Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Delysid. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Delysid. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη 18 Μαρτίου 2020

Breakdance demo για Commodore 64

Όπως και τώρα είναι της μόδας η Trap, για κάποιους (πολύ λιγότερους, είναι η αλήθεια) από εμάς, κάπου εκεί προς τα μέσα των 80s αποτελούσε πόλο έλξης η Hip Hop και το Break Dance. Εντάξει, δεν θα πω ότι ήμασταν ανένταχτοι (κάποιο όντως ήταν) στη μεγάλη διαμάχη μεταξύ "φλώρων" και "μεταλλάδων" - μαντέψτε με ποιους ήταν ο γράφων! -, αλλά κάτι το νεαρό της ηλικίας, κάτι οι επιρροές από films όπως το Beat Street, κάτι οι πειρατικές κασέτες με Africa Bambaataa, Grandmaster Flash, Egyptian Lover κ.ά, ε, μας είχε πιάσει το ρεύμα του Break (όπως το αποκαλούσαμε τότε, μεταξύ μας).

Τώρα που το σκέφτομαι πρέπει να ήμασταν πολύ ιδιαίτερο θέαμα ένα τσούρμο από έφηβους που προχωρούσαν με μάγκικο στυλ, φορώντας φόρμες, jockeys γυρισμένα προς τα πίσω και αθλητικά παπούτσια με fats κορδόνια, μιλώντας αγγλικά επιπέδου Τσ*πρα και κουβαλώντας το απαραίτητο... ghetto-blaster, που συνήθως, εν Ελλάδι ήταν μάρκας Lanico ή LaSonic (βασικά τα ίδια ήταν), καθώς συνδύαζε διπλοκάσσετο, φωτορυθμικό (ΟΚ, δύο κόκκινες λάμπες ήταν) και... χαώδη ένταση!

Κάποιοι από την παρέα ήξεραν να χορεύουν κιόλας, και μάλιστα καλά - οι υπόλοιποι βρισκόμασταν εκεί μάλλον για μπούγιο. Άλλωστε, τι σκατά, έφηβος είσαι, κάπου πρέπει να ανήκεις! Οι περισσότεροι ακόμα και σε πολύ μεγαλύτερες ηλικίες νιώθουν έτσι, άλλωστε...


Φυσικά, το video game που άπαντες τότε λατρεύαμε ήταν - ποιο άλλο; - το Break Dance της Epyx στον Commodore 64, που, για τα στάνταρ της εποχής ήταν υπέρ του δέοντος αξιόλογο με δεδομένο ότι είχε ως αντικείμενο το Break Dance (χμμμ, τώρα που το σκέφτομαι ούτε για τα στάνταρ της εποχής ήταν υπέρ του δέοντος αξιόλογο, αλλά ας είναι...).

Αν τότε έπεφτε στα χέρια μας demo όπως είναι το ολοκαίνουριο Breakdance των Delysid για τον Commodore 64, είμαι βέβαιος πως μεγάλο μέρος του ελεύθερου χρόνου μας θα το περνούσαμε μπροστά από τις οθόνες των 64άρηδων αντί να γυρνάμε στους δρόμους προξενώντας εντύπωση σε όσους μας συναντούσαν, αλλά so be it: ακόμα και τώρα, καλό είναι που βγήκε. Προσωπικά με εντυπωσίασαν κάποια εφέ, μου άρεσε το animation στα χορευτικά αλλά ομολογώ ότι δεν λάτρεψα κιόλας το soundtrack. Όπως και να 'χει συνολικά είναι ένα ωραίο demo που αξίζει να το παρακολουθήσει κανείς, κι ας μην ανήκε ποτέ του σε παρέα με "μπρίκια" back in the day.

Αφιερωμένο στους Batsoft και DJ Mix Max.


Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2019

Snakepit demo για Commodore 64

Είναι φρέσκο. Ολόφρεσκο, για την ακρίβεια. Και βραβευμένο, μάλιστα, αφού κατέκτησε την 1η θέση στην κατηγορία του στο demoparty BCC το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε (το φρέσκο και πάλι που λέγαμε). Τρέχει φυσικά στον big daddy της παγκόσμιας demoscene, τον αγέραστο Commodore 64.


Τι το ιδιαίτερο έχει; Με μια πρώτη, βιαστική ματιά, τίποτα. Αν το παρακολουθήσετε όμως πιο προσεκτικά, θα διαπιστώσετε:

- Διάχυτη oldskool αισθητική.

- Ωραίο techno soundtrack.

- Πολλές raster bars. ΠΑΡΑ πολλές raster bars!

- Κάποια εντυπωσιακά γραφικά εκεί που δεν τα περιμένεις (το δέρμα του φιδιού για παράδειγμα, είναι υπέροχο).

- Πανέμορφο και, ευτυχώς, σε ρυθμούς... πολυβόλου (!) greetings section.

- PETSCII. Βασικά, οι άνθρωποι έχουν κάνει παπάδες με τα PETSCII. Το πώς, πού και γιατί κατάφεραν όχι μόνο να φτιάξουν animation με δαύτα, αλλά και part με... φίδια που rapάρουν είναι κάτι που σίγουρα θα μας αφήσει για μήνες να αναρωτιόμαστε. Μπράβο τους, πάντως, γιατί, όπως λέει κι ένας φίλος, "αυτά καλό είναι να γίνονται".

Λοιπόν, τέρμα η πολυλογία. Commodore 64, Delysid και Snakepit. Όλο δικό σας. Enjoy! Α, ναι, και αν θέλετε να το κατεβάσετε, πάτε εδώ. Καλή μέρα σε όλους!