Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα OCS. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα OCS. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη 1 Μαΐου 2019

EON από τους Black Lotus για Amiga 500

Ναι, φτάσαμε αισίως στο ΕΟΝ. Στο ΕΟΝ που τρέχει σε Amiga 500, στο ΕΟΝ για το οποίο μιλάει με ενθουσιασμό όλος ο (Αμιγκικός) κόσμος. Λοιπόν; Τι το ιδιαίτερο έχει αυτό το demo που πρωτοπαρουσιάστηκε στην Revision 2019, κέρδισε την 1η θέση μεταξύ των Amiga demos και rockαρε το σύμπαν της Μεγάλης Κυρίας του home computing;

Μεταξύ μας, το κυρίαρχο, το εξέχον, το μοναδικό χαρακτηριστικό του ΕΟΝ που το κάνει να ξεχωρίζει είναι ότι πρόκειται για την πρώτη δημιουργία - μετά από 5ετή αγρανάπαυση - ενός διάσημου demogroup, των εμβληματικών Black Lotus. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι η όλη φάση είναι σα να βγάζουν νέο δίσκο οι Beatles, καινούρια ταινία ο Stanley Kubrick, να επιστρέφει στα γήπεδα ο Νίκος Γκάλης και άλλα τέτοια ωραία που θα λατρεύαμε αλλά δεν έγιναν ποτέ και τώρα πια αποκλείεται να συμβούν για προφανείς λόγους (γερατειά, θάνατοι κλπ).

Επιστρέφοντας όμως στην επιστροφή (sic) των Black Lotus, φαίνεται ότι άπαντες υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό το γεγονός ότι το ιστορικό group δημιούργησε ένα αξιόλογο demo το οποίο τρέχει - άκουσον-άκουσον - σε Amiga 500! Τι λες ρε παιδάκι μου, λες και μιλάμε για ZX81 ένα πράγμα, δηλαδή. Βέβαια, αν προσέξει κανείς τα requirements των demos που ακολουθούν τα ΕΟΝ και De Profundis στην κατάταξη των Αμιγκικών παραγωγών θα κατανοήσει το μέγεθος της παράνοιας: AGA (OK), μνήμη 32ΜΒ (α, ναι;) και επεξεργαστής Motorola 68060 (αλήθεια;). Ε, ναι, φυσικά: μέσα σε αυτή την παράνοια εξωπραγματικών απαιτήσεων ένα demo που τρέχει σε Amiga 500 με 1ΜΒ RAM έφτασε να θεωρείται μεγάλη υπόθεση. Άσχετα βέβαια που τα εντυπωσιακότερα demos που έχουμε δει ποτέ τρέχουν σε ένα 8μπιτο μηχάνημα με επεξεργαστή χρονισμένο στο 1MHz και 64ΚΒ μνήμης RAM...


Γκρίνια (δικαιολογημένη) aside, το ΕΟΝ ξεχωρίζει για την σκοτεινή αισθητική του, την - σε κάποια σημεία - πολύ καλή μουσική του και κάποια εντυπωσιακά εφέ (π.χ. την στατική εικόνα της κοπέλας που μετατρέπεται σε πολύγωνα τα οποία στη συνέχεια περιστρέφονται). Προσωπικά δεν θεωρώ ότι είναι πιο εντυπωσιακό από το ίδιο το γεγονός της επιστροφής των Black Lotus στα Αμιγκικά δρώμενα, αλλά, όπως και αν το δει κανείς πρόκειται αναμφίβολα για μία ποιοτικότατη παραγωγή η οποία ουσιαστικά τρέχει σε οποιαδήποτε Amiga υπάρχει εκεί έξω. Thumbs up, λοιπόν, και ευχόμαστε να υπάρξει και η ανάλογη συνέχεια!


Τετάρτη 24 Απριλίου 2019

De Profundis demo για Amiga 500

"Οι Γερμανοί είναι φίλοι μας". Η κλασική ατάκα του Δήμου Σταρένιου έρχεται αβίαστα στο μυαλό στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του demoparty Revision 2019 που έλαβε χώρα στο πανέμορφο Saarbrücken μεταξύ 19 και 22 Απριλίου. Οι Γερμανοί μπορεί ίσως να μην είναι πραγματικά φίλοι μας, αλλά οφείλουμε να τους βγάλουμε το καπέλο σε θέματα οργάνωσης και αρτιότητας διεξαγωγής σημαντικών events - και ένα τέτοιο ήταν και η Revision 2019 που ολοκληρώθηκε προ διημέρου.

Στα πλαίσια του διάσημου demoparty παρουσιάστηκαν δεκάδες νέες παραγωγές για μία ποικιλία από πλατφόρμες και υπόσχομαι να ασχοληθώ με αρκετές από αυτές - τις πιο αξιόλογες, κατά την ταπεινή μου άποψη - στις αναρτήσεις των επόμενων ημερών. Ξεκινάω λοιπόν με φόρα με το...

De Profoundis. Ολοκαίνουριο, ολόφρεσκο, ακόμα ζεστό, σπαρταράει, γυαλίζει το μάτι του και όλα τα σχετικά. Η παραγωγή του collaboration των Lemon & The Deadliners/Oxygen δημιουργήθηκε με στόχο να τρέχει σε κάθε Amiga εκεί έξω, και γιατί όχι; Το O.C.S. είναι υπεραρκετό για "παπάδες" όπως έχουμε διαπιστώσει εδώ και πολλά χρόνια, σε βαθμό που οι παραγωγές που απαιτούν AGA, RTG και 68060 ως απόλυτο minimum να προκαλούν κακεντρεχή χαμόγελα στον γράφοντα. Αλλά that's just me, κάποιοι άλλοι εκεί έξω μπορεί να έχουν διαφορετική άποψη και να θέλουν βρε αδερφέ να βρουν κάτι να τρέξουν στον ολοκαίνουριο accelerator που απέκτησαν θυσιάζοντας 800€ - τι, θα τους πούμε όχι;


Επιστρέφοντας στο De Profoundis, να πούμε ότι πρόκειται για ένα εξαίσιο Πασχαλινό treat για τις 500άρες σας, το οποίο χωράει σε 2 μονάχα δισκετούλες και μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ. Το πλέον πρόσφατο έργο των Lemon & The Deadliners/Oxygen είναι μια εντυπωσιακή, ατμοσφαιρική και ολίγον τι spooky δημιουργία η οποία αξίζει σίγουρα τα λίγα λεπτά του χρόνου σας που θα ξοδέψετε προκειμένου να την απολαύσετε. Το De Profoundis κατέκτησε την 2η θέση στο διαγωνιστικό τμήμα της Revision για τα Amiga demos, πίσω μονάχα από το eon των Black Lotus, από το οποίο, προσωπική άποψη, είναι μάλλον κατά τι (οριακά) καλύτερο. Όπως όμως έχω γράψει πολλάκις σε αυτό το blog λίγη σημασία έχει η κατάταξη στα demoparties συγκριτικά με αυτήν στις καρδιές και στις προτιμήσεις του κοινού, οπότε...

Όπως και να 'χει, μπορείτε να κρίνετε και μόνοι σας. Δείτε παρακάτω το De Profoundis και σύντομα θα μιλήσουμε και για το eon.


Πέμπτη 4 Ιανουαρίου 2018

Μια χρυσή φτερούγα για την Amiga σας!

Σήμερα θα ασχοληθούμε με ένα σχετικά νέο παιχνίδι για την Amiga, που ονομάζεται "Χρυσή Φτερούγα" ή, αγγλιστί, "Golden Wing" (τι; Δεν είναι αυτή η σωστή μετάφραση; Ρε άντε από δω που θα μας μάθεις τη δουλειά μας!). Το Golden Wing αποτελεί προϊόν του group Copper Sky - ωραίο όνομα, by the way - ήτοι των Fernando Cabrera (κώδικας), Toni Galvez (γραφικά) και DJ METUNE & Estrayk (μουσική/ηχητικά εφέ).


Το Golden Wing είδε το πρώτο φως στο demoparty Capacitor, πριν από περίπου ένα μήνα και, αν και στην έκδοση που έχουμε στα χέρια μας "ζητάει" σκληρό δίσκο, οι δημιουργοί του υπόσχονται ότι η τελική version θα τρέχει σε μία απλή, unexpanded, Amiga 500 με OCS και θα χωράει σε ένα και μόνο floppy disk. Μόνο συγχαρητήρια μπορώ προσωπικά να δώσω για αυτές τις επιλογές, όντας ανέκαθεν λάτρης του software που εκμεταλλευόταν το υπάρχον hardware και δεν ζητούσε επεκτάσεις προκειμένου να καλύψει τις αδυναμίες των προγραμματιστών του...

Τι εστί όμως Golden Wing; Καταρχάς να σας πω ότι το δεύτερο συνθετικό του ονόματος του παιχνιδιού (Wing) θα πρέπει μάλλον να μας φέρνει περισσότερο στο μυαλό ως έννοια το Wing Commander (αχ, τι μου θύμισα!) παρά την φτερούγα του τίτλου της ανάρτησης, η οποία χρησιμοποιήθηκε - το ομολογώ - για να τραβήξει περισσότερα ανυποψίαστα βλέμματα! Στην ουσία όμως τώρα, το Golden Wing είναι ένα arcade παιχνίδι που υπόσχεται να φέρει επανάσταση στην gaming scene της Amiga καθώς είναι ένα εξελιγμένο... Asteroids! Και μην πεταχτεί κανένας έξυπνος εκεί έξω με καμιά ατάκα τύπου "μα αφού έχουμε εδώ και 25 χρόνια το Stardust!", εντάξει;


Όντως, πέραν της πλάκας, το Golden Wing δεν πρόκειται να συνταράξει συθέμελα τον gaming κόσμο σας, καθώς βασίζεται στο κλασικό coin op του 1979. Από την άλλη όμως είναι ένα "τίμιο" shooter με συμπαθητικά γραφικά, καλό χειρισμό, ωραία μουσική, προοδευτικά αυξανόμενη δυσκολία και ποικιλία εχθρών (ναι, έχετε να κάνετε και με απεχθείς εξωγήινους πέραν τον αναμενόμενων αστεροειδών) και επιπέδων. Αν στα παραπάνω προσθέσετε το γεγονός ότι (η τελική έκδοση θα) τρέχει σε οποιαδήποτε Amiga υπάρχει εκεί έξω σε συνδυασμό με το ότι διατίθεται δωρεάν θα ήταν μάλλον κακία το να γκρινιάζουμε, έτσι δεν είναι;

Σε αναμονή της τελικής έκδοσης, μπορείτε να κατεβάσετε την party edition από εδώ και να την τρέξετε σε οποιαδήποτε Amiga διαθέτει σκληρό δίσκο ή στο WinUAE. Have fun!

Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου 2017

Are you Worthy for a new Amiga game?

Χαρμόσυνα νέα σήμερα - πρώτη εργάσιμη μετά τα Χριστούγεννα, γαρ - για τους χρήστες Amiga. Και ειδικά για αυτούς που στο μυαλό τους ισχύει η ισότητα Amiga=Amiga 500.

Με email του ο Γιάννης Τσακίρης - γνωστός στην Amiga community ως "tsak" μας πληροφόρησε για την επερχόμενη κυκλοφορία-έκπληξη του νέου του παιχνιδιού που ακούει στο όνομα "Worthy". Το Worthy θα τρέχει σε Amigas με O.C.S. ή E.C.S. και 1ΜΒ μνήμη, γεγονός πραγματικά εντυπωσιακό αν κάποιος έχει γνωρίσει προσωπικά τον Γιάννη την σαφή του προτίμηση στην Amiga 1200 και τις έξτρα δυνατότητες του AGA chipset!

Δεν γνωρίζω λοιπόν (ακόμα) τα "πώς" και τα "γιατί" που ώθησαν τον tsak στη δημιουργία παιχνιδιού για την 500άρα αλλά το νέο είναι σίγουρα καλό και μου φτάνει και μου περισσεύει!

Το Worthy λοιπόν, κρίνοντας από το video που μας κοινοποίησε ο Γιάννης, είναι ένα arcade παιχνιδάκι με στοιχεία από Pac-Man, Boulder Dash και άλλα κλασικά παιχνίδια του παρελθόντος, φονικές... ντομάτες (ΟΚ, μοιάζουν τουλάχιστον!), όπλα, διακόπτες και κοπέλα για να σώσουμε στο τέλος του κάθε level. Τα γραφικά του είναι όμορφα, λειτουργικά και λεπτομερή, ο χειρισμός αναμένεται να είναι απλούστατος και το παιχνίδι θα κυκλοφορήσει ως budget τίτλος στις αρχές της χρονιάς που μας έρχεται.


Εννοείται ότι για εμένα προσωπικά είναι must buy και ευχαριστώ θερμά τον Γιάννη που ασχολήθηκε - επιτέλους! - με τις ταπεινές 500άρες! Για την ιστορία στη δημιουργία του Worthy συνεργάστηκαν οι Alex Brown (κώδικας - προγραμματιστής του Blocky Skies), Simone Bernacchia (μουσική) και, φυσικά ο tsak (γραφικά, ηχητικά εφέ, game design) και το παιχνίδι θα κυκλοφορήσει υπό το label της Pixelglass.

Ρε, λέτε να το έχουμε στο Amicamp; Ένας μήνας από σήμερα είναι. Για να δούμε...