Ο Monty σαφώς και δεν είναι άγνωστος σε όσους έζησαν τα πρώτα χρόνια της επανάστασης των μικροϋπολογιστών, εκεί, μεταξύ 1976-1985. Ο εμβληματικός τυφλοπόντικας αποτέλεσε μια γνώριμη φιγούρα, έναν ήρωα τύπου Sonic πριν τον Sonic, έναν πρωταγωνιστή σε πασίγνωστα platform games, εκ των οποίων σίγουρα ξεχωρίζουν τα Monty On The Run (το απόλυτο soundtrack σε 8μπιτο μηχάνημα που έχει ακούσει ποτέ ο γράφων) και Auf Wiedersehen Monty. O Monty, εκεί, στα μέσα της δεκαετίας του '80 αποτέλεσε μια συνεπή cash machine για την Gremlin Graphics, ώσπου η εταιρία βρήκε άλλο πόρο εσόδων με την έλευση των 16bit home computers, που αυτή τη φορά άκουγε στο όνομα "Lotus" και περιελάμβανε τη θρυλική τριλογία των Lotus Esprit Turbo Challenge, Lotus Turbo Challenge 2 και Lotus III: The Ultimate Challenge.
Πίσω στον Monty όμως, ο οποίος αγαπήθηκε πολύ στα χρόνια του και έκανε άπειρες βόλτες στις οθόνες των δημοφιλών 8μπιτων της εποχής. Πριν από ένα περίπου μήνα, ο περί ου ο λόγος τυφλοπόντικας απέκτησε ένα νέο παιχνίδι (στο οποίο και φυσικά πρωταγωνιστεί), το Monty's Honey Run του Andy Johns, το οποίο τρέχει σε Sinclair ZX Spectrum, αρκεί να έχετε από 48ΚΒ μνήμης RAM και πάνω.
To Monty's Honey Run, τουλάχιστον στον τομέα των γραφικών δείχνει σα να αποτελεί αναπόσπαστη συνέχεια των κλασικών τίτλων της Gremlin Graphics, καθώς ο δημιουργός του έχει κάνει (απλά) εξαιρετική δουλειά. Σε αντίθεση όμως με τους τίτλους του παρελθόντος, το Monty's Honey Run δεν φτιάχτηκε σε assembly, αλλά χρησιμοποιώντας το Arcade Game Designer του "πολύ" Jonathan Cauldwell. Λαμβάνοντας υπόψη την τελευταία αυτή πληροφορία, δύο συμπεράσματα μπορεί να εξάγει κάποιος: πρώτον, ότι ο Andy Johns έφτασε το Arcade Games Designer στα όριά του και, δεύτερον, ότι τα όρια της engine αυτής βρίσκονται πολύ ψηλά.
Αν και στο gameplay το Monty's Honey Run δεν έχει αυτή τη γλυκιά ομαλότητα που χαρακτήριζε τα παιχνίδια του Monty (τουλάχιστον στις εκδόσεις του Commodore 64 με τις οποίες είχα ασχοληθεί σαφώς περισσότερο) και παρότι υπάρχουν κάποια "θεματάκια" με τα άλματα (που γρήγορα πάντως συνηθίζονται), συνολικά το παιχνίδι εκτός από επίτευγμα λόγω του τρόπου με τον οποίο δημιουργήθηκε αποτελεί και άξιο διάδοχο των κλασικών περιπετειών του Monty. Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα, που ο Andy Johns έχει πέσει ήδη με τα μούτρα στη δουλειά για... sequel!
Είναι ξεκάθαρο ότι αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στον Andy Johns για τη δουλειά που έκανε στο Monty's Honey Run, όπως και στον Jonathan Cauldwell για το Arcade Game Designer (αλλά και το Shoot 'em Up Designer, το More Tea, Vicar? και πολλά-πολλά ακόμα). Μελανό σημείο του παιχνιδιού αποτελεί η έλλειψη μουσικής, καθώς, τουλάχιστον όσοι γνωρίσαμε τον Monty στον Commodore 64, είχαμε καλομάθει με τα tunes του Rob Hubbard! Μπορείτε να κατεβάσετε το Monty's Honey Run από εδώ. (Πηγή: Vintage Is The New Old).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί μετά από έλεγχο του διαχειριστή του blog προς αποφυγή spam σχολίων. Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.