Σάββατο, 25 Φεβρουαρίου 2017

Prince Of Persia με βελτιωμένο, DMA ήχο για Atari STE

Τι θυμήθηκα τώρα... Πραγματικά, αυτά τα 35 πάνω-κάτω χρόνια που ασχολούμαι με τους υπολογιστές και τα video games, έχω δει και παίξει εκατοντάδες platform games. Δεν μπορώ να πω ότι πρόκειται για το πλέον αγαπημένο μου είδος παιχνιδιών, αλλά υπήρξαν εκπρόσωποί του που με έκαναν να "κολλήσω" μαζί τους - όπως για παράδειγμα το Manic Miner στον ZX Spectrum (πολύ) παλιότερα και, πιο πρόσφατα, το Barnsley Badger στον Commodore 64. Όμως, τα παράξενο είναι ότι, εδώ και πολλά χρόνια, δεν έχει τύχει να ασχοληθώ με τον καλύτερο ίσως εκπρόσωπο του είδους - και σίγουρα τον πλέον γνωστό, που υπήρξε και αγαπημένη μου επιλογή για σκότωμα ώρας για αρκετό καιρό (κάποτε). Φυσικά, αναφέρομαι στο Prince Of Persia, το αριστούργημα του Jordan Mechner.


Το Prince Of Persia, όταν κυκλοφόρησε προκάλεσε παγκόσμια αίσθηση, με αποτέλεσμα να γίνει port σε κάθε πιθανό και απίθανο format. Για να καταλάβετε, έχει κυκλοφορήσει σε Apple II, Commodore Amiga, Amstrad CPC, Atari ST, PC, Sam Coupe, NEC PC-9801, X68000, TurboGrafx-16, Sega Master System, Sega Game Gear, Sega CD, Nintendo Gameboy, FM Towns, Super NES, NES, Apple Macintosh, Nintendo Gameboy Color, Sega Meadrive, Nintendo 3DS και Wii. Και αυτά είναι μόνο τα επίσημα ports, καθώς ανεπίσημα το Prince Of Persia έχει μεταφερθεί σε Enterprise 128, ZX Spectrum, Commodore Plus/4 και πολλά ακόμη σχετικά άγνωστα στο ευρύ κοινό μηχανήματα, όπως το... Electronika BK-0011M!

Γιατί όμως τέτοια αποδοχή; Τι ήταν αυτό που έκανε το Prince Of Persia τόσο μοναδικό; Δύο ήταν τα πλέον κυρίαρχα χαρακτηριστικά του: το πρώτο ήταν το animation του ήρωα (και όχι μόνο), που αποτελούταν από δεκάδες καλοσχεδιασμένα frames (ο Jordan Mechner είχε δώσει πάντως το στίγμα του και νωρίτερα στον τομέα αυτό, με το Karateka). Το δεύτερο, ήταν η αδράνεια. Ναι, μη γελάτε, η αδράνεια, όπου υλοποιήθηκε με έξυπνο τρόπο στην ιστορία των video games, έδωσε εξαίσια αποτελέσματα και γερές δόσεις ρεαλισμού. Θυμηθείτε τα παλαιότερα Asteroids και Exerion, για παράδειγμα. Και, φυσικά, το Karateka! Ένα άλλο εξέχον χαρακτηριστικό του Prince Of Persia ήταν η σημασία στη λεπτομέρεια: το σενάριό του - και κυρίως ο τρόπος με τον οποίο αυτό παρουσιαζόταν στον παίκτη, τα γραφικά, η μουσική και, φυσικά, το μεγάλο ρεπερτόριο κινήσεων του ίδιου του πρίγκιπα. Χωρίς πλάκα, τα γράφω όλα αυτά και ανυπομονώ να τελειώσω για να βάλω να παίξω το παιχνίδι - έμεινα καιρό χωρίς αυτό και μου έχει λείψει!


Αφορμή όμως για όσα σας αράδιασα μέχρι τώρα, αποτελεί η "πειραγμένη" έκδοση του Prince Of Persia από τον Peter Putnik, με DMA ήχο για τον Atari STE. Όχι μόνο "ακούγεται" καλύτερα, αλλά, λόγω της χρήσης του hardware "ξεκουράζεται" ο 68000, με αποτέλεσμα το όλο παιχνίδι να είναι πλέον πολύ ομαλότερο και πολύ πιο ευχάριστο στο gameplay. Προσθέστε το trainer menu αλλά και τη χρήση Gamex (κάτι σαν το WHDLoad της Amiga για τους υπολογιστές της σειράς ST, με το έξτρα χαρακτηριστικό ότι επιτρέπει την αποθήκευση του σημείου όπου σταματήσαμε στο κάθε παιχνίδι) και καταλαβαίνετε ότι αν έχετε STE ή Falcon το χρωστάτε στον εαυτό σας (κι ας μην το ξέρατε!) να κατεβάσετε το Prince Of Persia του Peter Putnik από εδώ ευθύς αμέσως! (Πηγή: AtariCrypt).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί μετά από έλεγχο του διαχειριστή του blog προς αποφυγή spam σχολίων. Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.