Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2019

Πάμε μία βόλτα στο Πάρκο της Περιπέτειας;

Δεν πέρασαν καλά-καλά 2 εβδομάδες από τότε που το εντυπωσιακό AlphaRay έσκασε σαν βόμβα για να ταράξει τα - όχι και τόσο, είναι η αλήθεια - λιμνάζοντα ύδατα της gaming σκηνής του Commodore Plus/4, είχαμε και νέο "χτύπημα".

Βλέπετε, αποτελούσε κρυφό μυστικό της 8bit Commodore community εδώ και καιρό ότι τα μηχανήματα της σειράς TED κάθε άλλο παρά "ανίκανα" ήταν για gaming και demos. Ναι, μπορεί τα hardware sprites να έλαμπαν δια της απουσίας τους, αλλά, για καθίστε: διέθεταν τέτοια οι Sinclair Spectrum, Amstrad CPC, Atari ST αλλά και τόσες άλλες πλατφόρμες που χάρηκαν κατά τη διάρκεια της εμπορικής τους σταδιοδρομίας χιλιάδες games; Η απάντηση είναι, φυσικά, "όχι".

Έτσι λοιπόν, αποδείχτηκε και στην πράξη εσχάτως ότι οι Commodore 16, Commodore 116 και Commodore Plus/4 είχαν την απαραίτητη ισχύ ώστε να δούμε σε αυτούς εντυπωσιακά παιχνίδια αλλά και demos: η διπλάσια ταχύτητα του επεξεργαστή και η 15πλάσια (!) χρωματική παλέτα συγκριτικά με τον Commodore 64 λένε σχεδόν όλη την αλήθεια.

Και ενώ δεν καταλάγιασε ακόμα ο αχός που προκλήθηκε από την κυκλοφορία του AlphaRay, ένα άλλο ολόφρεσκο παιχνίδι έκανε την εμφάνισή του για τον Commodore Plus/4 και τα μικρότερα αδέρφια του (με 64ΚΒ μνήμης RAM). Το όνομα αυτού είναι Adventure Park, και πρόκειται περί ενός platformer με 99 ολόκληρες οθόνες, στα πρότυπα της σχολής που ίδρυσε το Manic Miner, δηλαδή "μαζεύω-όλα-τα-αντικείμενα-και-πάω-στην-έξοδο-για-την-επόμενη-πίστα".


Το Adventure Park δείχνει γραφικά και ακούγεται ηχητικά πολλά υποσχόμενο, αλλά, προσωπικά, αντιμετώπισα μεγάλο πρόβλημα με τον μηχανισμό του άλματος. Βλέπετε, όταν πατάμε το fire button δεν πηδάει το sprite μας π.χ. 24 pixels ψηλά, αλλά πηδάει μέχρι 24 pixels (ο αριθμός είναι τυχαίος, τον αναφέρω σαν παράδειγμα) και μέχρι να ξαναπατήσουμε το fire (ή να το αφήσουμε, δεν παίρνω όρκο). Ακούγεται μπερδεμένο; Ε, ναι, πιστέψτε με, είναι! Το αποτέλεσμα αυτής της "εξεζητημένης" (για να μην γράψω τίποτα χειρότερο) επιλογής είναι να μην βγαίνει εύκολα ούτε καν η πρώτη πίστα (οθόνη) και το άλμα σε μια παρακείμενη πλατφόρμα να ισοδυναμεί με... εφιάλτη!


Δεν ξέρω αν υπερβάλλω, αλλά έχοντας παίξει τόσες εκατοντάδες platform games όλα αυτά τα χρόνια που βασίζονταν σε έναν απλό, στάνταρ μηχανισμό άλματος, δεν μπορώ με τίποτα να προσαρμοστώ στις απαιτήσεις του Adventure Park. Ειλικρινά ελπίζω να μην συμβαίνει το ίδιο με την πλειοψηφία των gamers εκεί έξω, γιατί κατά τα άλλα η δημιουργία των Varga Gabor, Robert Wisnemeth, David Vigh και Csaba Panhaczy δείχνει πολλά υποσχόμενη και διασκεδαστική...

Μπορείτε να κατεβάσετε το Adventure Park από εδώ.



8 σχόλια:

  1. Αυτός ο γκομπιούτερ μπορούσε να ζωγραφίσει π.χ γραμμές ή όλα τα έκανε με 8χ8 tiles?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι βρε Μήτσο, εννοείται ότι μπορούσε να ζωγραφίσει γραμμές, δεν ήταν ο VIC-20! :p

      Εδώ αν δεις στην BASIC του είχε εντολές τύπου LINE, DRAW, CIRCLE, FILL κλπ...

      Διαγραφή
    2. Μου χάρισε έναν αμερικλάνο καμένο ένας φίλος αλλά δεν έχω αξιωθεί να τον επισκευάσω.
      Δεν ξέρω σχεδόν τπτ για το εργαλείο, δεν είχα ποτέ.

      Διαγραφή
    3. Φίλε, ούτε κι εγώ είχα ποτέ μέχρι πριν 3 χρόνια που απέκτησα τον Commodore 16. Αλλά τον ζαχάρωνα (τον 16) από μικρός. Ο Plus/4 είναι άλλη ιστορία, ποτέ δεν μπόρεσα να καταλάβω αν μου αρέσει εμφανισιακά ή όχι, αλλά αφού τον απέκτησα φυσικά και τον κράτησα (ο 16 χωρίς την επέκταση δεν μπορούσε να τρέξει πολλά αξιόλογα πράγματα).

      Τώρα, σε ό,τι έχει να κάνει με τον καμμένο, δυστυχώς σχεδόν σε όλους καίγεται το TED. Ή ο επεξεργαστής. Ή και τα δύο (!). Αν είχες κι έναν δεύτερο να κάνεις τράμπα τα τσιπάκια μάλλον θα μπορούσες να εντοπίσεις εύκολα τη βλάβη...

      Διαγραφή
    4. Μπα δεν παίζει άλλος, μάλλον κάποια στιγμή θα κάνει ταξίδι Τρανσυλβανία.

      Διαγραφή
  2. Καλή ιδέα είναι αυτή, αλλά δεν ξέρω αν και κατά πόσο ο Δράκουλας έχει spare τέτοια τσιπάκια. Αν δεν έχει πώς να σου τον φτιάξει; Εκτός αν έχει κάτι άλλ0 το μηχάνημα, αλλά τότε θα έχεις πέσει στο... 5%!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για τραμπλσουτινγκ θα πάει, τα τσιπάκιανε θα τα βρούμενε.

      Διαγραφή
  3. Γκουντ λακ μάι φρεντ, γιατί τα τσικάκια μάλλον είναι πιο ακριβά από τα μηχανήματα! :ο

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί μετά από έλεγχο του διαχειριστή του blog προς αποφυγή spam σχολίων. Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.