Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα sector one. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα sector one. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 26 Ιουλίου 2019

Tere Ra'i demo για Atari Falcon: 90s are good!

Λοιπόν, όσο το σκέφτομαι διαπιστώνω ότι ανέκαθεν σε ό,τι είχε να κάνει με τα computer demos με εντυπωσίαζε περισσότερο η καλή αισθητική - ή, η συμβατή με την δική μου, για να το θέσουμε σε απολύτως σωστή βάση - παρά ένα αποτέλεσμα που, για όποιον γνώριζε, ήταν... platform impossible. Ή, μάλλον, με εξιτάριζε ανέκαθεν ο συνδυασμός των δύο: ένα demo που απλά θα ήταν τεχνολογικό θαύμα αλλά δεν θα είχε αρχή, μέση, τέλος και θα αποτελούταν από parts ασύνδετα μεταξύ τους, κακή μουσική και άσχημα γραφικά (κι ας απεικόνιζαν τα διπλάσια χρώματα απ' όσα μπορούσε να δείξει κανονικά το μηχάνημα) δεν θα μου έλεγε και δεν θα μου πει σχεδόν απολύτως τίποτα.

Να, πάρτε για παράδειγμα τον λατρεμένο μας Commodore 64, που είναι και η πλατφόρμα με τα εντυπωσιακότερα σε ποσότητα αλλά και ποιότητα demos. Ποια SID tunes θυμάστε μέσα στα 10-20-30 καλύτερα που να προέρχονται από demos; Ακόμα πιο σωστά, κοιτάξτε τα πιο δημοφιλή demos στην csdb, στο pouet ή όπου αλλού θέλετε: από ποιο από όλα αυτά θυμάστε και μπορείτε να μουρμουρήσετε το tune του; Θα σας πω εγώ. Από κανένα. Έτσι απλά και ψυχρά. Κανένα, μηδέν, τίποτα. Ευτυχώς τουλάχιστον όλες αυτά οι παραγωγές είναι ξεχωριστές (και αισθητικά) σε όλους τους υπόλοιπους τομείς, γιατί αλλιώς...

Γι' αυτό προσωπικά λάτρεψα τα Meadows και The Fall της Amiga: πέραν του ότι έτρεχαν σε 500άρα (μεγάλο συν για εμένα τον παράξενο), ήταν τόσο άρτια και τόσο προσεγμένα και ισορροπημένα στο εικαστικό και στο ακουστικό κομμάτι, που θύμιζαν ολοκληρωμένες δουλειές καταξιωμένων καλλιτεχνών και όχι έργα σπυριάρηδων hackers με ματομπούκαλα και λιγδιασμένο μαλλί που ακούνε μονάχα techno (ή και thrash, why not?, θόρυβος να είναι...) και βλέπουν ταινίες με υπερήρωες. Ε, ναι, γιατί - και πείτε ό,τι θέλετε - η υπερέκθεση σε υπερήρωες (sic) μάλλον δεν αποτελεί και την ιδανική καλλιέργεια για το πνεύμα και τις αισθήσεις και συνήθως τα αποτελέσματα φαίνονται...

Ας αφήσω όμως τις κακιούλες και ας έρθω στο θέμα μας, που δεν είναι άλλο από ένα demo του 2014 για τον πλέον αδικοχαμένο Atari, τον Falcon, που ονομάζεται Tere Ra'i και έχει φτιαχτεί από τα groups Dune, Cerebral Vortex και Sector One. Το οποίο, αν και ελάχιστη σημασία έχει, έχει έρθει και πρώτο στο διαγωνιστικό τμήμα της Silly Venture εκείνης της χρονιάς.


Το Tere Ra'i λοιπόν μας δείχνει από την αρχή μέχρι το τέλος μια συγκεκριμένη ιστοριούλα, χρησιμοποιώντας φυσικά διάφορα parts με διαφορετικά εφέ, ποιοτικά και τουλάχιστον ενδιαφέροντα εικαστικά prerendered και realtime software rendered γραφικά, διανθισμένα με ένα αξιόλογο tune και, προσφέροντας τελικά ένα καλαίσθητο, ενδιαφέρον και αξιόλογο σύνολο, το οποίο παρουσιάζει κάποιες από τις δυνατότητες του Falcon με ωραίο τρόπο, χωρίς να προσβάλλει την αισθητική όποιου το παρακολουθήσει βιάζοντας ταυτόχρονα τα αυτιά του. Και, είναι ωραίο που για τους λόγους αυτούς ακριβώς, το Tere Ra'i είχε δεχτεί back in the day αρκετές αρνητικές κριτικές: τι ότι τα γραφικά του θύμιζαν 90s (κάτι το οποίο είναι αμάρτημα από πότε ακριβώς, άραγε;), τι ότι η μουσική του δεν εκμεταλλευόταν όλες τις ηχητικές δυνατότητες του Falcon (γιατί για κάποιους δεν έχει σημασία η καλή σύνθεση, αλλά προφανώς η πολύπλοκη σύνθεση που καταναλώνει όσους περισσότερους πόρους του μηχανήματος γίνεται), τι, τι, τι... Ε, τι να κάνουμε, όπως έλεγε και μια ψυχή "δεν μπορούμε να αρέσουμε σε όλους, τι είμαστε, τηγανιτές πατάτες;". Πολύ σωστά. Σας αφήνω λοιπόν με το Tere Ra'i, το οποίο πράγματι, έχει τόσο 90s αισθητική που θυμίζει PCάδικη παραγωγή μεταξύ 486 και Pentium (κι όπως έχει πρόβλημα με αυτό λυπούμαστε, it is what is is) με το intro του Blood Money! Όχι, δεν τρελάθηκα, δείτε το και θα καταλάβετε!


Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2016

Circus back²STage demo για Atari STE

Κανείς δεν ξέρει πόσα υπέροχα demos υπάρχουν εκεί έξω για τα δεκάδες (μην κοροϊδευόμαστε!) retro μηχανήματα που έχει ο καθένας μας. Επειδή το κριτήριο είναι καθαρά υποκειμενικό και επειδή οι περισσότεροι δεν μπαίνουν καν στον κόπο να ψηφίσουν, η μόνη λύση για να εντοπίσουμε τα πραγματικά "διαμάντια" είναι να τα κατεβάσουμε όλα και να τα δοκιμάσουμε ιδίοις όμμασι. Επειδή λοιπόν κάτι τέτοιο είναι πρακτικά αδύνατο, απλά ελπίζουμε σερφάροντας από δω κι από κει στα γνωστά "ύποπτα" μέρη να πέσει το μάτι μας σε κάτι πραγματικά αξιόλογο.

Και αυτή ακριβώς είναι η περίπτωση με το Circus back2STage demo των blabla, sector one και cocoon, το οποίο χωράει σε μία και μόνη δισκέτα και τρέχει σε (unexpanded;) Atari STE. Εντάξει, ναι μεν από τη μία φτύνεις με αποστροφή στο έδαφος και ξεστομίζεις κατάρες επειδή ένα ακόμα υπέροχο demo ΔΕΝ τρέχει σε κάποιον από τους Atari ST που έχεις στην κατοχή σου - διότι STE, ως γνωστόν, δεν διαθέτει το κατάστημα -, αλλά, από την άλλη χαίρεσαι να συναντάς τέτοιες εξαιρετικές παραγωγές όπως το εν λόγω demo.

Tο Circus back²STage τρέχει σε ανάλυση 400 x 200 pixels με *πολλά* χρώματα και, πραγματικά, δεν γνωρίζω εάν στον τεχνικό τομέα θέτει νέα standards, αλλά στον αισθητικό απλά... σπέρνει! Το circus theme παρουσιάζεται με καταπληκτικής ομορφιάς - και ενίοτε spooky - γραφικά και πλαισιώνεται από ένα από τα καλύτερα soundtracks που έχω ακούσει σε demo τα τελευταία χρόνια, κάνοντας, έστω και για μία φορά, τον STE να μη νιώθει υποδεέστερος της Amiga. Φυσικά, αυτό το τελευταίο δεν έχει να κάνει τόσο με της ηχητικές δυνατότητες του μηχανήματος όσο με την ποιότητα της σύνθεσης αλλά, όπως και να 'χει, το αποτέλεσμα είναι μια εξαίσια ηχητική πανδαισία!

Φυσικά, και επειδή ο κόσμος στον οποίο ζούμε είναι ως επί το πλείστον άδικος, το Circus back²STage συμμετείχε στην Revision του 2013 όπου και μετά βίας κατέλαβε την 7η θέση! Αδικία κατάφωρη,  αλλά έτσι κι αλλιώς ζούμε σε μια χώρα στην οποία ο Ολυμπιακός έχει κατακτήσει τα 18 από τα τελευταία 20 πρωταθλήματα (στην "αγνή" ποδοσφαιρική λίγκα) και σε έναν κόσμο στον οποίο ο επόμενος πλανητάρχης θα είναι κάποιος εκ των Donald Trump και Hillary Clinton! Μπρρρρρ...


Circus back²STage, λοιπόν. Απλά δείτε το και ακούστε το. Και, αν τυχόν έχετε στην κατοχή σας Atari STE εννοείται πως το κατεβάζετε, το γράφετε σε δισκετούλα και το απολαμβάνετε στο real thing, έτσι όπως είναι το ιδανικό. Σε κάθε περίπτωση, enjoy! (Πηγή: Atari Crypt).