Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Magnetic Scrolls. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Magnetic Scrolls. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2020

Τα adventures της Magnetic Scrolls ξαναζωντανεύουν στον ZX Spectrum Next

Το όνομα της Magnetic Scrolls πρέπει να το αντίκρισα για πρώτη φορά σε κάποιο αγγλικό περιοδικό για home computers κάπου μεταξύ 1985 και 1986. Προτού καν κυκλοφορήσει ο πρώτος τίτλος της εταιρίας, το The Pawn, το παιχνίδι είχε γίνει γνωστό για τα γραφικά του, και κυρίως αυτά της εισαγωγικής οθόνης του, που έγραφαν (τότε) ότι χρησιμοποιεί και τα 512 χρώματα της παλέτας του Atari ST. Το The Pawn ήταν ένα text/graphics adventure game που, αφού αρχικά εντυπωσίαζε τον χρήστη με τα εξαιρετικά, υψηλής ανάλυσης γραφικά του, στη συνέχεια τον κέρδιζε με την πλοκή και το λεξιλόγιό του.


Μετά την επιτυχία και την αναγνώριση του The Pawn, η Magnetic Scrolls κυκλοφόρησε και άλλα adventure games που έμελε να γίνουν κλασικά στο είδος τους, μέχρι που - και σε συνδυασμό με την κατακόρυφη πτώση του ενδιαφέροντος του αγοραστικού κοινού για τους τίτλους περιπέτειας - τελικά έπαψε την λειτουργία της το 1992. Στα 8 περίπου χρόνια της ύπαρξής της, η Λονδρέζικη εταιρία δημιούργησε και κυκλοφόρησε, πέραν του The Pawn, τα The Guild of Thieves, Jinxter, Corruption, Fish!, Myth και Wonderland. Η πλειοψηφία των παιχνιδιών αυτών, παρότι ήταν κομμένα και ραμμένα για τα μέτρα των 16μπιτων υπολογιστών, κυκλοφόρησε και στα δημοφιλή 8bit μηχανήματα της εποχής, με κορυφαίες τις εκδόσεις για Amstrad CPC οι οποίες εκμεταλλεύονταν την υψηλή ανάλυση του Mode 2 του μηχανήματος (640x200 pixels). Αν κάποιο μηχάνημα θα μπορούσε να θεωρηθεί ως "αδικημένο" από τις μεταφορές στο format του των παιχνιδιών της Magnetic Scrolls αυτός ήταν ο ZX Spectrum της Sinclair, καθώς σε αυτόν τα περίφημα γραφικά των adventure games της εταιρίας έλαμπαν δια της απουσίας τους. 

Πέρασαν πολλά χρόνια από τότε, αλλά πλέον διαπιστώνουμε με χαρά ότι ο διάδοχος του πνευματικού τέκνου του sir Clive Sinclair, ο περίφημος ZX Spectrum Next, έχει πλέον την τιμή να είναι ο μοναδικός υπολογιστής της σειράς Spectrum στον οποίο θα μεταφερθούν αυτούσιες οι "πλήρεις" εκδόσεις των παιχνιδιών της Magnetic Scrolls, με γραφικά και τα πάντα!

Η Strand Games ανέλαβε το έργο της μεταφοράς και ήδη οι 3 πρώτοι τίτλοι (The Pawn, The Guild of Thieves και Jinxter) είναι διαθέσιμοι προς δωρεάν download, ενώ αργότερα - και εκτός απροόπτου - θα μεταφερθούν και οι text/graphics εκδόσεις των υπολοίπων 4 παιχνιδιών (Corruption, Fish!, Myth και Wonderland). Για ένα νέο μηχάνημα όπως είναι ο ZX Spectrum Next φυσικά το πλήρες lineup των παιχνιδιών της Magnetic Scrolls είναι ένα εξόχως χαρμόσυνο νέο, καθώς εμπλουτίζει την software library του υπολογιστή με 7 εξαιρετικούς adventure τίτλους (φυσικά μπορεί κανείς πάντα να τρέξει και μερικές χιλιάδες (!) από τα adventure games του παλιού Spectrum). Επίσης, η Strand Games ετοιμάζει και εκδόσεις όλων των παραπάνω παιχνιδιών και για σύγχρονες πλατφόρμες, ήτοι Windows, MacOS, Linux αλλά και iOS και Android.


Για περισσότερες πληροφορίες - αλλά και για να κατεβάσει τα παιχνίδια για τον ZX Spectrum Next - μπορεί όποιος επιθυμεί να επισκεφτεί το website της εταιρίας. (Πηγή: Vintage is the New Old)

Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2018

The Pawn demo για τον ZX Spectrum Next

Θυμάμαι το 1986 όταν κυκλοφόρησε το The Pawn για τον Atari ST από μία εταιρία (Magnetic Scrolls) που κανένας δεν είχε μέχρι τότε ξανακούσει, ότι είχε κάνει τρομερή αίσθηση για τα υπέροχα στατικά γραφικά του, όντας ένα εξαίρετο δείγμα graphics adventure game που εκείνο τον καιρό έδειχναν να ρίχνουν στη λήθη οριστικά και αμετάκλητα τα κλασικά text adventures.

Βέβαια, τα πλέον εντυπωσιακά γραφικά του παιχνιδιού δεν τα συναντούσε κανείς την ώρα που έπαιζε αλλά λίγο νωρίτερα: το loading screen ήταν ένα μικρό έργο τέχνης, η πρώτη φορά (και μία από τις ελάχιστες, εδώ που τα λέμε) που συναντούσαμε τα 512 χρώματα του ST να εμφανίζονται ταυτόχρονα στην οθόνη. Φυσικά, το The Pawn είχε κυκλοφορήσει στην πραγματικότητα για πρώτη φορά ένα χρόνο νωρίτερα στον αδικοχαμένο (;) Sinclair QL, αλλά θα έπαιρνα όρκο ότι κανένας δεν το είχε πάρει χαμπάρι τότε!


Πέραν των γραφικών του το The Pawn είχε ένα πολύ ενδιαφέρον σενάριο και έναν καταπληκτικό (για την εποχή, πάντα) text parser που καταλάβαινε σχεδόν... κανονικά αγγλικά! Έτσι, υπήρξε η ζήτηση και κυκλοφόρησε τελικά και σε άλλες πλατφόρμες, όπως ο ZX Spectrum, σαν text adventure αφού δεν υπήρχε η δυνατότητα να απεικονιστούν με κάποιον τρόπο τα θαυμάσια γραφικά της έκδοσης του Atari ST και της Amiga.

Τώρα πια όμως που έχουμε 2018 και τα αγαπημένο τέκνο του θείου Clive απέκτησε επιτέλους διάδοχο (ZX Spectrum Next) ήρθε η ώρα και για ένα πιο "πλήρες" The Pawn. Με γραφικά, αυτή τη φορά!


Ο χρήστης Stefan123 στο forum του ZX Spectrum Next ανακοίνωσε ότι έφτιαξε μία demo έκδοση του The Pawn για το νέο μηχάνημα. Η έκδοση αυτή (μπορείτε να την κατεβάσετε από εδώ) είναι εν μέρει demo μιας και επιτρέπει τη μετακίνηση του παίκτη στις διάφορες τοποθεσίες της Kerovnia, αλλά καμία αλληλεπίδραση με το περιβάλλον. Ο Stefan123 υποστηρίζει ότι δεν σκοπεύει να ολοκληρώσει την μεταφορά του The Pawn καθώς το παιχνίδι υπόκειται ακόμα και σήμερα σε πνευματικά δικαιώματα και μάλιστα πρόσφατα κυκλοφόρησε και σε iOS! Παρόλα αυτά αποτελεί ένα ενδιαφέρον πρώτο δείγμα σε ό,τι έχει να κάνει με τις gaming δυνατότητες του ZX Spectrum Next και σίγουρα ανοίγει την όρεξη σε όλους τους backers του project όπως είναι ο γράφων και... η παρέα του!


Αν από την άλλη δεν έχετε καμία σχέση με όλα αυτά και θέλετε απλά να απολαύσετε το The Pawn σε όλο του το μεγαλείο, απλά ακολουθήστε τον σύνδεσμο και... ξεδώστε!