Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Gameboy. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Gameboy. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2017

Το Tetris του Gameboy έρχεται στον Commodore 64!

Αν μείνουμε στον τίτλο που μόλις διαβάσατε, όλα δείχνουν υπέροχα: το καλύτερο - κατ' εμέ - port του Tetris σε οποιονδήποτε υπολογιστή, κονσόλα ή handheld, ο μόνος σοβαρός λόγος ύπαρξης του Gameboy και της "απευθύνομαι-σε-νήπια-ή-σε-όσους-παίζουν-παιχνίδια-νηπίων" Nintendo (γνωστή η λατρεία και η εκτίμηση του γράφοντος για τον ιαπωνικό κολοσσό) έρχεται επιτέλους στην λαοφιλέστερη ψωμιέρα της ιστορίας των υπολογιστών (και όχι μόνο). Είναι όμως τα πράγματα πραγματικά τόσο καλά; Δυστυχώς, όχι...

Το port του Tetris του Gameboy είναι ένα project που έχει ξεκινήσει εδώ και κάποιον καιρό ο Wiebo de Wit. Από όσα screenshots είχαμε δει η δουλειά που γινόταν έδειχνε πολύ καλή - εξαιρετική θα μπορούσα να πω. Είχαν κυκλοφορήσει και μια-δυο ημιτελείς εκδόσεις - περισσότερο ως proof of concept - και τώρα, οι άνθρωποι του group Laxity πήραν το παιχνίδι και το έφεραν σε όλους εμάς. Δυστυχώς όμως, λόγω προβληματικής επικοινωνίας με τον Wiebo de Wit και λάθος συνεννόησης, η έκδοση που διατέθηκε δεν είναι καθόλου μα καθόλου bug free, καθώς δεν είναι η τελική! Ειδικότερα, το μεγαλύτερο εμφανές πρόβλημα του παιχνιδιού είναι ότι εκεί που παίζεις ωραία και καλά, ξαφνικά εμφανίζεται από το πουθενά ένα ωραίο "Game Over"! Ναι, το λες και σοβαρό πρόβλημα κι ας μην είσαι γκρινιάρης!


Όμως, ενός κακού μύρια έπονται: κι αν το bug με το "Game Over" αναμένεται αργά ή γρήγορα να λυθεί, υπάρχουν κάποια άλλα προβληματάκια στο port που (πολύ) φοβάμαι ότι δεν πρόκειται να διορθωθούν. Πρώτο - και λιγότερο σημαντικό - από τα modes του παιχνιδιού που υπήρχαν στο Gameboy διατηρείται μόνο το κλασσικό, στο οποίο απλά κάνετε γραμμές μέχρι να φτάσουν τα τουβλάκια στην κορυφή της οθόνης. Δεύτερον, φαίνονται να απουσιάζουν οι πύραυλοι που εκτοξεύονταν μετά το τέλος του παιχνιδιού στην original έκδοση (από τους 100.000 πόντους και πάνω, και κάθε 100.000 ακόμα ο πύραυλος ήταν μεγαλύτερος). Τρίτο, το παιχνίδι παίζεται με joystick (καλώς) ή με predefined πλήκτρα, των οποίων η επιλογή είναι - για να το θέσω κομψά - το λιγότερο ατυχής. Όλα όσα προανέφερα, με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο τα προσπερνάς αν αυτό που πραγματικά σε ενδιαφέρει είναι να χαρείς το playability του κορυφαίου ίσως παιχνιδιού όλων των εποχών αυτούσιο στον 64άρη σου. Το τελευταίο όμως "κουσούρι" που θα μοιραστώ μαζί σας δεν καταπίνεται τόσο εύκολα. Ποιο είναι αυτό; Ότι η υπέροχη μουσική του original Tetris λάμπει δια της απουσίας της!


Αν κάποιος θυμάται εκείνα τα χρόνια, ακόμα και τη στιγμή που πρωτοκυκλοφόρησε το original Gameboy (που το Tetris δινόταν "πακέτο" μαζί του), το handheld της Nintendo δεν διέθετε εντυπωσιακά γραφικά - το αντίθετο, μάλιστα, καθώς αναφερόμαστε σε μια εποχή στην οποία ήδη μεσουρανούσαν οι 16bit υπολογιστές και κονσόλες. Όταν όμως συνέδεε κανείς ακουστικά στο Gameboy, αυτόματα το καταπληκτικό remix του Korobeiniki τον πλημμύριζε με τις νότες του και, σε συνδυασμό με το out-of-this-world gameplay χάριζε μια από τις κορυφαίες - ίσως και την κορυφαία - gaming εμπειρία όλων των εποχών! Καταλαβαίνετε λοιπόν γιατί δεν θεωρώ καθόλου αμελητέα την μη μεταφορά του original tune, έτσι; Και, ειλικρινά, δεν μπορώ να κατανοήσω τους λόγους για τους οποίους έγινε αυτή η επιλογή: αν θέλει να κυνηγήσει η Nintendo τον Wiebo de Wit μπορεί να το κάνει βασιζόμενη μόνο και μόνο στο ότι το port του παιχνιδιού έγινε χωρίς να επωφεληθεί η ίδια - δεν πρόκειται να κάνει πίσω λόγω της μη μεταφοράς του tune!


Τέλος πάντων, τα είπα και ησύχασα! Με όλα τα παραπάνω μπορεί μεν στα εστιάζω στα προβλήματα και στις ελλείψεις του port του Gameboy Tetris στον Commodore 64, αλλά το σημαντικό είναι ότι έχει ήδη γίνει το μεγαλύτερο βήμα και η (ορθή) ολοκλήρωση της μεταφοράς είναι πλέον θέμα καιρού. Αν μεταφερθεί τελικά και το ingame tune τότε θα έχουμε να κάνουμε με gaming heaven!

Μπορείτε να κατεβάσετε το παιχνίδι από εδώ. (Πηγή: csdb).

Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2017

Super Retro Boy: το Gameboy ξαναζεί!

Κάποτε, όσοι επισκέπτονταν την CES στο Las Vegas είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά σε πρώτη παρουσίαση υπολογιστές που έμελε να γράψουν ιστορία, όπως ο Commodore VIC-20, o Commodore 64, ο Commodore Plus/4 ή ο Atari ST. Φέτος, στα πλαίσια της CES που ολοκληρώθηκε πριν από μερικές μόλις μέρες, παρουσιάστηκε μια νέα φορητή παιχνιδομηχανή, η οποία, οπτικά τουλάχιστον (και όχι μόνο), θα ξυπνήσει πολλές αναμνήσεις: το Super Retro Boy.


Το Super Retro Boy θα μπορούσε κάποιος με μια πρώτη ματιά να το περάσει άνετα για το original Gameboy της Nintendo, κι αυτό κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι, καθώς πρόκειται για μία handheld συσκευή που υπόσχεται πλήρη συμβατότητα με τα ιερά τέρατα του παρελθόντος Gameboy, Gameboy Color και Gameboy Advance.


Το Super Retro Boy δέχεται - και τρέχει, εννοείται - τα cartridges από τα προαναφερθέντα handhelds της Nintendo, έχει το look του Gameboy, μια εξαιρετική (και ιδιαίτερα φωτεινή) οθόνη και μπαταρία που του χαρίζει 10 ώρες συνεχούς gameplay. Λόγω της χρήσεως του case του Gameboy τα trigger buttons του Advance έχουν μεταφερθεί στην μπροστινή πλευρά, γεγονός που μάλλον ως άβολο μπορεί να χαρακτηρισθεί με μία πρώτη ματιά (παρόλο που οι δημιουργοί της κονσόλας υποστηρίζουν ότι το design που παρουσιάστηκε μπορεί να μην είναι αυτό ακριβώς που θα υιοθετηθεί τελικά).


Αν αναρωτιέστε τι γίνεται με τα δικαιώματα χρήσης της τεχνολογίας της Nintendo και των cartridges των Gameboy, οι άνθρωποι του Retro-Bit απαντούν ότι έχει παρέλθει το απαραίτητο χρονικό διάστημα ώστε να μην αντιμετωπίσουν νομικά προβλήματα. Το πιθανότερο είναι αυτοί να γνωρίζουν καλύτερα.


Το Super Retro Boy αναμένεται να κυκλοφορήσει τον Αύγουστο του 2017 με τιμή 79,95 δολάρια ΗΠΑ. Τώρα, αν κάποιος αναρωτιέται γιατί να μην χρησιμοποιήσει απλά το παλιό του Gameboy αντί να αγοράσει ένα καινούριο - που μάλιστα δεν θα είναι καν Nintendo - εγώ θα σας απαντήσω ότι θα κρατήσω το original Gameboy με το Tetris και μια χαρά ευτυχισμένος θα είμαι. Αλλά, προφανώς, το Super Retro Boy μάλλον δεν απευθύνεται σε μένα!