Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Bitmap Brothers. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Bitmap Brothers. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 2018

Το Chaos Engine γίνεται 3D. Ή, περίπου...

Χωρίς να επιθυμώ να διακινδυνεύσω οτιδήποτε μπορεί να έχει την οποιαδήποτε αξία για μένα (χρηματική, χρηστική, συναισθηματική) παρόλα αυτά θα έβαζα άνετα στοίχημα ότι όλοι εσείς εκεί έξω θυμάστε το Chaos Engine, το κλασικό shooter των θρυλικών Bitmap Brothers που άπαντες λατρέψαμε στον Atari ST. Τι, νιώθω μια παγωμάρα; Αναρωτιέστε τι έγινε; Προσπαθείτε να κατανοήσετε τι διαβάσατε μόλις τώρα; Χα-χα-χα, σας τσάκωσα!


Εντάξει, είναι προφανής η (αξιόλογη) προσπάθεια για trolling που μόλις προηγήθηκε: κι αυτό διότι, ναι μεν το Chaos Engine κυκλοφόρησε - και ήταν και πάρα πολύ καλό, μάλιστα - στον Atari ST, αλλά, όταν αναφερόμαστε σε video game του 1993 είναι προφανές ότι η συντριπτική πλειοψηφία θα το γνωρίζει μέσω της έκδοσής του για Commodore Amiga κι όχι αυτής για τον συμπαθή και value for money 16μπιτο εκπρόσωπο της πάλαι ποτέ κραταιάς Αμερικάνικης εταιρίας...

Τέλος πάντων, όπως και να 'χει, είτε με τον ένα είτε με τον άλλο τρόπο το Chaos Engine είναι λίγο ή πολύ γνωστό στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ του Retro Computing. Γι αυτό και ίσως τελικά να έπρεπε να μην μας κάνει τόση εντύπωση η μεταφορά του παιχνιδιού στις 3 διαστάσεις!

Ναι, καλά διαβάσατε φίλοι και φίλες: ο Cherno, ένα μέλος του forum ZDoom εσχάτως προσέθεσε στον εμβληματικό τίτλο του παρελθόντος μία ακόμα (3η) διάσταση, μετατρέποντάς το σε - τι άλλο; - first person shooter!


Παραδόξως το παιχνίδι όχι μόνο δεν έχασε από τη μεταφορά, αλλά θα μπορούσαμε να πούμε ότι μοιάζει σα να ζει μια δεύτερη νιότη - ακόμα κι αν η 3D έκδοση είναι κάτι παραπάνω από ημιτελής. Βλέπετε, έχουν μεταφερθεί μονάχα τα 2 πρώτα επίπεδα του πρώτου κόσμου και οι 3 από τους 6 μισθοφόρους γεγονός που δεν επιτρέπει σε όποιον θα το επιθυμούσε να ζήσει την ολοκληρωμένη εμπειρία του Chaos Engine σε 3 διαστάσεις, αλλά και που σίγουρα δίνει μια καλή ιδέα του τι θα μπορούσε να γίνει εάν ο Cherno αποφάσιζε να βάλει κάτω το κεφάλι και να μετατρέψει ολόκληρο το δημιούργημα των Bitmap Brothers σε 3D...

Αν θέλετε να ζήσετε και εσείς οι ίδιοι την εμπειρία του Chaos Engine 3D κατεβάστε αυτό εδώ, και ακολουθείστε τις οδηγίες του video του Amiga Bill:


Σάββατο 28 Μαΐου 2016

Xenon 2 για το Atari Jaguar

Σύμφωνα με αυτό το thread στο AtariAge, είναι έτοιμη προς κυκλοφορία στις 10 Ιουνίου η μεταφορά του Xenon 2 για το Atari Jaguar. Όλοι θα θυμάστε προφανώς το εμβληματικό αυτό shoot 'em up των Bitmap Brothers, που όταν είχε πρωτοκυκλοφορήσει πίσω στο μακρινό 1989 έκανε τους κατόχους Amiga και Atari ST να καμαρώνουν σα να είχε δοθεί το όνομά τους στο... γήπεδο της ομάδας τους!

Το Xenon 2, με πλήρη τίτλο "Xenon 2 - The Megablast" ήταν το sequel ενός - κατά την ταπεινή μου άποψη - πολύ αργού και προβληματικού shooter, και ήταν βελτιωμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του απλά... στα πάντα! Ναι, το γνωρίζω ότι υπάρχουν κάποιοι εκεί έξω που δεν συμφωνούν μαζί μου, αλλά, όσο κι αν προσπάθησα, ποτέ δε μπόρεσα να συνηθίσω τον (τουλάχιστον "ιδιαίτερο") τρόπο παιξίματος του original Xenon. Να σημειώσω εδώ ότι το Xenon 2 διέθετε και ένα εξαιρετικό soundtrack, που δεν ήταν άλλο από το ομώνυμο (το Megablast, όχι το Xenon!) κομμάτι των Bomb The Bass...


Η έκδοση του Xenon 2 για το Jaguar ΔΕΝ διαθέτει την original μουσική υπόκρουση, αλλά ένα εντελώς νέο soundtrack το οποίο μπορείτε να ακούσετε (και να κρίνετε) στο video που παραθέτω. Κατ' εμέ αυτή η διαφοροποίηση αφαιρεί ένα "δομικό" στοιχείο του παιχνιδιού, γιατί το Xenon 2 ήταν ανέκαθεν αλληλένδετο με το Megablast - ακόμα και στην έκδοση για PC όπου η μουσική ακουγόταν από το ενσωματωμένο speaker! Τέλος πάντων, ας αφήσω τη γκρίνια γιατί κατά τα άλλα η μεταφορά δείχνει ιδιαίτερα πιστή και το Jaguar είναι μια πλατφόρμα που δεν λες ότι βρίθει ποιοτικού software!


Μπορείτε να προ-παραγγείλετε το Xenon 2 για το Jaguar στέλνοντας email εδώ. Το κόστος του ανέρχεται στις 55 λίρες Αγγλίας + ταχυδρομικά. Τώρα, το πώς θα μπορέσετε να παίξετε ένα τόσο απαιτητικό shoot 'em up όπως τo Xenon 2 με το χειριστήριο του Jaguar, ένας Θεός το ξέρει! (Πηγή: Indie Retro News)


Παρασκευή 25 Μαρτίου 2016

Παιχνίδια Που Αξίζει Να Παίξετε #11 - Match Point (ZX Spectrum)

Πολύ πριν παιχτεί στις κινηματογραφικές αίθουσες η ομώνυμη, αριστουργιματική ταινία του Woody Allen, το Match Point, εκτός από όρος του τένις, ήταν και ένα εξαιρετικό Tennis Simulation που είχε κυκλοφορήσει από την Psion για λογαριασμό της Sinclair Research το 1984 για τον 48άρη ZX Spectrum.


To Match Point ήταν το πρώτο "ρεαλιστικό" tennis simulator, τουλάχιστον απ' όσο μπορώ εγώ να θυμηθώ. Σε μια εποχή που κυκλοφορούσαν δεκάδες video games ονομαζόμενα "Tennis" και τα οποία χαρακτηρίζονταν από 2 παύλες που παριστούσαν τους παίκτες και ένα ταχύτατα κινούμενο τετράγωνο που υποτίθεται ότι ήταν το μπαλάκι, το Match Point "έσκασε" στην gaming σκηνή σαν ταύρος σε υαλοπωλείο με την προοπτική του απεικόνιση, τα γραφικά υψηλής ανάλυσης και, λόγω του προσεγμένου σχεδιασμού, την πλήρη απουσία color clashing!


To Match Point ήταν δημιουργία του Steve Kelly, ενός ταλαντούχου προγραμματιστή ο οποίος είχε δώσει ήδη τα δείγματα γραφής του με τα Backgammon, Computer Scrabble και Chequered Flag (όλα κυκλοφόρησαν από την Psion και θεωρούνται από τους κλασικούς τίτλους του πρώτου κύματος παιχνιδιών για τον Spectrum). Η ιστορία του Steve Kelly μάλιστα παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς, πριν ασχοληθεί με τον προγραμματισμό, ο νεαρός (τότε) εργαζόταν ως αχθοφόρος (!) σε μία αποθήκη. Σε κάποια φάση η μέση του παρέδωσε πνεύμα και ο Kelly αναγκάστηκε να μείνει κλινήρης για πολλούς μήνες στο σπίτι του. Αντί όμως να αναλωθεί στην κατανάλωση πίτσας και στην θέαση τηλεοπτικών shows τύπου "Παρατράγουδων", ο νεαρός χρησιμοποίησε τον χρόνο αυτό για να μάθει να προγραμματίζει! Αποτέλεσμα της κίνησής του αυτής δεν ήταν μόνο το Match Point και τα παιχνίδια που προανέφερα, αλλά και γνωστότεροι, μεταγενέστεροι τίτλοι όπως τα Speedball, Xenon 2, Chaos Engine κλπ καθώς ο Steve Kelly ήταν ένα από τα ιδρυτικά μέλη των Bitmap Brothers και ένας από τους καλύτερους προγραμματιστές του ιδιαίτερα επιτυχημένου αυτού software house!


Πίσω στο Match Point, λοιπόν. Το παιχνίδι είναι ιδιαίτερα εύκολο στον χειρισμό του (όπως και σχεδόν όλα τα παιχνίδια εκείνης της εποχής, άλλωστε!) και μπορεί κανείς σχετικά γρήγορα να μάθει να επιστρέφει το μπαλάκι στον αντίπαλο. Το να κερδίσει και πόντους βέβαια είναι μια άλλη ιστορία, καθώς απαιτεί λίγη παραπάνω εξάσκηση. Η καμπύλη εκμάθησης πάντως είναι προοδευτική και αρκετά σύντομη, επιτρέποντας στον παίκτη σχετικά γρήγορα να είναι σε θέση να διεκδικήσει εκτός από games και sets ακόμα και παιχνίδια ολόκληρα. Και, στο σημείο αυτό είναι που το Match Point δείχνει τον καλύτερο εαυτό του, καθώς μπορεί να προσφέρει απλόχερα πολλές ώρες απροβλημάτιστης διασκέδασης. Game, set & match για τον κύριο Steve Kelly, λοιπόν!