Τρίτη 21 Μαρτίου 2017

Sideways για Atari ST

To Sideways είναι ένα shoot 'em up για Atari ST που είχε φτιάξει ο Jamie Woodhouse την περίοδο 1989-1990, δημιουργός επίσης και του Nitro. Μόνο που σε αντίθεση με το Nitro, το Sideways δεν κυκλοφόρησε ποτέ.


Όπως μας γράφει και ο δημιουργός του παιχνιδιού στο README αρχείο, το Sideways "παίζει" στα 50Hz δίνοντας την αίσθηση απολύτως ομαλής κίνησης και απαλού parallax scrollαρίσματος, ενώ ταυτόχρονα εμφανίζονται δεκάδες εχθροί στην οθόνη. Σαν παιχνίδι θυμίζει σε βαθμό... ανησυχίας το Uridium (σαν concept μόνο, σε όλες τις περαιτέρω λεπτομέρειες είναι ανώτερο - και αναφέρομαι φυσικά στην έκδοση του παιχνιδιού για τον ST) και, όπως μας λέει και ο ίδιος ο Jamie, αν τα γραφικά τα είχε φτιάξει κάποιος επαγγελματίας και ο ίδιος είχε πλησιάσει κάποιο software house εκείνο τον καιρό το παιχνίδι θα είχε κυκλοφορήσει και θα ήταν αξιόλογο. Κάτι παραπάνω από αξιόλογο, θα συμπλήρωνα εγώ: ίσως ένα από τα καλύτερα shoot 'em ups για τον Atari ST! Δυστυχώς, το Sideways έγινε διαθέσιμο στο ευρύ κοινό με μια μικρή καθυστέρηση... 27-28 ετών (!) αλλά, κάλιο αργά παρά ποτέ, έτσι δεν είναι; Στην έκδοση που μπορούμε να κατεβάσουμε (θα βρείτε links παρακάτω) το παιχνίδι δεν είναι 100% ολοκληρωμένο, αλλά είναι μια χαρά playable και σίγουρα θα μπορέσει να σας δείξει τα ατού του.


Και μιας και μιλάω για αυτά, να πω το εξής - επειδή παρατήρησα κάποια σχόλια του τύπου "μα πώς το έκαναν αυτό στον ST;" και άλλα τέτοια ωραία. Λοιπόν, ο ST δεν είχε blitter. Ήτοι, ένα chip που θα έπαιρνε από τον φόρτο του κεντρικού επεξεργαστή (Motorola 68000) κάποια tasks σχετικά με γραφικά, αφήνοντάς τον να ασχοληθεί με άλλα πράγματα. Κατανοητό αυτό. Αυτό όμως, επ' ουδενί δεν σημαίνει ότι δεν μπορούσε να πετύχει το μηχάνημα ταχύτατη κίνηση ή ομαλότατο scrolling: απλά θα το έκανε με τον επεξεργαστή να... δίνει τα ρέστα του! Προφανώς, το ιδανικό είναι να έχει ένας υπολογιστής ένα καλό chip ήχου και ένα chip για γραφικές δουλειές όπως ο blitter ώστε να μπορεί ο κεντρικός επεξεργαστής να ασχολείται με άλλους υπολογισμούς (π.χ. την AI του παιχνιδιού) αλλά η έλλειψη αυτού δεν καθιστά απαγορευτική τη δημιουργία παιχνιδιών ή demos όπου να γίνεται το... "έλα να δεις" στην οθόνη. Απλά το κάνει δυσκολότερο. Θυμηθείτε απλά ότι σε αντίστοιχη μοίρα με τον Atari ST ήταν και οι Sinclair ZX Spectrum και Amstrad CPC. Αυτό δεν σταμάτησε τους προγραμματιστές από το να φτιάξουν παιχνιδάρες: απλά, δεν είχαν τις hardware ευκολίες που τους παρείχε το chipset, όπως στον Commodore 64 και αργότερα (και σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό) στην Amiga. Τίποτα παραπάνω και τίποτα λιγότερο...


Μπορείτε να κατεβάσετε το Sideways από εδώ και σε έκδοση για GAMEX (θέλει 1ΜΒ μνήμης) από εδώ. Have fun! (Πηγή: Atari Crypt).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί μετά από έλεγχο του διαχειριστή του blog προς αποφυγή spam σχολίων. Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.