Τετάρτη 30 Μαρτίου 2016

Η ιστορία μιας Amiga 600 - Επεισόδιο 2

Συνεχίζουμε σήμερα με το οδοιπορικό της αποκατάστασης και της επέκτασης της Amiga 600 που μου δάνεισε ο φίλος μου Διαμαντής...

Ναι ρε, 68000! Τι γελάτε;

Όπως έγραψα είχα στην κατοχή μου ένα καλώδιο SCART που το είχα δοκιμάσει ότι έπαιζε σωστά σε οθόνες νέας τεχνολογίας. Πραγματικά, δεν με απογοήτευσε, και η Amiga είχε κρυστάλλινη εικόνα σε μια LCD TV Samsung 22" όπου και την συνέδεσα. Μιας και είχε πάρει τ' αυτί μου ότι στην συγκεκριμένη οθόνη μπορούσαν να παίξουν οι "laced" αναλύσεις της Amiga χωρίς flickering (φάε τη σκόνη μου, 1084!) δοκίμασα αρχικά την Hires laced (640x512 pixels, αν θυμάμαι καλά) όπου και η εικόνα ήταν ολοκάθαρη και σταθερότατη. Μιας και είδα ότι η οθόνη "σηκώνει" τις "περίεργες" αναλύσεις, συνέχισα με τις Super hires (1280x256 pixels) και Super hires laced (1280x512 pixels). Αν και το ECS chipset δείχνει να μην αισθάνεται και τόσο άνετα με αυτές τις (χαώδεις για τα δεδομένα της εποχής της Amiga) αναλύσεις, αποφάσισα να μείνω στην Super hires laced και, με τη χρήση του Overscan, τελικά κατέληξα σε μια ανάλυση λίγω πάνω από 1300x540 pixels με 4 χρώματα. Ανήκουστο για μηχάνημα του 1992 - εκτός και αν αυτό το μηχάνημα λέγεται Amiga!


Πραγματικά τεράστια ανάλυση για Amiga - αυτή τη στιγμή βλέπουμε το 1/4 του desktop!

Εννοείται φυσικά ότι χρησιμοποίησα και την PCMCIA 2MB SRAM επέκταση μνήμης, έχοντας έτσι τελικά (και ελπίζω προς το παρόν!) 1ΜΒ chip RAM και 2MB fast RAM. Στη συνέχεια εγκατέστησα και τους οδηγούς για το FAT95 filesystem και τον PCMCIA-Compact flash adaptor και, μετά μεγάλης μου ικανοποίησης, διαπίστωσα ότι όχι μόνο μπορούσα πλέον να διαβάσω σωστά τα περιεχόμενα της CF καρτούλας των 128ΜΒ που έχω (και άρα να μεταφέρω πλέον αρχεία από το PC), αλλά και ότι η καρτούλα ήταν ήδη γεμάτη με χρήσιμα utilities, MOD files και πολλά-πολλά άλλα. Φυσικά, το ότι στην παρούσα φάση ή θα έχω την CF κάρτα ή τα 2ΜΒ fast RAM όπως και να το κάνουμε είναι πρόβλημα, καθώς μόνο με 1ΜΒ chip RAM και τα πάντα φορτωμένα σε ανάλυση Super hires laced η διαθέσιμη μνήμη εξαφανίζεται σε... κλάσματα του δευτερολέπτου!

1MB chip, 2MB fast και mouse pointer με το όνομά μου (οι παλιές συνήθειες δεν αλλάζουν...)

Εγκατέστησα το Hippo player αλλά για κάποιον λόγο δεν δούλευε (μνήμη;), πέρασα μέσα στο c αποσυμπιεστικά προγράμματα για LHA, LZX, RAR, ZIP και DMS και εγκατέστησα και το αγαπημένο μου Magic Menu II το οποίο έχω την αίσθηση ότι πραγματικά "γονάτισε" το μηχάνημα! Δεν πτοούμαστε όμως, και συνεχίζουμε...

Με το Magic Menu II έχεις την εντύπωση ότι τα menus "ζωγραφίζονται" με το χέρι!

Οι παλαιότεροι θα θυμούνται ότι την εποχή που είχαν πρωτοκυκλοφορήσει οι Amiga 500 Plus και Amiga 600 είχαν εμφανιστεί και κάποιες δισκετούλες τύπου Relokick και Multi Kickstart που φόρτωναν την 1.3 ROM στα νεώτερα (τότε) μηχανήματα, ώστε να τρέχουν απροβλημάτιστα οι παλαιότερες εφαρμογές (λέγε με παιχνίδια). Μιας και στην παρούσα φάση δεν είναι και πολλά τα όσα μπορώ να κάνω με την Amiga 600, αποφάσισα να εγκαταστήσω το Relokick στον σκληρό δίσκο, ώστε ανά πάσα στιγμή να μπορώ να "γυρίσω" σε Kickstart 1.3 και να τρέξω την συλλογή μου από παιχνίδια που έχω σε δισκέτες από τα 90s.

"kick13" ή, αλλιώς, "θέλω παιχνίδιααααα!"

Η διαδικασία ήταν σχετικά εύκολη - η "χαώδης" ανάλυση και το Directory Opus βοήθησαν τα μέγιστα - και απαιτεί μόνο αντιγραφή κάποιων εκτελέσιμων αρχείων στο c και κάποιων ακόμα αρχείων από τα devs, l και libs της δισκέτας στις αντίστοιχες θέσεις στον σκληρό δίσκο. Τέλος, χρειάζεται μετονομασία του startup-sequence της δισκέτας σε, π.χ., kick13, ορισμός ως script και αντιγραφή αυτού στο c. Αυτό ήταν: με εκτέλεση του kick13 οποιαδήποτε στιγμή "γυρνάω" σε plain Amiga 500 με όλα τα καλά που αυτό συνεπάγεται!

Wait for it...

Yep! Amiga 500 mode ON!

To be continued...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί μετά από έλεγχο του διαχειριστή του blog προς αποφυγή spam σχολίων. Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.