Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Psytronik. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Psytronik. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 31 Ιουλίου 2020

Review: Star Sabre (Amstrad CPC)

Star Sabre (Amstrad CPC) - Paul Kooistra (Code & Graphics)/Targhan (Music/SFX)


Το Star Sabre, λοιπόν! Ένα ακόμα shoot 'em up που κυκλοφόρησε από την Psytronik, και πάλι για τον Amstrad, ξανά από τον Paul Kooistra - δεν θα έλεγε κανείς λιγοστές τις ομοιότητες με το Sub Hunter που παρουσιάσαμε παραπάνω...

Δεν θα σας κουράσουμε με λεπτομέρειες περί υπόθεσης/σεναρίου κλπ, καθώς έχουμε να κάνουμε με ένα τυπικό horizontal space shooter όπου σκοπός σας είναι να πυροβολείτε ό,τι κινείται (και όχι μόνο!), αποφεύγοντας εχθρικά διαστημόπλοια, βλήματα και background graphics. Εμπρός λοιπόν στο δρόμο που χάραξαν τα Nemesis, R-Type και πολλοί ακόμη κλασικοί τίτλοι του παρελθόντος!



Το Star Sabre χαρακτηρίζεται από καλοσχεδιασμένα και αρκετά λεπτομερή πολύχρωμα γραφικά, ομαλότατο scrolling, άμεση απόκριση στους χειρισμούς του παίκτη, 5 μεσαίου μεγέθους πίστες, end of level bosses, bonuses, power-ups, διαφορετικά όπλα (μέχρι και 3 ταυτόχρονα, σε αντίθεση με ό,τι υποστηρίζουν οι οδηγίες του παιχνιδιού!) και ωραία ingame μουσική. Τα ηχητικά εφέ λάμπουν δια της απουσίας τους, αλλά αυτό ελάχιστα θα ενοχλήσει. Συνολικά έχουμε να κάνουμε με μια εξαιρετική δημιουργία, η οποία, δυστυχώς, απέχει εξ' αιτίας μίας μικρής λεπτομέρειας από το μεγαλείο. Ποια είναι αυτή η λεπτομέρεια; Μα, φυσικά, η πανταχού απούσα στα παιχνίδια του Amstrad δυνατότητα για autofire!



Να τα κάνουμε λίγο πιο λιανά, όμως: το Star Sabre είναι αρκετά έως ιδιαίτερα δύσκολο, καθώς, ανά πάσα στιγμή, ο παίκτης έχει να αποφύγει τις σφαίρες των εχθρών που αντιμετωπίζει (λογικό), τις ταχύτατες ριπές από τους επίγειους στόχους (εδώ δυσκολεύει), αλλά και τις "αδέσποτες" βολές που εκτοξεύουν τα αντίπαλα διαστημόπλοια πριν εξαφανιστούν από την οθόνη, a la 1942. Και εδώ είναι που το όλο πράγμα γίνεται εκνευριστικό, καθώς απαιτούνται ταχύτατες και ακριβέστατες κινήσεις και αστραπιαία αντανακλαστικά προκειμένου να αποφευχθεί το μοιραίο. Ε, σκεφτείτε λοιπόν, ότι λόγω της απουσίας autofire, την ώρα που κάνετε όλους αυτούς τους ελιγμούς πρέπει ταυτόχρονα να πυροβολείτε σαν παλαβοί, πράγμα που κάνει τις κινήσεις του μοχλού χμμμ, ας τις πούμε όχι και τόσο ακριβείς! Το αποτέλεσμα των παραπάνω είναι ότι, ενώ μπορεί να τα έχετε πάει καλά και να έχετε παίξει π.χ. επί 5 λεπτά χωρίς να χάσετε "κανονάκι" (κινδυνεύετε βέβαια να χάσετε κάποιο χέρι από αγκύλωση, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία!) ε, μέσα στα επόμενα 15 δευτερόλεπτα μπορεί, έτσι απλά, να χάσετε και τα 3 που διαθέτετε! Στο μυαλό του γράφοντος φαντάζει ιδανική η δυνητική ύπαρξη autofire, καθώς, με τον τρόπο αυτό θα μπορούσε ο παίκτης να αποφύγει τις αντίπαλες βολές με άμεσες και ακριβείς κινήσεις, που δεν θα επηρεάζονταν από τις συνεχείς… δονήσεις του fire button!



Είναι καθαρά υποκειμενική η άποψη, και μάλιστα προέρχεται από έναν gamer με σαφέστατα μειωμένα αντανακλαστικά και ικανότητες λόγω της προχωρημένης ηλικίας, αλλά το Star Sabre θα κέρδιζε πολλούς πόντους σε ό,τι αφορά το gameplay εάν διέθετε autofire. Θα μπορούσε φυσικά να είναι απλά πιο εύκολο συνολικά, αλλά εδώ αναφερόμαστε σε μια ελάχιστη αλλαγή που θα μεταμόρφωνε το παιχνίδι από (σχεδόν) εκνευριστικό σε… challenging!



Παρά τα παραπάνω, το Star Sabre είναι κάτι παραπάνω από αξιόλογο: είναι προσεγμένο σε όλους τους τομείς, χωρίς να εμφανίζει καμία από τις "παραδοσιακές" αδυναμίες του Amstrad, όπως ήταν το μη ομαλό scrolling και τα χοντροκομμένα γραφικά του mode 0. Αν ήταν και πιο εύκολο, θα μιλούσαμε κατά πάσα πιθανότητα για ένα από τα 10 καλύτερα shoot 'em ups στην ιστορία της πλατφόρμας…

Βαθμολογία: 7,5/10

Το παραπάνω review δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στο 11ο τεύχος του περιοδικού Retro Planet, που κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 2016.

Τρίτη 25 Ιουλίου 2017

C64 gaming: quality doesn't come cheap

Ή, στο ελληνικότερον, "τα μεταξωτά βρακιά θέλουν κι επιδέξιους κ*λους"!

Αφορμή για την παράθεση του παραπάνω γνωμικού αποτέλεσαν τα νέα για τη δυνατότητα προπαραγγελίας δύο εκ των πλέον υποσχόμενων και αναμενόμενων νέων τίτλων για τον Commodore 64, των Argus και Sam's Journey. Αναφέρομαι σε δύο παιχνίδια που μας γνωστοποιήθηκαν από τα πρώτα στάδια της ανάπτυξής τους, ώστε - και σε συνδυασμό με τις συχνές ενημερώσεις για την πορεία του development - να δημιουργηθεί το απαραίτητο hype και η προσμονή για την τελική τους έλευση στην gaming σκηνή του 64άρη.

Τώρα λοιπόν που απέχουμε μόλις ένα μήνα από την επίσημη κυκλοφορία του Argus, έφτασε η ώρα για μια βόλτα από το official site της Psytronik (η οποία ανέλαβε τη διανομή). Ας μην ξεχνάμε ότι το Argus, πέρα από το να είναι ένα μεγάλο σε διάρκεια/έκταση role playing adventure διαθέτει και πακέτο με εξαιρετικό artwork, που φέρνει στο μυαλό - μην πω και ξεπερνά - τις συσκευασίες των θρύλων του παρελθόντος Ultimate Play The Game και Psygnosis. Συνεπώς, μια κάπως "τσιμπημένη" τιμή θα μπορούσε κανείς να πει ότι ήταν αναμενόμενη. Το παρακάτω screenshot αποδεικνύει το αληθές του λόγου (οι τιμές είναι σε λίρες Αγγλίας και όχι σε ευρώ):


Εάν στις τιμές που βλέπετε προσθέσουμε το κόστος του ταχυδρομείου, ανεβαίνουμε στις 45,14£ ήτοι 50,50€ με τις τρέχουσες ισοτιμίες. Προσέξτε ότι αναφερόμαστε σε ένα παιχνίδι που έρχεται σε κασέτα ή δισκέτα και όχι σε κάποιο αναμενόμενα πολύ ακριβότερο cartridge...

Μετά την μικρή ψυχρολουσία, είπα να δω και τι συμβαίνει με την περίπτωση του πολυδιαφημισμένου Sam's Journey. Στην περίπτωση αυτή την προώθηση/διανομή έχει αναλάβει η Protovision και το παιχνίδι είναι άγνωστο πότε ακριβώς θα κυκλοφορήσει. Μπορούμε όμως να κάνουμε κράτηση της κόπιας μας, για την οποία θα πληρώσουμε τα παρακάτω (σε ευρώ) χωρίς να ξέρουμε ακόμα το κόστος του ταχυδρομείου:


Σύμπτωση; Το Sam's Journey σε δισκέτα κοστίζει ακριβώς όσο και το Argus (45€) και, ευτυχώς, εδώ υπάρχει και μια έκδοση σε cartridge η οποία, λόγω υψηλότερου κόστους παραγωγής/κατασκευής δικαιολογεί πολύ περισσότερο την τιμή των 55€ άνευ ταχυδρομικών. Τέλος, έχουμε και τη δυνατότητα του digital download το οποίο, με τιμή 19,99€ πρέπει να θέτει κάποιο ανεπίσημο ρεκόρ για το ακριβότερο digital download παιχνιδιού για Commodore 64 στην ιστορία!

Με τα παραπάνω δεν θέλω να κράξω τους ανθρώπους - στην τελική δικό τους είναι το προϊόν, δικός τους είναι ο κόπος, όσο θέλουν το πουλάνε σε μία ελεύθερη αγορά. Απλά, γνωρίζοντας ότι το κόστος των υλικών (κουτί, εγχειρίδιο χρήσης, δισκέτα) ακόμα και σε μικρές ποσότητες είναι πια ελάχιστο (μικρότερο των 5€) δυσκολεύομαι κάπως να κατανοήσω το πώς σκέφτηκαν οι δημιουργοί των παιχνιδιών ώστε να δικαιολογήσουν τα υπόλοιπα 40€ της τελικής τιμής. Θεωρώ λογικότερη την κυκλοφορία (και την αγορά από εμάς τους χρήστες) περισσότερων παιχνιδιών σε χαμηλότερες τιμές, παρά την κυκλοφορία παιχνιδιών με τιμές ανάλογες με αυτών του... Playstation! Εκτός φυσικά και αν τα Sam's Journey και Argus είναι τόσο καλά παιχνίδια, που δικαιολογήσουν έτσι το υψηλό κόστος κτήσης τους.


Προφανώς και ό,τι κυκλοφορεί για καλό είναι - πάντα το υποστήριζα και πάντα θα το υποστηρίζω. Απλά φοβάμαι μήπως προϊόντα με τόσο υψηλές τιμές "πάνε άπατα" με αποτέλεσμα να αποθαρρύνουν ανάλογες προσπάθειες που τυχόν είναι στα σκαριά. Και αυτό φυσικά θα είναι το χειρότερο...

Τετάρτη 17 Αυγούστου 2016

Το Barnsley Badger διαθέσιμο ως digital download

Αν δεν το είχατε ακούσει μέχρι σήμερα, το Barnsley Badger είναι ένα παιχνίδι της Psytronik για τον Commodore 64. To Barnsley Badger είναι ένα κλασικό platformer του είδους που ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές στα 80s και θυμίζει πολύ τα Monty On The Run και Auf Wiedersehen Monty γεγονός που μόνο ως καλό μπορεί να θεωρηθεί.


Ακόμα πιο καλό είναι το ότι κατά την προσωπική μου άποψη, είναι καλύτερο από τα προαναφερθέντα, κατά το ότι είναι ευκολότερο (όχι πολύ, όμως). Ο χαρακτήρας που ελέγχουμε θυμίζει πάρα πολύ τον Monty και το παιχνίδι παίζει στην υψηλή ανάλυση του Commodore 64 όπως και οι προαναφερθέντες τίτλοι της Gremlin Graphics. Ο χειρισμός με το joystick είναι απλούστατος και ακριβέστατος ενώ - και για να μείνουμε στα μονοπάτια που χάραξε ο Monty - κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού ακούγεται ένα πολύ ωραίο και "πιασάρικο" tune, το οποίο επιμελήθηκε ο Andrew Fisher.


Στην παρούσα χρονική περίοδο το Barnsley Badger σταμάτησε να διατίθεται σε φυσική μορφή (κασέτα/δισκέτα) αλλά διατίθεται μόνο ως digital download, με κόστος μόνο 2,99$. Αν το αγοράσετε μέσω Paypal όπως έκανα κι εγώ, θα σας έρθει συνολικά μαζί με τον Φ.Π.Α. στα 3,41€, πάνω-κάτω όσο θα πληρώσετε για να πιείτε τον καφέ σας σε μία καφετέρια.


Αν αξίζει; Προσωπική μου γνώμη είναι ότι αξίζει 100% τα (λιγοστά) χρήματα που θα χρειαστεί να ξοδέψετε προκειμένου να γίνουν δικά σας τα αρχεία .prg, .d64 και .tap του παιχνιδιού. Το Barnsley Badger είναι μια ποιοτικότατη παραγωγή και αυτό φαίνεται όχι μόνο στις 120, υψηλής ανάλυσης πίστες του, όχι μόνο στο εξαιρετικό gameplay και στην υπέροχη μουσική του, αλλά σε κάθε (μα κάθε) πτυχή και μικρή λεπτομέρεια του παιχνιδιού. Κρύψου Monty, έρχεται ο Barnsley!


Μπορείτε να αγοράσετε το Barnsley Badger από εδώ. (Πηγή: Vintage Is The New Old).


Πέμπτη 28 Ιουλίου 2016

Maze Of The Mummy για Commodore 64

Κυκλοφόρησε το Maze Of The Mummy, ένα ολοκαίνουριο arcade παιχνίδι για τον Commodore 64, δημιούργημα της Magic Cup.


Στο Maze Of The Mummy αναλαμβάνετε το ρόλο ενός θαρραλέου εξερευνητή, στην αναζήτησή του μέσα σε 15 διαφορετικές πυραμίδες και 225 συνολικά επίπεδα, γεμάτα με μούμιες (τι άλλο;), σκορπιούς και λοιπά γλυκά πλασματάκια τα οποία - το μαντέψατε! - θέλουν, αποκλειστικά και μόνο το κακό σας!


Το παιχνίδι κυκλοφορεί από την Psytronik σε κασέτα, budget δισκέτα και premium δισκέτα, με τιμές που ξεκινάνε από τις 5,99£ για την budget δισκέτα (η έκδοση για κασέτα δεν διατίθεται ακόμη). Μπορείτε να το προμηθευτείτε από εδώ. (Πηγή: Vintage Is The New Old).