Αν κάποιος αναρωτιέται πώς περνάω τις λιγοστές και πολύτιμες ώρες ελεύθερου υπολογιστικού χρόνου (ενδιαφέρουσα τοποθέτηση), θα σας πω: ψάχνω για πράγματα που θα με εντυπωσιάσουν. Κάποια είδηση που θα μου κάνει "κλικ", κάποιο παλιό ή νέο παιχνίδι ή κάποιο demo: ειδικά εάν έχεις πολυετή τριβή με τα κλασικά μηχανήματα και γνωρίζεις πάνω-κάτω τι μπορούν και τι δεν μπορούν να κάνουν, είναι μάλλον εύκολο να εντοπίσεις κάτι που έχει όντως αυτό το "κατιτίς παραπάνω" από τον - ας τον πούμε - συρφετό.
Σήμερα λοιπόν, μετά από αρκετή χαμένη ώρα βλέποντας νέα demos για τον Atari STE τα οποία δεν μπορούσα να καταλάβω τι το ιδιαίτερο είχαν και δεν έτρεχαν και σε απλό ST - ναι, δεν υπερβάλλω, μιλάμε για πολλές μετριότητες μαζεμένες -, έπεσα για καλή μου τύχη σε μια παραγωγή του 2015 για τον good old Atari ST (προσέξτε, δεν έχει "Ε") η οποία, ομολογώ ότι με χαροποίησε ιδιαίτερα. Γιατί; Διότι απλά έκανε αυτό που οφείλει να κάνει το κάθε demo, να σπρώχνει το hardware λίγο (ή πολύ) πέρα από τα όριά του. Το εν λόγω demo λοιπόν ονομάζεται {Closure} και αποτελεί δημιουργία του εκ της παγωμένης Σουηδίας ορμώμενου demo group Sync.
Το {Closure} κυκλοφόρησε σχετικά πρόσφατα, τον Δεκέμβριο του 2015 αλλά, ομολογώ ότι δεν το είχα ξανακούσει μέχρι σήμερα. Το κυρίαρχο χαρακτηριστικό του είναι ότι, στο χρονικό διάστημα των 6 και κάτι λεπτών που διαρκεί, σπάει τα όρια του γερασμένου hardware του ST ουκ ολίγες φορές: ειδικά η εναλλαγή χρωματικής παλέτας 50 φορές/scanline (!) ή το σημείο προς το τέλος που κουνάει ομαλότατα τόσα πράγματα που ούτε ο καλύτερος blitter δεν θα μπορούσε (υπερβολή, το ξέρω) απλά εντυπωσιάζουν όσους γνωρίζουν τι εστί Atari ST (καλό, το πιάσατε, έτσι;).
Μάλιστα, όπως θα ήταν και το ιδανικό για μένα, το download του demo είναι ένα disk image - τι πιο ωραίο, από άλλες "προσεγγίσεις" που θεωρούν ότι θα έχεις σκληρό δίσκο στο μηχάνημά σου και τρόπο να μεταφέρεις και τα data εκεί; Παρόλο λοιπόν που κατέβασα το {Closure} και το έγραψα άμεσα σε δισκετούλα για να το απολαύσω στον 520STFM μου, ήμουν - ως συνήθως - άτυχος, γιατί το demo απαιτεί 1ΜΒ μνήμης RAM και ο 1040STF μου βρίσκεται εδώ και καιρό στα πιτς! Υπόσχομαι πάντως ότι είναι το πρώτο που θα τρέξω με το που θα τον ξαναπάρω στα χέρια μου (Αντώνη, βόηθα!).
Τέλος η πολυλογία, κάντε το fullscreen και απολαύστε: