Πέμπτη 1 Αυγούστου 2019

Review: Kingdoms of Steam (Amiga)

Kingdoms Of Steam (Commodore Amiga) - Chris Clarke (Game design & graphics)/Hydro (Music)/Brian Bell (Programming)


Το Kingdoms Of Steam ήταν ένα παιχνίδι που αναμενόταν εδώ και καιρό: από τη μία τα πολλά υποσχόμενα screenshots που είχαν κυκλοφορήσει τον καιρό της ανάπτυξής του, από την άλλη το γεγονός ότι είχε φτιαχτεί με τη χρήση του Reality (περισσότερα γι' αυτό στη συνέχεια) και, τέλος, το σημαντικότερο, ένα καινούριο shoot 'em up για την Amiga! Επιτέλους! Άξιζε όμως το Kingdom Of Steam τελικά την αναμονή; Ανταποκρίνεται στις - ομολογουμένως υψηλές - προσδοκίες; Η απάντηση είναι "και ναι, και όχι". Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή…

Για τη δημιουργία του Kingdoms Of Steam χρησιμοποιήθηκε ένα πακέτο λογισμικού δημιουργίας παιχνιδιών που ονομάζεται Reality (a la S.E.U.C.K. και Backbone). Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, το Reality είναι φτιαγμένο σε AMOS. Πόσο καλό μπορεί άραγε να είναι ένα παιχνίδι που δημιουργήθηκε με τη χρήση ενός construction kit φτιαγμένου σε… BASIC; Απάντηση: όσο καλό γίνεται με τα παραπάνω ως δεδομένα!

Το Kingdoms Of Steam είναι ένα shoot 'em up οριζόντιου scrolling. Αναλαμβάνουμε το ρόλο της Amy Todd, πιλότου του αερόπλοιου (κοινώς Zeppelin) Sopwith. Σκοπός μας είναι να καταστρέψουμε τις δυνάμεις του Kaiser ώστε να επαναφέρουμε την ειρήνη στα Kingdoms Of Steam (για τους φίλους Βασίλεια του Ατμού). Ο τρόπος; Καταστρέφοντας ό,τι βρεθεί στο διάβα μας!

Αφού ολοκληρωθεί το φόρτωμα των εισαγωγικών οθονών και ακούσουμε για λίγο την μουσική των τίτλων - που προκαλεί αλγεινές εντυπώσεις καθώς ναι μεν υπέροχη, αλλά είναι η μουσική της οθόνης καταχώρισης high score από το Commando του Commodore 64! - , το παιχνίδι ξεκινάει. Μόνο του! Δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει μόνο την πρώτη φορά που παίζουμε, αλλά… πάντα: κάθε φορά, μετά το Game Over, το Kingdoms Of Steam φορτώνει την πρώτη πίστα και ξεκινάει αυτόματα. Ευτυχώς που τουλάχιστον διαθέτει λειτουργία Pause, γιατί, από κάποιο σημείο και μετά το γεγονός αυτό καταντάει εκνευριστικό…

Το πρώτο που θα προσέξει κανείς στο Kingdoms Of Steam είναι τα καλόγουστα γραφικά του: σίγουρα, δεν είναι ό,τι καλύτερο έχει υπάρξει στην Amiga, αλλά είναι αξιοπρεπέστατα, καλοσχεδιασμένα, πολύχρωμα και λεπτομερή και, ειδικά στις στατικές οθόνες, αποπνέουν τον "αέρα" και την ατμόσφαιρα της εποχής των αερόπλοιων. Το επόμενο που θα σας τραβήξει την προσοχή, είναι η ομαλότητα στην κίνηση των sprites ή, καλύτερα, η απουσία αυτής! Τα sprites κινούνται αρκετά απότομα, δίνοντας την εντύπωση ότι κάποιες φορές "πηδάνε" από τη μία θέση στην επόμενη. Το δικό μας αερόπλοιο κινείται πολύ πιο ομαλά από τα εχθρικά σκάφη, αλλά και σ' αυτό χαλάει τις εντυπώσεις η απότομη αλλαγή κατεύθυνσης, καθώς, αντίθετα με ό,τι είθισται να συμβαίνει στα horizontal shooters, όταν κινούμε το μοχλό του joystick προς τα αριστερά, στρέφεται και το σκάφος μας προς τα αριστερά και αρχίζει να "πυροβολεί" προς αυτή την κατεύθυνση. Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό, οι πρώτες εντυπώσεις από το gameplay είναι αρνητικές, παρόλο που όλα τα απαραίτητα στοιχεία είναι εδώ: πολυάριθμοι και διαφορετικοί εχθροί, bonuses σε πόντους και χρήματα, end of level (και όχι μόνο!) bosses και… όπλα! Ναι, το αερόπλοιό μας έχει τη δυνατότητα ανά πάσα στιγμή - πολύ θετικό στοιχείο - να εξοπλιστεί με καλύτερα (και δυνατότερα) όπλα, αλλά και να γίνει μέχρι και άτρωτο (!), για περιορισμένο μεν, αλλά αρκετά επαρκές χρονικό διάστημα. Όλα αυτά βέβαια έχουν το χρηματικό τίμημά τους, οπότε, καλό είναι να μαζεύετε τα coins που αφήνουν οι εχθροί όταν τους καταστρέφετε.

Το παιχνίδι έχει αρκετή ποικιλία στους εχθρούς, όπου, εκτός από αερόπλοια, αεροπλάνα και πυραύλους θα κληθείτε να αντιμετωπίσετε τέρατα και μετεωρίτες (ναι, οι δημιουργοί του Kingdoms Of Steam έχουν μάλλον παραπληροφορηθεί σε ό,τι αφορά τα καθέκαστα των αερομαχιών της εποχής!) και αποτελείται από τέσσερα, αρκετά μεγάλα levels, τα οποία χωρίζονται σε μικρότερα stages. Η επαφή με τους εχθρούς ή με τα πυρομαχικά αυτών δεν αποφέρει άμεσο θάνατο, αλλά μείωση της "ασπίδας" του αερόπλοιού μας (σε στυλ Menace), ενώ βοηθάει και το γεγονός ότι δεν ξεκινάμε με ένα μόνο "κανονάκι", αλλά με τέσσερα. Δυστυχώς, την ώρα του παιχνιδιού δεν ακούγεται κάποια μουσική παρά μόνο ηχητικά εφέ - τα οποία πάντως είναι όσα και όπως πρέπει. Για να επανέλθουμε όμως στο μείζον θέμα της απότομης κίνησης, θα πρέπει να αναφέρω ότι, μετά από κάποια ώρα παιχνιδιού… συνηθίζεται! Δεν χρειάζονται πάνω από 10-15 λεπτά παιξίματος προκειμένου να πάψει να απασχολεί τον παίκτη το παραπάνω γεγονός, πράγμα το οποίο είναι ιδιαίτερα θετικό, καθώς η κίνηση των sprites αποτελεί το μόνο πραγματικά μελανό στοιχείο του Kingdoms Of Steam. Στη δημιουργία καλών εντυπώσεων βοηθάει και το ότι το scrolling των backgrounds είναι ομαλότατο ενώ και η δυσκολία του παιχνιδιού αυξάνεται γραμμικά (σε κάποια σημεία μάλιστα μειώνεται!), προσφέροντας "γύρες" των 5-10 λεπτών τουλάχιστον - σε συνδυασμό πάντα με τη σωστή επιλογή όπλων και τη συχνή χρήση της invisibility!

Δεν θα πρέπει να παραλείψουμε να αναφέρουμε κάποια προβλήματα που έχει το παιχνίδι στον τομέα της αξιοπιστίας: μας "κρέμασε" σε τυχαίες χρονικές στιγμές με 3 διαφορετικούς τρόπους ("πάγωμα", μαύρη οθόνη, εξαφάνιση όλων των εχθρών) ενώ, μεγάλο "μείον" συνιστά και η έλλειψη high score…

Συνολικά, η εντύπωση που αφήνει το Kingdoms Of Steam - αν δεν το αφήσει κάποιος στην άκρη κατευθείαν απογοητευμένος από την μη ομαλή κίνηση των sprites - είναι καλή: είναι ένα shoot 'em up με μεγάλες πίστες, λογικό βαθμό δυσκολίας, ποικιλία σε όπλα και εχθρούς και ωραία γραφικά. Και όχι μόνο αυτό, αλλά, σε αντίθεση με τη "μόδα" των καιρών, τρέχει και σε απλή Amiga 500 με ROM 1.3 και όχι μόνο στις πιο "σύγχρονες" Α600, Α1200 κλπ. Προτείνουμε να κάνετε τον κόπο να το δοκιμάσετε - άλλωστε δεν κυκλοφορούν κάθε μέρα νέα shoot 'em ups για την Amiga!

Βαθμολογία 7,5/10

Το παραπάνω review δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στο 10ο τεύχος του περιοδικού Retro Planet, που κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 2015.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί μετά από έλεγχο του διαχειριστή του blog προς αποφυγή spam σχολίων. Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.