Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Auf Wiedersehen Monty. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Auf Wiedersehen Monty. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2017

Κυκλοφόρησε το Monty Mole and the Temple of Lost Souls για ZX Spectrum

Δεν πρέπει να πηγαίνουν πάνω από 2-3 εβδομάδες από την ημέρα που σας είχα ενημερώσει για την κυκλοφορία του Monty's Honey Run για τον ZX Spectrum. Θυμίζω ότι επρόκειτο για τη συνέχεια των περιπετειών του ήρωα της Gremlin Graphics Monty, πρωταγωνιστή πολλών κλασσικών τίτλων του παρελθόντος όπως τα Wanted: Monty Mole, Monty Is Innocent, Auf Wiedersehen Monty και Monty on the Run. Το Monty's Honey Run ήταν προϊόν της δουλειάς του Andy Johns και δημιουργήθηκε χρησιμοποιώντας το Arcade Game Designer του Jonathan Cauldwell, σε αντίθεση με τους τίτλους του παρελθόντος που είχαν γραφτεί απευθείας σε assembly. Ήδη, από την ημέρα της κυκλοφορίας του Monty's Honey Run ο Andy Johns είχε ενημερώσει ότι είχε στα σκαριά το sequel του παιχνιδιού του, οπότε η κυκλοφορία αυτού ήταν απλά θέμα χρόνου.

Χωρίς λοιπόν να έχουμε προλάβει καλά-καλά να παίξουμε το Monty's Honey Run, έχουμε κιόλας τη δυνατότητα να κατεβάσουμε και να χαρούμε τη νέα δημιουργία του Andy Johns, που φτιάχτηκε και πάλι χρησιμοποιώντας το Arcade Game Designer και ακούει στο (αν μη τι άλλο) μακροσκελές όνομα Monty Mole and the Temple of Lost Souls φέρνοντας στο μυαλό τους τίτλους των ταινιών του Indiana Jones. Μάλιστα, όπως και ο ήρωας των George Lucas και Steven Spielberg, έτσι και ο Monty, στη νέα του περιπέτεια προσπαθεί να συλλέξει αρχαία τεχνουργήματα ανεκτίμητης αξίας, προτού επιστρέψει στα πάτρια εδάφη.


Το Monty Mole and the Temple of Lost Souls μπορώ να πω ότι εντυπωσιάζει με την αρτιότητα των γραφικών του αλλά και το σχεδιασμό των επιπέδων του, δείχνοντάς μας ότι ο Andy Johns "παίζει στα δάχτυλα" το Arcade Game Designer, καθώς μας χαρίζει - το ένα μετά το άλλο - παιχνίδια σχεδόν αντάξια των ψηφιακών μεγαθηρίων του παρελθόντος που είχαν φτιαχτεί σε γλώσσα μηχανής. Φυσικά, η χρήση μίας σουίτας δημιουργίας παιχνιδιών όπως είναι το Arcade Game Designer αποτελεί ταυτόχρονα ευχή και κατάρα, καθώς, τουλάχιστον εμάς που καλομάθαμε από τις περιπέτειες του Monty στον Commodore 64, μας ξενίζει η παντελής απουσία ingame μουσικής. Επίσης, αρνητική εντύπωση μου προξένησε το γεγονός ότι όταν ο Monty πηδάει δεν έχουμε το κλασσικό - από τον 64άρη - animation της "κωλοτούμπας", απλά δείχνει σαν να περπατάει στον αέρα!

Στάθηκα στα παραπάνω αρνητικά στοιχεία γιατί έχω την αίσθηση ότι όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του Monty Mole and the Temple of Lost Souls είναι θετικά! Το παιχνίδι είναι ένα πολύ καλοσχεδιασμένο και προσεκτικά δουλεμένο σε κάθε πτυχή του platformer, το οποίο σίγουρα θα συγκινούσε μεγάλο ποσοστό του gaming κοινού αν είχε κυκλοφορήσει εμπορικά 30+ χρόνια πίσω.


Προτείνω ανεπιφύλακτα να κατεβάσετε το Monty Mole and the Temple of Lost Souls από εδώ και να το δοκιμάσετε στον ZX Spectrum σας (ή σε εξομοιωτή) αν είστε fan των περιπετειών του δημοφιλούς τυφλοπόντικα ή απλώς φίλος των platform games. Και κάντε το γρήγορα, γιατί με τους ρυθμούς που δουλεύει ο Andy Johns κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο σε 1-2 εβδομάδες να κυκλοφορήσει και νέο παιχνίδι! (Πηγή: Vintage Is The New Old).

Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2017

Monty's Honey Run για ZX Spectrum

Ο Monty σαφώς και δεν είναι άγνωστος σε όσους έζησαν τα πρώτα χρόνια της επανάστασης των μικροϋπολογιστών, εκεί, μεταξύ 1976-1985. Ο εμβληματικός τυφλοπόντικας αποτέλεσε μια γνώριμη φιγούρα, έναν ήρωα τύπου Sonic πριν τον Sonic, έναν πρωταγωνιστή σε πασίγνωστα platform games, εκ των οποίων σίγουρα ξεχωρίζουν τα Monty On The Run (το απόλυτο soundtrack σε 8μπιτο μηχάνημα που έχει ακούσει ποτέ ο γράφων) και Auf Wiedersehen Monty. O Monty, εκεί, στα μέσα της δεκαετίας του '80 αποτέλεσε μια συνεπή cash machine για την Gremlin Graphics, ώσπου η εταιρία βρήκε άλλο πόρο εσόδων με την έλευση των 16bit home computers, που αυτή τη φορά άκουγε στο όνομα "Lotus" και περιελάμβανε τη θρυλική τριλογία των Lotus Esprit Turbo Challenge, Lotus Turbo Challenge 2 και Lotus III: The Ultimate Challenge.

Πίσω στον Monty όμως, ο οποίος αγαπήθηκε πολύ στα χρόνια του και έκανε άπειρες βόλτες στις οθόνες των δημοφιλών 8μπιτων της εποχής. Πριν από ένα περίπου μήνα, ο περί ου ο λόγος τυφλοπόντικας απέκτησε ένα νέο παιχνίδι (στο οποίο και φυσικά πρωταγωνιστεί), το Monty's Honey Run του Andy Johns, το οποίο τρέχει σε Sinclair ZX Spectrum, αρκεί να έχετε από 48ΚΒ μνήμης RAM και πάνω.


To Monty's Honey Run, τουλάχιστον στον τομέα των γραφικών δείχνει σα να αποτελεί αναπόσπαστη συνέχεια των κλασικών τίτλων της Gremlin Graphics, καθώς ο δημιουργός του έχει κάνει (απλά) εξαιρετική δουλειά. Σε αντίθεση όμως με τους τίτλους του παρελθόντος, το Monty's Honey Run δεν φτιάχτηκε σε assembly, αλλά χρησιμοποιώντας το Arcade Game Designer του "πολύ" Jonathan Cauldwell. Λαμβάνοντας υπόψη την τελευταία αυτή πληροφορία, δύο συμπεράσματα μπορεί να εξάγει κάποιος: πρώτον, ότι ο Andy Johns έφτασε το Arcade Games Designer στα όριά του και, δεύτερον, ότι τα όρια της engine αυτής βρίσκονται πολύ ψηλά.

Αν και στο gameplay το Monty's Honey Run δεν έχει αυτή τη γλυκιά ομαλότητα που χαρακτήριζε τα παιχνίδια του Monty (τουλάχιστον στις εκδόσεις του Commodore 64 με τις οποίες είχα ασχοληθεί σαφώς περισσότερο) και παρότι υπάρχουν κάποια "θεματάκια" με τα άλματα (που γρήγορα πάντως συνηθίζονται), συνολικά το παιχνίδι εκτός από επίτευγμα λόγω του τρόπου με τον οποίο δημιουργήθηκε αποτελεί και άξιο διάδοχο των κλασικών περιπετειών του Monty. Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα, που ο Andy Johns έχει πέσει ήδη με τα μούτρα στη δουλειά για... sequel!


Είναι ξεκάθαρο ότι αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στον Andy Johns για τη δουλειά που έκανε στο Monty's Honey Run, όπως και στον Jonathan Cauldwell για το Arcade Game Designer (αλλά και το Shoot 'em Up Designer, το More Tea, Vicar? και πολλά-πολλά ακόμα). Μελανό σημείο του παιχνιδιού αποτελεί η έλλειψη μουσικής, καθώς, τουλάχιστον όσοι γνωρίσαμε τον Monty στον Commodore 64, είχαμε καλομάθει με τα tunes του Rob Hubbard! Μπορείτε να κατεβάσετε το Monty's Honey Run από εδώ. (Πηγή: Vintage Is The New Old).

Τετάρτη 17 Αυγούστου 2016

Το Barnsley Badger διαθέσιμο ως digital download

Αν δεν το είχατε ακούσει μέχρι σήμερα, το Barnsley Badger είναι ένα παιχνίδι της Psytronik για τον Commodore 64. To Barnsley Badger είναι ένα κλασικό platformer του είδους που ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές στα 80s και θυμίζει πολύ τα Monty On The Run και Auf Wiedersehen Monty γεγονός που μόνο ως καλό μπορεί να θεωρηθεί.


Ακόμα πιο καλό είναι το ότι κατά την προσωπική μου άποψη, είναι καλύτερο από τα προαναφερθέντα, κατά το ότι είναι ευκολότερο (όχι πολύ, όμως). Ο χαρακτήρας που ελέγχουμε θυμίζει πάρα πολύ τον Monty και το παιχνίδι παίζει στην υψηλή ανάλυση του Commodore 64 όπως και οι προαναφερθέντες τίτλοι της Gremlin Graphics. Ο χειρισμός με το joystick είναι απλούστατος και ακριβέστατος ενώ - και για να μείνουμε στα μονοπάτια που χάραξε ο Monty - κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού ακούγεται ένα πολύ ωραίο και "πιασάρικο" tune, το οποίο επιμελήθηκε ο Andrew Fisher.


Στην παρούσα χρονική περίοδο το Barnsley Badger σταμάτησε να διατίθεται σε φυσική μορφή (κασέτα/δισκέτα) αλλά διατίθεται μόνο ως digital download, με κόστος μόνο 2,99$. Αν το αγοράσετε μέσω Paypal όπως έκανα κι εγώ, θα σας έρθει συνολικά μαζί με τον Φ.Π.Α. στα 3,41€, πάνω-κάτω όσο θα πληρώσετε για να πιείτε τον καφέ σας σε μία καφετέρια.


Αν αξίζει; Προσωπική μου γνώμη είναι ότι αξίζει 100% τα (λιγοστά) χρήματα που θα χρειαστεί να ξοδέψετε προκειμένου να γίνουν δικά σας τα αρχεία .prg, .d64 και .tap του παιχνιδιού. Το Barnsley Badger είναι μια ποιοτικότατη παραγωγή και αυτό φαίνεται όχι μόνο στις 120, υψηλής ανάλυσης πίστες του, όχι μόνο στο εξαιρετικό gameplay και στην υπέροχη μουσική του, αλλά σε κάθε (μα κάθε) πτυχή και μικρή λεπτομέρεια του παιχνιδιού. Κρύψου Monty, έρχεται ο Barnsley!


Μπορείτε να αγοράσετε το Barnsley Badger από εδώ. (Πηγή: Vintage Is The New Old).