Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Wicher 500. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Wicher 500. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 25 Αυγούστου 2018

Ο Wicher έρχεται στο CD32

Πριν από σχεδόν 2 χρόνια (ναι, ο καιρός περνάει απίστευτα γρήγορα) σας είχα γράψει για τον Wicher 500, έναν πολλά υποσχόμενο accelerator για την Amiga 500 (και την Amiga 500 Plus). Τελικά ο Wicher 500 κυκλοφόρησε, όπως και ο Wicher 500i που σίγουρα αποτελούσε καλύτερη λύση, καθώς τοποθετούνταν στο εσωτερικό της Amiga, στο socket του Motorola 68000, αντί να "περισσεύει" από το πλάι, όπως το αρχικό μοντέλο.

Οι επιταχυντές της σειράς Wicher είχαν ανέκαθεν καλές τιμές - καλύτερες από τον ανταγωνισμό, μια φορά - αλλά συνοδεύονταν από 2 ελαττώματα τα οποία, όσο κι αν θέλει δεν μπορεί κανείς να τα αγνοήσει. Το πρώτο ήταν ότι έπρεπε ο αγοραστής να ψάξει μόνος του να βρει επεξεργαστή και μνήμη (και φυσικά να τα πληρώσει) καθώς αυτά δεν παρέχονταν μαζί με τον επιταχυντή (εξ ου και η χαμηλή τιμή του). Το δεύτερο ήταν - και είναι - ακόμα πιο σημαντικό μειονέκτημα, τουλάχιστον για εμένα: τους επιταχυντές Wicher είναι σχεδόν απίθανο να τους βρει κανείς διαθέσιμους και ετοιμοπαράδοτους σε οποιοδήποτε online shop, καθώς συνήθως συναντάμε κάποια threads για την κατασκευή μιας παρτίδας επιταχυντών σε EAB, Amibay κλπ και πρέπει να τους προμηθευτούμε από εκεί κάτι που σίγουρα δεν συνιστά την ιδανικότερη μέθοδο.

Κουβαλώντας λοιπόν τα ίδια κουσούρια με τους προκατόχους του σε λίγες μέρες αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του (το "πού" μόνο οι δημιουργοί του το γνωρίζουν) ο Wicher CD32. Ο εν λόγω επιταχυντής τοποθετείται (φυσικά) σε Amiga CD32 στο οποίο και παρέχει λειτουργικότητα Amiga 1200 καθώς διαθέτει IDE controller αλλά και slot για SIMM EDO μνήμης μέχρι και 16ΜΒ που λειτουργεί ως Fast RAM (ο Wicher CD32 μπορεί να "δει" μέχρι τα περίπου 11ΜΒ από αυτά). Επίσης διαθέτει και clockport για σύνδεση έξτρα περιφερειακών.


Αν ενδιαφέρεστε για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να τσεκάρετε το "επίσημο" website της Retro 7-bit όπου ο Wicher CD32 προς το παρόν αναφέρεται μονάχα ως "νέο" σε 3 γραμμούλες στην δεξιά πλευρά της οθόνης ή σε αυτό εδώ το thread στο ΕΑΒ όπου και ανακοινώθηκε η δημιουργία του. Το καλό της υπόθεσης είναι ότι - αν καταφέρετε φυσικά να βρείτε και να αγοράσετε τον Wicher CD32 - δεν χρειάζεται αυτή τη φορά να προμηθευτείτε επεξεργαστή (δεν έχει) αλλά μονάχα μνήμη RAM. Κάτι είναι κι αυτό...

Δευτέρα 26 Δεκεμβρίου 2016

Έρχεται ο Wicher 500!

Κάποτε, πριν από 30 περίπου χρόνια, ο 68000 της Motorola θεωρείτο ως ένας από τους κορυφαίους επεξεργαστές για προσωπικούς υπολογιστές, τόσο λόγω της ταχύτητας, όσο και λόγω της αρχιτεκτονικής του. Επί σειρά ετών μεγαλούργησε στην αγορά, καθώς αποτελούσε την καρδιά των επιτυχημένων Apple Macintosh, Commodore Amiga και Atari ST. Αργότερα οι απαιτήσεις μεγάλωσαν και χρειαζόταν κάτι ταχύτερο από τον παλιό, καλό και αγαπημένο MC68000 στα 7-8MHz, οπότε οι διάδοχοι των προαναφερθέντων υπολογιστών (Macintosh SE/30, Commodore Amiga 1200, Atari Falcon) υιοθέτησαν τους νεώτερους και ταχύτερους Motorola 68EC020 και 68030. Από το σημείο αυτό και πέρα, όπως ήταν αναμενόμενο, οι ιδιοκτήτες υπολογιστών Apple, Commodore και Atari, όποτε άκουγαν "68000" έκαναν άμεσα τον συνειρμό με τον χαρακτηρισμό "αργό". Κι όμως, θα μπορούσε να μην είναι έτσι - και μας το απέδειξαν οι άνθρωποι του Retro 7-bit, κάνοντάς μας ένα υπέροχο Χριστουγεννιάτικο δώρο: τον Wicher 500!


Ο Wicher 500, ο οποίος αναμένεται σύντομα να κυκλοφορήσει μαζικά και μάλιστα σε ιδιαίτερα δελεαστική τιμή, συνδέεται στο πλαϊνό expansion port της Amiga 500 (και της Plus, άραγε;) και εφοδιάζει τον παλιό, καλό και αγαπημένο σας υπολογιστή με έως και 8ΜΒ fast RAM, IDE controller και, το καλύτερο, έναν ολοκαίνουριο Motorola 68000! Ναι, προφανώς αυτή τη στιγμή αναρωτιέστε αν έκανα λάθος και ήθελα στην πραγματικότητα να γράψω κάτι άλλο, έτσι δεν είναι;


Όμως όχι, φίλοι μου: ο επεξεργαστής του Wicher 500 είναι ένας 68000 γιατί αυτόν μάθαμε, αυτόν ξέρουμε και αυτόν εμπιστευόμαστε, τέλος πάντων! Μόνο που, αυτός ο 68000 είναι κάπως ιδιαίτερος, καθώς έχει τη δυνατότητα να χρονιστεί μέσω software μέχρι και στα 48MHz (!) δίνοντας στην 500άρα μας - και σε συνδυασμό πάντα με την μνήμη fast RAM - απόδοση της τάξεως των 4,27 MIPS!


Ναι, στην εποχή των Terraflops μπορεί τα 4,27 MIPS να μην φαντάζουν χαώδη, αλλά σκεφτείτε ότι φέρνουν την ταπεινή 500άρα στα επίπεδα (σχεδόν) μιας stock Amiga 3000 με Motorola 68030 στα 25MHz (ναι, αλήθεια!) και, σίγουρα, πολύ παραπάνω από την stock Amiga 1200 με τον Motorola 68EC020 στα 14MHz!


Πολύ καλά νέα λοιπόν, εξαιρετικός accelerator απ' ότι δείχνει και αναμένουμε με ανοιχτές αγκάλες την επίσημη κυκλοφορία του, κάπου στις αρχές του νέου έτους. Το 2017 προμηνύεται καυτό! (Πηγή: Vintage Is The New Old).