Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2018

Ένας χρόνος χωρίς το Amigaplanet: σε ευχαριστώ, Amigahellas! (μέρος 1ο)

Για την ακρίβεια, ένας χρόνος και καμιά δεκαριά-δεκαπέντε μέρες, αν δεν με απατά η μνήμη μου (ευτυχώς υπάρχουν και οι αναρτήσεις στο blog). Μνημόσυνο δεν κάναμε, ούτε ένα thread δεν άνοιξε πουθενά, ούτε ένα τηλέφωνο ή SMS. Πάει, τον ξεχάσαμε τον μακαρίτη. Ή, μήπως όχι; Αν μη τι άλλο, το γεγονός και μόνο ότι αυτή τη στιγμή διαβάζετε τούτο εδώ το κείμενο, καταμαρτυρά περήφανα ότι εγώ δεν ξέχασα. Τουλάχιστον όχι τα περισσότερα. Τι να κάνεις, το να σταματήσει τη λειτουργία του ένα forum δεν είναι και το τέλος του κόσμου: μπορείς να ανατρέξεις σε όσα είχαν γραφτεί σε αυτό όσο λειτουργούσε. Τι συμβαίνει όμως όταν, σε μία στιγμή, κάποιος αποφασίζει να το εξαφανίσει από προσώπου διαδικτύου μια και καλή; Τότε, απλά, όλα χάνονται και μένεις με τις αναμνήσεις. Κι επειδή πολλές φορές ο χρόνος που περνάει αλλοιώνει τα περιεχόμενα της RAM μας χωρίς εμείς να το παίρνουμε χαμπάρι, καλό είναι πού και πού να ρίχνουμε μια πιο προσεκτική ματιά σε ό,τι έχει μείνει από τα παλιά. Και, όσο κι αν ακούγεται παράξενο, ό,τι έχει απομείνει από το Amigaplanet βρίσκεται στο... Amigahellas! Ή, καλύτερα, για να είμαι ακριβής έχουν μείνει οι λόγοι για τους οποίους γεννήθηκε η πλέον (ίσως) ανατρεπτική ελληνική ρετρο-κοινότητα...

Έψαξα λοιπόν πολύ στην database του Amigahellas - ευτυχώς, όσοι είναι υπεύθυνοι γι' αυτό έχουν αφήσει τα περισσότερα στη θέση τους - και, αφού δεν έβρισκα αρχικά άκρη αναζητώντας... "Amiga", άρχισα να χρησιμοποιώ keywords όπως "κανόνες", "αλβανοί", "μετανάστες" και άλλα τέτοια ωραία και, ω του θαύματος, έπεσα φάτσα-κάρτα αντιμέτωπος και πάλι με εκείνα τα ιστορικά threads - που όσοι τα παρακολούθησαν σίγουρα τα θυμούνται - και τα οποία αποτέλεσαν την απαρχή για την καταστροφή της πιο όμορφης, της πιο φιλικής, της πιο ζεστής διαδικτυακής κοινότητας που εγώ προσωπικά έχω βιώσει και συμμετάσχει. Και ναι, μην ξεγελιέστε, αυτή τη φορά αναφέρομαι στην κοινότητα του Amigahellas και όχι σε εκείνη την ανατρεπτική του Amigaplanet για την οποία σας έγραφα παραπάνω!


Ναι, φίλοι μου: το Amigahellas κάποτε ήταν το σπίτι μας σε ό,τι είχε να κάνει με την ιντερνετική μας ύπαρξη. Εκεί πίναμε το καφεδάκι μας όταν ξυπνούσαμε, αυτό τσεκάραμε όπου πετυχαίναμε υπολογιστή με σύνδεση στο διαδίκτυο (κάποια πράγματα δεν θεωρούνταν δεδομένα εκείνα τα χρόνια), εκεί ήταν που μαζευόμασταν σχεδόν άπαντες το απογευματάκι, όπου εν είδει ψηφιακού καφενείου βρίσκαμε γνωστούς και φίλους, να συζητήσουμε, να σχολιάσουμε τα θέματα της επικαιρότητας, να κάνουμε τα σχέδιά μας για την ανάκαμψη της πλατφόρμας (βρίζοντας και τα "απεχθή" PCs, την σατανική Microsoft και τον διαβολικό Bill Gates ταυτόχρονα) και να γκρινιάξουμε επειδή "δεν βγαίνει πια καινούριο hardware και software". Το Amigahellas ήταν, απλά, το στέκι μας. Αν μας συνέβαινε κάτι το ιδιαίτερο, κάτι το διαφορετικό, κάτι άξιο σχολιασμού τέλος πάντων, πολύ σύντομα θα το μοιραζόμασταν με τους υπόλοιπους "ΠΑ.ΣΟ.Κ.ους" του Amigahellas. Μάλιστα κάπως έτσι ξεκίνησε και αυτό εδώ το νήμα, με αφορμή τις μεγάλες πυρκαγιές του 2007. Τι πιο λογικό, οι εικόνες σόκαραν, αν δεν το συζητούσαμε το θέμα με τους φίλους μας, στο "σπίτι" μας, με ποιον θα το κάναμε;

Δυστυχώς όμως, παρόλο που το Amigahellas - τουλάχιστον για κάποια χρόνια - ήταν μια υπέροχη, υποδειγματική ιντερνετική Αμιγκο-κοινότητα που έδειχνε να μην χρειάζεται καν moderation, υπήρχαν και κάποιοι χρήστες ή και μέλη της ομάδας των διαχειριστών του forum που είχαν ακραίες απόψεις για αρκετά σοβαρά θέματα και θεωρούσαν πως έπρεπε να διαφωτίσουν με αυτές εμάς τους υπόλοιπους. Για να μην κάθεστε και διαβάζετε ολόκληρο το topic, σας παραθέτω κάποια αποσπάσματα:

"απλα πρεπει να κυριχθει στρατιωτος νομος" (χρήστης simonkey)

"Καλά για την Κύπρο να σου πώ την αλήθεια χέστηκα..." (χρήστης Phantom)

"Κάτι ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ παίζεται, αλλά θα το καταλάβουμε όταν τελειώσουν όλα. Να είστε σίγουροι για αυτό" (χρήστης Phantom)

"Αυτό ακριβώς συζητάγαμε πριν λίγο με ένα φίλο μου μηχανόβιο. Δε θέλουμε να βγει το ΠΑΣΟΚ, ΕΙΔΙΚΑ αυτή τη φορά, λόγω του "παιντιού"." (χρήστης rygar74)

"To μουνί είναι ο STAR." (χρήστης Phantom)

"Συμφωνώ ΣΧΕΔΟΝ με όλους. Λέω σχεδόν γιατι δεν συμφωνώ με τον κατεστραμένο που ψηφίζει ΚΚΕ. Δέν γίνεται να έχεις σώας τας φρένας και να ψηφίζεις ΚΚΕ! Δέν είναι δυνατόν να πιστεύεις οτι είμαστε ολοι ίσοι!" (moderator Animagic)

"ΔΕΝ δέχομαι τον έλληνα που τελειώνει την δουλειά και αντι να πάει στην 2η δουλειά, πάει στο καφενείο να δέι αγώνα! ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΙΣΟΣ ΜΕ ΕΜΕΝΑ" (moderator Animagic)

"ΠΟΙΑ ΑΝΕΡΓΕΙΑ ΜΙΛΑΜΕ! ΓΙΑ ΑΕΡΓΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ. Ρωτήστε και εμένα που έχουμε 3 διαφορετικές επιχειρήσεις, να σου πω. Και μετά βγαίνουν και λένε δεν υπάρχουν δουλειές να δουλέψουμε. Τα μαλακισμένα. ΝΑΙ ΤΑ ΜΑΛΑΚΙΣΜΕΝΑ. Λίγο να ζοριστούν σε μια δουλειά, τα παρατάνε, ούτε σε ενημερώνουν αν θα ξανάρθουν, και έχουν και το θράσος να περνάνε μετά από μερικές μέρες και να ζητάνε τάχα μου τα δεδουλευμένα τους για μια ημέρα! ΕΛΕΟΣ!" (χρήστης Phantom)


"Παλικάρι μου δεν ξέρω πόσων ετών είσαι αλλα μάλλον δεν έχεις ιδέα τι εστι ΚΚΕ. Ρώτα καλύτερα κάποιον που τα ζεί απο μέσα." (moderator Animagic)

"Και κάτι περι εργατιάς: Εγώ που είμαι εργοδότης και δουλεύω 16 ώρες το 24ωρο σε αντίθεση με τους υπαλλήλους μου που κάθε μήνα τα λεφτουδάκια πάνε στην τσέπη μια χαρα και άν κάτσουν 10 λεπτά παραπάνω γίνεται της πόπης, δεν θεωρούμαι εργατιά; Εγώ δεν δουλεύω; Ή μήπως τα κονομάω περισσότερο απαυτούς;
Εγώ παίρνω το ρίσκο, την πίπα στο τρεξιμο και αυτοί τα λεφτά.
" (moderator Animagic)

"Όταν έχεις φτήσει αίμα (διοτι μπορεί να δούλευα με τον πατέρα μου, τώρα έχω όμως 3 νέες δικές μου επιχειρήσεις - δεν εφαγα ποτε απο τα ετοιμα) να στήσεις κάτι και έρχεται ενας αμπελοφιλόσοφος (συνήθως φοιτητής...) και σου αναλύει περι φασισμού, μεγάλου κεφαλαίου και λοιπές πίπες για να περνάει η ώρα και στο τέλος σου λέει οτι ΕΙΣΤΕ ΚΑΙ ΙΣΟΙ ,ε, μενεις μαλάκας!
Απο πού παλικάρι μου είμαστε ίσοι;
" (moderator Animagic)

"Γ) ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΝΩΡΙΖΩ ΑΡΚΕΤΑ ΚΑΛΗ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΓΑΜΩ ΤΟ ΚΩΛΟΠΑΣΟΚ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΡΙΟΛΗ ΤΟΝ ΑΝΤΡΕΑ ΠΟΥ ΝΑ ΤΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΚΟΚΚΑΛΑ ΤΟΥ, ΔΕΝ ΕΜΑΘΑ ΑΡΧΑΙΑ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕ Ο ΓΑΜΟΣΤΑΝΙΟΣ!
Δ) ΠΟΙΟΣ ΣΟΥ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟΝ ΕΝΑ Η ΤΟΝ ΑΛΛΟ? ΑΠΛΑ ΕΙΜΑΙ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΚΕ! (και των κυνηγών)
Ε) ΖΗΤΩ ΤΑ ΜΑΚΑΡΟΝΙΑ ΜΕ ΚΙΜΑ!
" (moderator animagic)

"Και κάτι τελευταίο που έχει νομιζω άμεση σχε΄ση και με την καταστροφή που ζούμε... Οτνα επι δεκαετίες και ειδικά με την 8ετία σημιτη, η μεταναστευτική πολιτική της Ελλάδος συνοψήστηκε στο "ΜΠΑΤΕ ΣΚΥΛΟΙ ΑΛΕΣΤΕ" με τα εκατομμύρια ΛΑΘΡΟ μεταναστών, περιμένετε τώρα εσείς να βρούνε ποιοι βάλανε τις πυρκαγιές..." (χρήστης ikonsgr)

Δεν θα κάνω σε κανέναν τη χάρη να σχολιάσω τα παραπάνω (τουλάχιστον όχι δημόσια) ούτε φυσικά θα ασχοληθώ με το να διορθώσω τα ορθογραφικά λάθη που υπάρχουν, απλά παρέθεσα κάποιες - κατά την ταπεινή μου άποψη - ακραίες τοποθετήσεις, με τα αντίστοιχα nicknames και την ιδιότητα αυτών που τις εξέφρασαν. Όλα αυτά σε ένα topic 11 χρόνια πίσω, με θέμα τις πυρκαγιές, έτσι;

Κάπου λοιπόν το καλό κλίμα χαλούσε ορισμένες φορές με τοποθετήσεις οι οποίες εξέφραζαν καθαρό μίσος. Μίσος, το οποίο στο χαλαρό και εύθυμο παρεάκι μας δεν είχε καμία θέση. Δυστυχώς, όχι τόσο η έλλειψη moderation αλλά η απουσία αποφασιστικών τάσεων αυτοδιόρθωσης της μικρής μας κοινότητας συνέχιζε να δίνει βήμα σε κάποιους για να εκφέρουν ενοχλητικές και προσβλητικές απόψεις. Ένα χρόνο μετά, το 2008, μια μικρή βλάβη "κατεβάζει" για κάποιες ώρες το Amigahellas. Ανοίγει topic για να ενημερωθούν οι χρήστες του forum στο οποίο δεν θα πιστέψετε τι γράφεται! Πάρτε μια ιδέα:

"Ήμουν έτοιμος να σε έπαιρνα τηλέφωνο, στο λόγο μου. Λέω μήπως μας ρίξανε κανένα napalm οι Σκοπιανοί. Αλλά θα μου πείς μισή κλανιά τους έχουμε, το napalm που θα το βρούν τα resources να το αγοράσουν." (χρήστης Phantom)

"Οι Βουλγαροαλβανοτσιγγάνοι που θέλουν η κουτσουλιά τους να ονομάζεται και Μακεδονία , βρε ουουουουουουουουσσσσσσσττ ττττ !!!!!" (χρήστης marag)

"Εγώ είμαι χίλια υπέρ του Ανδρέα (marag) για τους Aλβανούς κτλ που είπε.

Αυτά είναι τα πιστεύω μου, και να ξέρεις ότι δεν ήμουν ποτέ ρατσιστής, αλλά προ πάντων με τους αλβανούς, με έκαναν. Ή μπορείς να το πάρεις και αλλιώς. "Δεν είμαι ρατσιστής. Εσύ είσαι αλβανός". (το "α" με μικρό γιατί έτσι είναι και στην πραγματικότητα, ένα τίποτα που δεν έχουν προσφέρει και τίποτα στην ανθρωπότητα).
" (χρήστης Phantom)

"Αλλά ειλικρινά δε καταλαβαίνω, γιατί τόσο αλβανοφιλία... LOL..." (χρήστης Phantom)

"Ναι παρατράβηξε το μανίκι, ας σταματήσει εδώ, αλλά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί μερικοί θίγονται όταν τους βρίζουν. Τι σκατά Έλληνες είναι μου λές; Μάλλον δεν είναι καθόλου." (χρήστης Phantom)

"Είσαι φιλοαλβανο-βουλγαρο-τσιγγάνος; Εκτός, χωρίς να σε θίξω, αν τα πας καλά με αλβανούς ή έχεις γκόμενα αλβανίδα. Τόση αγάπη τρέφεις για τους αλβανούς;" (χρήστης Phantom)

"Ποιό λαό σου θίξανε ρε dimidim, τους αλβανούς; ΑΧΑΧΧΑΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧ ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ ΡΕ.... ΑΛΗΘΕΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΤΟΙΟΣ ΛΑΟΣ.... ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ; ΛΟΛ....." (χρήστης Phantom)

"έτσι με τις πράξεις και τα λόγια τους ξεχνούν την καταγωγή τους που μόλις πριν από μερικές δεκάδες χρόνια μετανάστευσαν στην συγκεκριμένη περιοχή και σήμερα θέλουν να ληστέψουν την δική μου ιστορία, την δική μου γενέτειρα, την δική μου Μακεδονία" (χρήστης marag)

"Αλλά όταν βρίζω τους αλβανούς και μερικοί να θίγονται, Ε ΟΧΙ δε το ανέχομαι ως Έλληνας. Εκτός αν ο ίδιος που θίγεται είναι αλβανός τουρίστας. Αν είναι αλβανός και Amigas μαζί, τότε εγώ πάω πάσο. Που δε το νομίζω.

Δεν έβρισα κανέναν "σοβαρό" λαό, έβρισα έναν λαό που μόνο προβλήματα έχει φέρει στον τόπο μου (μας) τόσα χρόνια. Εγώ συνήθιζα να κοιμάμαι με τις πόρτες ανοικτές πριν κάμποσα χρόνια, όχι να διπλοκλειδαμπαρώνω κάθε νύχτα. Εξάλλου τα βλέπετε στις ειδήσεις καθημερινά. Από αλβανιέρες, μέχρι ρώσοποντ και γω δε ξέρω τι.
" (χρήστης Phantom)

"Σ' αυτό το θέμα είμαι αγύριστο κεφάλι Μανόλη.

Καλύτερα έχω να το σβήσεις όλο το thread όπως είναι να τελειώνει και η ιστορία.

Α! Και να ζητήσω συγγνώμη σε μερικούς αν έθιξα τους φίλους σας τους αλβανούς.
" (χρήστης Phantom)


Δυστυχώς, όσο προχωρούσε ο καιρός, η κατάσταση με τους χρήστες (ή και moderators) που με τις "ιδέες" τους εκνεύριζαν τους υπολοίπους, όλο και γινόταν χειρότερη. Κάπου μεταξύ 2008-2009 "γεννήθηκαν" κάποια topics που έβριθαν ρατσιστικών τοποθετήσεων και, φυσικά, προσβλητικών χαρακτηρισμών. Δυστυχώς τότε η διαχειριστική ομάδα του Amigahellas έκρινε ως σωστό όχι να κλειδώσει, αλλά να διαγράψει τα topics αυτά. Scripta manent έλεγα τότε, το ίδιο λέω και τώρα: κύριοι που τα διαγράψατε καταλαβαίνετε τώρα πια πόσο λάθος κάνατε; Για ποιους ήταν αρνητική η ύπαρξη των threads αυτών πέραν των ιδίων που τα δημιούργησαν; Γιατί, τώρα πια, σχεδόν μια δεκαετία αργότερα κοντεύουμε να ξεχάσουμε ακόμα και οι ίδιοι που συμμετείχαμε στη διαμάχη που οδήγησε στο "σχίσμα" ποιες ήταν οι αιτίες και ποιοι ήταν οι υπεύθυνοι. Εντάξει, από όσους ήταν "εκτός" ή παρακολουθούσαν το όλο σκηνικό περιστασιακά δεν υπάρχει καμία απαίτηση (πέραν ίσως του να μην εκφέρουν άποψη, καθώς, απλά, δεν γνωρίζουν τα γεγονότα).

Όπως και να 'χει, υπάρχουν αρκετά ακόμα να ειπωθούν - γραφούν, πιο σωστά - οπότε...

Συνεχίζεται...

3 σχόλια:

  1. Ελληνες στα μεγαλεια τους και με τα ολα τους.
    Ντρεπομαι που υπαρχει τετοια σελιδα με τοσα ζωα.
    και 30 χρονια να περασουν τα ιδια θα κανουν στην
    amiga scene της Ελλαδας.
    Ποτε δεν ανοιξα λογαριασμο στο site αυτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε, δεν έφταιγε το Amigahellas που κάποιοι είχαν ακραίες απόψεις: αν μάλιστα διαβάσεις ολόκληρα τα threads θα διαπιστώσεις ότι οι ακραίες αυτές απόψεις έτρωγαν κράξιμο. Εγώ θεωρώ - προσωπική άποψη πάντα - ότι όταν κάποιος εκφράζει κάτι ακραίο και προσβλητικό πρωτίστως εκτίθεται ο ίδιος. Τουλάχιστον σε περιβάλλοντα στα οποία δεν πιστεύει η πλειοψηφία σε ακραίες και προσβλητικές θέσεις...

      Δες για παράδειγμα τις απαντήσεις του MrZammler (moderator) τον οποίο ανέκαθεν σεβόμουν και εκτιμούσα αφάνταστα ή του Walkero (επίσης moderator): καμία σχέση, οι άνθρωποι ήταν λογικοί, σοβαροί και ήπιοι στις τοποθετήσεις τους.

      Σε γενικές γραμμές για εμένα ίσχυε αυτό που έγραψα: το Amigahellas στα καλά του ήταν το καλύτερο forum, το πιο αξιόλογο δικτυακό στέκι ever. Το πρόβλημα προέκυψε όταν αντιμετωπίστηκαν με λάθος (κατ' εμέ) τρόπο τα όσα ανέφερα στην ανάρτηση...

      Διαγραφή
  2. Και εγώ φυσικά δεν λέω για όλους του amigahellas πρως θεου. Είναι άτομα όπως ο vincentGR o walkero όπως είπες και εσύ και άλλα πολλά παιδιά αλλά όταν κάποιος καταστρέφει την κοινότητα με τέτοιο τρόπο και δημιούργησε προβλήματα ηθελημένα έχει πρόβλημα. Από επιλογή απέχω από τέτοια φόρουμ γιατί το μονι που θα προσφέρει είναι στεναχωρείς. Δες την Digital expo παράδειγμα. Δεν έχω περάσει καλύτερα με παιδιά από το amigahellas και ας μην ξέρω κανέναν. Εκτιμάω τα άτομα που προσφέρουν. Αυτό που περάσαμε είναι ότι ποίο ωραίο εκείνο το ΣΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί μετά από έλεγχο του διαχειριστή του blog προς αποφυγή spam σχολίων. Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.