Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Martin Galway. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Martin Galway. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019

Η απογείωση των SID tunes από έναν Έλληνα metaller!

Από τότε που ξεκίνησα το blog, και για αρκετό καιρό στη συνέχεια, ανέβαζα κατά καιρούς μια σειρά από αναρτήσεις με τα καλύτερα SID tunes του Commodore 64. Έστω, τα καλύτερα κατά την ταπεινή, προσωπική μου άποψη (που στο συγκεκριμένο θέμα τυγχάνει να είναι και η πλέον έγκυρη και δεν σηκώνω κουβέντα!). Μιλάμε για κλασικές συνθέσεις που έμειναν στην ιστορία, από βιρτουόζους του SID όπως οι Rob Hubbard, Ben Daglish (RIP), Martin Galway και άλλους, που έντυσαν με καταπληκτικές, απίστευτες και μοναδικές μουσικές επενδύσεις τις πρώτες μας home computing εμπειρίες πίσω, πολύ πίσω, σε μια εποχή που προτροπές του τύπου "be a man!" δεν αντιμετωπίζονταν με χλεύη και γενική κατακραυγή.

Οι παραπάνω συνθέσεις - και πολλές ακόμη, φυσικά - αντιμετωπίστηκαν στο πέρασμα των χρόνων με τον δέοντα θαυμασμό και την εκτίμηση που τους άξιζε, και έτυχαν εκατοντάδων διασκευών και επανεκτελέσεων. Για να σας πω όμως τον πόνο μου, οι περισσότερες από αυτές κάθε άλλο παρά με ενθουσίασαν, καθώς απέκλιναν, άλλες λιγότερο, άλλες περισσότερο, από τα πρωτόλεια tunes που αγαπήσαμε. Όπως όμως και σε κάθε περίπτωση στον μάταιο τούτο κόσμο, έτσι και εδώ, υπάρχει ένα μικρό γαλατικό χωριό που δεν ανήκει στη Ρωμαϊκή αυτοκρατορία. Πείτε το "η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα", καθώς πρόκειται όντως για εξαίρεση.

"Μα τι μας τσαμπουνάει τώρα ο πειραγμένος;" σας σκέφτομαι να αναρωτιέστε. Θα σας πω. Αναφέρομαι σε έναν Έλληνα μουσικό, κιθαρίστα συγκεκριμένα, metaller και διαχρονικό fan του Commodore 64 και της μουσικής του. Το όνομα αυτού; Βαγγέλης Παπαδόπουλος.

Ο περί ου ο λόγος κύριος δημιούργησε μια σειρά από videos με ε-κ-π-λ-η-κ-τ-ι-κ-έ-ς εκτελέσεις κάποιων κλασικών tunes του 64άρη, και τα ανέβασε στο YouTube. Και ο χαρακτηρισμός δεν αποτελεί επ' ουδενί υπερβολή, καθώς, όπως θα διαπιστώσετε και μόνοι σας, στις εκτελέσεις του Βαγγέλη, πέραν της κιθαριστικής δεινότητας, ξεχωρίζει ο σεβασμός προς το πρωτότυπο, ένας σεβασμός που αποτυπώνεται σε κάθε νότα που θα απολαύσουν τα αυτιά σας ακούγοντας τις δημιουργίες του συμπαθέστατου κιθαρίστα.

Νομίζω πως όταν υπάρχει εικόνα και, κυρίως, ήχος, τα πολλά λόγια είναι απλά... πολλά λογία (!) και, ως εκ τούτου, περιττεύουν. Σας αφήνω με τις θεσπέσιες εκτελέσεις του Βαγγέλη σε κλασικά SID tunes του Commodore 64. Ξεκινήστε φυσικά από το Monty on the Run, έτσι πουλάκια μου;





Κυριακή 13 Μαρτίου 2016

Τα καλύτερα tunes του Commodore 64 #14 - The Last Ninja

Μπορεί το 1987 να είναι ως έτος σημαδιακό για εμάς τους Έλληνες λόγω της κατάκτησης του τίτλου του Ευρωμπάσκετ από την εθνική μας ομάδα, αλλά, για όλο τον υπόλοιπο πλανήτη ήταν μια χρονιά κατά τη διάρκεια της οποίας κυκλοφόρησε ένα από τα πλέον πλήρη, προσεγμένα, ώριμα και ολοκληρωμένα παιχνίδια για τον Commodore 64, το The Last Ninja.


Το The Last Ninja ήταν ένα ισομετρικό action adventure παιχνίδι που χωριζόταν σε 6 μεγάλα levels. Το εξαιρετικό και πολυποίκιλο soundtrack που επιμελήθηκαν ως αποτέλεσμα μιας εξαιρετικής συνεργασίας οι Ben Daglish και Anthony Lees περιλάμβανε διαφορετικά tunes για κάθε επίπεδο, αλλά και διαφορετικά tunes που ακούγονταν όση ώρα φόρτωνε το κάθε επίπεδο!


Το όλο μουσικό στυλ του The Last Ninja θυμίζει σε κάποια σημεία δουλειές του Martin Galway, γεγονός που μάλλον δεν ξέφυγε από τους δημιουργούς του παιχνιδιού: στη θέση 0xBD9D της μνήμης του Commodore 64 κατά τη διάρκεια του φορτώματος του τελευταίου επιπέδου υπάρχει το μήνυμα "DONE BY ANTHONY LEES FOR SYSTEM 3 ON 5/4/87...EAT YER HEART OUT GALWAY"!


Το soundtrack του The Last Ninja θεωρείται από τα πλέον κλασικά του Commodore 64 και αποτελεί απτή απόδειξη των σπάνιων δυνατοτήτων του SID chip. Όπως και το ίδιο το παιχνίδι είναι ιδιαίτερα μεγάλο σε διάρκεια (πάνω από 48 λεπτά, όπως μπορείτε να διαπιστώσετε στο video που παραθέτω) και, πιστέψτε με, κάθε λεπτό του αξίζει! Αφήστε το να παίζει και μεταφερθείτε νοερά στη μακρινή Ιαπωνία μερικούς αιώνες πίσω στο χρόνο...


Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου 2016

Κυκλοφόρησε το Music Studio 2.2.0.2

Ακούγατε τόσα χρόνια τα υπέροχα tunes του Commodore 64 και αναρωτιόσασταν "μα, πώς το κάνει;". Ψάχνατε ψηφιακό όχημα προκειμένου να ξεδιπλώσετε την καλλιτεχνική σας φλέβα; Θέλατε να δείτε τη φωτογραφία σας σε ένα album του remix64 σε μια σκοτεινή pub του Λονδίνου αγκαλιά με τους Rob Hubbard, Martin Galway, Ben Daglish κι άλλα ιερά τέρατα της μουσικής σκηνής του 64άρη; Η ανεργία που προσφέρει η μνημονιακή Ελλάδα του 2016 σας έχει γεμίσει απλόχερα με ώρες ελεύθερου χρόνου;


Ε, λοιπόν, ορίστε η απάντηση σε όλα τα παραπάνω: κυκλοφόρησε το Music Studio 2.2.0.2, ένας SID tracker για Windows, που σας επιτρέπει έυκολα και γρήγορα - αν φυσικά "σκαμπάζετε" κάτι από trackers - να δημιουργήσετε τα SID αριστουργήματά σας! Μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ. (Πηγή: Vintage Is The New Old).

Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2016

Disassembly Language: Phase I - Lexical Analysis από τους 8 Bit Weapon. Γουάου!

Μια ολοκαίνουρια σύνθεση "χάσιμο" με ένα ιδιαιτέρως ταιριαστό video από Commodore 64. Οι 8 Bit Weapon είναι καταπληκτικοί και, φυσικά, το βασικό μουσικό όργανο που χρησιμοποιούν στις συνθέσεις τους είναι ο Commodore 64! Αράξτε, κλείστε τα μάτια, και απολαύστε...




(Πηγή: Martin Galway's Facebook page)

Τα καλύτερα tunes του Commodore 64 #6 - Hyper Sports

Hyper Sports. 1985. Martin Galway. Τελεία!


Δεν μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι ο Martin Galway είναι ο αγαπημένος συνθέτης της στήλης, αλλά σίγουρα είναι μέσα στην πρώτη τριάδα! Μια από τις καλύτερες στιγμές του ήταν αναμφίβολα η μουσική του Hyper Sports, που κυκλοφόρησε από την Imagine το 1985. Το loading tune είναι πάρα πολύ καλό, αλλά αυτό που έχει γραφτεί με χρυσά γράμματα στην μουσική ιστορία του 64άρη είναι το main theme, που αποτελεί μια εξαιρετική διασκευή του Chariots Of Fire του Βαγγέλη Παπαθανασίου. Απολαύστε τα αμφότερα στο video που ακολουθεί: πρώτα το loading tune (από την  αρχή) και από το 4:14 μέχρι το 7:12 το κυρίως θέμα.


Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016

Τα καλύτερα tunes του Commodore 64 #4 - Rambo First Blood Part II

Γεννημένος το 1966, ο Martin Galway ξεκίνησε από την ηλικία των 17 ετών να προσφέρει τα υπέροχα tunes του στο κοινό. Και, όσο κι αν το έκανε για δουλειά και πληρωνόταν γι' αυτό, θέλω να τονίσω ότι θεωρώ πως πρόκειται περί προσφοράς, γιατί ο άνθρωπος μας χάρισε κάποιες απ' τις καλύτερες μουσικές που έχουν βγει ποτέ από synthesizer υπολογιστή. Περιττό να αναφέρω ότι το κύριο όπλο του στις μουσικές του εξορμήσεις απετέλεσε ο ένας και μοναδικός Commodore 64, εξοπλισμένος με το ένα και μοναδικό Sound Interface Device.


Το 1985, σε ηλικία 19 ετών, ο Martin Galway συνέθεσε και προγραμμάτισε τη μουσική για ένα από τα πραγματικά αξιόλογα παιχνίδια του Commodore 64, το Rambo: First Blood Part II. Το Rambo: First Blood Part II αποτελεί μία από τις καλύτερες δουλειές του Galway καθώς συνέθεσε όχι μόνο το εξαιρετικό loading tune (στην έκδοση για κασέτα) αλλά και την μουσική των τίτλων του παιχνιδιού, η οποία ήταν εξίσου καλή! Η ingame μουσική είναι επίσης εξαιρετική, αλλά αυτή βασίζεται στο theme της ταινίας, και δεν αποτελεί σύνθεση του Galway - τουλάχιστον όχι στο 100% της.

Ο Martin Galway, ως πραγματικός Ιρλανδός με ένα pint στο χέρι (δεξιά). Στην φωτογραφία μπορείτε να δείτε στα αριστερά του δύο ζωντανούς θρύλους του Commodore 64 (και όχι μόνο), τους Jeff Minter και Rob Hubbard.


Στο video που ακολουθεί μπορείτε να απολαύσετε το loading tune (από το 1:44 μέχρι το 5:04) αλλά και το κυρίως μουσικό θέμα του Rambo: First Blood Part II, από το 6:16 μέχρι και το τέλος. "Τσιτώστε" το και ακούστε τα - μιλάμε για εκπληκτικά tunes!


Και για να μη νομίσετε ότι η ingame μουσική πήγαινε πίσω, ακούστε την και αυτήν στο παρακάτω video (ξεκινάει από το 0:40).