Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου 2017

Μία ιστορική βιντεοκασέτα!

Είναι κάποιες φορές που μπορεί να σου συμβούν ευχάριστα πράγματα χωρίς να τα περιμένεις (αν και σίγουρα, είναι πολύ περισσότερες οι φορές που θα συμβεί το ακριβώς αντίθετο). Μια απ' αυτές τις φορές λοιπόν, πριν από περίπου τρεισήμισι χρόνια, ένας καλός μου φίλος μου έφερε 2 πρωτότυπες βιντεοκασέτες από ένα video club που ξεφορτωνόταν παλιά σαβούρα. "Νομίζω ότι ο μόνος που μπορεί να βρει χρήσιμα αυτά τα σκουπίδια είσαι εσύ" μου έκανε δίνοντάς μου τις, φροντίζοντας ταυτόχρονα να μου κάνει ένα ωραίο δώρο αλλά και να με φέρει σε δυσάρεστη θέση (δεν θα πω ψέματα, ναι μεν "τα σκουπίδια του ενός είναι ο θησαυρός του άλλου" αλλά, από την άλλη, αν αναλογιστούμε ότι τα αντικείμενα του hobby μας αποτελούν για όλους τους υπόλοιπους "σκουπίδια" ίσως θα πρέπει να μας προβληματίσει λίγο...).

Τέλος πάντων, δίνοντας τόπο στην (ομολογουμένως σχεδόν αμελητέα) ξεφτίλα, εδέησα να κοιτάξω προσεκτικά τις βιντεοκασέτες: "Sinclair ZX Spectrum - Εισαγωγή στον προγραμματισμό" ήταν ο τίτλος. Γουάου! Ούτε καν γνώριζα ότι κάποτε είχε κυκλοφορήσει κάτι τέτοιο!


Η έκπληξή μου ήταν ακόμα μεγαλύτερη όταν διαπίστωσα ότι η "σειρά" των μαθημάτων αποτελούνταν από 2 μέρη, ένα στην κάθε βιντεοκασέτα, και ότι την επιμέλεια/παρουσίαση της ελληνικής (μεταγλωττισμένης) έκδοσης είχε κάνει ο (τότε) υπεύθυνος του software support της ελληνικής αντιπροσωπείας της Sinclair (E.C.S.), ο Νίκος Ρογκάκος.

"ΟΚ, πρέπει άμεσα να τις μετατρέψω σε ψηφιακή μορφή για να μην χαθούν", σκέφτηκα. Έτσι λοιπόν μπήκα στο τριπάκι να αποκτήσω ξανά, μετά από πολλά χρόνια, συσκευή video VHS. Και ναι, μερικούς μήνες μετά, τα κατάφερα. Όλα αυτά κάπου στο 2014. Αν αναρωτιέστε τι μεσολάβησε από τότε μέχρι τώρα που μπήκα στη διαδικασία να ανεβάσω το 1ο μέρος στο youtube, θα σας απαντήσω με μία λέξη: οκνηρία!

Ναι, δεν λέω, μπορεί όλο αυτό το διάστημα να ασχολήθηκα με δεκάδες (εκατοντάδες;) πράγματα και projects, αλλά ποτέ μου δεν αξιώθηκα να συνδέσω αυτό το έρμο το video για να περάσω τις κασέτες στον υπολογιστή και να τις μετατρέψω σε ψηφιακή μορφή. Και, όχι μόνο αυτό, αλλά δεν ήξερα στην πραγματικότητα καν αν έπαιζαν και σε τι κατάσταση βρίσκονταν! Nice...

Fast forward 3 χρονάκια αργότερα λοιπόν και, σε μία από τις λιγοστές - είναι η αλήθεια - πλέον επισκέψεις μου σε ένα φωτογραφείο της γειτονιάς για την εκτύπωση κάποιων φωτογραφιών, πήρε το μάτι μου μια ταμπελίτσα: "μετατροπή των παλιών σας κασετών βίντεο σε DVD", έλεγε. "Πόσο πάει τούτο;", ρώτησα. "5€/κασέτα" πήρα την απάντηση. Μάλιστα. Για 5€/κασέτα εγώ είχα τις κασέτες και κάθονταν 3 χρόνια τώρα!

Μην τα πολυλογώ άλλο, με συνοπτικές διαδικασίες (και 10 ολόκληρα ευρώ, πού το πάτε αυτό;) έκανα ό,τι έπρεπε να κάνω και πλέον τα 2 μέρη της σειράς "Sinclair ZX Spectrum - Εισαγωγή στον προγραμματισμό" με την ελληνική μεταγλώττιση βρίσκονται σε ψηφιακή μορφή ώστε να αντιμετωπίσουν απροβλημάτιστα το πέρασμα του χρόνου. Ήδη ανέβασα το 1ο μέρος, το οποίο και μπορείτε να παρακολουθήσετε είτε εδώ, είτε στο youtube. Για όσους ενδιαφέρονται πραγματικά για να μάθουν πώς χρησιμοποιείται και πώς προγραμματίζεται ένας Sinclair ZX Spectrum (έστω, τα βασικά) το video που ακολουθεί θα φανεί ιδιαιτέρως χρήσιμο. Για τους υπόλοιπους, αξίζει μια ματιά μόνο και μόνο από ιστορικό (και ολίγον νοσταλγικό) ενδιαφέρον.

Enjoy!


2 σχόλια:

  1. Ψοφάω για κάτι τέτοια! Ρετρό ως εκεί που δεν παίρνει και άκρως ενδιαφέρουσα. Όταν βρω χρόνο θα την απολαύσω και θα την δω με την δέουσα προσοχή. Να 'σαι καλά για το δωράκι που μας έκανες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Γιώργο!

      Και εμένα μου φαίνεται άκρως ενδιαφέρουσα αλλά αυτό δεν είναι και απολύτως ενδεικτικό, φοβάμαι!

      Πάντως έχει κι άλλο δωράκι, μην ξεχνάς ότι έχει και 2ο μέρος! ;-)

      Διαγραφή

Το σχόλιό σας θα δημοσιευθεί μετά από έλεγχο του διαχειριστή του blog προς αποφυγή spam σχολίων. Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.