Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Perifractic. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Perifractic. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη 29 Απριλίου 2026

Ξανακυκλοφορεί ο Commodore 64C!

Αναμενόμενο δεν το λες, αλλά κάπου είναι λογική κίνηση: η νέα, υπό Perifractic Commodore, ανακοίνωσε νέο προϊόν και αυτό δεν είναι άλλο από τον Commodore 64C! Αν και ο "ψωμιέρας" θεωρείται ο κλασσικός 64άρης, η αλήθεια είναι ότι ο C64C παραγόταν επί περισσότερα χρόνια και πούλησε περισσότερα κομμάτια τελικά. Μην πω ότι προσωπικά τον θεωρώ και σαφώς ομορφότερο και με πάρουν στο κυνήγι οι πιο παραδοσιακοί!

Απ' ότι έχει ακουστεί ο Perifractic εδώ και καιρό βρισκόταν σε επικοινωνία με όσους έχουν τα δικαιώματα για το brand (και όχι μόνο) της Amiga, αλλά με τον κατακερματισμό και τον παραλογισμό που υπάρχει ο άνθρωπος δεν μπόρεσε - αναμενόμενα - να βρει άκρη, οπότε προχώρησε στην ανακοίνωση του νέου Commodore 64C τελικά.


Ο καινούριος υπολογιστής μπορεί να προπαραγγελθεί άμεσα και κυκλοφορεί και αυτός σε 3 flavors, όπως και ο Commodore 64 Ultimate. Δηλαδή ή αγοράζει κανείς το ανοιχτό κρεμ, κλασσικό μοντέλο (στην Commodore το χαρακτηρίζουν ως Beige) ή κάποιο από τα Starlight ή Founders edition. Όλα τα μοντέλα έχουν τις ίδιες τιμές με τα αντίστοιχα του Commodore 64 Ultimate και η ονοματολογία τους είναι αναμενόμενα "Commodore 64C Ultimate" + "Beige/Starlight/Founders Edition".

Οι αποστολές του Commodore 64C Ultimate θα ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος για όσους έχουν προπαραγγείλει τον υπολογιστή και, όπως έγινε γνωστό, τα cases κατασκευάζονται χρησιμοποιώντας τις original μήτρες από τον C64C του 1985. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του μηχανήματος είναι ακριβώς τα ίδια με αυτά του Commodore 64 Ultimate, πράγμα που σημαίνει ότι... κάνει τα πάντα!


Άντε, και με έναν Commodore 128 Ultimate του χρόνου!

Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου 2025

GUI64; Πως είπατε; Ο C64 Ultimate έρχεται με γραφικό περιβάλλον!

Το ότι σε 1-2 μήνες θα έχουμε τη δυνατότητα να αποκτήσουμε έναν νέο 64άρη από την επίσημη (πλέον) Commodore σίγουρα αποτελεί ένα κοσμοϊστορικό γεγονός για εμάς τους ρέκτες του retro computing που μεγαλώσαμε στην αγνή εκείνη εποχή που οι εφημερίδες είχαν μέγεθος σεντονιού, οι γυναίκες μεγαλύτερη τριχοφυΐα από τον (μακαρίτη) Χουάν Χιλμπέρτο Φούνες, τα τρόλεϊ ήταν ακόμα Alfa Romeo και τα σουβλάκια ήταν όντως πάμφθηνα. Αδημονώ να φτάσει η μέρα εκείνη που θα ανοίξω του κουτί του Commodore 64 Ultimate, θα μυρίσω (ναι ρε, τι ζόρι τραβάτε;) το περιεχόμενό του, θα ξεφυλλίσω το σπιράλ manual (αυτό μας υποσχέθηκαν) και θα χαϊδέψω το ολοκαίνουριο πληκτρολόγιό του πατώντας απαλά τα πλήκτρα και απολαμβάνοντας τον ήχο τους. Σίγουρα θα είναι μια μεγάλη στιγμή για όσους από εμάς συνεχίζουν να χρησιμοποιούν ακόμα και σήμερα τον "ψωμιέρα", τον εμβληματικό, τον μοναδικό, τον πλέον αναγνωρίσιμο και επιτυχημένο home computer όλων των εποχών. Και τον πιο εντυπωσιακό στην εποχή του, αν θέλετε την ταπεινή μου άποψη. "Τα καλύτερα έρχονται" θα μπορούσε να πει κάποιος, αλλά εμένα με ξέρετε, δεν ανήκω στους παθολογικά αισιόδοξους, οπότε θα αφήσω απλά να σχηματιστεί στο πρόσωπό μου ένα ανεπαίσθητο μειδίαμα και θα περιμένω την ώρα που θα έρθει ο κούριερ με τον Ultimate. Μέχρι τότε...

...λοιπόν, μέχρι τότε υπάρχουν εντυπωσιακά νέα, τα οποία μόλις σήμερα υπέπεσαν στην αντίληψή μου και θεωρώ καθήκον μου να τα μοιραστώ μαζί σας. Βλέπετε, είναι πλέον γεγονός ένα νέο graphical user interface για τον 64άρη, που ονομάζεται - λίγη φαντασία δεν θα έβλαπτε, αλλά δεν πειράζει - απλά "GUI64". "Και τι μ' αυτό;" θα αναρωτηθεί εύλογα κάποιος, αφού έτσι κι αλλιώς υπήρχε το GEOS από... πάντα. Δεν είναι ακριβώς έτσι, όμως...

Το GUI64, σε πλήρη αντίθεση με το GEOS που ήταν ένα αξιοπρεπέστατο graphical user interface για την εποχή του (αλλά αργό σαν συνέντευξη του Ντούσαν Μπάγεβιτς για όσους δεν το θυμάστε) έρχεται κατ' αρχάς σε cartridge image. Πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να ξεκινάει άμεσα μαζί με τον 64άρη και, όχι μονάχα αυτό, αλλά όλες οι λειτουργίες του εκτελούνται ακαριαία αφού δεν πρόκειται για modules που φορτώνονται από δισκέτα, αλλά από το (εικονικό ή πραγματικό) cartridge. Το κυριότερο όμως θετικό στοιχείο του GUI64 είναι ότι φτιάχτηκε έχοντας στο νου σύγχρονα γραφικά περιβάλλοντα, και λειτουργεί κατ' αυτόν ακριβώς τον τρόπο. Δηλαδή, πώς ήταν το Workbench 1.3 της Amiga; Καμία σχέση. Εδώ έχουμε ένα GUI με όλες τις δυνατότητες και τα χαρακτηριστικά που θα ζητούσε ένας χρήστης δανεισμένα και εκτελεσμένα με τρόπο που θυμίζει μία μίξη MacOS και Windows. Respect, γιατί οτιδήποτε άλλο υπήρχε μέχρι τώρα δεν είχε την παραμικρή σχέση από άποψη δυνατοτήτων και χρηστικότητας.

Επίσης, ένα ακόμα μεγάλο όπλο στο - φαινομενικά ανεξάντλητο - οπλοστάσιο του GUI64 είναι οι δυνατότητες που παρέχει στους χρήστες SD2IEC. Πρόσβαση, χρήση, δημιουργία, διαγραφή, αντιγραφή, μετακίνηση και μετονομασία subdirectories, mounting και χρήση disk images, file manipulation μέσα από τις τελευταίες, the lot. Πέρα δηλαδή από τον Commodore 64 Ultimate που μπορεί να μην ψήνονται να τον αγοράσουν όλοι εκεί έξω (σεβαστό), το GUI64 προσφέρει το απόλυτο πακέτο χρηστικότητας και λειτουργικότητας για όποιον διαθέτει ένα Kung-Fu Flash cartridge και ένα SD2IEC device. Και αυτός ο συνδυασμός είναι κάτι που πάρα πολλοί εκεί έξω ήδη έχετε και, όπως και να το κάνουμε, απευθύνεται στους χρήστες με τα πλέον ταπεινά βαλάντια, μεταμορφώνοντας κυριολεκτικά τον υπολογιστή τους.

Το GUI64 βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην έκδοση 1.9 και θα είναι διαθέσιμο σε .CRT image για δωρεάν download από όλους, όταν θα κυκλοφορήσει και ο C64 Ultimate. Φυσικά, αν αποκτήσετε τον τελευταίο θα αποτελεί μέρος του software package το οποίο θα εμπεριέχεται στη συσκευασία του μηχανήματος. Φίνα!

Για να πάρετε μία - πολύ καλή - ιδέα των δυνατοτήτων του GUI64 παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο:

Update: μπορείτε να κατεβάσετε από τώρα το GUI64 v.1.9 απ' όσο διαπίστωσα. Σε cartridge image θα το βρείτε εδώ, σε disk image εδώ και σε standalone PRG αρχείο εδώ. Απολαύστε υπεύθυνα!