Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα bullet hell. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα bullet hell. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2017

Ξεχάστε το Reshoot: έρχεται το Reshoot R

Με όσους το έχω συζητήσει το θέμα, δεν το έχω κρύψει: ναι, θεωρώ το Reshoot ως ό,τι κορυφαίο έχει κυκλοφορήσει σε 68K classic Amiga την τρέχουσα χιλιετία, μετά φυσικά από το άνευ συναγωνισμού killer app WHDLoad.

Μάλιστα, το Reshoot αποτέλεσε έναν από τους λόγους που με ώθησαν στην αγορά μιας 1200άρας πέρυσι το φθινόπωρο, μετά από πολύ-πολύ καιρό, όπως σας είχα γράψει και σε παλαιότερη ανάρτηση. Δυστυχώς η 1200άρα δεν είχε καλή κατάληξη, καθώς μία εβδομάδα πριν το 5ο Amicamp "έμεινε" από πληκτρολόγιο ενώ, στη διάρκεια της διοργάνωσης, "χάθηκε" και η έξοδος του ήχου! Τώρα το μηχάνημα βρίσκεται στα έμπειρα χέρια του Δημήτρη (masterGR) μπας και αναστηθεί. Ακόμα κι αν δεν έχουμε ευτυχή κατάληξη, ευτυχώς υπάρχουν και οι emulators, οι οποίοι, τις περισσότερες φορές, αποδεικνύονται περισσότερο αξιόπιστοι από το original hardware!

Το Reshoot λοιπόν, για να επιστρέψουμε στο θέμα μας, είναι ένα εξαιρετικό shoot 'em up νέας γενιάς, γραμμένο εξ' ολοκλήρου σε assembly και το οποίο χωράει σε μία δισκέτα και τρέχει σε stock Amiga 1200. Ο δημιουργός του, Richard Lowenstein μας είχε προειδοποιήσει εμμέσως πλην σαφώς ότι το παιχνίδι θα ακολουθούσε και sequel, το οποίο θα διατηρούσε όλα τα καλά στοιχεία του original τίτλου, βελτιώνοντας ταυτόχρονα όλους τους τομείς στους οποίους αυτό χώλαινε (που, μεταξύ μας, δεν ήταν και πολλοί). Έτσι λοιπόν, και μετά από - ελάχιστη, είναι η αλήθεια - αναμονή, έχουμε τα πρώτα screenshots του νέου Reshoot, που θα ονομάζεται Reshoot R.


Tο Reshoot R δείχνει να έχει πολύ πιο λεπτομερή γραφικά από τον προκάτοχό του, θα παρέχει δυνατότητα αναβάθμισης του οπλισμού του διαστημοπλοίου μας (εμένα ειλικρινά αυτό το στοιχείο δεν μου έλειψε καθόλου) καθώς και λιγότερο απότομη καμπύλη εκμάθησης/δυσκολίας, αφού στο πρώτο Reshoot σχετικά σύντομα συναντούσαμε ένα σημείο το οποίο απλά "δεν περνιόταν" με τις λέξεις "bullet hell" να φαντάζουν ιδιαίτερα φτωχές για να περιγράψουν το τι γινόταν στην οθόνη εκείνη τη στιγμή!

Το Reshoot R αναμένεται να κυκλοφορήσει τον προσεχή Οκτώβριο και, πραγματικά, ανυπομονώ να έρθει η στιγμή που θα πέσει στα χέρια μου! Φυσικά μέχρι τότε θα σας ενημερώνω για ό,τι νεώτερο, καθώς σύντομα θα κυκλοφορήσει και playable demo! Εν αναμονή λοιπόν - τα καλύτερα έρχονται! (Πηγή: Indie Retro News).


Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2017

Chibi Akuma(s) για Amstrad CPC

Ένα νέο shoot 'em up κυκλοφόρησε πριν από μερικές ημέρες για τους Amstrad CPC και CPC Plus, το Chibi Akuma(s). Πρόκειται για ένα παιχνίδι που βρίθει διεστραμμένου χιούμορ, μαύρων αστείων, "καμένων" παραπομπών, ακατάσχετου υβρεολογίου και... παράξενων γραφικών!

Για να μη νομίζετε ότι υπερβάλλω χωρίς λόγο (το κάνω ΠΑΝΤΟΤΕ για κάποιο λόγο!), σας παραθέτω απόσπασμα του (όχι και τόσο) δακρύβρεχτου story από το site του παιχνιδιού: "Join Chibiko in her unholy battle against the invasion of badly drawn, cliche and generally uninspired enemies, pummel your way through 4 levels of brainless firepower crazy action - and unleash hell on the 4 end level boss enemies!". Εντάξει, απλά respect!


To Chibi Akuma(s) διαφημιζόταν εδώ και καιρό ως το απόλυτο bullet hell shoot 'em up για τους υπολογιστές της σειράς CPC και CPC Plus και αυτό ακριβώς είναι. Μάλιστα, σε τέτοιο βαθμό που πιθανότερο είναι κάθε κίνησή σας να σας οδηγήσει πάνω σε βλήμα κάποιου αντιπάλου παρά σε κενό χώρο! Φυσικά, οι εκατοντάδες σφαίρες ταυτόχρονα στην οθόνη έχουν ένα τίμημα, και αυτό δεν είναι άλλο από το ότι η κίνηση της οθόνης (scrolling) αλλά και των sprites πάνω σε αυτήν είναι αρκετά απότομη. Αυτό, σε συνδυασμό με τα (τουλάχιστον) "ιδιαίτερα" γραφικά, το firing σε δύο κατευθύνσεις με διαφορετικά πλήκτρα και την σπαστή κίνηση, αφαιρεί αρκετά από την (όποια) διασκέδαση θα μπορούσε να προσφέρει το Chibi Akuma(s) - τουλάχιστον αυτό εισπράττω εγώ, κάποιος άλλος ίσως να μπορούσε να παραβλέψει τα παραπάνω για χάρη του καμένου σεναρίου και, γενικά, του όλου ύφους του παιχνιδιού...


Καλό θα ήταν πάντως να το δοκιμάσετε και οι ίδιοι, έτσι δεν είναι; Μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ ή, αν ο υπολογιστής σας είναι εφοδιασμένος με ParaDOS, από εδώ. (Πηγή: Vintage Is The New Old).

Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2016

RESHOOT me, baby!

Εδώ και πολύ καιρό στριφογύριζε στο μυαλό μου η σκέψη. Το γεγονός ότι αργά ή γρήγορα θα έπρεπε να επιστρέψω στον φίλο μου την 600άρα που μου είχε δανείσει εδώ και μήνες, άρχισε κάπως να πιέζει τα πράγματα. Και μετά ήρθαν τα Giana Sisters SE, RESHOOT και το καλομελέτα-κι-έρχεται Alarcity, που όλα τους τρέχουν σε stock Amiga 1200 κι έκαναν την ανάγκη επιτακτική: έπρεπε, ξανά, μετά από 5 περίπου χρόνια, να αποκτήσω Amiga 1200!


Πού να την βρεις, όμως; Από τη μία η παραξενιά (για να το θέσω όσο πιο κομψά μπορώ) του κάθε πυροβολημένου που ασχολείται με το χώρο να έχει 5-6 ίδια μηχανήματα στο πατάρι του (ξυπνήστε: τα σάβανα δεν έχουν 1084!) κι απ' την άλλη η τάση των τελευταίων χρόνων να πουλιούνται όλα τα παλιά μηχανάκια πανάκριβα ε, για πείτε μου, πώς αποκτάς 1200άρα στις μέρες μας;


Ευτυχώς, ένας καλός φίλος με τη μεσολάβηση και την αμέριστη βοήθεια ενός άλλου καλού φίλου (πολλά ευχαριστώ σε koukos και vulture - χωρίς εσάς σιγά μην είχα Amiga!) έκανε ό,τι χρειαζόταν προκειμένου να βρεθεί και πάλι στην κατοχή μου ο τελευταίος εκπρόσωπος των home computers, η Amiga 1200. Και μάλιστα σε πολύ λογική - άλλων εποχών - τιμή (ναι, ξεχάστε τα 3ψήφια νούμερα!).


Η αλήθεια είναι βέβαια ότι η όλη φάση βρισκόταν στο standby εδώ και μερικούς μήνες, οπότε είχε προλάβει να παραγγελθεί και να παραληφθεί το RESHOOT, ένα από τα πλέον αμφιλεγόμενα παιχνίδια των τελευταίων χρόνων (μιλώντας πάντα για retro computing, έτσι;). Πριν λοιπόν από 4 μέρες παρέλαβα και την 1200άρα, της έριξα το απαραίτητο καλό καθάρισμα μέσα-έξω (πιστέψτε με, το χρειαζόταν!), την συνέδεσα με οθόνη και στερεοφωνικό (εννοείται!) και έτρεξα το RESHOOT.


Τι να πω γι' αυτό το παιχνίδι; Καταλαβαίνω - εν μέρει - γιατί σε κάποιους (πολλούς;) δεν αρέσει και για ποιο λόγο χαρακτηρίζεται από άπαντες ως "παλούκι", αλλά, πιστέψτε με, δεν είναι τόσο δύσκολο όσο λένε. Για αν το θέσω απλά, μακάρι να μπορούσα να παίξω (με τα 3 "κανονάκια") στο Disposable Hero όση ώρα παίζω στο RESHOOT (με τη μία μόνο ζωή)!


Δεν θα γράψω αναλυτικά για το παιχνίδι, την ιστορία του, το δημιουργό του και τις εντυπώσεις μου: αυτό θα συμβεί κάποια στιγμή αργότερα. Προς το παρόν απλά χαίρομαι που έχω και πάλι Amiga 1200, που έχω το RESHOOT και που οι tsak και Earok θα κυκλοφορήσουν αργά ή γρήγορα την ολοκληρωμένη έκδοση του Alarcity. Επιτέλους, μετά από 15+ χρόνια αρχίζουμε να έχουμε και πάλι αξιόλογες κυκλοφορίες για την Amiga. Ελπίζω να είναι μόνο η αρχή!


Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2016

Cho Ren Sa 68K για Atari Falcon

Είναι γεγονός πως αν το σκεφτεί κανείς, ελάχιστα γνωρίζουμε για τον Atari Falcon, τις πραγματικές του δυνατότητες, το πού θα είχε φτάσει αν είχε στηριχθεί πραγματικά από την Atari και, κυρίως, τι σκέφτηκαν στην μαμά εταιρία και κυκλοφόρησαν αυτό το μηχάνημα; Σε ποια ακριβώς αγορά στόχευαν; Επρόκειτο για τον Amiga 1200 killer; Αυτά και άλλα πολλά βασανίζουν τις σκέψεις μου μετά από κάποια emails που ανταλλάξαμε με τον γνωστό Atari maniac Turrican (του οποίο το εξαίρετο blog μπορείτε να διαβάσετε εδώ).

Τέλος πάντων, με αφορμή τα παραπάνω, ρίχνω "κλεφτές" ματιές στο internet για διάφορα που έχουν να κάνουν με τον Falcon. Σήμερα λοιπόν, έπεσα πάνω στο Cho Ren Sa 68K: ένα ιαπωνικό shoot 'em up που κάνει την έννοια "bullet hell" να φαντάζει ελάχιστη για να αποδώσει αυτά που διαδραματίζονται στην οθόνη του παιχνιδιού. Το Cho Ren Sa 68K πρωτοκυκλοφόρησε το 1995 για το περίφημο X68000 της Sharp και, ως εκ θαύματος, δύο "μερακλήδες" sceners, οι Springer και Sascha το μετέφεραν στον Falcon 20 χρόνια αργότερα. Και για τι μεταφορά, μιλάμε; Γίνεται τέτοιος πανικός στην οθόνη του Falcon που shoot 'em up ναυαρχίδες της Amiga όπως τα Battle Squadron, Banshee - ακόμα και το "απαιτητικό" T-Zero δείχνουν όχι απλά φτωχά, αλλά ομοιάζουν επικίνδυνα με τον... Όλιβερ Τουίστ!

Όπως όμως έλεγαν και οι αρχαίοι Σουμέριοι "τα πολλά λόγια είναι φτώχεια όταν έχεις video" - και ποιος είμαι εγώ να τους αμφισβητήσω; Απολαύστε λοιπόν Cho Ren Sa 68K στον δυνατότερο home computer που κυκλοφόρησε ποτέ!