Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2020

Space Alpha: το νέο joystick είναι εδώ και είναι άμεσα διαθέσιμο!

Καλά, ό,τι και να λέμε φέτος δεν είναι μονάχα η χρονιά του κορονοϊού, αλλά και η χρονιά που ήρθε στα χέρια μας τόσο νέο hardware όσο δεν είχαμε δει τα τελευταία 3-4 χρόνια μαζεμένο! Δεν είναι μονάχα ο ZX Spectrum Next και ο TheC64, είναι και το αντικείμενο του τίτλου της ανάρτησης που διαβάζετε, το Space Alpha


Θεωρώ ότι οι περισσότεροι δεν γνωρίζετε κάτι γι' αυτό και κάτι τέτοιο είναι λογικό, καθώς πρόκειται για μία αρκετά πρόσφατη άφιξη. Το Space Alpha λοιπόν είναι ένα arcade like joystick φτιαγμένο από τον καλό φίλο MasterGR και είναι άμεσα διαθέσιμο. Αλλά ας το εξετάσουμε λίγο πιο προσεκτικά...


Το εν λόγω χειριστήριο είναι μία βελτιωμένη σε πολλούς τομείς έκδοση παλαιότερων joysticks του Δημήτρη, και αποτελεί την νεότερη και ταυτόχρονα την πλέον οικονομική πρόταση - περισσότερα για αυτό παρακάτω, όμως...


Το Space Alpha φιλοξενείται σε ένα παραλληλόγραμμο 3D printed case με παρόμοιες διαστάσεις με αυτές του κλασικού Tomahawk. 3D printed επίσης είναι ο μοχλός του, γεγονός που σημαίνει ότι υπάρχει τεράστια ευελιξία στις χρωματικές επιλογές που θα επιλέξει ο καθένας, καθώς, ουσιαστικά, μοχλός και case μπορούν να κατασκευαστούν σε ό,τι χρώμα θέλετε!



Ο μηχανισμός του Space Alpha είναι ο κλασικός και διαδεδομένος τύπου Sanwa, αλλά με μία σημαντική αλλαγή: το εργοστασιακό πλαστικό, κάτω μέρος του έχει αντικατασταθεί με ένα custom, 3D printed part κατασκευασμένο από τον MasterGR, προκειμένου να παρέχεται μεγαλύτερη αντοχή στην σκληρή χρήση από αυτήν που θα είχε ένας τυπικός μοχλός Sanwa. Η παραπάνω μετατροπή δίνει επίσης μία πιο σκληρή αίσθηση στον μοχλό, γεγονός που κατά γενική ομολογία βελτιώνει την εντύπωση που δίνει το συγκεκριμένο stick στον παίκτη. Φυσικά, ως Sanwa μηχανισμός διαθέτει και 4 μικροδιακόπτες, των οποίων τον χαρακτηριστικό ήχο μπορούμε να ακούσουμε καθώς μετακινούμε τον μοχλό προς τις διάφορες κατευθύνσεις.

Το Space Alpha διαθέτει δύο ανεξάρτητα fire buttons (fire 1 και fire 2) χαμηλού προφίλ, τα οποία δεν έχουν μεν μικροδιακόπτες όπως ο μοχλός, αλλά θεωρώ δε ότι έχουν τις ιδανικές διαστάσεις, μέγεθος και θέση (διαγώνια). Επίσης το χειριστήριο διαθέτει διακόπτη autofire στην μπροστινή του πλευρά, στον οποίο θα πρέπει να σταθούμε λίγο παραπάνω για 2 λόγους: ο πρώτος είναι ότι έχω την αίσθηση ότι η λειτουργία αυτόματων βολών του Space Alpha είναι ταχύτερη από αυτήν παλαιότερων joysticks, όπως π.χ. του Pacman, πράγμα όχι παράξενο, καθώς μιλάμε για εντελώς νέο κύκλωμα. Δεύτερος και σημαντικότερος λόγος είναι το κύκλωμα αυτό "κόβει" το autofire όταν πατάμε ή κρατάμε πατημένο το fire button, κάτι που είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε παιχνίδια όπως είναι το R-Type, το Battle Squadron και άλλα. Το χαρακτηριστικό αυτό το έχουμε συναντήσει μόνο σε σύγχρονες υλοποιήσεις και απουσίαζε από τα χειριστήρια των 80s-90s.



Τέλος, το Space Alpha στηρίζεται σε 4 ευμεγέθεις βεντούζες, οι οποίες εγγυώνται στην σταθερή στήριξή του σε οποιαδήποτε επίπεδη και λεία επιφάνεια.

Ολοκληρώνοντας, θα πρέπει να μιλήσουμε και για την τιμή του νέου χειριστηρίου. Εδώ τα νέα είναι εξαιρετικά, και αυτό διότι το Space Alpha διατίθεται από τον MasterGR σε δύο εκδόσεις, μία με την κλασική, 9πινη σύνδεση για παλιούς υπολογιστές και μία με USB βύσμα, για σύγχρονα μηχανήματα. Η 9πινη έκδοση κοστίζει 35€, ενώ η USB 38€: αμφότερες οι τιμές είναι θεωρώ εξαιρετικές συγκριτικά με τις υπόλοιπες τιμές της αγοράς, καθώς προσωπικά δεν θυμάμαι σύγχρονα "σοβαρά" χειριστήρια να πέφτουν κάτω από το "φράγμα" των 40€...



Κάτι τελευταίο που οφείλω να αναφέρω κλείνοντας, είναι ότι η USB έκδοση που δοκίμασα - και για την οποία ευχαριστώ θερμά τον Δημήτρη καθώς πρόκειται για custom κομμάτι ειδικά για την αφεντιά μου - δοκιμάστηκε και δουλεύει σε Windows 7, 8, 8.1, 10, αλλά και σε Raspberry Pi (Linux). Απ' όσο γνωρίζω δουλεύει και σε MacOS, αλλά γενικώς πρέπει να παίζει παντού, καθώς το κύκλωμα που χρησιμοποιεί (το εντοπίζουν τα Windows ως "retro adapter") είναι generic, ακριβώς για λόγους συμβατότητας με όσο το δυνατός περισσότερα λειτουργικά συστήματα και μηχανήματα. Το μόνο ελάττωμα της έκδοσης αυτής είναι ότι σε κάποια - φορητά, κυρίως - μηχανήματα το ρεύμα των USB ports δεν επαρκεί, και ίσως να χρειαστείτε USB hub με δική του τροφοδοσία. Σε όσους πάντως σταθερούς υπολογιστές το δοκίμασα το ρεύμα των USB ports επαρκούσε μια χαρά...



Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το Space Alpha ή τις άλλες δημιουργίες του Δημήτρη (MasterGR) μπορείτε να δείτε εδώ ή να του στείλετε email σε αυτή τη διεύθυνση. Μην ξεχνάτε επίσης ότι στο προσεχές τεύχος του Retro Planet (27ο, Μάρτιος 2020) θα υπάρχει και συγκριτική δοκιμή με νέα και παλιά arcade like joysticks, στο οποίο φυσικά συμμετέχει και το Space Alpha...

11 σχόλια:

  1. Ερώτηση: είχα αγοράσει ένα απ' τα προηγούμενα joystick του MasterGR, και ένα απ' τα πράγματα που δε με είχε αφήσει ικανοποιημένο ήταν πως όταν ο μοχλός ήταν στην κεντρική "ουδέτερη" θέση, κολυμπούσε, δεν παρέμενε σταθερός. Έχει διορθωθεί αυτό το, κατά την άποψη μου, ελάττωμα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κοίτα, πέρα από το Space Alpha τσέκαρα και το παλαιότερο Pacman, και δεν μπορώ να πω ότι εντοπίζω αυτή τη χαλαρότητα που λες. Μήπως είχες κάποιο από τα μεγάλα, πολύκουμπα joysticks του Δημήτρη; Το λέω διότι εκείνα είχαν ψηλότερους μοχλούς - τους official Sanwa - με αποτέλεσμα να κάνουν πολύ μεγάλες κινήσεις από άκρη σε άκρη, δίνοντας την εντύπωση ότι αρκετά γύρω από το κέντρο δεν γινόταν τίποτα! Αυτό λύνεται σίγουρα με τους κοντύτερους μοχλούς, αλλά στην περίπτωση του Space Alpha ο μοχλός δεν είναι μονάχα πιο κοντός, αλλά είναι η κάτω βάση διαφορετική, με αποτέλεσμα το χειριστήριο να έχει μια αίσθηση συνολικά πολύ πιο σκληρή από τα παλιότερα...

      Διαγραφή
    2. Είναι το Pacman V2. Τράβηξα ένα μικρό βίντεο για να δείξω τη συμπεριφορά του μοχλού.

      https://www.youtube.com/watch?v=sRTu5Bo0UDk

      Δεν έχω ξαναδεί άλλο joystick να το κάνει αυτό, να μη μένει σταθερός ο μοχλός στο κέντρο.

      Διαγραφή
  2. Καλησπέρα,

    μόλις παρέλαβα το δικό μου και, ενώ τα Windows το βλέπουν άψογα, σε Ubuntu και Raspbian δεν γίνεται τίποτα. Το jstest το βλέπει, αλλά στους emulators είναι σαν να μην υπάρχει. Τι κάνω λάθος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάνο, σε κάθε emulator πρέπει να το ορίσεις ξεχωριστά. Στον Hatari στο RPi για παράδειγμα, το βλέπει ως "Retro Adapter", αν θυμάμαι καλά...

      Διαγραφή
  3. Δυστυχώς, δεν το έβλεπε σε κανένα εμγιουλάτορα, αλλά το έστειλα πίσω, έκανε ο Δημήτρης τα μαγικά του και τώρα όλα τσεκ! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τι διαφορά είχαν, άραγε, με το δικό μου που έπαιζε εξ' αρχής; Μόνο ο Δημήτρης θα ξέρει υποψιάζομαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα μου ντε, επαναπαύθηκα και γω με το ριβγιού, ίσως, και δεν ανέφερα στον Δημήτρη ότι το θέλω για λινουξοχρήση.

      Διαγραφή
    2. Παρόλα αυτά, όπως έγραψα και στην ανάρτηση, εμένα στο Raspberry Pi (Linux) μου έπαιξε με τη μία. Οπότε καλά έκανες και επαναπάυθηκες στο review! ;-)

      Διαγραφή
    3. Τέλος καλό, όλα καλά, ευτυχώς το χα σχεδόν καθόλη την διάρκεια τση καραντίνας, οπότε χαλάλι η ταλαιπωρία και το σουρταφέρτα του παιγνιομάτσουκου [sic].

      Διαγραφή

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί μετά από έλεγχο του διαχειριστή του blog προς αποφυγή spam σχολίων. Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.