Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2017

Once We Were Kings #4 - Amiga 1200 με 68030

Μετά από δεκάδες κουβέντες και ιντερνετικές συζητήσεις κατέληξα στο συμπέρασμα ότι έχει δημιουργηθεί σε όλους σχεδόν η εντύπωση ότι δεν μου αρέσει η Amiga 1200. Πράγμα που σε καμία περίπτωση όμως δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα: η Α1200 μου αρέσει και μάλιστα πολύ και θεωρώ ότι, αν κάποιος έχει μία και μόνο Amiga (όπως και θα ήταν λογικό, άλλωστε) αυτή θα έπρεπε να είναι η 1200άρα με λίγη Fast RAM έξτρα.

Επειδή λοιπόν δεν θεώρησα ποτέ μου γιγάντιο τεχνολογικό βήμα το AGA chipset κι επειδή δεν με συγκίνησαν ποτέ ιδιαίτερα τα βελτιωμένα (τα ποια;) AGA παιχνίδια, άντε ίσως και επειδή κάποτε είπα μια-δυο κουβέντες παραπάνω, έμεινε αυτή η εντύπωση. Η οποία, το ξαναγράφω, είναι λανθασμένη. Απόδειξη αυτού είναι το γεγονός ότι είχαν περάσει πολλές 1200άρες από τα χέρια μου όλα αυτά τα χρόνια που ασχολούμαι με τους retro υπολογιστές ως βασικό hobby. Και όλες, την τρέχουσα χιλιετία!

Σήμερα θα σας δείξω μερικές φωτογραφίες από την πρώτη μου 1200άρα με 68030, αλλά και από την τελευταία μου! Ας πάμε στην πρώτη: Amiga 1200 σε Αμιγκάδικο tower case, με σκληρό δίσκο, CD-ROM και PCMCIA κάρτα δικτύου. Οι φωτογραφίες που ακολουθούν είναι από την πρώτη ημέρα που εγκατέστησα τον πρώτο μου accelerator με Motorola 68030, έναν φτηνό και τίμιο (τότε κόστιζαν κάτω από 100€) Apollo 030/40MHz με 32MB Fast RAM. Η πρώτη μου δοκιμή ήταν (φυσικά) το DOOM! Ένα δάκρυ κύλησε στο μάγουλό μου όταν είδα για πρώτη φορά το αριστουργηματικό δημιούργημα των Carmack και Romero να τρέχει στον τελευταίο home computer ευρείας παραγωγής. Και ένα ακόμα όταν αυτός ο computer μπόρεσε - έστω και με επιδόσεις... σκαραβαίου! - να surfάρει στο internet! Φυσικά, εκείνα τα πρώτα χρόνια της νέας χιλιετίας τα sites τα οποία λειτουργούσαμν με τον iBrowse ήταν περισσότερα απ' ότι σήμερα (τώρα πια πρέπει να παίζουν 2 ή 3, αν δεν απατώμαι). Ορίστε και το οπτικό υλικό...

Amiga 1200, DOOM και 1084S - σκέφτεστε τίποτα καλύτερο;

Πάντα είχα ένα κόλλημα με τις ψηλές αναλύσεις στο Workbench!

H A1200T μου: όχι και ό,τι ομορφότερο, αλλά ιδιαίτερα πρακτικό το tower case.

Εδώ φαίνεται κάπως κομψότερο.

Surfάρισμα με 1084S. Και στα καπάκια επίσκεψη στον οφθαλμίατρο!

Το Amiga.org όταν ήταν ακόμα ο κύριος διαδικτυακός προορισμός μας. Feed the kitty!

To showconfig μαρτυρά την ύπαρξη του Apollo.

Και πάμε τώρα, καμιά δεκαετία αργότερα, στην τελευταία Amiga 1200 με 68030 που πέρασε από τα χέρια μου. Ήταν μια desktop 1200άρα, κάτασπρη και κομψότατη εάν εξαιρέσει κανείς τα καρούμπαλα από τις βίδες στο μπροστινό μέρος, προϊόντα του "αντρικού" σφιξίματος των βιδών από τον φίλο LeChuck!

Αυτή η 1200άρα ήταν πιο γρήγορη από την προηγούμενη, καθώς φρόντιζε γι' αυτό η Blizzard 1230 Mk IV συνεπικουρούμενη από 64MB Fast RAM. Μάλιστα, είχε όταν την πήρα εγκατεστημένο το ιδιαίτερα χρήσιμο, λειτουργικό και αισθητικά άρτιο AmigaSYS 4 (ευχαριστώ, Δημήτρη!) το οποίο ποτέ δεν κατάλαβα γιατί η πλειοψηφία των χρηστών δεν προτιμά αντί του ClassicWB...

Anyway, photos please!

Εντάξει, ήταν λίγο ψηλά η οθόνη, αλλά κάπου έπρεπε να βάλω και το subwoofer!

AmigaAmp, WBsteroids μερικά από τα καλούδια του AmigaSYS 4.

Τώρα που προσέχω αυτή τη φωτογραφία καταλήγω στο συμπέρασμα ότι μάλλον είχα και scandoubler στην εν λόγω 1200άρα...

8 σχόλια:

  1. Ax...Μας έχεις τρελάνει με αυτά σου τα project! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α, α αυτά δεν είναι τίποτα φίλτατε! Πού να δεις αργότερα που θα περάσω στις "μεγάλες" Amigas! ;-)

      Διαγραφή
  2. Έχω και εγώ φετίχ με τις μεγάλες αναλύσεις οθόνης! Το πρώτο πράγμα που έκανα σε κάθε καινούριο μηχάνημα ήταν να τερματίσω το monitor! Με έπιανε βέβαια κατάθλιψη όταν έβλεπα τα πάντα να σέρνονται, αλλά ήμουν και πάλι ευτυχισμένος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το μυστικό με το AGA είναι να κόβεις τα πολλά χρώματα. Με 256 χρώματα δεν πρόκειται να δεις προκοπή. Με 8 από την άλλη, μπορείς να δουλέψεις σβέλτα σε εξωπραγματικές (για Amiga) αναλύσεις, τύπου ας πούμε 1280x576!

    Φυσικά, πάντα μπορούσε κανείς να βάλει και κάρτα γραφικών, αλλά εκεί χανόταν εντελώς το feeling...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εγώ πάντως τώρα που πήρα έναν atari ste (μετά από τόσα χρόνια) βρήκα την ησυχία μου... Τυχαίο; Δε νομίζω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α, καλά, βαλτός είσαι κι εσύ; Έχω 2 ST βασικά, κι εγώ θα μπορούσα να έχω βρει την ησυχία μου αν στρόφαρα λίγο περισσότερο και τους είχα τοποθετήσει σε πιο πρακτική θέση. Τώρα βέβαια, STE και UltraSatan, αυτά είναι γούστα...

      Διαγραφή
  5. Θα είχα ήδη αγοράσει το ultrasatan αλλά το "τραινάρω" γιατί ο γνωστός Μητσάρας κάτι ετοιμάζει...
    Κατά τα άλλα, σαφώς τιμιότερη επιλογή ο Atari, γράφω δισκέτα, βάζω δισκέτα, παίζω ή περιεργαζομαι σε χρόνο dt χωρίς ειδικά παράλληλα floppy και αλλες αλχημείες. Ναι, δεν εχει την τεχνική υπεροχή, αλλά έχει και αυτός τη δική του σημαντική ιστορία. Βασικά, τον επέλεξα αφενός γιατί ήθελα να ασχοληθώ και με αυτό το μηχάνημα αφετέρου γιατί με έχει εξοργισει αφάνταστα η όλη κατάσταση γύρω από το θέμα "amiga".
    Άσε, μην ζαλίζω το blog, να τα πούμε από κοντά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πλάκα μου κάνεις! Ετοιμάζει κάτι ο Δημήτρης και δεν έχει πει τίποτα; Ωραίος! Θα τον περιλάβω εγώ!

      Το ότι είναι τίμια επιλογή ο Atari φίλε το γνωρίζω - όπως και το ότι έχει κι αυτός τη δική του σημαντική ιστορία. Απλά, όπως ίσως θα θυμάσαι, κάθε φορά που τολμούσα να πω κάτι σχετικά έπεφταν όλοι να με φάνε...

      Για την κατάσταση γύρω από το θέμα Amiga θα ήθελα κι εγώ να τα πούμε από κοντά - αν κατέβεις κάποια στιγμή, εγώ όλες τις Τετάρτες και πλέον ίσως και αρκετές Δευτέρες θα είμαι στο VCS. Ελπίζω να σε δω το συντομότερο!

      Διαγραφή

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί μετά από έλεγχο του διαχειριστή του blog προς αποφυγή spam σχολίων. Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.