Πέμπτη 20 Απριλίου 2017

Crystal Kingdom Dizzy για Spectrum 128K

Αυτό είναι το καλό με το hobby του retro computing: όχι μόνο συμβαίνουν συνέχεια πράγματα, όχι μόνο έχουμε συχνά-πυκνά νέες κυκλοφορίες σε επίπεδο software και hardware, αλλά, αρκετές φορές κάποιες εξ' αυτών είναι αναπάντεχες. Να, όπως το remake του Crystal Kingdom Dizzy ας πούμε. Ναι, το ξέρω, δεν αποτελεί ιδιαίτερα συγκλονιστική είδηση το remake ενός παλιού παιχνιδιού του Spectrum σε PC ή Mac αλλά, τι θα λέγατε εάν είχαμε να κάνουμε με remake σε Spectrum; Μάλιστα, κύριοι. Το Crystal Kindom Dizzy του Spectrum επανακυκλοφόρησε, πολύχρωμο και ανανεωμένο, αυτή τη φορά για... Spectrum! ΟΚ, για την ακρίβεια για Spectrum με 128Κ μνήμης RAM, ήτοι κάποιον από τους 128Κ, +2 και +3.

Για να πιάσουμε τα πράγματα από την αρχή, το Crystal Kingdom Dizzy ήταν ένας ιδιαίτερα αξιόλογος τίτλος, ο 7ος και τελευταίος της επιτυχημένης σειράς Dizzy, και εμφανίστηκε στα ράφια των καταστημάτων στην δύση της ζωής του ZX Spectrum, το 1992. Το παιχνίδι ήταν εθιστικό και, για τα δεδομένα του Spectrum διέθετε και πολύ καλά γραφικά - όπως άλλωστε συνέβαινε και με την πλειοψηφία των "μεταγενέστερων" τίτλων του μηχανήματος. Αυτά όμως δεν έλεγαν και πολλά στους Evgeniy Barskiy, Oleg Origin, Sergey Kosov και Marco Antonio Del Campo οι οποίοι απλά αποφάσισαν να κάνουν το καλό... καλύτερο. Πολύ καλύτερο, για να είμαστε ακριβείς!

Η νέα υλοποίηση του Crystal Kingdom Dizzy "πατάει" σε μια ολοκαίνουρια game engine που "τρέχει" με 50fps, διαθέτει 6 νέα tunes, 136 "ανακαινισμένες" οθόνες με γραφικά τα οποία (τουλάχιστον) εντυπωσιάζουν. Για να πάρετε μια ιδέα, δείτε το loading screen του original τίτλου:

που κάθε άλλο παρά άσχημο θα μπορούσε να το χαρακτηρίσει κανείς, και ρίξτε και μια ματιά και σε αυτό του remake:


Εντυπωσιακό, έτσι; Να σας θυμίσω ότι έχουμε να κάνουμε με ίδια ανάλυση οθόνης, ίδιο αριθμό χρωμάτων, ίδιους περιορισμούς (λέγε με color clashing). Όχι, για να μη νομίζετε ότι ο 128άρης Spectrum είχε ανώτερα γραφικά από τον "κλασικό": απλά η δουλειά που έχει γίνει είναι καταπληκτική. Και αυτό μπορεί να φανεί ακόμα καλύτερα, συγκρίνοντας κάποιες οθόνες μέσα απ' το παιχνίδι, όπως αυτήν:

με αυτήν:

Ε, ναι, δεν έχει νομίζω νόημα να γράψω περισσότερα, καθώς είναι ηλίου φαεινότερο το μέγεθος και η ποιότητα της δουλειάς που έγινε στο remake του Crystal Kingdom Dizzy. Τώρα λοιπόν που σας άνοιξε η όρεξη, κατεβάστε το από εδώ και χαρείτε το στον Spectrum σας. Συνιστώ ανεπιφύλακτα να το συνδυάσετε με το "ιδιαίτερο" color blend που παράγει μια παραδοσιακή CRT οθόνη - θυμηθείτε με, αυτά τα πράγματα χάνουν σε LCD screens. (Πηγή: Indie Retro News).


1 σχόλιο:

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί μετά από έλεγχο του διαχειριστή του blog προς αποφυγή spam σχολίων. Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.