Τετάρτη 27 Απριλίου 2016

Chaos Guns: Backbone demo για Amiga

Η πρώτη φορά που αντίκρυσα τον τίτλο "Chaos Guns" ήταν από ένα topic που άνοιξε ο Tsak στο Amigaplanet, στις 25 Μαΐου του 2014. Τότε μας πληροφορούσε για την επερχόμενη κυκλοφορία ενός demo του παιχνιδιού. Και τι παιχνίδι: open world, multiplayer, με δυναμικό φωτισμό και, ναι, θα έτρεχε σε Amiga! Γουάου!


Μιας και δεν είχα τότε το απαραίτητο hardware ώστε να τρέξω το παιχνίδι, έπρεπε να περιμένω. Όχι πολύ όμως, καθώς στο επόμενο Amicamp ο Tsak έφερε μαζί του το demo του Chaos Guns για να το δοκιμάσουμε και σε πραγματική Amiga αλλά και σε emulated περιβάλλον. Το demo έτρεχε κανονικά αλλά, δεν θα σας πω ψέματα, υπήρχαν 2 πράγματα που με ξένισαν: το πρώτο ήταν ο πολύπλοκος χειρισμός του και το δεύτερο οι hardware απαιτήσεις του: 68060 με 16MB fast RAM; Είμαστε σοβαροί; Ποιος έχει 68060; Για καλή τύχη δική μου αλλά και οποιουδήποτε άλλου τυχόν ενδιαφερόταν για το project Chaos Guns συνέβησαν πολλά και διάφορα στην ομάδα που έφτιαχνε το παιχνίδι - τίποτα τραγικό, ευτυχώς! - και τα οποία μπορείτε να τα διαβάσετε αναλυτικά στο blog του Chaos Guns. Για να μην μακρηγορώ, θα πω απλώς ότι δοκιμάστηκαν διάφοροι τρόποι ώστε να συνεχιστεί το project μετά την απώλεια του main programmer και αποφασίστηκε να ακολουθηθεί μια πιο down to earth προσέγγιση, πράγμα που είχε ως αποτέλεσμα το "καινούριο" Chaos Guns να έχει πολύ μικρότερες hardware απαιτήσεις αλλά και πολύ απλούστερο χειρισμό, a la Alien Breed. Ναι, δεν κάνω πλάκα, τα όσα συνέβησαν και οι ανακατατάξεις και οι αλλαγές προσώπων στην ομάδα του Chaos Guns είχαν ως αποτέλεσμα τη λύση των 2 μεγαλύτερων προβλημάτων του αρχικού παιχνιδιού! Απίστευτο!


Έτσι, φτάσαμε λίγο πριν τα Χριστούγεννα του 2015, όπου - και κατά τη διάρκεια του 4ου Amicamp - ο Tsak έφερε να μας παρουσιάσει το Chaos Guns όπως είναι τώρα: μία έκδοση που φτιάχτηκε με τη χρήση της πλατφόρμας δημιουργίας παιχνιδιών Backbone και μία έκδοση βασισμένη στην νέα, custom engine του Chaos Guns. Είναι περιττό να πω ότι πραγματικά εντυπωσιάστηκα με την ποιότητα των όσων είδα: τα γραφικά και ο ήχος στην έκδοση του Backbone ήταν επαγγελματικού επιπέδου χωρίς την παραμικρή δόση υπερβολής, η κίνηση ομαλότατη, και το κάθε sprite να αποτελείται από δεκάδες άρτια σχεδιασμένα frames! Μάλιστα, όλο το αισθητικό κομμάτι είναι καθαρά δουλειά του Tsak, οπότε πολλά (μα πάρα πολλά!) kudos για το αποτέλεσμα!


Το καλύτερο βέβαια είναι ότι, αφού είδαμε (και εντυπωσιαστήκαμε με αυτήν) την Backbone έκδοση του Chaos Guns, μετά είδαμε και την έκδοση με την κανονική engine του παιχνιδιού που μας άφησε άφωνους αφού επέτρεπε μεγαλύτερη playing area στην οθόνη και ήταν ταυτόχρονα και πολύ ταχύτερη! Φυσικά ελπίζω η τελική έκδοση του Chaos Guns καταρχάς κάποια στιγμή να υλοποιηθεί (θα είναι πραγματικά κρίμα αν πάνε στράφι τόσοι κόποι και τόση ποιοτική δουλειά) και, δευτερευόντως, να υλοποιηθεί χρησιμοποιώντας αυτήν την engine, η οποία "δίνει φτερά" στο παιχνίδι.


Αλλά, ας επιστρέψουμε στην Backbone έκδοση του Chaos Guns, το demo της οποίας μας έκανε γνωστό ο Tsak πριν από μερικές μέρες ότι μπορούμε να κατεβάσουμε από εδώ. Απ' όσο έχω καταλάβει, το demo αυτό φτιάχτηκε περισσότερο με στόχο να δείξει ότι ναι, το Chaos Guns μπορεί να φτιαχτεί χρησιμοποιώντας εξ' ολοκλήρου το Backbone και ναι, μπορεί να έχει ωραία γραφικά, ατμοσφαιρικό ήχο και εθιστικό gameplay με αυτόν τον τρόπο. Και ναι, είναι αλήθεια: μπορεί να τα έχει όλα αυτά!


Δεν θα μπω στη διαδικασία να σας πω την υπόθεση καθώς δεν γνωρίζω εάν το τρέχον είναι το τελικό σενάριο ή πρόκειται στο μέλλον να αλλάξει, αλλά, αυτό που μπορώ να πω είναι ότι υπάρχει σεναριακό υπόβαθρο και μια ιστορία που ξετυλίγεται σιγά-σιγά μέσα από τα ευρήματά σας, δίνοντας μια αίσθηση arcade adventure σε ένα κατά τα άλλα top down shooter σε στυλ Alien Breed όπως είναι το Chaos Guns. Επίσης, adventure και RPG στοιχεία δίνουν η αλληλεπίδραση με διάφορα στοιχεία του περιβάλλοντος (πόρτες, καταπακτές, υπολογιστές, διακόπτες), η συλλογή χρημάτων - αν και δεν έχω βρει ακόμα πώς χρησιμοποιούνται -, και το ψάξιμο που επιβάλλεται να κάνετε σε ό,τι συναντάτε κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού και σας φαίνεται αξιοπρόσεκτο, καθώς, εκτός από χρήματα μπορείτε να βρείτε health kits και πολλά άλλα χρήσιμα πράγματα. Να μην παραλείψω να αναφέρω και την δυνατότητα χρήσεως διαφορετικών όπλων, με αυτά να έχουν εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά και, φυσικά, διαφορετικό damage. Πραγματικά, η στιγμή που θα πρωτοπιάσετε στα χέρια σας το δίκαννο θα είναι απλά love at first sight!


Το demo του Chaos Guns έρχεται σε τρία flavors (sic!), ανάλογα με το μέγεθος της οθόνης του παιχνιδιού και το κατά πόσο "βαραίνει" αυτή το παιχνίδι. Μπορώ να πω ότι με τη χρήση μιας ταπεινής Furia 2 (Motorola 68EC020 στα 28MHz, FPU, 11MB fast RAM) σε μία (ακόμα ταπεινότερη) Amiga 600 το demo του Chaos Guns παίζει με ικανοποιητικότατο framerate ακόμα και στην "βαριά" του έκδοση, αν και οι δύο "ελαφρύτερες" είναι σαφέστατα πιο γρήγορες.


Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι όπως ήδη ανέφερα πολύ καλά, είτε μιλάμε για sprites, είτε για backgrounds, είτε για τα menus, είτε για την (animated) οθόνη φορτώματος: όλα δείχνουν ότι έχουμε να κάνουμε με μια παραγωγή εξαιρετικού επιπέδου, που δεν φτιάχτηκε απλά με μεράκι, αλλά και με επαγγελματισμό. Το ίδιο ισχύει και για τα ηχητικά εφέ (απλά εξαιρετικά), την ομιλία και την minimal μουσική επένδυση που τονίζουν την spooky ατμόσφαιρα του Chaos Guns. Ο χειρισμός είναι άμεσος, απλούστατος και λειτουργικότατος και το παιχνίδι αυτό καθαυτό είναι πολύ ενδιαφέρον και, τολμώ να πω, πραγματικά εθιστικό. Θα κάνω μια παρομοίωση στο σημείο αυτό, για να καταλάβετε τι αίσθηση μου άφησε και τι εντύπωση μου έκανε. Ας πούμε ότι έχετε παίξει (όπως όλοι μας, άλλωστε!) το Alien Breed. Η αίσθηση που αφήνει το demo του Chaos Guns συγκρινόμενο με το κλασσικό αυτό παιχνίδι είναι η αίσθηση που αφήνει το Doom 3 συγκρινόμενο με τα 2 προηγούμενα Doom! Τι εννοώ; Ότι εκεί που είχατε να αντιμετωπίσετε ορδές εχθρών κάθε τόσο και λιγάκι, τώρα είστε πιο απομονωμένος, δεν ξέρετε ανά πάσα στιγμή τι θα συναντήσετε, και επικρατεί μια μυστηριακή ατμόσφαιρα με ένα κυρίαρχο στοιχείο: το άγνωστο. Δεν ξέρετε πού θα βρεθείτε, ποιον και τι θα αντιμετωπίσετε και πώς θα εξελιχθεί η ιστορία που ξετυλίγεται σταδιακά. Δεν γνωρίζω εάν αυτός ήταν ο στόχος της ομάδας του Chaos Guns αλλά, εάν αυτό ήταν που είχαν στο μυαλό τους, τότε βρίσκονται - και με το παραπάνω! - στον σωστό δρόμο.


Δεν έχω ολοκληρώσει ακόμα το demo του Chaos Guns, αλλά είμαι σχεδόν βέβαιος ότι θα το κάνω σύντομα καθώς, όπως ανέφερα, το παιχνίδι είναι εθιστικό, ατμοσφαιρικό και ενδιαφέρον με εξελισσόμενη πλοκή. Δυστυχώς δεν υπάρχει δυνατότητα save, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να έχετε τα μάτια σας ανοιχτά ακόμα και αν είστε εξοπλισμένοι με το δίκαννο, καθώς ένα μόνο βλήμα από ένα turret είναι ικανό να σας αφαιρέσει σχεδόν όλη την ενέργεια. Επίσης, θα πρέπει να αναφέρω και το μόνο στοιχείο που εντόπισα ως ελάττωμα ή έλλειψη (πείτε το όπως θέλετε!) και αυτό είναι η απουσία χάρτη. Είμαι σχεδόν βέβαιος ότι αυτή είναι μια δυνατότητα την οποία ΔΕΝ διαθέτει το Backbone και ότι η έλλειψη αυτή οφείλεται αποκλειστικά και μόνο σε αυτό το γεγονός. Εάν αυτό δεν ισχύει, τότε καλό θα είναι οι developers του Chaos Guns να δώσουν μια χρήση στο πλήκτρο ΤΑΒ της Amiga μας!


Ολοκληρώνοντας, θα πω απλά "Μπράβο" και "Ευχαριστώ" στην ομάδα του Chaos Guns και κυρίως στον Γιάννη (Tsak) που είναι το πρόσωπο πίσω απ' το παιχνίδι. Εύχομαι από καρδίας να δούμε σύντομα το Chaos Guns να ολοκληρώνεται με την κατεύθυνση που πλέον έχει πάρει και, - γιατί όχι; -, να κυκλοφορήσει ακόμα και ως commercial προϊόν. Εγώ τουλάχιστον είμαι σίγουρος ότι θα το αγόραζα!

Δεν ξέρω αν με απατά η μνήμη μου, αλλά έχω την αίσθηση ότι το Chaos Guns είναι ό,τι καλύτερο έχω δει να φτιάχνεται σε επίπεδο παιχνιδιού για classic Amiga από το 2000 και μετά. Και αυτό λέει πολλά...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί μετά από έλεγχο του διαχειριστή του blog προς αποφυγή spam σχολίων. Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.