Τρίτη, 20 Σεπτεμβρίου 2016

Pinball Dreams για Amstrad CPC!

Πάντα είχα την άποψη - για την οποία παρεμπιπτόντως κατηγορήθηκα επανειλημμένως και συνεχίζω να κατηγορούμαι ως "αναχρονιστικός βρωμόγερος" - ότι δεν υπάρχει λόγος να κυκλοφορεί νέο, ανώτερο hardware εάν δεν γίνει (σχεδόν) πλήρης εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του ήδη υπάρχοντος. Τι να το κάνω εάν το Playstation 77 (!) έχει καταπληκτικά γραφικά όταν ακόμα έχω μείνει με το παράπονο ότι ποτέ δεν εκμεταλλεύτηκε κανείς στο έπακρο τις δυνατότητες του Playstation 3;

Βλέπεις μηχανήματα σαν τον Spectrum, τον Commodore 64 - ακόμα και το πρώτο Playstation - και μένεις χάνος με αυτά που κάνουν στα χέρια πεισματάρηδων και ταλαντούχων προγραμματιστών, την ίδια ακριβώς ώρα που χρησιμοποιώντας τα φρικαλέα και αδηφάγα development tools και τις game engines της εποχής μας ένα πρόγραμμα που θα εμφανίζει το περίφημο "Hello, World!" στην οθόνη του Playstation 4 μπορεί να έχει μέγεθος που να υπερβαίνει το μισό Gigabyte! Βλέπεις σε παλιότερα μηχανάκια τη διαφορά των προγραμματιστών με μεράκι σε σχέση με αυτούς που λειτουργούσαν ως δημόσιοι υπάλληλοι όταν συγκρίνεις ακόμα και παιχνίδια του ίδιου είδους, όπως το Outrun με το Lotus 2 στην Amiga.

Και κάπου εκεί, το 2011, εμφανίζεται το περίφημο Batman Group με ένα α-π-ί-σ-τ-ε-υ-τ-ο demo που ονομάζεται Batman Forever να κάνει πράγματα στον ταπεινό Amstrad CPC που κανείς μας ποτέ δεν είχε πιστέψει ότι είναι εφικτά. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά οι ίδιοι οι δημιουργοί του Batman Forever σου γράφουν μέσα στο demo ότι δεν εκμεταλλεύονται πλήρως τις δυνατότητες του hardware! Κι εκεί είναι που μένεις πραγματικά "παγωτό" και σκέφτεσαι "κάτσε ρε φίλε: με τέτοιες δυνατότητες σε γραφικά και ήχο, με 80στηλο, με οθόνη και (γρήγορο) disk drive να συμπεριλαμβάνονται στην τιμή, με CP/M, ε, μας πώς είναι δυνατόν ο κόσμος αντί για τον 6128 να αγόραζε PC συμβατά στην 10πλάσια τιμή που τα έκαναν όλα αυτά αλλά χειρότερα;". Φυσικά, αν ανοίξουμε αυτή την κουβέντα θα ξεφύγουμε εντελώς από το θέμα μας, οπότε ας την αφήσουμε για κάποια άλλη στιγμή. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι ο Amstrad CPC αποτελεί ένα από τα κλασσικότερα δείγματα μηχανήματος που κανείς (μα κανείς!) δεν το ώθησε στα όριά του. Και αυτό είναι που μας έδειξε το Batman Forever, αυτό μας έδειξε το BB4CPC, αυτό μας έδειξε το Orion Prime, αυτό μας είχε δείξει πολύ παλαιότερα και το Xyphoes Fantasy.

Και αυτό είναι που τελικά έρχονται και πάλι να μας θυμίσουν οι άνθρωποι του Batman Group, οι οποίοι μας ανακοίνωσαν εν ολίγοις ότι αποφάσισαν να μεταφέρουν το Pinball Dreams της Amiga στον Amstrad CPC (!), ότι η εργασία αυτή δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητική καθώς θα χρησιμοποιεί το 40% των δυνατοτήτων του Amstrad (το Batman Forever κατά τους ίδιους χρησιμοποιούσε το 60%) (!!) και, τέλος, ότι μπορούμε να περιμένουμε την κυκλοφορία του conversion κάπου μέσα στον προσεχή Οκτώβριο (!!!).


Δεν ξέρω, δε νομίζω ότι υπάρχει λόγος να επεκταθώ περισσότερο, καθώς τα γεγονότα τα ίδια μιλάνε από μόνα τους: το μόνο που μένει είναι να περιμένουμε να κυκλοφορήσει το Pinball Dreams για τον CPC, να το κατεβάσουμε, να το γράψουμε σε δισκετούλα και να το τρέξουμε στον Amstrad μας. Και, αν το Batman Group δεν μας διαψεύσει, τότε θα είναι καιρός να ξανανοίξουμε την κουβέντα για τις (περιττές) συνεχείς αναβαθμίσεις και αλλαγές του hardware, για τους τεμπέληδες και ανέμπνευστους προγραμματιστές του σήμερα, για το καπιταλιστικό σύστημα που μας έχει μετατρέψει σε σκλάβους των ατελείωτων αγορών αδιάφορων προϊόντων και για πολλά-πολλά ακόμη. Μέχρι τότε δείτε για μία ακόμα φορά το Batman Forever και αναρωτηθείτε ποιες είναι οι πραγματικές δυνατότητες εκείνου του Pentium 4 στα 2,8GHz που πετάξατε προχθές στα σκουπίδια... (Πηγή: Indie Retro News).

2 σχόλια:

  1. Περί αναβαθμίσεων και πεταμένου χρήματος, ένα θα πω: ΠΕΣΤΑ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΕ !!!

    Για το Pinball Dreams, περιμένω με αγωνία !!! In Batman group we trust ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άσε, Γιώργο, άμα το πιάσουμε το θέμα θα γράφω για... χρόνια! (προς το παρόν γκρινιάζω εδώ και χρόνια, απλά δεν έχω περάσει στον γραπτό λόγο!)

      Διαγραφή