Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα TI99/4A. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα TI99/4A. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2017

Break Free για TI99/4A

Βρε, λες να είναι η χρονιά του TI99/4Α; Εντάξει, μάλλον όχι, αλλά είναι ιδιαίτερα ευχάριστο να βλέπει κανείς νέες κυκλοφορίες για τον πρώτο 16μπιτο home computer (ναι, πολύ πριν Atari ST, Commodore Amiga κι άλλα τέτοια "φρούτα"), ένα μηχάνημα που επί σειρά ετών φαινόταν να έχει χαθεί στη λήθη σε ό,τι είχε να κάνει με τη retro σκηνή και τις παραγωγές της...

Έτσι λοιπόν, κι αφού πριν από λίγο καιρό είχαμε την κυκλοφορία του εκπληκτικού Don't Mess With Texas, τώρα μας έρχεται μια ολοκαίνουρια παραγωγή, ένα παιχνίδι σε cartridge που χρωστά την ύπαρξή του σε ένα collaboration TI fans από την Ιταλία και την Μάλτα!


Αναφέρομαι στο Break Free, ένα Arkanoid clone με πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως μπορείτε να δείτε και στο video που ακολουθεί. Μιας και τα πραγματικά αξιόλογα παιχνίδια που διαθέτει στο παλμαρέ του ο αδικοχαμένος Τεξανός που έπεσε θύμα στο βωμό του μένους του μακαρίτη Jack Tramiel για την Texas Instruments μετριούνται στα δάχτυλα... μονόχειρα (!), κάθε νέα ποιοτική παραγωγή όπως δείχνει να είναι το Break Free μόνο χαμόγελα μπορεί να φέρει στα χείλη των απανταχού TI lovers.

Αν θέλετε να αποκτήσετε κι εσείς το Break Free (κοστίζει 40$ σε cartridge) μπορείτε να το κάνετε από εδώ. (Πηγή: Vintage Is The New Old).


Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2017

Don't Mess With Texas για TI99/4A

Εντάξει, κάποια πράγματα τα συναντάμε συχνά, κάποια όχι και τόσο. Κάποια δεν τα συναντάμε σχεδόν ποτέ! Στην κατηγορία αυτή μάλλον ανήκει και το demo (τι demo; Megademo, παρακαλώ!) που θα σας παρουσιάσω σήμερα, το οποίο ονομάζεται Don't Mess With Texas και τρέχει σε  - τι άλλο; - Texas Instruments TI99/4A.

Πριν προχωρήσω παρακάτω πρέπει να ευχαριστήσω τον Γιώργο (Geoanas) που υπέδειξε το demo αυτό σε μένα και σε άλλους μέσα από το forum του iamretro.gr. Πραγματικά, διαβάζοντας τον τίτλο του topic γεννήθηκαν κάποιες υποψίες στο μυαλό μου αλλά, τι στο καλό, δεν είχα δει (σχεδόν) ποτέ demo για τον TI99/4A, πόσες ήταν οι πιθανότητες να δω κάποιο τώρα;

Μικρή παρένθεση όμως, πριν περάσουμε στο Don't Mess With Texas. Όπως προανέφερα, η demoscene του TI99/4A είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Θα αναρωτιέστε ίσως γιατί να συμβαίνει αυτό, έτσι; Λοιπόν, ο λόγος για τον οποίο οι νέες παραγωγές για τον ΤΙ99/4Α είναι κυριολεκτικά μετρημένες στα δάκτυλα του ενός χεριού δεν είναι άλλος από τον (εντελώς) αλλοπρόσαλλο σχεδιασμό του μηχανήματος! Δώστε βάση: 16bit επεξεργαστής, chips γραφικών και ήχου όμοια με αυτά που "φορούσαν" τα MSX. Μια χαρά hardware, έτσι; Χμμμμ... όχι ακριβώς, καθώς ο όλος σχεδιασμός του ΤΙ99/4 (ο προκάτοχος του ΤΙ99/4Α) έγινε με το σκεπτικό να χρησιμοποιηθεί άλλη CPU, τεχνολογίας 8bit! To cut the long story short (που λένε κι οι Τεξανοί), λόγω τεχνικών προβλημάτων επιλέχθηκε τελικά ο 16bit TMS9900 πλαισιωμένος από ένα ολόκληρο chipset 8bit αρχιτεκτονικής! Σα να μην έφτανε αυτό, η ΤΙ δεν έδινε τη δυνατότητα εκτέλεσης προγραμμάτων γραμμένων σε γλώσσα μηχανής μέσα από την TI BASIC. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Πολύ απλά, ότι ο ευκολότερος τρόπος να εκτελέσετε το πρόγραμμα που μόλις φτιάξατε σε assembly είναι να το.. κάψετε σε cartridge!


Επιστρέφοντας λοιπόν στο Don't Mess With Texas, το demo δημιούργησε το group Desire και μας έρχεται σε cartridge (ή imagefile για εξομοιωτή - ευκολότερος και οικονομικότερος τρόπος εδώ που τα λέμε) και, προκειμένου να τρέξει απαιτεί επέκταση μνήμης 32ΚΒ και το speech synthesizer της Texas Instruments (το δημοφιλέστερο ίσως περιφερειακό του συγκεκριμένου υπολογιστή). Θα σας παιδέψει λοιπόν για να το τρέξετε, αλλά το αποτέλεσμα είναι απλά κ-α-τ-α-π-λ-η-κ-τ-ι-κ-ό καθώς, απ' όσο γνωρίζω, πρόκειται για το καλύτερο (και με διαφορά) demo που δημιουργήθηκε ποτέ για τον ΤΙ99/4Α!

Ξέρω, είναι απίθανο να έχετε το απαιτούμενο hardware (θα πρέπει να βρείτε και το cartridge με το demo, πού το πάτε αυτό;) αλλά η θέαση τουλάχιστον του video νομίζω ότι επιβάλλεται! Απολαύστε, λοιπόν! (Πηγή: iamretro forum).