Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Cosine. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Cosine. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Κυριακή 20 Ιουνίου 2021

Μία τραγική απώλεια

Γενικώς, τα τελευταία χρόνια έχω μάθει να μην εκφράζομαι δημόσια για σοβαρά θέματα, και, το σημαντικότερο, να μην είμαι απόλυτος στις απόψεις μου και να μην τις υποστηρίζω με φανατισμό. Γιατί, δεν χρειάζεται και πολλή σκέψη για να το καταλάβει κάποιος, δύο εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις που εκφέρονται φανατικά από δύο ή περισσότερα άτομα είναι η καλύτερη συνταγή για να ξεκινήσει ένας καβγάς (φυσικά βοηθάνε και οι εκατέρωθεν υποτιμητικοί χαρακτηρισμοί). Και, εντάξει, είναι κλισέ, αλλά I'm too old for this shit.

Σήμερα όμως πληροφορήθηκα ένα δυσάρεστο γεγονός που μάλλον θα με οδηγήσει στο να κάνω μια εξαίρεση στη συνέχεια σε όσα έγραψα παραπάνω. Κι αυτό γιατί μόλις έμαθα για τον χαμό ενός ανθρώπου του οποίου τη δουλειά θαύμαζα. Κι όχι μονάχα για το χαμό του, αλλά και για την τραγική ιστορία που προηγήθηκε, η οποία ξεκίνησε πριν από 15 μήνες στο Leeds, της Αγγλίας.

Ο Jason Kelk, εξέχον μέλος του group Cosine και γνωστός στους sceners με το nickname "The Magic Roundabout" ή "ΤΜR" ήταν δημιουργός αρκετών demos και παιχνιδιών για τον Commodore 64 αλλά και για άλλες "συγγενείς" πλατφόρμες, όπως ο Commodore Plus/4. Μία από τις γνωστότερες δημιουργίες του και, κατά την προσωπική μου άποψη ένα από τα καλύτερα παιχνίδια που εμφανίστηκαν μετά το 2000 για τον 64άρη είναι το - πολύ γνωστό, πλέον - Vallation. Ένα space arcade shoot 'em up που δεν χρειάζεται απίστευτα αντανακλαστικά, αλλά ούτε και κολασμένο firing, αλλά παρόλα αυτά είναι εθιστικό όσο δεν πάει χάρη στο απλό - δωρικό θα μπορούσε κάποιος να το χαρακτηρίσει - gameplay του και το υπέροχο tune που ακούγεται καθ' όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού. Όλα αυτά μάλιστα σε 16 μόλις kilobytes γιατί, hey, αυτός ήταν ο Jason Kelk. Και φυσικά γράφω "ήταν" διότι ο Jason έφυγε από κοντά μας προχθές, την Παρασκευή, σε ηλικία 49 ετών, χτυπημένος από τον Covid-19. Ναι, τον κορονοϊό: αυτόν που κάποιοι υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει, κάποιοι άλλοι ισχυρίζονται ότι δεν είναι δα και τόσο επικίνδυνος, και ένας σεβαστός αριθμός ψυχικά νοσούντων πιστεύει ότι πρόκειται περί παγκόσμιας συνομωσίας ώστε να κλειστούμε άπαντες σπίτια μας και να μπορέσουν οι μυστικές υπηρεσίες να αλλάξουν τις μπαταρίες στα περιστέρια-ρομπότ που υπάρχουν για να μας παρακολουθούν και να καταγράφουν την κάθε μας κίνηση! Τι, σας φαίνεται ακραίο αυτό το σενάριο; Γιατί, το άλλο με το 5G και τα microchip που εισάγονται στο σώμα μας μέσω των εμβολίων τι είναι δηλαδή;

Μα πόσο αποκαΐδια τέλος πάντων; Πόσο;

Αλλά ας επιστρέψω στον Jason και στην τραγική ιστορία του. Και γράφω "τραγική" καθώς ο TMR δεν ήταν απλά ένα ακόμη θύμα του Covid-19, αλλά ένας άνθρωπος που ταλαιπωρήθηκε επί 15 μήνες από τη νόσο, μέχρι που, εξαντλημένος πια τόσο σωματικά όσο και ψυχικά, πήρε την απόφαση να σταματήσει να παλεύει και να αντιστέκεται, και "έφυγε" την Παρασκευή 18 Ιουνίου 2021. 

Ο Jason, εισήχθη στο νοσοκομείο του Πανεπιστημίου St. James στο Leeds τον Μάρτιο του 2020, καθώς είχε διαγνωστεί θετικός στον Covid-19. Πάσχοντας από διαβήτη τύπου ΙΙ και άσθμα ανήκε σε αυτό που αποκαλούμε "ομάδες υψηλού κινδύνου" με αποτέλεσμα να χρειαστεί να διασωληνωθεί άμεσα και η αναπνοή του να υποστηρίζεται μηχανικά. Με εξαίρεση ένα μικρό διάστημα φέτος τον Απρίλιο όταν και αχνοφάνηκε μία αχτίδα (φρούδας, τελικά) ελπίδας, ο Jason έμεινε διασωληνωμένος από τις 3 Απριλίου του 2020 μέχρι και την ημέρα του θανάτου του, στις 18/6/2021. Κατά τη διάρκεια αυτών των βασανιστικών και αφόρητων 15 μαρτυρικών μηνών, ουσιαστικά καταστράφηκαν οι πνεύμονες και τα νεφρά του Jason ως αποτέλεσμα επιπλοκών που οφείλονταν στη νόσο αλλά και της έντονης φαρμακευτικής αγωγής. Σα να μην έφταναν αυτά, ακολούθησαν και έντονες στομαχικές διαταραχές που οδήγησαν τους θεράποντες γιατρούς στην απόφαση να τρέφεται ενδοφλεβίως από ένα σημείο και μετά ο δυστυχής coder, και να απομείνει τελικά ελάχιστα κιλά προς το τέλος.

Μετά από αυτόν τον τραγικό 15μηνο Γολγοθά, ο Jason πήρε την απόφαση να ζητήσει να σταματήσει η μηχανική υποστήριξη του οργανισμού του ώστε να μπορέσει τελικά να ησυχάσει, μιας και είχε καταλάβει ότι την μάχη αυτή δεν θα την κέρδιζε. Με τη σύμφωνη γνώμη της συζύγου του και των γιατρών του ο Jason αντίκρυσε το τελικό "Game Over" πριν από 2 ημέρες, βυθίζοντας στην θλίψη όσους τον γνώριζαν ή είχαν αγαπήσει τις δημιουργίες του. Ταυτόχρονα, κατοχύρωσε ένα τραγικό ρεκόρ, ως "the UK's longest-known COVID patient". So long, TMR, you will be missed.

Αν έχετε την περιέργεια να δοκιμάσετε το υπέροχο Vallation, μπορείτε να το βρείτε ΕΔΩ.

(Πηγές: Sky News, The Guardian, The Sun)



Πέμπτη 7 Απριλίου 2016

Κυκλοφόρησε η έκδοση 0.26 του Sugarbox

Κυκλοφόρησε η έκδοση 0.26 του Sugarbox ο οποίος είναι ένας νέος και πολύ καλός εξομοιώτης που τρέχει σε Windows για - έλα, το μανέψατε! -  Amstrad CPC. Η νέα έκδοση προσφέρει ακριβέστατη εξομοίωση του επεξεργαστή Z80.


Επίσης, από την τρέχουσα έκδοση έχουμε πλέον πλήρη υποστήριξη (και εγγραφή!) των formats HFE και RAW, καθώς και τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε τον ενσωματωμένο debugger. Σε δοκιμή που έκανα χρησιμοποιώντας το disk image του Edge Grinder που παρουσιάστηκε σε πλήρες review στο τελευταίο (11ο) τεύχος του περιοδικού Retro Planet ο Sugarbox τα πήγε εξαιρετικά, παρέχοντας πολύ καλό ήχο, αυτόματη και άμεση υποστήριξη joystick  (ΚΑΙ autofire!) και, γενικά, εξομοίωση στο 100% χωρίς frames, πτώση ταχύτητας κλπ. Μπορείτε να κατεβάσετε τον Sugarbox από εδώ. (Πηγή: Retro Invaders).


Τετάρτη 6 Απριλίου 2016

Τα καλύτερα tunes του Commodore 64 #16 - Vallation

Ναι, το γνωρίζω, το Vallation δεν είναι από τα "κλασσικά" tunes του Commodore 64, αλλά αυτό δεν του απαγορεύει να βρίσκεται στην λίστα των (πολύ) αγαπημένων μου tunes, σε ένα άτυπο TOP-20 το οποίο προσπαθώ να βγει όσο πιο αντικειμενικό είναι εφικτό.


Η αλήθεια είναι ότι το tune του Vallation μου αρέσει πολύ γιατί μου αρέσει και το ίδιο το παιχνίδι, αλλά και το αντίστροφο! Το Vallation είναι βρεφικής ηλικίας συγκρινόμενο με οτιδήποτε άλλο κόσμησε με την παρουσία του αυτή τη λίστα, αφού δεν είναι προϊόν της χρυσής (για τον Commodore 64) δεκαετίας των 80s, ούτε καν των 90s, αλλά του 2013! Ναι, καλά διαβάσατε, το Vallation ήταν η συμμετοχή του group Cosine στο διαγωνισμό του RGCD για τα παιχνίδια που θα κυκλοφορούσαν σε cartridge των 16ΚΒ.


Με δεδομένο το γεγονός ότι όλο το παιχνίδι είναι μόνο 16ΚΒ, αποτελεί ένα μικρό θαύμα το ότι συνοδεύεται από αυτό το ωραιότατο tune, που είναι δημιουργία του Sean 'Odie' Connolly, ο οποίος έχει βάλει την υπογραφή του σε δεκάδες συνθέσεις σε demos και παιχνίδια των δύο τελευταίων δεκαετιών σε Commodore 64 και Amiga. Το tune είναι ιδιαίτερα "πιασάρικο", όπως μπορείτε να διαπιστώσετε και από το παρακάτω video και, όπως προανέφερα, είναι από τα προσωπικά (πολύ) αγαπημένα. Ακούστε το, αξίζει!




Σάββατο 2 Απριλίου 2016

RGCD Διαγωνισμός ανάπτυξης cartridge 16KB για C64 2015

Ο διαγωνισμός για την ανάπτυξη ενός νέου παιχνιδιού σε cartridge των 16ΚΒ για τον Commodore 64 από το RGCD για το 2015 φτάνει - έστω και με μια μικρή καθυστέρηση - στο τέλος του: τα 11 υποψήφια παιχνίδια θα διαγωνιστούν για να κερδίσουν την... κυκλοφορία τους σε cartridge! Αυτός είναι ο 5ος τέτοιου είδους διαγωνισμός που διοργανώνει το RGCD, και παλαιότερα βγήκαν "διαμαντάκια" μέσα απ' αυτήν τη διαδικασία. Θα αναφέρω απλά τα προσωπικά αγαπημένα Vallation, Rocket Smash EX, Micro Hexagon και Monster Buster.


Τα παιχνίδια που διαγωνίζονται φέτος είναι τα παρακάτω (σε παρένθεση οι δημιουργοί τους):

  • Alienator (Georg Rottensteiner)
  • Blap N Bash Revisited (Richard Bayliss)
  • Bug Hunt (Eric Hilaire)
  • Icicle Race (John Christian Lønningdal)
  • Pickle's Pod Patrol (Steve Ody)
  • Platman (Andrea Schincaglia)
  • Qwak (Daniel Hotop)
  • Ring On A String (P-a Bäckström)
  • Slime Deluxe (Mike Johnson)
  • Terra.Heaven.Eternity.Arctic. (Simon Quernhorst)
  • Vortex Crystals (Richard Bayliss)
Μπορείτε να κατεβάσετε όλα τα cartridge images για να τρέξετε σε emulator από εδώ. Για περισσότερες πληροφορίες & screenshots δείτε εδώ. Να πω και τον πόνο μου, τέλος, ότι φέτος δεν έχει Jason Kelk και Cosine και το φέρω βαρέως γιατί είναι το αγαπημένο μου group αλλά τουλάχιστον έχει "διπλό" Richard Bayliss τον οποίο, όσοι διαβάζετε την στήλη μου για τα 8/16bit reviews στο Retro Planet ξέρετε ότι τον εκτιμώ αφάνταστα. (Πηγή: RGCD).