Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ocean. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ocean. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Κυριακή 21 Ιανουαρίου 2018

"Έφυγε" ο Bob Wakelin

Όσοι από εμάς πρόλαβαν το computer boom της δεκαετίας του '80 και είχαν την τύχη να ενημερώνονται από το ξένο - διόρθωση, τον αγγλικό συγκεκριμένα - τύπο (Computer+Video Games, Your Computer, Zzap!64, Crash κλπ) σίγουρα θα θυμούνται με νοσταλγία τις έγχρωμες, ολοσέλιδες διαφημίσεις των παιχνιδιών που συναντούσαμε κάθε 5-10 σελίδες. Οι πλέον εντυπωσιακές εξ αυτών ήταν αυτές της Ultimate Play The Game και της Ocean, των δύο μεγαλύτερων και πλέον επιτυχημένων software houses στην Αγγλία εκείνα τα χρόνια. Και, αν στις διαφημίσεις της Ultimate μας "ψάρωνε" το σοβαρό, μαύρο φόντο και το συνήθως λιτό εξώφυλλο, σε αυτές τις Ocean κυριολεκτικά παθαίναμε την πλάκα μας με το εντυπωσιακό artwork που σε κάποιο ποσοστό μπορούσε από μόνο του να πουλήσει το παιχνίδι - για τέτοια δουλειά μιλάμε.


Όλα αυτά τα εξώφυλλα - που μάλιστα συνέχισαν και όταν έγινε το πέρασμα από τα 8 στα 16bits μέχρι και τις αρχές τις δεκαετίας του '90 - ήταν δουλειά ενός και μόνο καλλιτέχνη, του Bob Wakelin. Ο Bob, που είχε διατελέσει και ως σκιτσογράφος σε κόμικς της Marvel και είχε φιλοτεχνήσει και εξώφυλλα δίσκων μουσικών συγκροτημάτων, πέραν των παιχνιδιών της Ocean ήταν υπεύθυνος και για την καλλιτεχνική δουλειά σε αυτά της Imagine, προτού η τελευταία χρεοκοπήσει και αγοραστεί από την - δεν θα το πιστέψετε - Ocean!


Ο συμπαθέστατος και ταλαντούχος καλλιτέχνης εδώ και χρόνια έδινε μάχη με τη λευχαιμία, μάχη την οποία και τελικά έχασε χθες, Σάββατο 20 του Γενάρη. Άφησε πίσω του τα δύο παιδιά και τη σύζυγό του και όλη την υπέροχη δουλειά του που δεν θα μας επιτρέψει να τον ξεχάσουμε ποτέ. Ένα μεγάλο "αντίο" στον άνθρωπο που γέμιζε με χρώματα και εικόνες τα χρόνια της νιότης μας... (Πηγή: Vintage Is The New Old).






 

Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2016

Pang για Atari 8bit

Το Pang (ή Buster Bros ή Pomping World - ανάλογα με την ήπειρο οι ονομασίες ποικίλουν!) νομίζω ότι το ξέρετε όλοι, καθώς αποτελεί έναν από τους πλέον γνωστούς αλλά και playable arcade τίτλους. Το παιχνίδι εμφανίστηκε το 1989 στα "ουφάδικα" και το μετέφερε - και με μεγάλη επιτυχία, μάλιστα - ένα χρόνο αργότερα η Ocean στους home υπολογιστές. Και ενώ οι Spectrum και Commodore 64 έτυχαν πολύ καλών - σε σχέση με τις δυνατότητές τους, πάντα - ports, αλγεινές εντυπώσεις προκάλεσε η μη μεταφορά του παιχνιδιού σε Amstrad CPC! Η Ocean, αγνοώντας επιδεικτικά την τεράστια user base των χρηστών Amstrad CPC 464/664/6128 αποφάσισε να κυκλοφορήσει το παιχνίδι μόνο σε Amstrad CPC 464 Plus/6128 Plus/GX 4000 (προφανώς είχε πέσει μαρούλι κάτω από το τραπέζι από την πλευρά της Amstrad ώστε να "σπρωχτούν" με ποιοτικό software τα νέα μηχανήματα, δε μου το βγάζετε απ' το μυαλό!). Το καλό βέβαια είναι ότι η έκδοση που τελικά κυκλοφόρησε για τους "αναβαθμισμένους" CPC ήταν μάλλον το καλύτερο port του Pang που έγινε ποτέ για 8bit πλατφόρμα, πλησιάζοντας κατά πολύ τις 16bit εκδόσεις αλλά και αυτήν του "ηλεκτρονικού". Τον καιρό εκείνο λοιπόν, αν και κυκλοφορούσαν ακόμα στην αγορά, τα 8bit μοντέλα υπολογιστών της Atari αποτελούσαν μάλλον παρελθόν και δεν θα μπορούσαν με τίποτα να χαρακτηρισθούν ως "βιώσιμη πλατφόρμα" με τεχνολογία που είχε τις ρίζες της στους Atari 400/800 του 1979! Στο σημείο αυτό δεν θα πρέπει να παραλείψω να αναφέρω ότι η πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία της 8μπιτης πλατφόρμας της Atari ξετυλίγεται στο κύριο θέμα του 12ου τεύχους του περιοδικού Retro Planet, σε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον αφιέρωμα που επιμελήθηκε ο Δημήτρης Μπούρας και το οποίο συνιστώ να διαβάσετε!

Όπως λοιπόν καταλαβαίνει εύκολα κανείς έχοντας διαβάσει τα παραπάνω, η Ocean (και καμία άλλη εταιρία for that matter) δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ να μεταφέρει το Pang στα 8bit μοντέλα της Atari. Τίποτα δεν έχει τελειώσει όμως μέχρι να τραγουδήσει η χοντρή κυρία, όπως συνηθίζουν να λένε οι Αμερικάνοι. Έτσι λοιπόν, και στα πλαίσια της Silly Venture 2016, οι tebe, ooz, Vidol και stRing παρουσίασαν τη νέα δημιουργία τους, που δεν είναι άλλη από τη μεταφορά του Pang στα Atari XL/XE (δεν γνωρίζω εάν τρέχει στα παλαιότερα Atari 400 και 800).


Το παιχνίδι λοιπόν είναι μεν το Pang που όλοι γνωρίζουμε, σε μία μάλιστα πολύ αξιόλογη μεταφορά, αλλά ο σχεδιασμός των επιπέδων είναι διαφορετικός, ενώ το ίδιο ισχύει και με τις εικόνες του φόντου αλλά και το sountrack. Και όχι μόνο όλα αυτά διαφέρουν από τα πρωτότυπα, αλλά είναι και πολύ χειρότερα αυτών!

Τώρα, το γιατί συνέβη αυτό είμαι μάλλον εντελώς αναρμόδιος να σας το απαντήσω, το γεγονός όμως είναι ότι είναι κρίμα, καθώς έχουμε κλασική περίπτωση του τύπου "έφαγε τον γάιδαρο και κόλλησε στην ουρά" (!), καθώς οι tebe, ooz, Vidol και stRing έκαναν το δύσκολο κομμάτι της μεταφοράς και παραμέλησαν το εύκολο!

Όπως και να 'χει τους αξίζουν προφανώς συγχαρητήρια για τη δουλειά τους - άλλωστε η υλοποίηση του Pang στα Atari XL/XE είναι ό,τι πλησιέστερο στο Pang κυκλοφορεί στην πλατφόρμα, έτσι δεν είναι; Μπορείτε να κατεβάσετε το παιχνίδι από εδώ. (Πηγή: Indie Retro News).

Τρίτη 8 Μαρτίου 2016

Η ιστορία της Ocean software

Ένα νέο ντοκιμαντέρ μόλις κυκλοφόρησε, με τον περιεκτικότατο τίτλο "The Story of Ocean Software: The Biggest Games Company in the World". Το ντοκιμαντέρ αυτό είναι δημιουργία του Kim Justice και πραγματεύεται όλη την ιστορία του διάσημου αγγλικού software house, από τις αρχές των 80s μέχρι και τις τελευταίες μέρες της εταιρίας. Βασίζεται σε ένα μεγάλο μέρος στο - πασίγνωστο στους πραγματικούς ρέκτες του retro computing - ντοκυμαντέρ "Commercial Breaks - A documentary about Imagine and Ocean Software" του BBC, που είχε καταγράψει "από μέσα" την πτώση της Imagine παράλληλα με την άνοδο της Ocean.


Όπως και να 'χει πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον ντοκυμαντέρ που περιέχει αρκετές πληροφορίες/γεγονότα που ίσως να μην γνωρίζατε. Προτείνω να μην το προσπεράσετε! (Πηγή: Indie Retro News).