Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα intro. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα intro. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 6 Αυγούστου 2019

Τα intros του Retro Planet. Για Commodore 64, βέβαια!

Όλα ξεκίνησαν όταν πριν από ένα-ενάμησι μήνα επικοινώνησε μαζί μου ο Γιώργος (GeoAnas) για να με ενημερώσει για ένα πολύ ενδιαφέρον project που είχε ξεκινήσει, και να με ρωτήσει εάν ήθελα να συμμετάσχω. Εννοείται ότι άλλο που δεν ήθελα - το να σε καλέσει ένα από τα (πραγματικά λίγα) εξέχοντα μέλη της ταλαίπωρης Ελληνικής retro κοινότητας για να εμπλακείς σε κάτι που πρόκειται να δημιουργηθεί σύντομα για μια αγαπημένη σου retro πλατφόρμα δεν μπορεί να σε αφήσει αδιάφορο, ειδικά αν γνωρίζεις ότι μέσα από την όλη αυτή τριβή θα νιώσεις τη χαρά της δημιουργίας, που είναι μια από τις μεγαλύτερες ικανοποιήσεις της ανθρώπινης φύσης.

Ξεκινήσαμε λοιπόν σιγά-σιγά με ανταλλαγές emails, απόψεων και αρχείων μέχρι που έριξα την ιδέα: κι αν φτιάχναμε ένα ωραίο intro/cracktro όπως αυτά του παλιού καιρού να συνοδεύει το όλο έργο μας; Δεν θα ήταν, ξέρω γω... cool; Ο Γιώργος βρήκε την ιδέα εξαιρετική, και μου άναψε το πράσινο φως για να ξεκινήσω. Τα - μέχρι σήμερα - αποτελέσματα της ενασχόλησής μου αυτής - που σύντομα ενέπλεξε και τον Γιώργο ο οποίος αποφάσισε να εξωτερικεύσει τα σπάνια pixel art skills που διαθέτει και να μας χαρίσει πανέμορφα logos και εικόνες - μπορείτε να τα απολαύσετε στο κανάλι του Γιώργου στο YouTube, μαζί με δεκάδες άλλα εξόχως ενδιαφέροντα βίντεο που έχει ανεβάσει ο ταλαντούχος δημιουργός και καλός φίλος.

Και, αφού πήραμε μπρος, αποφασίσαμε να μη σταματήσουμε εκεί. Ήταν να μην ξεκινήσουμε, βασικά, καθώς δείξαμε πρωτόγνωρη διάθεση, παραγωγικότητα και αποτελεσματικότητα αυτόν τον λίγο καιρό που ενώσαμε τις δημιουργικές μας δυνάμεις, σε βαθμό που, ομολογουμένως, εντυπωσιάσαμε μέχρι και τους ίδιους μας τους εαυτούς! Έτσι, ο Γιώργος έφτιαξε ένα πανέμορφο combined logo των iamretro και Retro Planet, το οποίο μετουσιώθηκε στο παρακάτω intro:


Αλλά, εννοείται, αυτή ήταν η αρχή, όχι το τέλος: ο Commodore 64 αποδείχθηκε η πλέον κατάλληλη 8μπιτη πλατφόρμα για να στεγάσει τις... καλλιτεχνικές και δημιουργικές μας ανησυχίες - δεν είναι άλλωστε τυχαία ο αγαπημένος υπολογιστής του Γιώργου (και ένας από τους δικούς μου αγαπημένους - απλά εγώ δεν μπορώ να αποφασίσω!). Έτσι, συνήθως ξεκινώντας από το artwork του GeoAna σκάρωσα μερικά ακόμα intros για το αγαπημένο μας retro περιοδικό, το Retro Planet, τα οποία μπορείτε να δείτε στα βιντεάκια που ακολουθούν. Ελπίζω να τα βρείτε ενδιαφέροντα - εμείς πάντως την καταβρήκαμε με την όλη φάση!





Φυσικά, εννοείται και εξυπακούεται ότι αν θέλετε να ενημερώνεστε για οτιδήποτε νεώτερο που κυκλοφορεί σε μορφή βίντεο σχετικό με το Retro Planet, μπορείτε απλά να γραφτείτε στο κανάλι του περιοδικού στο YouTube. Απλό και εύκολο!

Σάββατο 24 Φεβρουαρίου 2018

Το βασίλειο των cracktros!

Σχεδόν όλοι όσοι έχουμε πιάσει στα χέρια μας 8μπιτο ή 16μπιτο υπολογιστή ή ακόμα και κονσόλες μέχρι και το 2005 σίγουρα θα έχουμε πετύχει κάποιο παιχνίδι που ξεκινάει με cracktro (intros, τα λέγαμε στα 80s πάντως) από το group που το "έσπασε". Τα cracktros μπορεί να είναι από ένα απλό μήνυμα τυπωμένο στην οθόνη μέχρι και κάποιο εντυπωσιακότατο demo των γραφικών και ηχητικών δυνατοτήτων του μηχανήματος ή, καλύτερα, του group που το έφτιαξε!

Προσωπικά μπήκα στον κόσμο των cracktros την "χρυσή" εποχή του Commodore 64, όπου είχα πετύχει παιχνίδια που είχαν μέχρι και 3 διαφορετικά cractros μέχρι να ξεκινήσουν (απ' όποιο group πέρναγαν τους έβαζε και ένα!). Ήταν η εποχή που δεν είχε γεννηθεί ακόμα η demoscene και τα cracktros ήταν αναμφισβήτητα ό,τι πιο εντυπωσιακό μπορούσε να δει κανείς - μέχρι που οι ίδιοι οι άνθρωποι που τα έφτιαχναν ξεκίνησαν την δημιουργία ολόκληρων multipart demos. Την συνέχεια την γνωρίζετε, η demoscene ζει εδώ και πολλά χρόνια μέρες δόξας και τα μέλη της μας χαρίζουν εκπληκτικές δημιουργίες σε κάθε πιθανή και απίθανη πλατφόρμα.

Έχω δει καταπληκτικά cracktros τα τελευταία 30τόσα χρόνια. Μετά την εποχή του 64άρη ομολογώ ότι δεν εντυπωσιάστηκα και τόσο από ό,τι είδα σε Amiga και PC (αλλά μάλλον απ' ότι διαπιστώνω πλέον είχα δει ελάχιστα και όχι και τόσο αντιπροσωπευτικά), αλλά έμεινα με το στόμα ανοιχτό από την πληθώρα εντυπωσιακότατων παραγωγών που συνάντησα στο Playstation (ναι, φυσικά το πρώτο) εκεί όπου θα μπορούσε κανείς με ασφάλεια να συμπεράνει ότι η όλη σκηνή ζούσε μέρες δόξας και αναγέννησης.

Τέλος πάντων, για να μην πολυλογώ, το θέμα είναι ότι υπάρχουν χιλιάδες υπέροχα cracktros για να θαυμάσει κανείς "εκεί έξω". Τώρα μάλιστα αυτό μπορεί να γίνει με ιδιαίτερα απλό τρόπο: απλά επισκεφθείτε το flashtro.com και θαυμάστε αμέτρητα cracktros μέσα από τον browser σας (μέσω Flash και/ή HTML5).


Το Flashtro διαθέτει μια ανεξάντλητη βιβλιοθήκη εκατοντάδων (ή και χιλιάδων, ίσως) cracktros που συνεχώς ανανεώνεται, και καλύπτει δεκάδες πλατφόρμες, από Commodore 64 μέχρι Amiga και από Sega Genesis μέχρι Nintendo 3DS!

Συν τοις άλλοις παρέχει αρκετές χρήσιμες πληροφορίες, εργαλεία αλλά και forum και αποτελεί ένας υπέροχο τρόπο να περάσετε λίγο ελεύθερο χρόνο θαυμάζοντας υπέροχα cracktros του παρελθόντος απ' όπου κι αν βρίσκεστε.

Τι, ακόμα εδώ είσαστε;

Κυριακή 13 Μαρτίου 2016

Ένα intro για το Retro Planet

Στις αρχές του τρέχοντος έτους, όταν και ασχολήθηκα με τη δημιουργία κάποιων intros/cracktros για το Vintage Computers Society που σας παρουσίασα και μέσα απ' αυτό το blog, έφτιαξα και ένα intro για το περιοδικό Retro Planet. Σας το παρουσιάζω, με την ευκαιρία της κυκλοφορίας του 11ου τεύχους του. Το εν λόγω intro, όπως και όλα τα προηγούμενα φτιάχτηκε και τρέχει σε Amstrad CPC και χρησιμοποιεί οθόνη μεσαίας ανάλυσης (mode 1) με 4 χρώματα...


Σάββατο 5 Μαρτίου 2016

VCS intros/cracktros #5

Ουφ! Φτάσαμε στο τελευταίο από τα intros/cracktros που έφτιαξα για λογαριασμό του Vintage Computers Society στον Amstrad CPC. Το συγκεκριμένο είναι φτιαγμένο εξ' ολοκλήρου σε Locomotive BASIC (θα δείτε και το απαραίτητο BREAK και LIST προς το τέλος του βίντεο) και "παίζει" στην υψηλή ανάλυση του Amstrad (mode 2). Λόγω της χρήσης αυτής της ανάλυσης αλλά και του - όποιου - Star Wars effect επέλεξα το κείμενο να scrollάρει κατακόρυφα και όχι οριζόντια: το οριζόντιο text scroller σε 80στηλο mode φαίνεται "κάπως". Όπως και να 'χει, αυτό είναι!


Παρασκευή 4 Μαρτίου 2016

VCS intros/cracktros #4

Σήμερα σας παρουσιάζω το προτελευταίο intro/cracktro που έφτιαξα τον προηγούμενο μήνα για λογαριασμό του Vintage Computers Society. Τρέχει (όπως και τα προηγούμενα) σε Amstrad CPC και συγκεκριμένα σε Mode 0 (16 χρώματα).


Πέμπτη 3 Μαρτίου 2016

VCS intros/cracktros #3

Αυτό το intro/cracktro είναι φανερά εμπνευσμένο από το Shadow Of The Beast. Η μεταφορά της εικόνας στον Amstrad και η σωστή επιλογή χρωματικής παλέτας ήταν μπελάς, αλλά, θέλω να πιστεύω ότι το αποτέλεσμα είναι αξιοπρεπές. Όπως και στις προηγούμενες περιπτώσεις, πρόκειται για ένα intro που έφτιαξα για το Vintage Computers Society και "τρέχει" σε Amstrad CPC...


Τετάρτη 2 Μαρτίου 2016

VCS intros/cracktros #2

Ένα ακόμα intro/cracktro για το Vintage Computers Society, το 3ο που ολοκληρώθηκε, αυτή τη φορά στην μεσαία ανάλυση (mode 1) του Amstrad CPC με σχετικά "πιασάρικο" theme...


Τρίτη 1 Μαρτίου 2016

VCS intros/cracktros

Πριν από ένα μήνα περίπου είχα καταπιαστεί με τη δημιουργία κάποιων intros/cracktros για το Vintage Computers Society στον Amstrad CPC. Επέλεξα το συγκεκριμένο μηχάνημα λόγω της καλής BASIC και της εύκολης μεταφοράς αρχείων από και προς αυτόν με χρήση απλών δισκετών 3,5". Θα σας τα παρουσιάσω όλα (σχεδόν) μέσα στις επόμενες ημέρες - είναι ενδεικτικά του τι μπορεί να φτιαχτεί αρκετά εύκολα στα 8/16bit μηχανήματα...