θα πω προκαταβολικά το ίδιο και για το Playstation Classic, αφού, ακόμα και στα 99,99€ (προτεινόμενη λιανική τιμή) το θεωρώ προσωπικά λιγότερο βαρετό και περισσότερο "τίμιο" από την πλειοψηφία των μελών της οικογενείας του Playstation 4...

Τι εστί όμως Playstation Classic; Τι άλλο από το αναμενόμενο. Ήτοι, μία μίνι ρέπλικα του original Playstation του 1994 (όχι, δεν μπορώ να σας βοηθήσω, ούτε κι εγώ κατάλαβα πότε πέρασαν όλα αυτά τα χρόνια), για την ακρίβεια στο 45% του μεγέθους αυτού. Η "νέα" κονσόλα θα έρχεται πακέτο με 2 USB χειριστήρια τα οποία όμως δεν είναι τα γκρίζα Dualshock, αλλά αυτά των πρώτων Playstation που κυκλοφόρησαν, άνευ αναλογικών sticks. Η έξοδος της οθόνης είναι φυσικά HDMI και η τροφοδοσία γίνεται μέσω μιας mini USB εισόδου (παρέχεται στη συσκευασία το καλώδιο φόρτισης αλλά όχι και το τροφοδοτικό).
Το σημαντικότερο κομμάτι φυσικά της όλης ιστορίας είναι τα παιχνίδια - άλλωστε μιλάμε για παιχνιδομηχανή, έτσι δεν είναι; Ενσωματωμένα στη μνήμη του το Playstation Classic θα έχει 20 "κλασικά" παιχνίδια, από τα οποία μέχρι στιγμής έχουν ανακοινωθεί μονάχα τα Final Fantasy VII, Jumping Flash, Ridge Racer Type 4, Tekken 3, και Wild Arms. Τώρα, αν από το απέραντο ρεπερτόριο από παιχνιδάρες του PSX (έτσι λεγόταν τότε) κάποιος πιστεύει ότι αξίζουν να συμπεριληφθούν στην 20άδα τα Jumping Flash και Wild Arms ε, τι να πω, απλά διαφωνώ. Φάγαμε τα νιάτα μας ομολογουμένως στην ίσως πλέον εμβληματική παιχνιδομηχανή όλων των εποχών, αλλά όχι παίζοντας τους 2 αυτούς τίτλους...


Ερχόμαστε έτσι στο πλέον κρίσιμο ερώτημα: θα μπορούμε να βάλουμε άλλα, δικής μας επιλογής παιχνίδια στο Playstation Classic; Έλα μου ντε! Οι πρώτες ενδείξεις συνηγορούν στο αντίθετο, αλλά όλο και κάτι θα έχουν σκεφτεί εκεί στην Sony για να συνεχίζουν να βγάζουν χρήματα και πέρα από την πώληση της μίνι κονσόλας. Βέβαια, με τις μέχρι τώρα πρακτικές τους ικανούς τους έχω να κυκλοφορήσουν στο μέλλον ένα άλλο Playstation Classic απλά με διαφορετικούς (καλύτερους;) ενσωματωμένους τίτλους, αλλά, όπως και να έχει, από τη στιγμή που δεν έχει ανακοινωθεί κάτι είναι μάλλον χαζό να κάνουμε υποθέσεις...


Περιμένοντας περισσότερες πληροφορίες να σας πω ότι το Playstation Classic θα κυκλοφορήσει σχετικά σύντομα, την Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους με προτεινόμενη τιμή λιανικής όπως ήδη ανέφερα τα 99,99€. Αξίζει; Τι να σας πω, αν πλήρωσε κάποιος για τα αντίστοιχα devices της Nintendo τότε γιατί να μην το κάνει και για αυτό της Sony; Αλλά, φυσικά, τα πάντα θα εξαρτηθούν από τα παιχνίδια που θα περιλαμβάνονται στο πακέτο καθώς και τη δυνατότητα προσθήκης νέων. Αν τα πάει καλά στους δύο αυτούς τομείς, δεν βλέπω τον παραμικρό λόγο να μην διαγράψει λαμπρή εμπορική πορεία το Playstation Classic. Άλλωστε, από το PS4 πιο "τίμιο" θα είναι...