Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα usb. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα usb. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2016

Joy Division: η επιστροφή

Εντάξει, θα ομολογήσω ότι ο τίτλος είναι παραπλανητικός: ούτε ο μακαρίτης ο Ian Curtis αναστήθηκε, ούτε τα υπόλοιπα μέλη του συγκροτήματος, τώρα "στα στερνά τους" αποκήρυξαν τους New Order και αποφάσισαν να επαναφέρουν στη ζωή το πολύ ιδιαίτερο αυτό σχήμα που έγραψε τη δική του ιστορία στην rock μουσική.

Άρα, σε τι αναφέρομαι; Μα, σε τίποτα περισσότερο από ένα νέο joystick adaptor, που επιτρέπει να συνδέσουμε τα παλιά, καλά και αγαπημένα μας 9πινα joysticks (ή και λίγο νεότερα, αν έχουμε την τύχη να γνωρίζουμε τον MasterGR!) σε σύγχρονους υπολογιστές εφοδιασμένους με USB θύρες. Το JoyDivision board λοιπόν είναι φθηνό και υπόσχεται απροβλημάτιστη συνεργασία των 9πινων joysticks με τους σύγχρονους υπολογιστές, και μάλιστα χωρίς να χρειάζονται drivers, καθώς αναγνωρίζεται ως ένα generic Human Interface Device.


Για περισσότερες πληροφορίες για το JoyDivision διαβάστε εδώ και παραγγείλτε το από εδώ. Και ξεπαστρέψτε κι έναν εξωγήινο στην υγειά μου, ε;

Τρίτη 5 Απριλίου 2016

Δικτυώστε τον Atari σας!

Έχοντας πολυετή εμπειρία από την Amiga θα μπορούσα πολύ εύκολα να θεωρήσω ότι ένα interface που θα έδινε USB και Ethernet θύρες στον Atari ST που δεν έχει και τόσο μεγάλο κοινό θα κόστιζε, χμμμμ, αρκετά. Έως πολύ. Κι όμως, με χαρά μου διαπίστωσα ότι πέφτω έξω!


Ο Lotharek διαθέτει προς πώληση το NetUSBee για την οικογένεια των Atari ST (STE, MegaST κλπ) το οποίο είναι ένα interface που δίνει 2 θύρες USB, μια θύρα Ethernet (με το chipset RTL8019AS), έρχεται σε ένα μικρό και κομψό case και συνδέεται στην πλέον άχρηστη υποδοχή του Atari σας, αυτή του cartridge ώστε να μην στερηθείτε κάτι χρήσιμο λειτουργώντας το! Α, και το καλύτερο, η τιμή που σας έλεγα: μόνο 58,99€!


Θα αναρωτηθεί φυσικά κανείς τι μπορεί να κάνει με έναν απλό ST με USB και Ethernet θύρες, έτσι; Λοιπόν, το πρώτο και πολύ βασικό είναι η χρήση USB ποντικιού και η μεταφορά αρχείων από το PC. Είτε το πιστεύετε είτε όχι, αρκεί ένας απλός 520ST με ένα floppy disk drive προκειμένου να γίνουν πραγματικότητα τα παραπάνω! Δείτε το παρακάτω video για να πάρετε μια ιδέα...


Επί του παρόντος δεν γνωρίζω περισσότερες λεπτομέρειες για τη χρήση του NetUSBee και τι πραγματικά μπορεί να κάνει ένας Atari ST με δίκτυο: προφανώς να μπει στο internet, OK, αλλά σε ποιο βαθμό; Υπάρχει κάποιος FTP client, κάποιος - έστω και στοιχειώδης - Web browser; Αν κάποιος γνωρίζει κάτι παραπάνω ας ενημερώσει. Εννοείται ότι κι εγώ, μόλις έχω περισσότερες πληροφορίες δεν θα διστάσω να σας τις κοινοποιήσω!


Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2016

9pin USB joystick adaptor

Ο καλός φίλος Δημήτρης (MasterGR) κατασκεύασε και κυκλοφόρησε ένα adaptor που επιτρέπει να συνδέσετε οποιοδήποτε 9pin joystick σε σύγχρονο PC, χρησιμοποιώντας σύνδεση USB. Μάλιστα, μου έστειλε το πρωτότυπο για να το δοκιμάσω!

Ο μικρός αυτός μετατροπέας έρχεται μέσα σε ένα διακριτικό κόκκινο case που έχει δύο υποδοχές, μία θηλυκή USB και μία 9πινη αρσενική, σχήματος "D". Δυστυχώς, η επιλογή της θηλυκής  USB υποδοχής είναι μάλλον ατυχής, μιας και, από τα δεκάδες USB καλώδια που θα έχετε πεταμένα στα συρτάρια σας, είναι μάλλον απίθανο να βρείτε κάποιο USB αρσενικό σε USB αρσενικό που χρειάζεται προκειμένου να συνδεθεί ο adaptor στο PC σας. Μικρό το κακό φυσικά, καθώς αναφέρομαι σε ένα καλώδιο που μπορείτε πανεύκολα να προμηθευτείτε από οποιοδήποτε υποκατάστημα του Πλαισίου ή του e-shop, με ελάχιστο κόστος. Εγώ κατέφυγα στην πλέον άμεση λύση, χρησιμοποιώντας 2 καλώδια USB για εκτυπωτή, από τα οποία έκοψα τις άκρες που συνδέονται στον εκτυπωτή και μετά τα ένωσα μεταξύ τους (είπαμε, ό,τι έχουμε στα συρτάρια μας)!


Μετά τη σύνδεσή του το interface αναγνωρίζεται άμεσα από το PC ως "Retro Adapter" και, αφού συνδέσουμε ένα 9πινο joystick (Pacman, Tomahawk, Quickshot ή ακόμα και κάποιο κατασκευής του Δημήτρη!) είμαστε έτοιμοι για δράση!

Ο δημιουργός του interface είχε δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στο θέμα της άμεσης απόκρισης των κινήσεων του joystick και, θα πρέπει να ομολογήσω ότι δεν πρόκειται για υπερβολές αλλά για γεγονός: η αίσθηση που δίνει η χρήση του USB joystick adaptor σε συνδυασμό με ένα 9πινο joystick και κάποιον εξομοιωτή 8bit ή 16bit μηχανήματος είναι ακριβώς η ίδια με το να παίζουμε στο ίδιο το (εξομοιωμένο) μηχάνημα! Δεν υπάρχει η παραμικρή καθυστέρηση και το interface λειτουργεί υποδειγματικά.

Με κόστος 26€ (με κουτί), 21€ (χωρίς κουτί) και 17€ (σε κιτ) και τα έξοδα των ταχυδρομικών να συμπεριλαμβάνονται στην τιμή, το 9pin USB joystick adaptor είναι ένα ιδιαίτερα αξιόλογο και "τίμιο" προϊόν, που κάνει ακριβώς όσα υπόσχεται. Αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε το παλιό σας 9πινο joystick στο PC σας και να νιώσετε αυτή την γνώριμη αίσθηση του απόλυτου ελέγχου και της απόλυτης ακρίβειας των χειρισμών, επικοινωνήστε με τον Δημήτρη για τα περαιτέρω...