Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Tomahawk. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Tomahawk. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη 29 Μαΐου 2019

T.G.S.: ανακοινώθηκαν οι τιμές για το νέο ελληνικό arcade χειριστήριο

Τις προηγούμενες φορές που έγραψα για το T.G.S. (The Greek Stick) η ανταπόκριση ήταν πολύ μεγάλη, κάτι φυσιολογικό και αναμενόμενο εάν σκεφτεί κανείς την δίψα των gamers για ένα νέο, πραγματικά arcade joystick, πιστό στον δρόμο που χάραξε 30τόσα χρόνια πριν ο Νίκος Ανερούσης με το θρυλικό Tomahawk.


Άπαντες ενθουσιάστηκαν με τις φωτογραφίες του T.G.S., πολλοί εκδήλωσαν την πρόθεση να το προπαραγγείλουν και η πλειοψηφία, αναμενόμενα, ρωτούσε για την τιμή πώλησης. Λοιπόν, πριν από μερικές ώρες, ο Dinohatzi, ο δημιουργός του T.G.S. ανακοίνωσε τις τιμές πώλησης του joystick του. Αυτές είναι οι παρακάτω (ανάλογα με το configuration - αντιγράφω από το AmigaComet):


Το T.G.S. θα μπει στην παράγωγη δειλά-δειλά σε πακέτα των δέκα σε 4 διαφορετικές εκδόσεις :

1) Τ.G.S. με 1 κουμπί χωρίς autofire στα 60 ευρώ + Φ.Π.Α. χωρίς συσκευασία
 
2) T.G.S. με 2 κουμπιά χωρίς autofire στα 65 ευρώ + Φ.Π.Α. χωρίς συσκευασία
 
3) Τ.G.S. με 1 κουμπί και autofire στα 75 ευρώ + Φ.Π.Α. χωρίς συσκευασία
 
4) Τ.G.S. με 2 κουμπιά και autofire στα 80 ευρώ + Φ.Π.Α. χωρίς συσκευασία
 
Οι παραπάνω εκδόσεις θα διατεθούν σε 2 χρώματα κατ επιλογή :
 
1) Λευκό με κόκκινη ή μαύρη μπίλια και κόκκινα ή μαύρα κουμπιά
 
2) Μαύρο με κόκκινη μπίλια και κόκκινα κουμπιά
 
Μπορούν να δοθούν και σε ξύλινη συσκευασία με επιπλέον κόστος 10 ευρώ + Φ.Π.Α.
 
To κάθε ένα joystick θα παράγεται για αυτόν που το παραγγέλνει και μόνο για αυτόν.
 
Δεν θα υπάρχει στοκ για αυτόν τον λόγο θα πρέπει να προπληρώνετε πριν την παράγωγη του.
 
Δέκα κομμάτια διαθέσιμα για παραγγελιά
 
Για παραγγελίες στείλτε email στο dinohatziATyahooDOTgr


Εγώ να θυμίσω ότι τα 2 fire buttons είναι ανεξάρτητα (π.χ. άλμα + fire), ότι το auto fire ενεργοποιεί το auto firing του 1ου fire button και ότι το case του T.G.S. είναι μεταλλικό, γεγονός που το καθιστά λίγο πιο βαρύ (αλλά και λίγο πιο ανθεκτικό) από το Tomahawk.

Δευτέρα 22 Απριλίου 2019

T.G.S.: το νέο ελληνικό arcade χειριστήριο αποκαλύπτεται!

Πέρασαν κιόλας 21 ολόκληρες μέρες από τότε που είχα γράψει για πρώτη φορά για το νέο arcade χειριστήριο που ξεκίνησε να παράγει ο Κώστας Χατζηβασιλείου (dinohatzi). Ήταν μάλιστα και Πρωταπριλιά τότε κατά διαβολική σύμπτωση, οπότε αρκετοί μπορεί να θεώρησαν ότι η όλη φάση ήταν ψιλο-φούσκα ή, κατά το Αμιγκικό, vaporware. Όμως όχι, δεν ήταν. Και άλλωστε, όσοι με γνωρίζουν καλύτερα μπορούν από πρώτο χέρι να σας διαβεβαιώσουν ότι σταμάτησα τις Πρωταπριλιάτικες πλάκες την εποχή που ακόμα πήγαινα στο δημοτικό. Κοινώς, δεν με πολυδιασκεδάζουν, οπότε...

Ας επανέλθουμε όμως στο joystick του dinohatzi, του οποίου, όπως σας είχα αποκαλύψει, είχα την τύχη να είμαι beta tester (του joystick, όχι του dinohatzi) μιας - τι άλλο; - beta έκδοσής του. Πλέον, και με την άδεια του δημιουργού του χειριστηρίου, μπορώ να σας γράψω κάποιες πρώτες εντυπώσεις και κάποια τεχνικά στοιχεία. Ας μπούμε λοιπόν στο ψητό, shall we?

Ain't she a beauty?

Καταρχάς, όπως πληροφορήθηκα, μία πιθανή ονομασία του περί ου ο λόγος χειριστηρίου είναι The Greek Stick ή, εν συντομία, T.G.S.. Δεν γνωρίζω εάν αυτό θα υιοθετηθεί τελικά, αλλά προσωπικά μου φαίνεται μια χαρά και, εν πάσει περιπτώσει, επειδή κάπως πρέπει να αποκαλώ το χειριστήριο στη συνέχεια της ανάρτησης, T.G.S. it is.

Μαζί με το θρυλικό Pac-man...

...και το επίσης θρυλικό Tomahawk.

Το T.G.S. λοιπόν, όπως μπορείτε να δείτε και από τις φωτογραφίες, έχει μέγεθος που πλησιάζει αυτό του κλασικού Tomahawk, ενώ είναι αισθητά μικρότερο από το - για μένα all-time favorite - Pac-man. Έχω στη διάθεσή μου τη δίκουμπη έκδοση του T.G.S., η οποία, συν τοις άλλοις, είναι εφοδιασμένη και με διακόπτη για autofire - κάτι που θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα οι λάτρεις των shoot 'em ups όπως ο γράφων. Ασχέτως έκδοσης πάντως (1 ή 2 fire buttons) το T.G.S. τοποθετείται σε ένα εξαιρετικής ποιότητας και αντοχής αλουμινένιο case, κάτι που το διαφοροποιεί από τα πλαστικά cases των Pac-man και Tomahawk. Για να μιλήσουμε πάντως πιο συγκεκριμένα, ήτοι με στοιχεία, οι διαστάσεις των cases των τριών χειριστηρίων σε mm χωρίς να υπολογίζονται οι βεντούζες, τα fire & autofire buttons και ο μοχλός είναι οι παρακάτω:

- Tomahawk: 126x92x43mm

- Pac-man: 149x103x40mm

- The Greek Stick: 120x94x34mm

Όλα παρέα!

Λόγω των κάπως μικρότερων διαστάσεων, του κάπως μεγαλύτερου βάρους (είπαμε, μεταλλικό case) και των υλικών κατασκευής, το T.G.S. δίνει την εντύπωση ότι είναι ακόμα πιο συμπαγές από τα Pac-man και Tomahawk, κάτι που ισοδυναμεί με... θαύμα! Το βέβαιο είναι ότι, χάρη στον τρόπο με τον οποίο έχει κατασκευαστεί αλλά και στην επιλογή ακριβών και ανθεκτικών υλικών, το ολοκαίνουριο ελληνικό arcade stick είναι κατασκευασμένο για να αντέξει δεκάδες χρόνια, όπως ακριβώς έκαναν και τα χειριστήρια που δημιούργησε ο Νίκος Ανερούσης 30 και βάλε χρόνια πριν.

From the top.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να διευκρινίσω ότι το 2ο fire button, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε στην περίπτωση του Pac-man, δεν κάνει την ίδια δουλειά με το πρώτο, αλλά είναι όντως 2ο fire button. Πράγμα που σημαίνει ότι σε παιχνίδια που υποστηρίζεται μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ρίψη smart bomb, για άλμα κλπ. Ειδικά στην περίπτωση της Amiga δεν είναι σπάνια τα παιχνίδια τα οποία είναι φτιαγμένα με πρόβλεψη για δίκουμπα joysticks. Λίγα sessions με τα κλασικά Hybris και Battle Squadron επιβεβαίωσαν το αληθές των παραπάνω ισχυρισμών...

Εκτοξεύει τις επιδόσεις!

Προς το παρόν δεν θα γράψω περισσότερα για το T.G.S.: θα το κάνω στο (κοντινό) μέλλον, ενώ αναλυτική παρουσίαση θα υπάρχει - εκτός απροόπτου - στο επόμενο, 24ο τεύχος του περιοδικού Retro Planet που θα κυκλοφορήσει τον Ιούνιο. Μην ξεχνάτε ότι έχω στα χέρια μου την beta έκδοση του T.G.S., πράγμα που σημαίνει ότι κάποια χαρακτηριστικά του ίσως μεταβληθούν μέχρι την επίσημη κυκλοφορία του, αλλά και ότι δεν έχω την συσκευασία του, η οποία, όπως πληροφορήθηκα, θα είναι πολύ "ιδιαίτερη". Καταλαβαίνετε συνεπώς ότι κάποια πράγματα είναι ακόμα, ας πούμε "ρευστά", οπότε... keep in touch για ό,τι νεότερο!

Greeks do it better!

Δευτέρα 1 Απριλίου 2019

Hot stuff: ο διάδοχος του Tomahawk στα χέρια μας!

Πέρα από τις νέες γνωριμίες και το συναπάντημα με παλιούς φίλους και γνωστούς και φυσικά πέρα από το Sensible Days, το παιχνίδι και τις κουβεντούλες, το 7ο Amicamp μας επεφύλαξε και 2 μεγάλες εκπλήξεις, μία σε επίπεδο software και μία σε επίπεδο hardware. Για την πρώτη δεν μπορώ να σας γράψω - τουλάχιστον όχι ακόμα. Για την δεύτερη όμως, θα σας πω δυο λογάκια...

Εδώ και μερικούς μήνες, ο καλός φίλος Κώστας Χατζηβασιλείου, γνωστότερος στην retro κοινότητα ως dinohatzi, ξεκίνησε ένα προσωπικό quest που σε όσους δεν γνώριζαν πράγματα και καταστάσεις ίσως να φαινόταν απλό και εφικτό, αλλά σε όσους γνώριζαν έδειχνε πραγματικά αδύνατο. Τι ήταν αυτό; Λοιπόν, ο Κώστας έβαλε σκοπό να κατασκευάσει ένα νέο, 9πινο (πρωτίστως) joystick με όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που έκαναν το κλασικό, μοναδικό και ανεπανάληπτο Tomahawk τον βασιλιά των χειριστηρίων πριν από 30 χρόνια. Αν είστε απ' αυτούς που πιστεύουν ότι εν έτει 2019 ένας πραγματικός arcade μεταλλικός μοχλός μπορεί να βρεθεί εύκολα και σε λογικό κόστος, τότε μπορείτε κάλλιστα να πιστέψετε και ότι ξεμπερδέψαμε από τα μνημόνια και ότι υπάρχει ο Άγιος Βασίλης. Γιατί, ναι, φυσικά, τα πάντα μπορούν να γίνουν, αλλά με τι κόστος; Θα είχε νόημα να φτιάξει ο Κώστας ένα χειριστήριο που να κόστιζε π.χ. 150-200€ για να είναι αντάξιο του Tomahawk; Μην το σκέφτεστε, η απάντηση είναι "φυσικά και όχι".

Έτσι λοιπόν, ο τετραπέρατος (πυρηνικός) υδραυλικός στο επάγγελμα, ο Super Mario της retro κοινότητας, με ολίγη από reverse engineering, ολίγη από ψάξιμο στο διαδίκτυο και πάρα πολλή προσπάθεια και πειραματισμούς, έφτασε στο σημείο να παρουσιάσει στα πλαίσια του 7ου Amicamp μια alpha έκδοση του νέου του joystick, την οποία πολλοί δοκίμασαν και έμειναν με τις καλύτερες εντυπώσεις. Μερικά από τα joysticks που παρουσιάστηκαν μπορείτε να δείτε στις παρακάτω φωτογραφίες:



Επίσης, υπάρχουν και δίκουμπες εκδόσεις, με 2 ανεξάρτητα κουμπιά, τα οποία, είτε το πιστεύετε είτε όχι, υποστηρίζονται από αρκετούς τίτλους της Amiga (και ίσως και άλλων μηχανημάτων που δέχονται 9pin joysticks). Παρακάτω μπορείτε να δείτε και κάποια πρωτότυπα με 2 fire buttons:



Το καλό όμως της όλης ιστορίας είναι ότι ο γράφων, ως τυχερός (ΟΚ, βασικά έχω τις κατάλληλες γνωριμίες) έχει πλέον στα χέρια του την (μοναδική αυτή τη στιγμή;) beta έκδοση του νέου joystick. Δυστυχώς δεσμεύτηκα προς το παρόν να μην γράψω περισσότερα και να μην ανεβάσω φωτογραφίες του εν λόγω χειριστηρίου, οπότε εσείς θα κάνετε λίγη υπομονή και εγώ... θα το χαρώ μόνος μου! Προφανώς στο σύντομο μέλλον θα έχετε φρέσκια ενημέρωση, so keep in touch!