Νομίζω ότι πρόκειται αναμφίβολα για το platform game με τα καλύτερα γραφικά στην ιστορία του Commodore 64. Και όταν γράφω "στην ιστορία" εννοώ από το 1982 μέχρι και σήμερα που πλέον έχουμε 2018, συμπεριλαμβάνοντας τους πλέον εντυπωσιακούς τίτλους του είδους όπως το κλασικό Mayhen in Monsterland και το ολοκαίνουριο Sam's Journey. Κι όμως, και με αυτά στην εξίσωση, το preview του Spooky - ναι, έτσι ονομάζεται το παιχνίδι στο οποίο αναφέρομαι - είναι, απλά, καλύτερο. Πραγματικά κρίμα που το πιθανότερο είναι να μην ολοκληρωθεί ποτέ...
Το Spooky (ή, έστω, το preview του) οφείλει την ύπαρξη του στους Johan Forslöf (κώδικας), Paul Helman (γραφικά) και Cadaver (ήχος). Πρόκειται για μια προσπάθεια που ξεκίνησε πριν από 7-8 χρόνια αλλά εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα έχει μείνει στάσιμη, με τον κύριο δημιουργό της (Johan Forslöf) να δηλώνει ότι έχει χάσει το ενδιαφέρον του και, κυρίως, ότι νιώθει πως δεν έχει κίνητρο για την ολοκλήρωση του project με συνέπεια να προσφέρει το μοναδικό playable preview που παιχνιδιού στο Games That Weren't. Κάτι που καταλαβαίνετε τι σημαίνει...
Είναι δεδομένο ότι το Spooky θα είναι πραγματικά κρίμα να μην ολοκληρωθεί ποτέ - ο Johan άλλωστε υποστηρίζει ότι αν βρεθεί κάποιος με γνώσεις και διάθεση ώστε να του δώσει κίνητρο τότε είναι διατεθειμένος να προσπαθήσει να συνεχίσει. Fingers crossed, που λένε και στο χωριό μου.
Και μην νομίζετε ότι αυτός ο ενθουσιασμός μου για το playable preview του Spooky είναι αδικαιολόγητος: όχι, κάθε άλλο. Μπορείτε να πάρετε άλλωστε μια (καλή) μυρωδιά από τα screenshots που σας παραθέτω (αν και φυσικά το ιδανικό θα ήταν να δοκιμάσετε εσείς οι ίδιοι το παιχνίδι). Το Spooky λοιπόν, απ' όσο μπορώ να καταλάβω, παίζει εξ' ολοκλήρου στην υψηλή ανάλυση του Commodore 64, προσπερνώντας με κάποιον μαγικό τρόπο τους hardware περιορισμούς των 2 χρωμάτων ανά block των 8 x 8 pixels. Και, ακόμα και αν αυτό έχει γίνει με έξυπνη χρήση των προαναφερθέντων blocks και των χρωμάτων, πραγματικά αδυνατώ να καταλάβω πώς τα sprites δεν είναι μονόχρωμα όπως επιτάσσει η χρήση του high resolution mode. Και πρόκειται (σχεδόν) σίγουρα για hardware sprites, καθώς η κίνησή τους είναι, απλά, ομαλότατη.
Φυσικά, δεν θα είχαν νόημα όλα τα παραπάνω εάν ο άνθρωπος που ανέλαβε το κομμάτι του eye candy, ο Paul Helman, δεν είχε κάνει... παπάδες, παρουσιάζοντας ένα οπτικό αποτέλεσμα που παραπέμπει περισσότερο από άποψη αρτιότητας σε tech demo, παρά σε παιχνίδι (έστω και ημιτελές). Στα υπέροχα/καταπληκτικά/εντυπωσιακά/ανεπανάληπτα γραφικά του Spooky προσθέστε τον πολύ καλό χειρισμό, το catchy SID tune που ακούγεται όση ώρα παίζουμε και θα καταλάβετε γιατί μιλάμε για μία πραγματικά μοναδική δημιουργία.
Το preview του Spooky μπορείτε (και οφείλετε!) να το κατεβάσετε από εδώ. Τρέξτε το και μετά κάντε τις προσευχές σας σε ό,τι έχετε ιερό και όσιο μπας και ο Johan την δει αλλιώς και αποφασίσει να το ολοκληρώσει. Γιατί το δείγμα γραφής που έχουμε δεν είναι παρά εξαίσιο!
Μην ξεχάσω να ευχηθώ Καλή Χρονιά σε όλους: ας ελπίσουμε το 2018 να κρατηθούμε υγιείς και να γίνουμε καλύτεροι ως άνθρωποι - γιατί αυτό είναι που πραγματικά χρειαζόμαστε και εμείς και οι γύρω μας. Χρόνια Πολλά σε όλους!
Εντάξει...
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνα λάθος έκανα και άφησα τον C64 να φύγει από τα χέρια μου... Για πόσο ακόμα θα το πληρώνω!
Καλή Χρονιά!
Ε, μα τον Commodore 64 κι εσύ ρε φίλε, δηλαδή; Έλεος!
Διαγραφή:p
Καλή Χρονιά, Δημήτρη!
Καλή Χρονιά Πάνο! Από εχθές προσεύχομαι!!! Λες να κάνω και καμία θυσία; :-D
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαχα! Θα σου έλεγα να θυσιάσεις κανέναν Falcon, αλλά τι να σε κάνω που είσαι ο μόνος που έχει μονάχα έναν! Όλοι οι άλλοι που έχουν από 3 και πάνω, μάλιστα! :D
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή σου Χρονιά, Γιώργο κι ας ελπίσουμε κάποιος εκεί έξω να βρεθεί να... τονώσει την ψυχολογία του Johan! Όχι τίποτα άλλο, αλλά είναι πραγματικά κρίμα να πάει στράφι τέτοια δουλειά...