Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα 64K. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα 64K. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2025

64KΒ και τόοοοοσο oldschool!

Όσοι παρακολουθούν τη demoscene γενικώς, ανεξαρτήτως πλατφόρμας, προφανώς θα έχουν πέσει στο παρελθόν πάνω σε jaw dropping ψηφιακά αριστουργήματα που τα βλέπεις και λες "μα πώς χώρεσε;" επειδή ακριβώς το μέγεθός τους είναι εκ διαμέτρου αντίθετο με το αποτέλεσμα που βλέπουμε στην οθόνη. Αν δεν με απατά η μνήμη μου, η πρώτη παραγωγή μεγέθους <64ΚΒ στο PC που προκάλεσε πάταγο παγκοσμίως ήταν το περίφημο The Product από το μακρινό 2000 (ρε, πότε πέρασαν 25 χρόνια; Με θυμάμαι να το τρέχω στο PC μου σαν χτες). Και από τότε που μπήκε το πρώτο λιθαράκι είδαμε ακόμα πιο εντυπωσιακά πράγματα (στα PCs αναφέρομαι).

Το 64KB demo με το οποίο θα καταπιαστούμε σε αυτήν εδώ την ανάρτηση δεν ανήκει στην παραπάνω κατηγορία. Δεν θα σας κάνει να μείνετε με ανοιχτό το στόμα ψιθυρίζοντας "πώς το φτιάξανε;" ούτε και να αναρωτιέστε πώς στο διάολο χώρεσε σε 65.536 θέσεις μνήμης. Scratch that, αυτό μπορεί και να το αναρωτηθείτε. Το κυριότερο χαρακτηριστικό του Offset Overdrive από το προσφάτως συσταθέν (2023) demogroup Spectrox είναι πως είναι τόσο oldschool που δεν μπορείς παρά να χαμογελάσεις, να νιώσεις μια ζεστασιά στην καρδιά, να αφήσεις λιγάκι στην άκρη ό,τι άλλο κι αν κάνεις παρακολουθώντας το. Απλά, ολοκάθαρα, παλιομοδίτικα γραφικά με τόση σαφήνεια που φέρνουν στο νου Atari ST on steroids με εκείνο το υπέροχο monitorάκι, το SC1224. Techno tune που "βαράει" όσο χρειάζεται και τα απαραίτητα (εντυπωσιακά) εφέ κάθε τόσο και λιγάκι για να μας θυμίσουν ότι είμαστε στον 21ο αιώνα και ότι πρόκειται περί σύγχρονης μεν αλλά oldschool δε παραγωγής. Γιατί δεν το λες και παλιό το Offset Overdrive αφού εμφανίστηκε μόλις πέρυσι στα πλαίσια του demoparty Deadline στο Βερολίνο.

Επειδή έχουμε να κάνουμε με PCάδικο demo μπορείτε να κατεβάσετε σε μία στιγμούλα το Offset Overdrive και να το απολαύσετε στο μηχάνημά σας, ό,τι δυνατοτήτων και χαρακτηριστικών και αν είναι αυτό, αφού νομίζω ότι πρακτικά τρέχει παντού (εντάξει, μην το δοκιμάσετε σε Pentium 4, βάλτε κάτι διπύρηνο τουλάχιστον). Έχετε υπόψη σας ότι προφανώς και θα σας γκρινιάξει το antivirus σας μόλις σας τσακώσει να κατεβάζετε ένα τόσο δα executable αρχείο, οπότε καλό θα είναι να το απενεργοποίησετε προσωρινά. Μπορείτε να κατεβάσετε λοιπόν το Offset Overdrive από εδώ ή, αν είστε τόσο τεμπέληδες που ούτε καν ένα PC executable δεν έχετε όρεξη να δοκιμάσετε, μπορείτε να παρακολουθήσετε το βιντεάκι που ακολουθεί. Σε κάθε περίπτωση νομίζω πως θα θαυμάσετε την απλότητα και την αισθητική του, αυτήν την τόσο άψογα υλοποιημένη less is more προσέγγιση. Προσωπικά μου φάνηκε υπέροχο πάντως.



Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2024

Offset Overdrive: τόσο oldschoool και τόσο υπέροχο!

Χρειάζονται λιλιπούτεια demos σαν το Offset Overdrive των 64 όλων κι όλων kilobytes για να μας θυμίζουν ποια είναι η πλατφόρμα των ονείρων, γιατί, καθώς την χρησιμοποιούμε συνήθως ως μέσο για άλλες εργασίες (και όχι μόνο) ίσως να ξεχνάμε ότι τα PCs είναι και αυτά υπολογιστές και μάλιστα χαμηλού κόστους, οι οποίου μπορούν να κάνουν τα πάντα και να χρησιμοποιηθούν για οτιδήποτε. Είτε μέσω εξειδικευμένων παραγωγών είτε μέσω εξομοίωσης τα PCs έχουν τη μεγαλύτερη γκάμα shoot 'em ups, racing games, first person shooters, point 'n' click adventures... γενικά, τη μεγαλύτερη γκάμα software που ήταν ποτέ εκτελέσιμη από μία πλατφόρμα.

Τα PC demos, ειδικά από την αυγή της νέας χιλιετίας, έχουν φτάσει σε ασύλληπτα επίπεδα απ' όπου κι αν τα εξετάσει κάποιος. Και, φυσικά δεν είναι μονάχα αυτά που εκμεταλλεύονται στο έπακρο το νέο σας (και μας) hardware, αλλά και τα άλλα, αυτά που προσπαθούν να κλείσουν στόματα αλλά και ταυτόχρονα να κρεμάσουν σαγόνια (άσκηση για δυνατούς λύτες) όπως τα μοναδικά 8088 MPH και Area 5150.

Σήμερα έχουμε να κάνουμε με μία διαφορετική περίπτωση. Το Offset Overdrive του demogroup Spectrox έχει μέγεθος μόλις 64ΚΒ, αισθητική μεταξύ Amiga και Commodore 64, μουσική από ZX Spectrum 128K και εφέ... Atari ST on steroids! Με λίγα λόγια είναι τόσο oldschool που ο καθένας θα μπορούσε να το μπερδέψει με κάποια παραγωγή της Amiga αν δεν έδινε ιδιαίτερη σημασία στην (εμφανώς) υψηλότερη ανάλυση των γραφικών.

 

Το soundtrack που επενδύει το Offset Overdrive είναι το κομμάτι "Adaptations" του Alex Winston, φτιαγμένο originally σε ZX Spectrum 128K, ένα AY tune - φόρος τιμής στα κλασικά chiptunes των 80s. Εντάξει, σε ένα oldschool demo που σέβεται τον εαυτό του δεν θα μπορούσε να βρεθεί πιο ταιριαστό ταίρι, έτσι δεν είναι;

Δεν έχει νόημα να γράψω περισσότερα, όταν το βίντεο μιλάει από μόνο του. Απολαύστε το παρακάτω και μην παραπονεθείτε που δεν εκμεταλλεύεται τις ray tracing δυνατότητες της νέας κάρτας γραφικών σας: κάποια πράγματα φτιάχτηκαν για να είναι απλά και μέσα από αυτή την απλότητά τους είναι καταδικασμένα να μεγαλουργήσουν. Κυρίες και κύριοι, ετοιμαστείτε για ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο με το Offset Overdrive: