Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα My 8-bit Syndrome. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα My 8-bit Syndrome. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Δευτέρα 26 Ιανουαρίου 2026

My 8-bit Syndrome τεύχος 3

Να και μία ευχάριστη έκπληξη για να σπάσει τη μονοτονία των ημερών: ο Μάνος Σακέλλης με ενημέρωσε την περασμένη Τρίτη ότι έχει έτοιμο και τυπωμένο το νέο, 3ο κατά σειρά τεύχος του περιοδικού που φτιάχνει και εκδίδει με 8bit θεματολογία, του - ελπίζω πλέον γνωστού σε όλους - My 8-bit Syndrome. Έχω πει και γράψει δεκάδες φορές μέχρι τώρα - τόσες που θα ακούγομαι σαν χαλασμένος δίσκος - ότι τίποτα απολύτως από όσα γίνονται στα πλαίσια της retro κοινότητας δεν είναι δεδομένο. Τι εννοώ; Μα, πολύ απλά ότι η κυκλοφορία ενός περιοδικού, ενός video game, ενός hardware add-on, η οργάνωση μιας έκθεσης, ακόμα και ένα YouTube video, τίποτα απ' όλα τα παραπάνω δεν είναι δεδομένο ότι θα συνεχίσει να υφίσταται χωρίς την στήριξη - οικονομική ή άλλου τύπου - του κοινού. Κανένα περιοδικό, παιχνίδι κλπ δεν θα ξανακυκλοφορήσει αν δεν το αγοράσει κανένας, καμία έκθεση δεν θα ξαναγίνει εάν άπαντες βαρεθούν να πάνε και κανένα βιντεάκι δεν θα ξαναδούμε αν δεν κουνήσουμε το κουλό μας να πατήσουμε ένα like και να κάνουμε μία εγγραφή στο κανάλι. Τόσο απλά.

Μας αρέσει να βρισκόμαστε μπροστά σε περιεχόμενο κάθε τύπου - είτε ψηφιακό είτε φυσικής μορφής - αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως πίσω απ' όλα αυτά βρίσκονται άνθρωποι οι οποίοι μοχθούν και ξοδεύουν ώρες και χρήματα που δεν τους περισσεύουν συνήθως προκειμένου να μας τρατάρουν με websites, blogs, περιοδικά, demos, games, events και οτιδήποτε άλλο. Γράφοντας όλα αυτά δεν θέλω να καταδικάσω όποιον δεν στηρίζει όλες τις προσπάθειες που γίνονται - πώς θα ήταν δυνατό αυτό, άλλωστε; - αλλά σίγουρα θα δείξω με το δάχτυλο όσους δεν στηρίζουν τίποτα και κανέναν αλλά έχουν την απαίτηση να θεωρούνται ισάξια μέλη του χώρου. Sorry guys αλλά όσοι καταναλώνετε περιεχόμενο οποιοδήποτε τύπου καλό είναι να κάνετε και κάτι, το ελάχιστο έστω, γι' αυτούς που το παράγουν.

That being said θεωρώ ελάχιστο καθήκον μου και όσων άλλων τους ενδιαφέρει το αντικείμενο τη στήριξη στο My 8-bit Syndrome. Διάολε είναι φτηνό, είναι τυπωμένο και ο Μάνος βάζει γνώσεις, χρόνο, μεράκι και άπειρο κέφι στη δημιουργία του. Το νέο (3ο) τεύχος μάλιστα ήρθε μαζί με... δελτίο τύπου (!) και μαγνητάκι ψυγείου North & South! Για one man show το My 8-bit Syndrome είναι απλά εξαιρετική προσπάθεια και αξίζουν συγχαρητήρια στο Μάνο που το γράφει ολόκληρο στα αγγλικά φιλοδοξώντας να απευθυνθεί σε ένα target group σαφώς μεγαλύτερο από αυτό της Ψωροκώσταινας. Επίσης είναι εξαιρετικά θετικό το γεγονός ότι η θεματολογία του My 8-bit Syndrome αφορά αποκλειστικά 8μπιτους home computers αφού οι 16μπιτοι (ΟΚ, η Amiga μόνο) έχουν και κοινό και κάλυψη και αποκλειστικές εκδόσεις. Τα 8μπιτα θέλουν την αγάπη μας και αυτήν προσφέρει το My 8-bit Syndrome, ένα byte κάθε φορά όπως είναι λέει και το moto του.

Να σταθώ κλείνοντας στη σοφή απόφαση του Μάνου να μεγαλώσει κάπως το μέγεθος των fonts του περιοδικού, γεγονός που το έκανε σαφώς πιο ευανάγνωστο και επέτρεψε στον υποφαινόμενο να το απολαύσει χωρίς τη χρήση γυαλιών πρεσβυωπίας, κάτι που ήταν αδύνατο να συμβεί ας πούμε με το προηγούμενο τεύχος.

Περισσότερες πληροφορίες για το My 8-bit Syndrome μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του περιοδικού απ' όπου μπορείτε κιόλας να το προμηθευτείτε (και θα ήταν απαράδεκτο να μην το κάνετε με τέτοια τιμή).

Τρίτη 31 Δεκεμβρίου 2024

The New Kid in Town

Καλημέρα σε όλους και σε όλες! Να πω καλή χρονιά κιόλας έστω και κατάτι πρόωρα; Να την πω κι αυτή, τσάμπα είναι, άλλωστε. Και βασικά δεν μας βλέπω να τα λέμε αύριο, οπότε ναι, Καλή Χρονιά σε Όλους! Και πάνω απ' όλα με υγεία, γιατί χωρίς αυτήν...

Ας έρθουμε όμως και στο θέμα της ανάρτησης, που όχι, δεν είναι οι ευχές για το νέο έτος. Τουλάχιστον όχι αποκλειστικά. Ήθελα λοιπόν να σας ενημερώσω για μία νέα κυκλοφορία, για ένα ολοκαίνουριο περιοδικό, αυστηρά 8μπιτης θεματολογίας (yes!) που ονομάζεται My 8-bit Syndrome. Πρόκειται για το... 8μπιτο σύνδρομο του πολυτάλαντου και πολυπράγμωνος Μάνου Σακέλλη, ο οποίος είναι υπεύθυνος και για διάφορες άλλες εκδόσεις (δείτε ΕΔΩ), καθώς ο άνθρωπος, απ' ότι φαίνεται, "το έχει" με τη δημιουργία περιοδικών.

To My 8-bit Syndrome λοιπόν, το 1ο τεύχος του οποίου κυκλοφόρησε ακριβώς πριν από ένα μήνα, είναι ένα περιοδικάκι μεγέθους Α5 και 32 σελίδων, με πολύ πιο χορταστικό περιεχόμενο απ' όσο μαρτυρούν τα παραπάνω νούμερα. Ο Μάνος έχεις χωρέσει μέσα σε αυτές τις 32 σελίδες νέα, συνέντευξη, puzzles & quiz και, φυσικά, πολλά-πολλά reviews παιχνιδιών για 8μπιτους υπολογιστές. Τα τελευταία μάλιστα έχουν χωριστεί έξυπνα σε 3 κατηγορίες, ήτοι σε reviews νέων παιχνιδιών, σε mini reviews νέων παιχνιδιών και σε reviews παλαιών τίτλων, τα οποία είναι σαφώς - και ορθώς, κατ' εμέ - και λιγότερα. Το πιο καλό όμως, δεν σας το είπα: παρά το ότι το My 8-bit Syndrome είναι 100% ελληνική δημιουργία, είναι γραμμένο εξ' ολοκλήρου στα αγγλικά! Κατά τη γνώμη μου αυτή είναι μια πολύ σωστή κίνηση του Μάνου, γιατί άλλο είναι να απευθύνεσαι στο κοινό της... Ψωροκώσταινας, και άλλο να έχεις ένα παγκόσμιο target group. Εντελώς διαφορετικές οι δυνατότητες και οι προοπτικές στην κάθε περίπτωση - εντός των συνόρων θα μπορούσε κάποιος να πει ότι... απλά δεν υφίστανται.

Το My 8-bit Syndrome κοστίζει 2,5€ σε ψηφιακή μορφή και 4€ (συν τα έξοδα αποστολής) σε έντυπο, κάτι που θεωρώ ότι και θα προτιμήσουν οι περισσότεροι. Μπορείτε να το βρείτε και να το αποκτήσετε από ΕΔΩ και σας συνιστώ να το κάνετε, όχι μόνο για να δώσετε ένα boost αγάπης, στήριξης και οικονομικής υποστήριξης στο Μάνο, αλλά και επειδή πραγματικά αξίζει, καθώς είναι όμορφο, καλογραμμένο και χορταστικό. Άντε πάμε, τι κάθεστε; There's a new kid in town όπως τραγουδούσαν κάποτε και οι Eagles.