Δεν είναι σπάνιο φαινόμενο, όχι πια, τουλάχιστον. Από τα νέα παιχνίδια που κυκλοφορούν για τον ZX Spectrum ένα σεβαστό ποσοστό έχει φτιαχτεί με το Arcade Game Designer του Jonathan Cauldwell. Μέσα στο 2017 για παράδειγμα έχω αναφερθεί στα Monty's Honey Run και Monty Mole and the Temple of Lost Souls του Andy Johns αλλά και στο Foggy's Quest του John Blythe. Ακόμα και ο Paul Jenkinson - γνωστός από το The Spectrum Show - έχει φτιάξει το πολύ καλό και πολύ προσεγμένο παιχνίδι του Deep Core Raider (θα πρέπει να αναφερθώ αναλυτικά σε αυτό κάποια στιγμή) χρησιμοποιώντας το θαυματουργό tool του Jonathan Cauldwell.
Βλέπετε, αν θέλει κανείς να φτιάξει ένα παιχνίδι - από το πλέον απλό μέχρι το πιο σύνθετο - στον Spectrum, οι επιλογές είναι (και πάντα ήταν) οι εξής δύο: assembly και BASIC. Η πρώτη πανίσχυρη, χωρίς ουσιαστικά όρια στο τι μπορεί να υλοποιηθεί καθώς ο προγραμματιστής επικοινωνεί απευθείας με το hardware. Η δεύτερη πολύ εύκολη στην εκμάθηση και τη χρήση, user friendly, αλλά με περιορισμένες δυνατότητες και, το κυριότερο, πολύ αργή για τη συντριπτική πλειοψηφία των αναγκών. Έτσι ήταν η κατάσταση από το 1982 που κυκλοφόρησε ο αγαπημένος "γομολάστιχας" κι έτσι έμεινε μέχρι και το 2008 περίπου, όταν και ο Jonathan Cauldwell κυκλοφόρησε το Arcade Game Designer.
Το εργαλείο αυτό δίνει στον χρήστη τη δυνατότητα να φτιάξει arcade (προφανώς) παιχνίδια με σχετική ευκολία, σχεδόν χωρίς καθόλου γνώσεις προγραμματισμού και, σίγουρα, χωρίς να χρειάζεται να μάθει assembly! Συν τοις άλλοις, τα παιχνίδια που θα φτιάξετε με το Arcade Game Designer ναι μεν έχουν όρια, αλλά αυτά βρίσκονται πολύ ψηλά (καμία σχέση με αυτά που μπορούν να φτιαχτούν με BASIC), πράγμα που σημαίνει ότι η καλή γνώση του AGD θα σας επιτρέψει να υλοποιήσετε με επιτυχία σχεδόν οποιαδήποτε gaming ιδέα έχετε στο μυαλό σας.
Δυστυχώς, μιας και δεν βρισκόμαστε πια στη δεκαετία του '80, τα βιβλία για τον Spectrum δεν είναι και τόσο δημοφιλή κι έτσι δεν θα μπορέσετε να βρείτε κάποιο εγχειρίδιο εκμάθησης του Arcade Game Designer επισκεπτόμενοι τον Κλειδάριθμο ή τον Παπασωτηρίου! Χάθηκε κάθε ελπίδα, λοιπόν; Ευτυχώς όχι! Ο Andy Johns αρχικά με αυτόν τον σύντομο οδηγό και, ακόμα καλύτερα, ο Paul Jenkinson με αυτή τη σειρά video μαθημάτων αναλαμβάνουν να σας βοηθήσουν να εισχωρήσετε στα άδυτα του AGD! Ειδικά τα video μαθήματα του Paul θα σας πάνε βήμα-βήμα, από το απόλυτο μηδέν μέχρι και την δημιουργία ενός platform game!
Μη χάνετε χρόνο, λοιπόν! Κατεβάστε το Arcade Game Designer 4.6 από εδώ, τις οδηγίες του από εδώ και επισκεφτείτε τα links που σας ανέφερα παραπάνω για να ξεκινήσετε. Καλές δημιουργίες! (Πηγές: Vintage Is The New Old και The Spectrum Show).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί μετά από έλεγχο του διαχειριστή του blog προς αποφυγή spam σχολίων. Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.