Δευτέρα, 11 Απριλίου 2016

Ήταν πάντοτε η "Amiga 1000"

Έχω γράψει πλήθος posts μέσα στα χρόνια για την Amiga 1000, τον πρώτο υπολογιστή της σειράς Amiga, που κυκλοφόρησε από την Commodore προς το τέλος του 1985. Αγόρασα την πρώτη μου Amiga 1000 τον Οκτώβριο του 1985 από την εταιρία Chaney Computer στο Newport News, VA (και έχω λόγους να πιστεύω ότι ήταν η πρώτη Amiga που πουλήθηκε στην πολιτεία).

Όταν επέστρεψα στο σπίτι την ημέρα εκείνη με αυτόν τον υπολογιστή που έδειχνε να είναι πραγματικά μαγικός (είναι δύσκολο να περιγράψω το πόσο ήταν δραματικά ανώτερη η Amiga 1000 από κάθε άποψη συγκρινόμενη με τους υπόλοιπους υπολογιστές της εποχής), τον ξεπακετάρισα βιαστικά, τον εγκατέστησα στο γραφείο μου, και πέταξα το κουτί στην ντουλάπα. Πέρασα τις επόμενες μέρες καθισμένος μπροστά απ' αυτόν τον υπολογιστή, μένοντας άναυδος ξανά και ξανά από τα γραφικά, τον ήχο και τις multitasking δυνατότητες. Το σχολείο (8η τάξη) ήταν φρίκη εκείνο τον καιρό, και με κρατούσε μακριά απ' αυτό το εκπληκτικό μηχάνημα τις περισσότερες ώρες της ημέρας. Θυμάμαι ακόμα πολύ ζωντανά εκείνες τις μέρες.

Περίπου μία εβδομάδα αφού έφερα τον υπολογιστή στο σπίτι μου, άνοιξα την ντουλάπα κι έβγαλα έξω το κουτί του για να διαβάσω τι έγραφε. Τότε διαπίστωσα κάτι που με εξέπληξε. Με μικρά γράμματα στο πλαϊνό του κουτιού ο υπολογιστής αναφερόταν ως "Amiga 1000". Είχα διαβάσει (και ξαναδιαβάσει!) διάφορα περιοδικά που κάλυπταν το θέμα της Amiga περιμένοντας με ανυπομονησία να κυκλοφορήσει, και δεν είχα δει πουθενά τον υπολογιστή να αναφέρεται με αριθμό μοντέλου. Θυμάμαι ότι τότε άρχισα να αναρωτιέμαι πόσος καιρός θα περνούσε μέχρι να κυκλοφορήσει η επόμενη Amiga: το "1000" έκανε την Amiga να δείχνει ως σειρά υπολογιστών, παρά ένα μοντέλο "μια κι έξω". Και, φυσικά, η Amiga ήταν σειρά υπολογιστών, με τις Amiga 500 και 2000 να αντικαθιστούν την 1000 το 1987 ως η πρώτη επέκταση της εν λόγω σειράς.

Ο λόγος που το γράφω όλα αυτά σε ένα post είναι ότι είδα να αναφέρεται, σε περισσότερες από μία τοποθεσίες (sites) στο internet που αφορούν την ιστορία της Amiga, ότι το 1985 κυκλοφόρησε ο υπολογιστής "Amiga" και, όταν το 1987 βγήκαν στην αγορά οι Amiga 500 και 2000, η Commodore αποφάσισε να ονοματίσει τον πρωτότυπο υπολογιστή ως "Amiga 1000". Ορισμένα πρόσφατα άρθρα που έχουν να κάνουν με την 30η επέτειο από την κυκλοφορία της Amiga διαιωνίζουν αυτή την πλάνη. Αλλά, είναι πλάνη! Θυμάμαι να διαβάζω το κείμενο στο πλαϊνό εκείνου του κουτιού πίσω στο 1985.


Η Commodore σίγουρα δεν έδινε έμφαση (ή, ούτε καν ανέφερε;) τον αριθμό μοντέλου στις πρώιμες διαφημίσεις στον τύπο και στα υπόλοιπα μέσα, και, παρομοίως, ο περιοδικός τύπος της εποχής αναφερόταν στον υπολογιστή απλά ως "Amiga". Παρόλα αυτά, και παρά το γεγονός ότι μόλις δύο μικρές ομάδες γραμμάτων στον πλαϊνό του κουτιού ανέγραφαν τον αριθμό μοντέλου, η πρωτότυπη Amiga ήταν ξεκάθαρα η "Amiga 1000" από την αρχή. Και, χάρη στις φωτογραφίες που postάρισε ο @freakin Frankie από την Amiga 1000 που πρόσφατα απέκτησε (στο original κουτί της), μπορώ πλέον να μοιραστώ την απόδειξη με όσους εκεί έξω την αμφισβητούν. (Έψαξα στο παρελθόν επανειλημμένα, αλλά δεν είχα μπορέσει να βρω φωτογραφία που να απεικονίζει το πλαϊνό του κουτιού!)

Πιστεύω ότι η Amiga είναι η πλατφόρμα που χάρηκα περισσότερο μέσα στις δεκαετίες που είμαι φανατικός χομπίστας των υπολογιστών, και αυτή η λανθασμένη πληροφορία που αναγραφόταν επανειλημμένα μου είχε κολλήσει στο κεφάλι. Υποθέτω ότι φταίει το ότι γνώριζα ότι ήταν λάθος, ας πούμε απ' την πρώτη κιόλας μέρα!

Λοιπόν, τώρα ξέρετε!

Το παραπάνω κείμενο είναι απόδοση ενός post του Blake Patterson στο The Byte Cellar, το οποίο βρήκα ιδιαίτερα ενδιαφέρον, προσωπικό και αξιόλογο, και αποφάσισα να το μοιραστώ μαζί σας. Το μετέφρασα στα ελληνικά για πιο εύκολη ανάγνωση. Ελπίζω να σας αρέσει!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί μετά από έλεγχο του διαχειριστή του blog προς αποφυγή spam σχολίων. Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.