Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Mat Recardo. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Mat Recardo. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 1 Αυγούστου 2017

Hyperkill για ZX Spectrum

Και μετά λέμε γιατί αυτή η χώρα δεν πάει μπροστά: φυσικό είναι, αφού την ίδια ώρα που εμείς απολαμβάνουμε τα "μπάνια του λαού" λιάζοντας τις ιδρωμένες μπάκες μας ως άλλες (σχετικά) ανθρωπόμορφες φώκιες, άνθρωποι με ταλέντο και μεράκι όπως ο Mat Recardo (δείτε το Robot 1 in the Ship of Doom) κοπιάζουν ώστε να μας παραδίδουν, Αυγουστιάτικα - καλό μήνα σε όλους, BTW - νέα παιχνίδια για τους ZX Spectrum μας.

Το νέο παιχνίδι του Mat δεν είναι platform όπως η προηγούμενη δημιουργία του, αλλά θυμίζει κάτι από Cybernoid αλλά και τα νεώτερα (και για μένα σίγουρα πιο ελκυστικά) Vallation και Deep Core Raider.


Στα 44 single screen επίπεδα του Hyperkill ο σκοπός σας είναι απλά να βγείτε από την έξοδο στο επόμενο επίπεδο κάθε φορά, αποφεύγοντας ή καταστρέφοντας τους κάθε λογής εχθρούς που ο λόγος της ύπαρξής τους είναι απλά η καταστροφή σας (κάτι αντίστοιχο με το ανθρώπινο γένος και τον πλανήτη γη ή με τους Έλληνες και τη λογική θα μπορούσε να πει κάποιος κακεντρεχής).


Δεν γνωρίζω αν το παιχνίδι έχει φτιαχτεί με το Arcade Game Designer, αλλά οι πιθανότητες είναι ότι κάτι τέτοιο μάλλον ισχύει καθώς και το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από την κυκλοφορία του Robot 1 in the Ship of Doom (περί τον ένα μήνα) είναι πολύ μικρό για να δημιουργήθηκε εξ ολοκλήρου μια νέα game engine.


Μιας και το Hyperkill είναι εύκολο στον χειρισμό και απλό σαν gameplay θα πρότεινα να το κατεβάσετε και να το δοκιμάσετε στον πραγματικό ή εικονικό (βλέπε emulator) ZX Spectrum σας. Σίγουρα πάντως αξίζουν συγχαρητήρια και ίσως και ο οβολός μας σε ανθρώπους όπως ο Mat Recardo οι οποίοι, τέτοιες μέρες ραστώνης όπως αυτές που διάγουμε μοχθούν ώστε να μας τροφοδοτούν με νέα παιχνιδάκια.

Μπορείτε να κατεβάσετε το Hyperkill από εδώ. (Πηγή: Indie Retro News).

Τετάρτη 12 Ιουλίου 2017

Robot 1 in the Ship Of Doom για ZX Spectrum

Τον τελευταίο καιρό έχουν κυκλοφορήσει πραγματικά δεκάδες παιχνίδια για τον ZX Spectrum. Το ότι δεν τα καλύπτω από το blog δεν σημαίνει ότι μου διέφυγαν τα νέα της κυκλοφορίας τους (αν και αυτό φυσικά μπορεί να συμβεί), αλλά περισσότερο το ότι, πίσω από το (συνήθως) κάθε άλλο παρά εντυπωσιακό περιτύλιγμα συναντάμε σχεδόν πάντα το ίδιο παιχνίδι. Το οποίο συνήθως δεν είναι ούτε καν μέτριο, κιόλας.

Εξηγούμαι: η κυκλοφορία του Arcade Game Designer από τον Jonathan Cauldwell ήταν από τα καλύτερα πράγματα που έχουν συμβεί στην Spectrum scene τα τελευταία χρόνια. Μιλάμε για μια εφαρμογή η οποία επιτρέπει τη δημιουργία αξιοπρεπέστατων παιχνιδιών (κυρίως platformers, αλλά όχι μόνο) ακόμα και στον πλέον άσχετο. Αρκεί φυσικά να ξέρεις από πού να αρχίσεις και πού να πας στην συνέχεια - δεν είναι και τόσο εύκολο, καθώς ναι μεν το Arcade Game Designer συνοδεύεται από manual, αλλά το τελευταίο δεν είναι σε καμία περίπτωση όσο αναλυτικό και επεξηγηματικό θα επιθυμούσε ο απλός χρήστης (tip: παρακολουθείστε τα μαθήματα του μοναδικού Paul Jenkinson εδώ). Για να επιστρέψουμε όμως στο θέμα μας, από ένα σημείο και μετά, πολλοί (μα πάρα πολλοί) χρήστες άρχισαν να δημιουργούν παιχνίδια χρησιμοποιώντας το Arcade Game Designer. Δυστυχώς, ελλείψει ταλέντου, χρόνου, φαντασίας ή όλων αυτών μαζί, το αποτέλεσμα 9 στις 10 φορές είναι ένας άθλιος κλώνος του Jet Set Willy. Ευτυχώς που υπάρχουν και οι λαμπρές εξαιρέσεις (για να επιβεβαιώσουν τον κανόνα) όπως είναι τα Code Zero, Deep Core Raider, Monty Mole and the Temple of Lost Souls, Monty's Honey Run και Ooze που σας έχω παρουσιάσει στο παρελθόν. Το Robot 1 in the Ship of Doom του Mat Recardo ευτυχώς ανήκει και αυτό στις εξαιρέσεις, καθώς έχει δεχτεί όλο το fine tuning που είναι απαραίτητο ώστε να μετατραπεί ένα απλό παιχνίδι σε κάτι αξιόλογο.


Η υπόθεση του παιχνιδιού είναι απλή: είστε ένα ρομπότ μέσα σε ένα διαστημόπλοιο που κατευθύνεται προς το κέντρο του ηλιακού μας συστήματος, την ζωοποιό πηγή, τον ήλιο. Για την ακρίβεια, σε 5 λεπτά το διαστημόπλοιο θα έρθει σε επαφή με την καυτή επιφάνεια του ήλιου και θα καταστραφεί. Όλο το πλήρωμα του διαστημοπλοίου έχει ήδη διαφύγει και εσείς, πρέπει να προλάβετε στον ελάχιστο χρόνο που σας απομένει, να συλλέξετε τα 4 ειδικά κλειδιά που απαιτούνται ώστε να θέσετε σε λειτουργία τον τηλεμεταφορέα και να αποφύγετε τον βέβαιο ρομποτικό θάνατο.


Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό πρόκειται περί ενός ακόμα platform game, αλλά αυτό εδώ είναι προσεγμένο σε κάθε του πτυχή: η ανταπόκριση του ρομπότ στις οδηγίες του παίκτη είναι άμεση, το sprite collision απλά... απαράμιλλο, και τα γραφικά και η ingame μουσική (στον 128άρη) σε ικανοποιητικότατο επίπεδο. Μιας και κάθε παιχνίδι δεν πρόκειται να διαρκέσει πάνω από 5 λεπτά (ή θα πέσετε στον ήλιο, ή θα τελειώσουν οι ζωές σας ή θα την... σκαπουλάρετε) το Robot 1 in the Ship of Doom αποτελεί έναν ιδιαίτερα ευχάριστο τρόπο να περάσετε κάποια τέταρτα ή μισάωρα που πιθανόν να έχετε ελεύθερα, χωρίς τα πολύωρα updates και τις κουραστικές cutscenes που χαρακτηρίζουν το gaming εν έτει 2017...


Μπορείτε να κατεβάσετε το Robot 1 in the Ship of Doom από εδώ (και εν το επιθυμείτε να δώσετε και το κατιτίς σας στον δημιουργό του για τον κόπο του και κυρίως για ψυχολογικό boost). Αν όμως είστε πουρίστες και θέλετε το real thing, το παιχνίδι θα κυκλοφορήσει σύντομα σε original κασέτα υπό το label της Psytronik - και μάλιστα θα είναι το πρώτο για ZX Spectrum - και μπορείτε να το παραγγείλετε από εδώ. (Πηγή: Indie Retro News).